Електронна система охорони здоров'я в Україні

Цифрова трансформація системи охорони здоров’я
Цілі
#Забезпечити прозорість фінансування
cистеми охорони здоров'я
#Надати можливість працювати без паперу
поступовий перехід на електронний облік
(е-рецепт, е-картка,
е-направлення)
#Сформувати бізнес-середовище
для створення нових електронних сервісів
#Створити простір для інновацій
в медицині (machine learning, big data, blockchain, etc.)
#Сприяти розвитку
медичного ІТ-ринку

Електронна система охорони здоров'я  двокомпонентна система, в якій користувач через МІС взаємодіє з центральною базою даних.

ЕСОЗ складається з:

  • Центральної бази даних  (ЦБД)  інформаційно-телекомунікаційна система, яка містить передбачені законодавством реєстри, програмні модулі, інформаційну систему НСЗУ, в частині, необхідній для реалізації державних фінансових гарантій та ін.

Також, забезпечує можливість створення, перегляду, обміну інформацією та документами між реєстрами, державними електронними інформаційними ресурсами, електронними медичними інформаційними системами.

  • МІС (електронна медична інформаційна система) — інформаційно-телекомунікаційна система, яка дає змогу автоматизувати роботу суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я, створювати, переглядати, обмінюватися інформацією в електронній формі, зокрема з центральною базою даних (у разі підключення).

Ключові ролі
eZdorovya

адмініструє Центральну базу даних  ЕСОЗ та контролює розробку електронної системи охорони здоров’я в Україні

Національна служба здоров'я України

аналізує та використовує дані для прогнозування потреб населення в медичних послугах, розробки програми медичних гарантій, здійснення оплати закладам за медичні послуги

Міністерство охорони здоров'я України

формує політику у галузі охорони здоров’я, відповідає за реалізацію реформ

Бізнес

електронні медичні інформаційні системи (МІС) — системи, які дають змогу автоматизувати роботу медзакладів з ЦБД

Новини
10 Жовтня 2025

Запрошуємо на вебінар щодо оновлень в електронній системі охорони здоров’я та порядку реімбурсації медичних виробів, зокрема тест-смужок для глюкометрів.

Дата: 17.10.2025 о 15.00 год

📍 Формат: Онлайн-трансляція на YouTube

👉Кому буде цікаво:

  • Лікарі первинної медичної допомоги
  • Лікарі спеціалізованої медичної допомоги, зокрема, ендокринологи
  • Фармацевти та помічники фармацевтів

💡 Під час вебінару дізнаєтеся про технічні, юридичні та організаційні аспекти змін в процесах призначення і відпуску медичних виробів. Зокрема, поговоримо про:

🔹 Чи змінюється порядок призначення і відпуску тест-смужок?
🔹 Що залишається без змін для пацієнтів, медпрацівників і аптек?
🔹 Як створити е-Запит на тест-смужки в ЕСОЗ?
🔹 Які оновлення назв та кодів медичних виробів відбулися і як вони вплинули на роботу ЗОЗ?

Вебінар відбудеться на:

👉YouTube-каналі eHealth Україна за посиланням.

👉Хочете поставити запитання заздалегідь – залишайте запитання у формі 

Запис вебінару буде доступний на YouTube.

Будь ласка, поширте це повідомлення серед колег та профільних груп!

6 Жовтня 2025

Під час роботи з електронними рецептами ви неодноразово звертали увагу на проблему: частина пацієнтів не могли знайти сповіщення про створений е-Рецепт у застосунку «Дія» чи в альтернативних каналах, а тому мали труднощі з їх використанням.

👉 Ми оновили порядок інформування пацієнтів про е-Рецепти, щоб усі могли знайти своє сповіщення зручніше.

Як було раніше – система автоматично визначала канал доставки повідомлення – спершу Дія, потім Viber, потім СМС. Лікарі не могли вплинути на цей процес.

Що змінюється – порядок інформування змінено – і саме лікар разом із пацієнтом визначає, яким каналом зручніше отримати сповіщення про е-Рецепт.

Як це працює:

  • Під час формування е-Рецепта лікар обов’язково запитує пацієнта, чи користується він застосунком Дія.
  • Якщо пацієнт це підтверджує — лікар формує е-Рецепт за звичним процесом і сповіщення автоматично надійде у Дію. Додаткових кроків не потрібно.
  • Якщо пацієнт не користується Дією / має при собі інший пристрій / не має доступу до мережі Інтернет — лікар може обрати метод автентифікації пацієнта у відповідному полі в МІС. У такому випадку повідомлення надійде через Viber або СМС.
  • Якщо у пацієнта встановлений Viber за цим номером – сповіщення надійде сюди. 
  • Якщо Viber немає або якщо телефон не підключений до мережі – пацієнт як і раніше отримає СМС.

‼️Звертаємо увагу, що такий алгоритм доставки наразі діє лише для електронних рецептів.

Якщо пацієнт користується застосунком Дія — це найкращий і зручний спосіб отримати повідомлення, а ще він безкоштовний і дозволяє зберігати кошти держави.

📲 Як і нині через Дію пацієнти отримують сповіщення про:

  • створення плану лікування;
  • створення е-рецепта (з номером та кодом погашення);
  • скасування е-рецепта лікарем;
  • створення е-направлення (з номером е-направлення).

Через Viber або СМС – усі інші типи сповіщень від ЕСОЗ.

15 Вересня 2025

❓Чи хочете ви, щоб ваші пацієнти самостійно керували своїми даними та подавали декларації онлайн?

❓Чи знаєте ви, як зміниться робота лікаря з появою цифрових можливостей ЕСОЗ для пацієнта?

❓Чи готові ви до запуску особистого кабінету пацієнта?

Вже зовсім скоро стартує бета-тестування нової функціональності ЕСОЗ, яка оновить взаємодію між лікарем та пацієнтом. 

🙋‍♀️Поспішаємо відповісти на ці та інші запитання на  вебінарі «Особистий кабінет пацієнта в ЕСОЗ: новий етап взаємодії між лікарем і пацієнтом»!

Дата та час вебінару: 19.09.2025, 15:00

🧑‍⚕️ Для кого цей вебінар: для лікарів ПМД, керівників ЦПМСД, а також лікарів СМД.

На вебінарі розповімо:

✔️ Коли з’явиться кабінет пацієнта

✔️ Через які платформи пацієнти зможуть увійти

✔️ Які можливості з’являться у пацієнта та як це вплине на роботу лікаря

✔️ Як відбуватиметься бета-тестування

Вебінар відбудеться на:
🔗 YouTube-каналі eHealth Україна за посиланням.

❓Хочете поставити запитання заздалегідь 👉 переходьте сюди

🔥 Запис вебінару буде доступний на YouTube.

Будь ласка, поширте це повідомлення серед колег та профільних груп!

10 Вересня 2025

Важливі сповіщення від електронної системи охорони здоровʼя (ЕСОЗ) про е-Рецепт на ліки та е-Направлення тепер можна отримати безпосередньо у застосунку Дія.

НСЗУ, МОЗ та Мінцифри запустили новий канал інформування пацієнтів — push-сповіщення в застосунку Дія.

Це означає, що держава зменшить витрати на SMS та Viber. Також push-сповіщення допоможуть уникати збоїв, пов’язаних із роботою мобільних операторів.

Як це працює?

  • якщо у вас є застосунок Дія і ви авторизовані – нічого додатково робити не потрібно. Сповіщення автоматично надійде у Дію;
  • якщо доставити повідомлення в Дію не вдалося – воно надходить у Viber;
  • якщо Viber немає на телефоні – ви отримаєте SMS, як і раніше;
  • якщо у вас немає телефону – ви як і раніше отримаєте паперову памʼятку.

Від завтра в Дію надходитимуть такі медичні сповіщення:

  • про е-Рецепт на ліки (номер та код погашення);
  • про скасування е-Рецепта на ліки;
  • про створення е-Направлення;
  • про створення плану лікування.

Решта типів сповіщень – як і раніше надходитимуть через Viber та SMS. У майбутньому перелік медичних сповіщень у Дії буде розширюватися.

Як підключитись до ЕСОЗ
Якщо у вас є питання
  • З питань взаємодії з електронною системою охорони здоровʼя:

Інформаційно-довідкова служба НСЗУ: 1677 (з понеділка по четвер з 9 години ранку до 18 години та з 9 години ранку до 16:45 у п’ятницю у робочі дні)

До нас вже приєдналися
16+ тис
Закладів охорони здоровʼя
35+ млн
Пацієнтів
400+ тис
медичних фахівців та працівників аптек
Партнери