Що робити, якщо не вдається згенерувати COVID-сертифікат?

Що робити, якщо не вдається згенерувати COVID-сертифікат?
eZdorovya підготували для вас рішення, що робити, якщо вам не вдається згенерувати COVID-сертифікат .
👉 Однією з причини, чому не вдається створити COVID-сертифікат – при внесенні даних про вакцинацію до електронної системи охорони здоров’я було допущено помилку. В такому випадку зверніться, будь ласка, до пункту, де Вам робили щеплення, взявши з собою паспорт та ідентифікаційний код. Виправити чи змінити ваші дані у записі про вакцинацію можуть лише фахівці пункту щеплення.
🤳 Якщо ви вакцинувались у сімейного лікаря, то відповідно потрібно звернутись до нього для зміни даних.
📲 Якщо питання не вирішується, зверніться до контакт-центру МОЗ з питань коронавірусної хвороби та вакцинації за номером 0 800 60 20 19. Також, ви можете скористатися чат-ботом підтримки на сайті Міністерства охорони здоров’я України.
🏥 Нещодавно розпочали роботу офлайнові центри підтримки застосунку Дія, фахівці яких особисто навчать вас генерувати сертифікати. Зараз дані пункти працюють у двох пунктах масової вакцинації столиці:
– Центральний залізничний вокзал, м. Київ, пл. Вокзальна, 1
– ТЦ River Mall, м. Київ, Дніпровська набережна, 12
Також рекомендуємо
15 Листопада 2021

Що таке Телемедицина?
Як сьогодні телемедичні технології роблять медичні послуги доступнішими
Телемедицина – це комплекс дій, технологій та заходів, що застосовуються під час надання медичної допомоги з використанням засобів дистанційного зв’язку для обміну інформацією. Крім цього, телемедичний напрям включає діджитал-освіту лікарів та пацієнтів, медичні інформаційні послуги та самообслуговування через цифрові комунікаційні технології.
🔷 Телемедицина допомагає зв’язати не тільки пацієнта та лікаря, але й надає можливість лікарям спілкуватися, навчатися та обмінюватися досвідом.
🔷 Наразі перспективним напрямком у телемедицині є телеконсультації у віддалених містах та селах, за допомогою яких фахівці можуть надавати профільні рекомендації колегам та консультувати пацієнтів.
🔷 Учора пройшов Всесвітній день боротьби з цукровим діабетом. З цієї нагоди пропонуємо розглянути, як сьогодні телемедичні технології у світі можуть допомогти пацієнтам, до прикладу, з цукровим діабетом. Зазвичай, пацієнти з таким діагнозом мають вдома свій глюкометр. Проаналізувавши аналіз крові за допомогою пристрою, можна сповістити лікаря зручним засобом зв’язку про результати та домовитись з ним про відео-консультацію. Впродовж відео-консультації пацієнт може отримати відповідні рекомендації та характеристику свого стану здоров’я. Після консультації лікар може скласти відповідні призначення та надіслати їх пацієнту.
🔷 Сервіси, що впроваджуються в електронній системі здоров’я в Україні, також допомагають зробити медичні послуги більш доступними. Так, електронний рецепт значно спрощує процес виписки та отримання препаратів інсуліну.
Пацієнт може звернутися до ендокринолога для створення індивідуального плану лікування в електронній системі охорони здоров’я.
Перший е-рецепт на інсулін виписує лікар-ендокринолог, який приймає амбулаторно.
Повторний рецепт зможе також виписати сімейний лікар. До кого звертатись за повторним рецептом – пацієнт обирає самостійно.
👉🏻 Таким чином, електронний інструмент усуває необхідність для пацієнта, що проживає у віддаленій місцевості, регулярно відвідувати ендокринолога задля отримання необхідних призначень.

22 Липня 2024

Після впроваджених змін в ЕСОЗ у педіатрів з’явилася можливість переглянути діагностичний звіт про результати неонатального скринінгу новонароджених дітей, а також інформацію про щеплення, проведені у пологовому будинку. 

Це стало можливим після відповідних оновлень в системі, коли створені електронні медичні записи про неідентифікованого/ідентифікованого пацієнта об’єднали в єдиний запис.

Так, у пологовому будинку новонароджену дитину реєструють в ЕСОЗ як неідентифікованого пацієнта, і в його електронну медичну картку вносять результати проведеного неонатального скринінгу та щеплень в пологовому будинку.

Після видачі свідоцтва про народження дитину реєструють як ідентифікованого пацієнта, і відповідно об’єднують із раніше створеною карткою неідентифікованого пацієнта.

Відтак, у педіатрів з’являється можливість переглянути медичні дані про результати скринінгу. Така інформація доступна в розділі приєднаних записів. Зауважимо, що назва функціональності може відрізнятися залежно від реалізації інтерфейсу кожної МІС.

Зазначимо, що обов’язок інформувати батьків про результати дослідження покладений на регіональний центр скринінгу. При цьому з батьками зв’язуються лише у випадку підозри на орфанне захворювання.

Зазвичай це відбувається в найкоротший термін з моменту отримання результатів, але не пізніше місяця з моменту забору крові. Якщо впродовж зазначеного терміну повідомлень не було, це означає, що дитина здорова. 

За необхідності педіатри можуть переглянути результати неонатального скринінгу (як негативні, так і позитивні), проведеного немовлятам у пологовому стаціонарі, а також  переглянути, які щеплення провели новонародженому у пологовому будинку та інші медичні записи за потреби. 

Нагадаємо: лікар первинної медичної допомоги з активною декларацією з пацієнтом може повноцінно переглядати медичні дані пацієнта, навіть якщо деякі з них були створені на інші записи про пацієнта (як для ідентифікованого, так і для неідентифікованого).

Усі інші лікарі можуть переглянути такі записи за умови отримання дозволу на доступ (approval) на пацієнта. 

Можливість перегляду повних медичних даних за цими правилами буде доступною за умови, якщо неідентифікованого/ідентифікованого пацієнта було звʼязано з основним записом про пацієнта. 

22 Березня 2022
Українські лікарі можуть отримати професійні гайди, навчання та рекомендації безкоштовно на таких відомих ресурсах для онлайн-навчання:
📌 Cерія вебінарів від World Health Organization Ukraine щодо першої психологічної допомоги під час воєнного стану та ведення розладів, повʼязаних зі стресом. Більше деталей за посиланням – https://cutt.ly/iSYfOuw
📌 UpToDate – безкоштовний доступ до рекомендацій, гайдів для лікарів усіх напрямків. Раніше доступ коштував 300 євро. Реєстрація доступна за посиланням – https://www.better-evidence.org/
📌 BMJ best practice, доступні для українців за посиланням – https://bestpractice.bmj.com/info/
Також на сьогодні багато сервісів медичних онлайн-консультацій відкрили безкоштовний доступ для українців. Скористатися можете такими ресурсами:
💬 Doctor Online, сервіс для онлайн-консультацій лікарів. Скористатись можете за посиланням – http://doctoronline.care/
💬Viveo- телемедична платформа, що пропонує онлайн-консультації для українців за посиланням – https://viveohealth.com/
💬 Onlayn-likar — консультації телефоном та гаряча лінія українською. Номер для зв’язку: 42 239 20 50, доступний з 8 до 20 години за посиланням – https://www.onlayn-likar.com/
💬 teplo.app — платформа, де фахівці з вищою психологічною освітою. Здобули додаткові знання з різних напрямків психотерапії. Консультації безкоштовні для українців за посиланням – https://teplo.app/
💬 doc2rbot – безкоштовний бот, що з’єднує лікаря і пацієнта та може організаційно провести швидкі консультації. Скористатись ботом можна за посиланням – https://t.me/Doc2rbot
💬 Безкоштовна інтернет-платформа психологічної допомоги “Розкажи мені”. Для допомоги потрібно коротко описати свій запит і надіслати заявку за посиланням – https://tellme.com.ua/
📲Також нагадуємо, що усі українці можуть отримати безкоштовну медичну консультацію через контакт-центр МОЗ 0-800-60-20-19. До контакт-центру залучені медичні працівники багатьох галузей.
Бережіть себе та своїх близьких! Слава Україні!
13 Грудня 2023

Електронна система охорони здоров’я стрімко розвивається і постійно доповнюється інноваційними електронними інструментами. На сьогодні в ЕСОЗ внесено понад 2 млрд електронних медичних записів для понад 35 млн пацієнтів. У ній зареєстровані понад 400 тис медичних та фармацевтичних працівників і більш як 16 тис медичних закладів. 

ЕСОЗ складається з ЦБД (Центральної бази даних), яка належить державі, та МІС (приватних медичних інформаційних систем), завдяки яким медичні заклади та аптеки мають змогу створювати, переглядати та обмінюватися інформацією, даними і документами з ЦБД ЕСОЗ. 

Медичні заклади та аптеки мають змогу працювати з ЕСОЗ лише через МІС, яка протестована і підключена державою і з якою заклад уклав договір. Тож для роботи в ЕСОЗ закладам потрібно обрати одну із медичних інформаційних систем, перелік яких є на сайті системи. 

Про тестування МІС

Технічні вимоги до МІС – це динамічний документ, на основі якого держава перевіряє МІС щодо взаємодії закладів та аптек з ЕСОЗ. 

Кожна МІС, яка здійснює обмін з Центральною базою даних ЕСОЗ, проходить низку тестувань на відповідність технічним вимогам, що визначені державою, зокрема НСЗУ, ДССЗЗІ. 

ДП “Електронне здоров’я” перевіряє функціональність МІС, яка передбачена в технічних вимогах. Перш ніж впровадити таку функціональність у власному інтерфейсі та надати її користувачам, медичні інформаційні системи зобов’язані подати її на тестування. 

Наприклад, для початку роботи з е-рецептом (створення, внесення змін, відпуск ліків, погашення)  МІСи подають дану функціональність на тестування  відповідно до профільних вимог. Лише після успішного результату перевірки медичні інформаційні системи можуть надавати користувачам можливість працювати з е-рецептом та проводити навчання. Якщо МІС не пройшла тестування або його результати незадовільні, тоді доступ до такого інструменту, як е-рецепт, не надається, і жоден з користувачів даної МІС не може ним скористатися. 

Чому договір з МІС важливий?

Рекомендуємо медичним закладам детально вивчати умови договору з МІС і звертати увагу на те, чи співпадають потреби медзакладу чи аптеки з обсягом необхідних функціональностей для взаємодії з ЕСОЗ, які пропонує медична інформаційна система. 

Пам’ятайте, що крім взаємодії з ЕСОЗ, медичні інформаційні системи пропонують також низку додаткових сервісів, які функціонують незалежно від ЕСОЗ і які заклад обирає за власним бажанням та під власні потреби. Це сервіси, на якість розробки яких держава не впливає і не перевіряє їхню функціональність, тому такі вимоги мають бути закріплені у договорі закладу з МІС. Кожна медична інформаційна система розробляє їх у відповідь на запити користувачів.

Так, завдяки функціональностям, які стосуються взаємодії з ЕСОЗ, користувачі медичних інформаційних систем мають змогу вносити як адміністративні, так і медичні записи.

До адміністративних належать, зокрема, дані, відомості та документи, які збираються у відповідь на питання хто (заклад, лікар), де (місце надання послуг, відділення), кому (пацієнт) надавав медичну послугу та за яких умов (за декларацією, за договором з НСЗУ). 

До медичних – належать дані, які фактично описують надану медичну допомогу (що, як, коли, при якому стані, як довго тощо). 

Уся функціональність МІС для взаємодії з ЕСОЗ згрупована за модулями, що описані в технічних вимогах. Саме на такі модулі держава тестує медичні інформаційні системи для їх підключення та сталого функціонування в системі. 

Так, наприклад, вся функціональність е-рецепту поділяється на два модулі: виписування та погашення. Виписування важливе для надавачів медичних послуг з метою призначення лікарських засобів, а погашення – для аптечних закладів з метою їх безпосереднього відпуску. Таким чином якщо ви маєте ліцензії на медичну практику та роздрібну торгівлю ЛЗ, ваша МІС має бути успішно протестована на обидва модулі.  

Такі можливості, як логістика, склад, бухгалтерія, онлайн-запис, реєстратура, кол-центр тощо є додатковими сервісами, які МІС надає закладам на умовах, що визначені їх договором. Одна із важливих послуг, яку МІС також надає своїм користувачам – це послуги з підтримки та навчання користувачів щодо функціональних можливостей програмного забезпечення. Держава не втручається у кількість чи якість таких послуг. 

Тож кожен медичний заклад може обрати медичну інформаційну систему, виходячи з власних потреб, побажань та технічних передумов. Держава допоможе з контролем якості, яка стосується взаємодії з ЕСОЗ, а інші сервіси залишаються під контролем закладу.