Як оформити медичний висновок тимчасової непрацездатності за відсутності електропостачання

Медичний висновок тимчасової непрацездатності – електронний документ, що формується на підставі медичних записів в електронній системі охорони здоров’я та містить висновок лікаря за результатами медичної експертизи з тимчасової втрати працездатності, що засвідчує тимчасову непрацездатність та є підставою для створення е-лікарняного.
Якщо у закладі охорони здоровʼя відсутнє електропостачання чи не має можливості одразу після огляду пацієнта внести дані про огляд, консультації та лікування та відповідно не має можливості оформити медичний тимчасової непрацездатності, то МВТН може бути сформований не пізніше як на п’ятий день з дати встановлення лікуючим лікарем факту тимчасової непрацездатності особи. При цьому строк непрацездатності зазначається той, що був визначено в день проведення експертизи тимчасової непрацездатності.
Якщо протягом цього терміну відсутня можливість передачі МВТН до електронної системи – лікар випише паперовий листок непрацездатності.
У разі відсутності технічної можливості формувати медичні висновки про тимчасову непрацездатність в ЕСОЗ, внесення таких відомостей до системи має забезпечуватися безпосередньо після усунення таких проблем.
Якщо ж у закладі відсутні бланки, за рішенням керівника дозволяється оформлення лікарняного на аркуші паперу, за формою, затвердженою МОЗ, Міністерством соціальної політики, Фондом соціального страхування (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1454-04#Text). Такі зміни передбачені наказом МОЗ №1066.
Також рекомендуємо
19 Листопада 2021
Руйнуємо пропагандистські міфи про електронну систему охорони здоров’я в Україні.
❗️Результати функціонування електронної системи охорони здоров’я сьогодні базуються на цифрах та фактах, які впевнено спростовують ту фейкову інформацію, яка може поширюватися сумнівними інформаційними джерелами в мережі.
📌 ЕСОЗ уже об’єднала понад 32 мільйони українців, які обрали свого сімейного лікаря.
📌 225 тисяч активних користувачів із понад 5 тисяч медичних закладів щодня працюють в електронній системі охорони здоров’я.
📌 Понад 523 мільйони електронних медичних записів внесено до електронної системи охорони здоров’я. Щоденно динаміка росту медичних записів збільшується на майже 3 мільйони!
📌 Українська ЕСОЗ є системою з високим навантаженням та надзвичайною швидкістю росту даних: щосекунди в ній обробляється 2 тисячі запитів.
📌 За менше ніж пів року в електронній системі охорони здоров’я було успішно сформовано майже 4 млн медичних висновків про тимчасову непрацездатність (МВТН).
📌 Понад 97% закладів охорони здоров’я, які раніше видавали паперові листки, мають сьогодні технічну можливість формувати медичні висновки. Цю можливість для них створюють і забезпечують 25 медичних інформаційних систем.
📌 На підставі медичних висновків було сформовано майже 3 млн е-лікарняних, виплати за якими вже склали понад 1 млрд грн.
❗️Не забувайте, що інформаційна гігієна є не менш важливою, аніж особиста. Споживайте інформацію лише з перевірених джерел.
Актуальну інформацію про поточний стан розвитку ЕСОЗ ви можете отримати, скориставшись дашбордами Національної служби здоров’я України (https://nszu.gov.ua/e-data/dashboard)
Будьте здорові
8 Вересня 2023

Електронна система охорони здоровʼя розширює свої масштаби! Так, окрім появи нових сервісів, у системі постійно вдосконалюються вже існуючі функціональності.

Усі зміни, які розробляються командою впровадження ЕСОЗ, завчасно відображаються в технічних вимогах до медичних інформаційних систем (МІС).

Так нещодавно Наказом Національної служби здоровʼя від 06.09.2023 №… була затверджена нова редакція технічних вимог до МІС, яка включає деякі зміни.

Сьогодні ми розповімо детальніше, що змінюється для медичних працівників з новою редакцією технічних вимог.

  1. Командою ДП “Електронне здоровʼя” розроблено вимоги до обліку електронних рецептів на медичні вироби надавачами медичних послуг, а також у аптечному закладі.

Невдовзі для користувачів ЕСОЗ зʼявиться функціонал виписування та погашення електронного рецепта на медичні вироби.

Нагадуємо, що вже у жовтні в програмі реімбурсації вперше з’являться медичні вироби – тест-смужки для визначення рівня глюкози в крові для індивідуального глюкометра.

Відпуск тест-смужок почне здійснюватися за електронним рецептом. Процес виписування та погашення електронних рецептів задля реімбурсації медичних виробів (тест-смужок) не відрізнятиметься від лікарських засобів та буде знайомий лікарям та фармацевтам, які вже працюють з іншими напрямками реімбурсації. 

  1. Оновлено вимоги до роботи з записами про ідентифікованих пацієнтів в ЕСОЗ.

Відповідні зміни усувають помилку, яка перешкоджала лікареві зареєструвати пацієнта в ЕСОЗ за ID-карткою та невірним номером УНЗР.  Відтепер така можливість буде доступна.

  1. Оновлено вимоги до роботи з медичними висновками про тимчасову непрацездатність.

Також до вимог до роботи з медичними висновками про тимчасову непрацездатність були внесені зміни, які дозволять більш зручно та коректно працювати з МВТН. 

  • Перша зміна стосується зазначення терміну непрацездатності для категорії непрацездатності “Вагітність та пологи”. 

Тепер лікар матиме змогу після вказання “Дати початку непрацездатності” обрати один з передбачених законодавством термінів, що дозволятиме автоматично заповнити “Дату закінчення непрацездатності”. 

Це спростить роботу лікаря, оскільки тепер лікарю не потрібно самостійно вираховувати термін непрацездатності – тим самим мінімізується можливість здійснити помилку в терміні, а також скорочується час на формування медичного висновку зазначеної категорії. 

  • Друга зміна стосується автоматичного заповнення більшості даних при створенні уточнюючого МВТН. Ця зміна є особливо корисною, якщо уточненню підлягають кілька пов’язаних МВТН, створених для неідентифікованого пацієнта. 

Зауважимо, що ця зміна має рекомендаційний характер для МІС. Отже, якщо МІС на своєму боці впровадить цю доробку, то лікарю більше не потрібно буде в  уточнюючому МВТН вказувати дати початку та закінчення непрацездатності, а також додаткові відмітки у блоці розширених даних про МВТН у разі їх наявності (відмітки що непрацездатність пов’язана з нещасним випадком на виробництві, порушення режиму лікування, дату порушення режиму та ін.).

Ця зміна суттєво спростить роботу лікаря, а також мінімізує час на створення медичного висновку та можливість здійснення помилок.

Звертаємо вашу увагу, що усі зазначені зміни стануть доступними користувачам після успішного проходження МІС тестування відповідності актуальним технічним вимогам.

Відстежувати статус тестувань вашої МІС за новими змінами можна на сайті системи у розділах: 

  • Підключені до ЕСОЗ МІС:

 https://ehealth.gov.ua/pidklyucheni-do-ehealth-mis/

  • Статуси тестування функціоналу МІС на рівні ПМД:

 https://ehealth.gov.ua/pervynna-medychna-dopomoga/

  • Статуси тестування функціоналу МІС на рівні СМД:

 https://ehealth.gov.ua/spetsializovana-medychna-dopomoga/

2 Грудня 2021
Шановні користувачі електронної системи охорони здоров’я!
При впровадженні регламентних робіт з додавання технічних потужностей, на центральному компоненті ЕСОЗ виникла ситуація, яка перешкоджає стабільному функціонуванню компоненту та ефективній роботі користувачів, а також вплинула на швидкість обробки запитів.
Наразі спеціалісти Національної служби здоров’я України спільно з eZdorovya та фахівцями De Novo працюють над відновленням роботи центрального компоненту як з питанням найвищого пріоритету.
Станом на зараз черги в обробці запитів почали зменшуватися.
Про закінчення відновлювальних робіт та їх результат ми повідомимо додатково.
5 Липня 2022
Іноді трапляється, що лікарі не можуть увійти до свого робочого кабінету в ЕСОЗ чи змінити пароль доступу. Звісно, в кожної лікарні встановлений різний функціонал МІС, але сьогодні ми зібрали типові проблемні моменти, з якими зіштовхуються лікарі, коли намагаються увійти до системи.
1) Варто пам’ятати, якщо лікарі намагаються увійти в систему і вказують помилковий пароль декілька разів підряд – система буде фіксувати кожну спробу увійти, як окремий вхід. Відповідно, система рахує кількість спроб і у підсумку може заблокувати підключення до МІС на певний проміжок часу. Наприклад, лікар понад 3 рази невірно вводив пароль, система обмежить спроби входу на 10 хвилин.
2) Змінюйте пароль завчасно. Кожні три місяці або частіше, згідно з вимогами безпеки вашої МІС, працівники медичних закладів повинні змінювати свій пароль. Якщо пароль не змінити, система блокує вхід і трапитись це може під час робочого дня. Тому важливо попередньо змінити пароль доступу, щоб мати змогу увійти до системи, коли це буде необхідно.
3) Також перевірте термін дії вашого кваліфікованого електронного підпису. КЕП використовується для ідентифікації користувачів та підтверджує їхні дії в ЕСОЗ і також має певний термін дії.
4) При відновленні паролю перевіряйте папку “СПАМ” на робочій пошті. Часом повідомлення з відновленням пароля знаходиться саме в ній.
5) Використовуйте та оновлюйте лише ліцензоване програмне забезпечення. Це важливо, оскільки при кожному оновленні знешкоджується цілий ряд проблем, помилок та потенційних загроз. Оновлення програмного забезпечення посилює захист інформації на вашому комп’ютері.
6) Очищуйте кеш. Кеш браузера — це тимчасове сховище, призначене для прискорення завантаження сайтів. Він працює, зберігаючи статичні файли в локальній пам’яті комп’ютера. Тобто, очищуючи кеш, ви можете прискорити завантаження сторінки. Можливо, у Вас довго завантажується матеріал в інтернеті саме внаслідок переповненого кешу.
7) Працюйте тільки з тими операторами, МІС яких пройшла тестування ДП “Електронне здоров’я”. Повний перелік протестованих та підключених МІС відображається на сайті:
Представники підключених медичних інформаційних систем нададуть вам консультацію, у разі виникнення проблем.
📍 Нагадуємо, у разі, якщо ви не знаєте контактів підтримки МІС, яка встановлена в закладі, ви завжди можете отримати відповідну інформацію в адміністратора ЦБД ЕСОЗ (ДП «Електронне здоровʼя»).