Фахівці з реабілітації зможуть пройти навчальний курс з документування реабілітаційного процесу в ЕСОЗ

Курс «Документування процесу надання реабілітаційної допомоги на основі Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я (МКФ)» вже стартував на платформі Академії НСЗУ. 

ДП «Електронне здоров’я» долучилося до розробки цього курсу, сприяючи цифровізації реабілітаційного процесу – вже невдовзі весь процес реабілітації пацієнта буде супроводжуватися в електронній системі охорони здоровʼя (ЕСОЗ). 

Курс створений для мультидисциплінарних реабілітаційних команд та інших фахівців, які працюють з особами з обмеженнями повсякденного функціонування. 

Навчання складається з 6 розділів, під час проходження яких слухачі дізнаються про: 

принципи документування реабілітаційної допомоги на основі МКФ;

– алгоритм створення індивідуального реабілітаційного плану;

– ведення електронних медичних записів для фіксації обстежень, складання реабілітаційного плану, планування втручань та багато іншого.

Після завершення цього навчання фахівці з реабілітації отримають необхідні знання та навички, щоб почати кодувати широкий спектр інформації, пов’язаної зі здоров’ям, за правилами МКФ та вносити усі необхідні електронні медичні записи про реабілітаційну допомогу до ЕСОЗ. 

До того ж після успішного завершення навчання фахівці зможуть отримати сертифікат, який дорівнює 5 балам БПР.

Реєструйтеся на курс за посиланням:  https://academy.nszu.gov.ua/course/view.php?id=185

Курс створено в межах ініціативи першої леді Олени Зеленської з розбудови ефективної системи реабілітації та в рамках проєкту «Реабілітація травм війни в Україні», який реалізують Міністерство охорони здоровʼя України, Національна служба здоровʼя України, Міністерство соціальної політики України, Офіс Президента України, радниця-уповноважена Президента України з питань безбар’єрності, ДП «Електронне здоров’я», БФ «Пацієнти України», Школа реабілітаційної медицини Українського католицького університету, Protez Hub та Всеукраїнське об’єднання фізичних терапевтів — за підтримки Швейцарії, Європейського Союзу та Nova Ukraine

Також рекомендуємо
13 Грудня 2023

Електронна система охорони здоров’я стрімко розвивається і постійно доповнюється інноваційними електронними інструментами. На сьогодні в ЕСОЗ внесено понад 2 млрд електронних медичних записів для понад 35 млн пацієнтів. У ній зареєстровані понад 400 тис медичних та фармацевтичних працівників і більш як 16 тис медичних закладів. 

ЕСОЗ складається з ЦБД (Центральної бази даних), яка належить державі, та МІС (приватних медичних інформаційних систем), завдяки яким медичні заклади та аптеки мають змогу створювати, переглядати та обмінюватися інформацією, даними і документами з ЦБД ЕСОЗ. 

Медичні заклади та аптеки мають змогу працювати з ЕСОЗ лише через МІС, яка протестована і підключена державою і з якою заклад уклав договір. Тож для роботи в ЕСОЗ закладам потрібно обрати одну із медичних інформаційних систем, перелік яких є на сайті системи. 

Про тестування МІС

Технічні вимоги до МІС – це динамічний документ, на основі якого держава перевіряє МІС щодо взаємодії закладів та аптек з ЕСОЗ. 

Кожна МІС, яка здійснює обмін з Центральною базою даних ЕСОЗ, проходить низку тестувань на відповідність технічним вимогам, що визначені державою, зокрема НСЗУ, ДССЗЗІ. 

ДП “Електронне здоров’я” перевіряє функціональність МІС, яка передбачена в технічних вимогах. Перш ніж впровадити таку функціональність у власному інтерфейсі та надати її користувачам, медичні інформаційні системи зобов’язані подати її на тестування. 

Наприклад, для початку роботи з е-рецептом (створення, внесення змін, відпуск ліків, погашення)  МІСи подають дану функціональність на тестування  відповідно до профільних вимог. Лише після успішного результату перевірки медичні інформаційні системи можуть надавати користувачам можливість працювати з е-рецептом та проводити навчання. Якщо МІС не пройшла тестування або його результати незадовільні, тоді доступ до такого інструменту, як е-рецепт, не надається, і жоден з користувачів даної МІС не може ним скористатися. 

Чому договір з МІС важливий?

Рекомендуємо медичним закладам детально вивчати умови договору з МІС і звертати увагу на те, чи співпадають потреби медзакладу чи аптеки з обсягом необхідних функціональностей для взаємодії з ЕСОЗ, які пропонує медична інформаційна система. 

Пам’ятайте, що крім взаємодії з ЕСОЗ, медичні інформаційні системи пропонують також низку додаткових сервісів, які функціонують незалежно від ЕСОЗ і які заклад обирає за власним бажанням та під власні потреби. Це сервіси, на якість розробки яких держава не впливає і не перевіряє їхню функціональність, тому такі вимоги мають бути закріплені у договорі закладу з МІС. Кожна медична інформаційна система розробляє їх у відповідь на запити користувачів.

Так, завдяки функціональностям, які стосуються взаємодії з ЕСОЗ, користувачі медичних інформаційних систем мають змогу вносити як адміністративні, так і медичні записи.

До адміністративних належать, зокрема, дані, відомості та документи, які збираються у відповідь на питання хто (заклад, лікар), де (місце надання послуг, відділення), кому (пацієнт) надавав медичну послугу та за яких умов (за декларацією, за договором з НСЗУ). 

До медичних – належать дані, які фактично описують надану медичну допомогу (що, як, коли, при якому стані, як довго тощо). 

Уся функціональність МІС для взаємодії з ЕСОЗ згрупована за модулями, що описані в технічних вимогах. Саме на такі модулі держава тестує медичні інформаційні системи для їх підключення та сталого функціонування в системі. 

Так, наприклад, вся функціональність е-рецепту поділяється на два модулі: виписування та погашення. Виписування важливе для надавачів медичних послуг з метою призначення лікарських засобів, а погашення – для аптечних закладів з метою їх безпосереднього відпуску. Таким чином якщо ви маєте ліцензії на медичну практику та роздрібну торгівлю ЛЗ, ваша МІС має бути успішно протестована на обидва модулі.  

Такі можливості, як логістика, склад, бухгалтерія, онлайн-запис, реєстратура, кол-центр тощо є додатковими сервісами, які МІС надає закладам на умовах, що визначені їх договором. Одна із важливих послуг, яку МІС також надає своїм користувачам – це послуги з підтримки та навчання користувачів щодо функціональних можливостей програмного забезпечення. Держава не втручається у кількість чи якість таких послуг. 

Тож кожен медичний заклад може обрати медичну інформаційну систему, виходячи з власних потреб, побажань та технічних передумов. Держава допоможе з контролем якості, яка стосується взаємодії з ЕСОЗ, а інші сервіси залишаються під контролем закладу. 

10 Грудня 2021
Як діяти, якщо вам не вдається згенерувати COVID-сертифікат. Розглянемо типові помилки, на які варто звернути увагу.
❌COVID- сертифікат може не генеруватись, якщо дані про вашу вакцинацію внесені з помилкою. В такій ситуації зверніться до пункту, де Вам зробили щеплення, взявши з собою паспорт та ідентифікаційний код. Виправити чи змінити ваші дані у записі про вакцинацію можуть лише фахівці пункту щеплення, де вас вакцинували.
❌COVID-сертифікат може не генеруватись, якщо у даних вашої декларації допущено помилку. В даному випадку помилку в особистих даних в декларації, які не стосуються вакцинації, може виправити будь-який лікар, що працює з електронною системою охорони здоров’я.
❗️Важливо, щоб лікар саме виправив помилку в реєстраційних даних, а не створював новий запис, бо в такому випадку створиться дублю картки. Служба підтримки медичної інформаційної системи, якою користується лікарня, зможе підказати лікареві, як це зробити правильно.
❌COVID-сертифікат може не генеруватись, якщо сталось дублювання даних пацієнта. У такому випадку, зверніться, будь ласка, до фахівців Національної служби здоров’я України за номером 16-77. Далі потрібно подати офіційне звернення до НСЗУ про об’єднання реєстраційних даних. Приклад звернення можна отримати за посиланням – https://nszu.gov.ua/gromad…/koristuvacham-ecoz/termination
❗️Якщо питання не вирішується, зверніться до контакт-центру МОЗ з питань коронавірусної хвороби та вакцинації за номером 0 800 60 20 19. Також, ви можете скористатися чат-ботом підтримки на сайті Міністерства охорони здоров’я України.
27 Лютого 2022
Наші Збройні сили України та медики реальні герої! Пишаємось кожним з Вас!
Проте, ми теж повинні їх підтримувати! Задля швидшої перемоги усіх нас!
📌Для оперативної навігації нижче подаємо посилання, що можуть бути корисними:
🏥Допомогти закладам охорони здоров’я
🩸Здати кров донорам
🚑Базові правила домедичної допомоги
🗣Як говорити із дітьми про війну
🫀Інструкції, що можуть врятувати життя
❓Як медикам-іноземцям долучитись до роботи в українських лікарнях
💊Інформацію щодо потреб у ліках, медичних виробах та засобах захисту для медиків залишайте за номером національного контакт-центру 0 800 20 19
Віримо та підтримуємо Збройні сили України разом! 🇺🇦
8 Грудня 2023

Консультації лікаря-спеціаліста, проведення лабораторних або візуальних досліджень українці отримують за електронним направленням. Воно формується лікарем на підставі оцінки стану здоров’я пацієнта та медичних показань.

На сьогодні в електронній системі охорони здоровʼя створено понад 418 мільйонів електронних направлень. Це один із найпопулярніших цифрових сервісів в українській медицині.

Нагадуємо порядок отримання електронного направлення:
– лікар вносить запис про направлення до ЕСОЗ;
– пацієнту приходить смс з номером направлення;
– за бажанням пацієнта лікар може надати копію запису про направлення у паперовій або електронній формі.

Звертаємо увагу, що паперова копія документа видається виключно на прохання пацієнта, вимога її надання є недоцільною та лише марнує час лікаря та пацієнта.

Нагадаємо також алгоритм отримання послуги за електронним направленням:
– пацієнт повідомляє номер направлення працівнику медзакладу, який відповідає за реєстрацію звернень пацієнтів або надає запис про направлення в паперовій формі;
– працівник закладу перевіряє статус направлення в ЕСОЗ та повідомляє пацієнту про можливість отримати послугу за програмою медичних гарантій;
– далі працівник закладу узгоджує з пацієнтом вибір лікаря, а також дату та час, коли пацієнт може отримати послуги за направленням.

Також звертаємо увагу, що є перелік спеціалістів, до яких можна звертатися без електронного направлення.

Це, зокрема, гінеколог, психіатр, стоматолог, нарколог, фтизіатр. Без направлення можна звернутись і до лікаря, у якого ви перебуваєте під медичним наглядом для лікування від хронічних захворювань. Також не потрібно щоразу отримувати направлення до лікуючого спеціаліста, в якого ви проходите лікування.

Окрім того, для отримання екстреної медичної допомоги пацієнту не потрібно ані направлення, ані декларація з лікарем.