Декілька аспектів щодо роботи з ЕСОЗ в умовах воєнного стану

Шановні медичні працівники, принагодно дякуємо за Вашу працю в такий складний для країни час.
📌Нагадаємо декілька аспектів щодо роботи з електронною системою охорони здоровʼя в умовах воєнного стану.
Важливо звертати увагу на доцільність та важливість ведення електронних медичних записів, якщо умови роботи не стають на заваді. У разі відсутності можливості взаємодії з ЕСОЗ, нагадуємо, що подати відповідну документацію ви можете пізніше, протягом наступних днів.
📌Передача медичних даних пацієнтів та їх подальше зберігання і обробка в центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я дозволяють забезпечити:
– практично миттєвий доступ (відповідно до прав доступу) до таких даних користувачів електронної системи охорони здоров’я для більш ефективного надання медичної допомоги;
– збереженість медичних даних пацієнта незалежно від обставин, які можуть вплинути на збереженість паперових носіїв у закладі;
– вірність ухвалених рішень, які сприятимуть більш ефективній організації надання медичних послуг та розподілу ресурсів на її забезпечення.
📌Ведення електронних медичних записів до цих пір залишається важливим компонентом роботи системи охорони здоровʼя та відіграє суттєву роль в організації якісної медичної допомоги в складних умовах воєнного стану.
Бережіть себе та своїх близьких!
Також рекомендуємо
9 Вересня 2022
Стала доступною українська версія LOINC (Logical Observation Identifiers Names and Code)- міжнародного універсального стандарту для визначення медичних лабораторних спостережень.
Перекладено 841 позицію з рейтингу 2000 топових кодів, визначеного Regenstrief Institute.

📌 LOINC — універсальний стандарт для ідентифікації медичних спостережень. Він дозволяє перетворити неструктуровані записи про медичні огляди, лабораторні дослідження тощо в чітку, класифіковану інформацію, описану через спеціальні кодові імена.

📌 Серед переваг, які створює застосування LOINC:

– спрощення взаємодії різних ІТ-систем між собою під час обміну медичною інформацією;
– автоматизація медичного моніторингу, контролю захворювань та виявлення епідемій чи пандемій;
– покращення фінансового контролю під час надання медичних послуг;
– удосконалення загальної якості медичної допомоги, скорочення помилок в обліку медичної інформації.

📌 Завантажити можете за посиланням –

23 Жовтня 2018

Минуло півроку з того часу, коли була створена Національна служба здоров’я України і “гроші пішли за пацієнтами” у ті заклади, які підписали договори зі Службою. Розказуємо, як змінилась первинна допомога за цей час.

За 6 місяців роботи Нацслужби здоров’я 623 заклади первинної допомоги (майже половина закладів первинки країни) підписали договір з Службою і перейшли на нову систему фінансування.

Понад 12 млн українців обрали свого лікаря в цих закладах. І за ними до закладів вже “прийшло” 1,615 млрд грн, які держава вперше спрямувала на оплату медичних послуг конкретним пацієнтам.

Більшість закладів отримали значно більше грошей, аніж за субвенцією. І цей дохід зростатиме, адже заклади ще продовжують укладати декларації з пацієнтами. Наприклад, Сокирянський ЦПМСД збільшив свій дохід з липня по жовтень на 50%, Черкаський ЦПМСД №2 – на 32%. Томашпільський центр первинної допомоги збільшив надходження на свій рахунок на 58%.

Зміни в медицині відкрили вікно можливостей. І цими можливостями скористалися передусім маленькі міста. Саме там відбуваються найбільші зміни. Лідери за рівнем підписання декларацій – Червоноград на Львівщині (76%) та Овруч на Житомирщині (65%). В Червонограді отримали втричі більше коштів, аніж за субвенцією, і вже у перші місяці підняли зарплату лікарям – з 5 000 до 16 000 грн. Овруцький ЦПМСД тепер отримує вдвічі більше, аніж за субвенцією. І зарплата лікаря зросла з 5 000 до 15 000 грн.

Значно зросли і зарплати медичних сестер. Наприклад, у закарпатському Міжгір`ї зарплата медсестри виросла з 5 до 8 000. У Миргороді – з 4 до 8 500 грн.

«За рік ми набрали непоганий темп впровадження змін. Але ми плануємо нарощувати його в наступному році. Яка наша візія на 2019 рік? Нова первинна ланка по всій країні – з високою якістю послуг, різноманіттям провайдерів, високими зарплатами лікарів. Нові електронні інструменти для лікарів та пацієнтів – електронні медичні картки, направлення до спеціалістів, рецепти на «Доступні ліки», лікарняні листи. Ви приходите на прийом і займаєтеся вашим здоров`ям, а не папірцями. І найголовніше – старт реформації спеціалізованої допомоги – запуск програми «Безкоштовна діагностика». За направленням сімейного лікаря пацієнти отримають найнеобхідніші для встановлення діагнозу аналізи, консультації спеціалістів та діагностику безоплатно», – сказав заступник міністра охорони здоров’я Павло Ковтонюк.

 

«Зміни в медицині відбуваються перш за все на користь пацієнта та лікаря. Щоб інформація про них була доступною, 8 жовтня Національна служба здоров`я запустила власний контакт-центр. Це перший в Україні контакт-центр для лікарів та пацієнтів. За усіма міжнародними стандартами. Кожен українець, подзвонивши на номер 1677, зможе отримати відповіді на всі питання щодо змін в медицині. Адже трансформація триває. З наступного року трансформується програма «Доступні ліки» і буде реалізовуватися через НСЗУ. Ми будемо укладати контракти з аптеками. Пацієнт за електронним рецептом зможе отримати необхідні йому ліки у будь-якій аптеці, яка уклала з нами договір – незалежно від місця свого проживання, там, де йому буде зручно. Всі ці зміни розвертають медичну систему в бік пацієнта», – заявив Олег Петренко, голова НСЗУ.

Джерело: moz.gov.ua

22 Березня 2022
Українські лікарі можуть отримати професійні гайди, навчання та рекомендації безкоштовно на таких відомих ресурсах для онлайн-навчання:
📌 Cерія вебінарів від World Health Organization Ukraine щодо першої психологічної допомоги під час воєнного стану та ведення розладів, повʼязаних зі стресом. Більше деталей за посиланням – https://cutt.ly/iSYfOuw
📌 UpToDate – безкоштовний доступ до рекомендацій, гайдів для лікарів усіх напрямків. Раніше доступ коштував 300 євро. Реєстрація доступна за посиланням – https://www.better-evidence.org/
📌 BMJ best practice, доступні для українців за посиланням – https://bestpractice.bmj.com/info/
Також на сьогодні багато сервісів медичних онлайн-консультацій відкрили безкоштовний доступ для українців. Скористатися можете такими ресурсами:
💬 Doctor Online, сервіс для онлайн-консультацій лікарів. Скористатись можете за посиланням – http://doctoronline.care/
💬Viveo- телемедична платформа, що пропонує онлайн-консультації для українців за посиланням – https://viveohealth.com/
💬 Onlayn-likar — консультації телефоном та гаряча лінія українською. Номер для зв’язку: 42 239 20 50, доступний з 8 до 20 години за посиланням – https://www.onlayn-likar.com/
💬 teplo.app — платформа, де фахівці з вищою психологічною освітою. Здобули додаткові знання з різних напрямків психотерапії. Консультації безкоштовні для українців за посиланням – https://teplo.app/
💬 doc2rbot – безкоштовний бот, що з’єднує лікаря і пацієнта та може організаційно провести швидкі консультації. Скористатись ботом можна за посиланням – https://t.me/Doc2rbot
💬 Безкоштовна інтернет-платформа психологічної допомоги “Розкажи мені”. Для допомоги потрібно коротко описати свій запит і надіслати заявку за посиланням – https://tellme.com.ua/
📲Також нагадуємо, що усі українці можуть отримати безкоштовну медичну консультацію через контакт-центр МОЗ 0-800-60-20-19. До контакт-центру залучені медичні працівники багатьох галузей.
Бережіть себе та своїх близьких! Слава Україні!
25 Січня 2024

Перед початком роботи з пацієнтом потрібно впевнитися, хто перед вами. Для цього треба провести ідентифікацію – впевнитися, що в документі, що посвідчує особу, людина, яка перед вами. Документи, які посвідчують особу, передбачені в пункті 1 статті 13 Закону України “Про Єдиний державний демографічний реєстр”. Візьміть до уваги! Якщо пацієнт показує документи з Дії, то без сканування QR-коду, перевірка не є дійсною. 

Наступним кроком після ідентифікації є пошук пацієнта в ЕСОЗ за відомостями з документів, які він надав. Важливо зауважити, що пошук треба виконувати саме в ЦБД ЕСОЗ, а не локально в медичній інформаційній системі, якою користується ваш медзаклад. У медичній інформаційній системі медзакладу відображаються дані лише тих пацієнтів, які зверталися за послугами у той час, як в ЦБД ЕСОЗ зберігаються дані усіх зареєстрованих пацієнтів (наприклад, пацієнта міг звертатися до іншого закладу з іншої МІС та оновити дані пацієнта в Реєстрі пацієнтів, тому локальна інформація у вашій МІС може бути неактуальною).

Найпоширеніші документи, за якими можна ідентифікувати пацієнта: 

  • паспорт (книжечка, біометричний чи закордонний)
  • посвідчення водія
  • посвідка на постійне чи тимчасове проживання
  • посвідчення біженця
  • тимчасове посвідчення громадянина України

Хто може шукати пацієнта в ЕСОЗ?

Виконати пошук пацієнта в ЕСОЗ може лише зареєстрований та авторизований користувач:

  • Лікар ПМД 
  • Лікар СМД
  • Середні медичні працівники
  • Працівник «реєстратури»

Лікарі первинної та вторинної ланки мають рівноправний доступ до Реєстру пацієнтів, тому як одні, так і інші можуть безпосередньо проводити процедуру пошуку, реєстрації та оновлення персональних даних пацієнта. 

Лікарі за потреби можуть делегувати завдання з пошуку пацієнта в ЕСОЗ медичним сестрам чи братам. Таким чином середні медичні працівники допомагають лікарю в організації процесу прийому пацієнта. 

За якими даними можна знайти пацієнта?

Обов’язковими даними для пошуку пацієнта в ЕСОЗ є: 

  • Прізвище
  • Ім’я
  • Дата народження

Це мінімально необхідний перелік даних, який необхідний для пошуку пацієнта в ЦБД ЕСОЗ. Якщо ви виконуєте пошук лише за одним із параметрів без вимоги заповнення трьох обов’язкових полів, це означає, що пошук здійснюється локально в МІС, а не в ЦБД ЕСОЗ. 

Додаткові необовʼязкові поля, за якими можна здійснювати/уточнювати пошук:

  • По-батькові
  • РНОКПП
  • Реквізит свідоцтва про народження (для дітей)
  • Номер телефону

Саме ці дані допоможуть звузити пошук пацієнтів серед тих, які можуть мати однакову  дату народження та/або схожі  ім’я, прізвище. 

ВАЖЛИВО! Якщо за результатами пошуку навіть за додатковими параметрами немає жодного запису, значить, такого пацієнта немає в ЦБД ЕСОЗ, і можна перейти до його реєстрації. 

Щоб дізнатися більше про ідентифікацію, пошук, реєстрацію та зміну персональних даних пацієнта в ЕСОЗ, переглядайте вебінар.