Онлайн-можливості для лікарів

Підготували актуальну підбірку онлайн – заходів для лікарів:
🧩 Львівська бізнес-школа запускає серію вебінарів «Адаптація медцентрів в часи війни». В рамках цього проєкту відбудеться серія вебінарів з експертами, які допоможуть медичним закладам адаптувати та налагодити свої процеси в умовах воєнного стану. Перша онлайн-зустріч відбудеться уже в цю середу. Детальніше за посиланням: https://lvbs.top/mjw
🧩 Онлайн-дискусія: “Як працюють лікарі поблизу лінії зіткнення” від Українського центру охорони здоровʼя. У дискусії обговорять: як змінилася робота лікарень, які працюють поблизу ліній зіткнення? Які найбільші складнощі у роботі? Як це — працювати в лікарні, яка перебувала в окупації? Участь безкоштовна за умови реєстрації за посиланням:
🧩 Інформаційний проєкт Національної служби здоровʼя України “Як діяти, коли …” Рекомендуємо доєднатися до ефірів лікарям, які надають первинну медичну допомогу, вузьким спеціалістам, а також лікарям і медичним працівникам, які потребують додаткових роз’яснень, знань та навичок у роботі в умовах війни. Ознайомитись можете за посиланням –
🧩 Радимо короткий анімаційний серіал «Подбати про себе» від команди «Твій сімейний лікар». Тема першої серії: «Що робити, коли не можеш нічого робити?». Режисерка проєкту Анастасія Фалілеєва засновує сюжети роликів на реальних подіях, а прототипом головної героїні обрала себе: зокрема саме в цьому одязі дівчина вирвалась із 11-денної окупації в Ірпені. Дивись тут –
Також рекомендуємо
14 Лютого 2024

При внесенні записів про пацієнта в ЕСОЗ поширеними є два види записів про пацієнтів – ідентифікований та неідентифікований. 

Понад 35 млн пацієнтів зареєстровані в ЕСОЗ як ідентифіковані пацієнти, тобто вони надали, а медичний працівник вніс всю необхідну персональну інформацію. Одразу після реєстрації пацієнтові можна вносити електронні медичні записи, робити призначення, як наприклад, рецепти або направлення, декларацію про вибір лікаря ПМД тощо. Тільки в таких ситуаціях у закладів охорони здоров’я, які надають медичну допомогу в стаціонарі є функціональна можливість зареєструвати електронну медичну картку в ЕСОЗ з усією відомою інформацією. 

Однак у випадках: 

  • ургентної ситуації або при наданні екстреної медичної допомоги, коли пацієнт може не мати жодних документів (паперових чи електронних); 
  • новонароджених дітей, які ще не мають свого першого документу – свідоцтва про народження;
  • коли пацієнт знаходиться в стані, у якому він не має можливості надати інформацію про себе. 

Саме у таких випадках створюються записи про неідентифікованих пацієнтів, відповідно медзаклад має можливість зареєструвати надану медичну допомогу, а НСЗУ після її підтвердження умовам закупівлі – оплатити таку допомогу. 

Коли пацієнт прийде до тями або його близькі нададуть необхідні документи і відомості чи коли дитина отримає свідоцтво про народження, надавач зобов’язаний провести ідентифікацію пацієнта, знайти його або зареєструвати як ідентифікованого та об’єднати його тимчасову медичну картку з постійною. Таким чином забезпечується повнота і неперервність медичної картки пацієнта, навіть у екстрених випадках. 

Ці дії, перелік документів та відомостей, обов’язки медичних працівників та пацієнтів передбачені Наказом МОЗ №2755Про затвердження Порядку ведення Реєстру пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я”.

Яка інформація вноситься в ЕСОЗ про неідентифікованого пацієнта? 

За можливості або наявності при реєстрації пацієнта як неідентифікованого зазначається така інформація:

  • прізвище, ім’я, по батькові;
  • дата та місце народження;
  • адреса фактичного місця проживання або перебування;
  • контактні дані;
  • інформація про довірену особу для повідомлення в екстрених випадках з пацієнтом;
  • відомості про альтернативну ідентифікацію, зокрема, ознаки зовнішності неідентифікованого пацієнта (колір очей; колір волосся; орієнтовний зріст; орієнтовний вік; статура; стать; особливі прикмети або сукупність ознак, за якими особа може бути ідентифікована)
  • причина реєстрації пацієнта як неідентифікованого.

Хто може реєструвати пацієнта як неідентифікованого?

Неідентифікованих пацієнтів можуть реєструвати ТІЛЬКИ заклади охорони здоров’я, які надають медичну допомогу в стаціонарних умовах. 

Як потім ідентифікувати такого пацієнта?

Кожний запис про неідентифікованого пацієнта у Реєстрі вноситься під внутрішнім номером, який є унікальним ідентифікатором пацієнта у суб’єкта господарювання, який надає медичну допомогу цьому пацієнту. Такий номер може присвоюватися МІС автоматично або вноситися користувачем самостійно (наприклад, номер бірки на руці новонародженого).

Кожному запису про неідентифікованого пацієнта в Реєстрі присвоюється свій унікальний ідентифікатор, який за можливості повідомляється такому пацієнту або його законному представнику чи родичам, які його супроводжували.

Важливо! 

Нагадуємо про важливість об’єднання тимчасової картки з постійною (ідентифікованого пацієнта) задля збереження його медичної історії. Так, наприклад, лікар-педіатр зможе ознайомитися з щепленнями або лікуванням, яке було проведене в пологовому будинку. 

20 Жовтня 2023

З травня 2022 року для медичних сестер та братів доступна можливість вносити дані про вакцинацію пацієнтів в електронну систему охорони здоровʼя (ЕСОЗ). Це стосується як проведеної вакцинації, так і вакцинації, яка не відбулася, або ж обліку щеплень, які проводилися в минулому.

На сьогодні до електронної системи охорони здоровʼя внесено понад 65 млн записів про вакцинацію, з них понад 364 тис. записів – внесено середніми медичними працівниками. Це дані як про вакцинацію проти COVID-19, так і про щеплення за календарем та інші.

На разі важливо більш активно залучати медичних сестер та братів до внесення медичних даних до ЕСОЗ, адже це дозволяє розвантажити лікарів, покращити комунікацію між лікарем і медичними сестрами та братами та повноцінно залучати всіх медичних працівників у лікувальний процес та розвивати їх автономність. 

Нагадаємо, що актуальні та оперативні дані про вакцинацію є основою для забезпечення ефективного реагування та прийняття клінічних та управлінських рішень. До того ж внесення медичних даних до ЕСОЗ дозволяє надійно та захищено зберігати дані про здоровʼя пацієнта на державному рівні. 

Адже, якщо під час воєнних дій пацієнт втратив доступ до медичної документації або її було знищено, він може звернутися до сімейного лікаря за місцем перебування, щоби зʼясувати, чи були внесені відомості про вакцинацію пацієнта чи його дитини до ЕСОЗ. У такому разі дані про вакцинацію можна відновити у будь-який момент.

Що необхідно для того, щоби медичні сестри та брати почали обліковувати дані про вакцинацію в ЕСОЗ?

  1. Дізнайтеся у представника медичної інформаційної системи, яка встановлена у вашому закладі, чи доступний в МІС модуль «Робоче місце середнього медичного працівника».

Також ви можете перевірити, чи має МІС відповідний модуль, на сайті системи.  

2. Забезпечте медичній сестрі/брату відповідне робоче місце зі стабільним доступом до мережі «Інтернет» та допоможіть отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) для роботи в системі.

3. Зареєструйте медичних братів та сестер в ЕСОЗ. Технічна підтримка вашої МІС зможе більш детально проконсультувати вас щодо процесу реєстрації. 

4. Домовтеся з представником МІС щодо проведення внутрішнього навчання для медичних сестер та братів з роботи в МІС та ЕСОЗ. 

5. Організуйте проходження курсу «Внесення інформації в ЕСОЗ щодо вакцинації» усіма працівниками, які будуть вносити записи про вакцинацію в ЕСОЗ. Цей курс допоможе медичним фахівцям сформувати розуміння процесу й основних вимог щодо коректного ведення електронних медичних записів під час проведення вакцинації та під час внесення історичних даних про вакцинацію. 

На сьогодні понад 3,6 тис. медичних сестер та братів вже успішно пройшли навчання та активно використовують здобуті навички у щоденній роботі. Долучайтеся! 

Нагадаємо, що окрім згаданого функціональні можливості ЕСОЗ дозволяють медичним братам та сестрам знаходити зареєстрованого пацієнта в ЕСОЗ, переглядати рекомендації лікаря, імунізації пацієнта тощо; здійснювати пошук електронних медичних записів та переглядати медичні дані пацієнта (у разі наявності доступу), виконувати призначення за електронним направленням та інше.

19 Вересня 2022
Нині законодавством передбачається, що всі заклади, а також фізичні особи-підприємці, які здійснюють медичну практику, мають до кінця року зареєструватися в національній електронній системі охорони здоровʼя (ЕСОЗ).
Пропонуємо детальніше розглянути цю вимогу, а також необхідні умови та кроки підготовки для роботи з електронною системою охорони здоровʼя.
❓Чому це важливо?
Сьогодні електронна система охорони здоровʼя – наймасштабніша ІТ-система в Україні, в якій зареєстровано близько 35 мільйонів українців, працюють близько 300 тисяч медичних та аптечних працівників та вже внесено понад 900 мільйонів медичних записів.
Поступова цифровізація медичної сфери дозволить сформувати єдиний простір медичних даних, що, своєю чергою, має низку переваг як для пацієнтів, так і для медичних працівників.
Так, повна інформація про здоровʼя пацієнта буде зберігатися централізовано та захищено. За потреби та згоди пацієнта доступ до такої інформації зможе мати кожен лікар, до якого звертається пацієнт – як державної клініки, так і приватний спеціаліст. Це дозволить фахівцям розуміти повну картину стану здоровʼя пацієнта, його історію захворювання, супутні хвороби без пошуку давніх паперових карток, медичних довідок, досліджень та ін.
Лікарі, своєю чергою, отримають доступ до сучасної високотехнологічної системи, в якій інтегровані актуальні міжнародні довідники та класифікатори, забезпечена можливість автоматичних перевірок, впроваджені шаблони та цифрові інструменти: електронні рецепти, направлення, медичні висновки про непрацездатність та багато іншого.
❓Які зміни чекати, кого стосуються вимоги та як підготуватися?
Поточними Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з медичної практики передбачається, що всі заклади, які отримали ліцензію на медичну практику, повинні до 31 грудня 2022 року зареєструватися та вносити дані до електронної системи охорони здоровʼя (ЕСОЗ).
Дізнатись більше про підключення приватних закладів до ЕСОЗ можете за посиланням:
6 Жовтня 2025

Під час роботи з електронними рецептами ви неодноразово звертали увагу на проблему: частина пацієнтів не могли знайти сповіщення про створений е-Рецепт у застосунку «Дія» чи в альтернативних каналах, а тому мали труднощі з їх використанням.

👉 Ми оновили порядок інформування пацієнтів про е-Рецепти, щоб усі могли знайти своє сповіщення зручніше.

Як було раніше – система автоматично визначала канал доставки повідомлення – спершу Дія, потім Viber, потім СМС. Лікарі не могли вплинути на цей процес.

Що змінюється – порядок інформування змінено – і саме лікар разом із пацієнтом визначає, яким каналом зручніше отримати сповіщення про е-Рецепт.

Як це працює:

  • Під час формування е-Рецепта лікар обов’язково запитує пацієнта, чи користується він застосунком Дія.
  • Якщо пацієнт це підтверджує — лікар формує е-Рецепт за звичним процесом і сповіщення автоматично надійде у Дію. Додаткових кроків не потрібно.
  • Якщо пацієнт не користується Дією / має при собі інший пристрій / не має доступу до мережі Інтернет — лікар може обрати метод автентифікації пацієнта у відповідному полі в МІС. У такому випадку повідомлення надійде через Viber або СМС.
  • Якщо у пацієнта встановлений Viber за цим номером – сповіщення надійде сюди. 
  • Якщо Viber немає або якщо телефон не підключений до мережі – пацієнт як і раніше отримає СМС.

‼️Звертаємо увагу, що такий алгоритм доставки наразі діє лише для електронних рецептів.

Якщо пацієнт користується застосунком Дія — це найкращий і зручний спосіб отримати повідомлення, а ще він безкоштовний і дозволяє зберігати кошти держави.

📲 Як і нині через Дію пацієнти отримують сповіщення про:

  • створення плану лікування;
  • створення е-рецепта (з номером та кодом погашення);
  • скасування е-рецепта лікарем;
  • створення е-направлення (з номером е-направлення).

Через Viber або СМС – усі інші типи сповіщень від ЕСОЗ.