Увага! Регламентні роботи в ЕСОЗ!

Після впровадження е-рецептів з’явилися міфи, пов’язані з підписанням декларацій. Сьогодні розвінчуємо найбільш поширені чутки.
😢Міф: Для отримання е-рецепту треба мати декларацію
😊Реальність: Е-рецепт можна отримати на прийомі в будь-якого лікаря первинної чи спеціалізованої медичної допомоги, незалежно від наявності декларації з сімейним лікарем. Обовʼязковою є умова реєстрації в ЕСОЗ. Кожен пацієнт може це зробити або, уклавши декларацію з сімейним лікарем, або зареєструвавшись у системі на прийомі у будь-якого іншого лікаря. Отже, реєстрація в системі не дорівнює наявності декларації.
😢Міф: Е-рецепт може виписати тільки сімейний лікар
😊Реальність: Електронний рецепт на рецептурний препарат може виписати будь-який лікар незалежно від спеціальності чи форми власності закладу. Наявність декларації з сімейним лікарем не є обовʼязковою умовою для отримання рецепта. Важливо бути зареєстрованим у системі, тобто ваші медичні дані мають міститися у системі. Якщо лікар відмовляється виписати рецепт, посилаючись на те, що ви не уклали декларацію, зверніться до керівника закладу. Якщо проблему не вирішено, необхідно звернутися на гарячу лінію НСЗУ (1677).
Щоб зареєструватися в ЕСОЗ, треба мати такі документи:
- документ, що посвідчує особу: внутрішній паспорт, посвідка тощо;
- для дітей, які не досягли 14 років – свідоцтво про народження;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків (ІПН): обовʼязково для всіх осіб, що досягли 14-річного віку, виключення – пацієнт відмовився від набуття такого номера, що підтверджується відповідною позначкою у паспорті пацієнта;
- якщо реєстрація дитини – документи, що посвідчують особу законного представника (батька чи матері).
Для підтвердження дій у системі (реєстрації, надання доступу до даних та ін.) пацієнт має обрати метод автентифікації – це може бути номер телефону, завантаження скан-копій документів, автентифікація через унікальний код законного представника.
😢Міф: Якщо при подачі даних в ЕСОЗ зробиш помилку – це вже назавжди
😊Реальність: Виправити помилку, яку допустилися в подачі своїх персональних даних при реєстрації в ЕСОЗ, можна під час чергового звернення до лікаря. Те ж саме і з деклараціями. Якщо внесені некоректні дані, при наступному візиті до вашого сімейного лікаря можна усе виправити. Якщо це стосується номера телефону, вказаного у декларації, ви можете подати заявку на зміну номера до НСЗУ через онлайн-форму на сайті.















Наказом Національної служби здоровʼя від 22.02.2024 №132 затверджена 29 редакція технічних вимог до медичних інформаційних систем для їх підключення до ЦБД ЕСОЗ.
Технічні вимоги – документ, який постійно змінюється та адаптується до оновлень в електронній системі охорони здоровʼя. Зокрема це можуть бути оновлення, які стосуються появи нової функціональності, технічних виправлень та оптимізацій тощо.
Усі зміни, які розробляються командою впровадження ЕСОЗ, завчасно відображаються в технічних вимогах до медичних інформаційних систем (МІС).
Сьогодні ми розповімо детальніше, що змінює нова редакція технічних вимог в ЕСОЗ, а також про нещодавні технічні зміни, які впливають на роботу користувача системи.
✅ З’явився новий статус “Не виконано” при обліку Процедур
У процесі лікування пацієнта може виникнути ситуація, коли з тих чи інших причин виконання запланованої Процедури є неможливим. Додається можливість обліку в ЕСОЗ такої Процедури з відповідним статусом “Не виконано”.
Зокрема такий статус застосовується наприклад в випадках, коли для проведення процедури виконані підготовчі роботи, проте через виявлені протипокази або смерть пацієнта проведення запланованих дій є неможливим.
Звертаємо вашу увагу, що зазначена зміна стане доступною користувачам після успішного проходження МІС тестування відповідності новим технічним вимогам.
Відстежувати статус тестувань вашої МІС за новими змінами можна на сайті системи у розділі “Статуси тестувань функціоналу МІС”: https://ehealth.gov.ua/status-testuvan-funktsionalu-mis/
Серед іншого протягом останніх двох місяців в ЕСОЗ також були впроваджені такі технічні зміни:
✅ План лікування.
До причин закриття плану лікування додано позиції “Досягнення цілей плану лікування” та “Зміна стану/діагнозу пацієнта”
✅ Договори.
Внесено зміни у шаблон друкованої форми договору та додаткової угоди для закладів охорони здоровʼя ПМД (у т.ч. додатків).
Внесено зміни щодо строку на який може укладатися договір реімбурсації – тепер договір з аптекою за наявності підстав зможе діяти до 3 років.
✅ Довідники.
Оновлено та додано раніше відсутні позиції у довідники ЕСОЗ на виконання умов нових пакетів ПМГ.
Зокрема додані нові значення Кодів для можливості обліку даних про Спостереження (зокрема для центрів трансплантації) згідно LOINC.