Електронна система охорони здоров'я в Україні
(е-рецепт, е-картка,
е-направлення)
Електронна система охорони здоров'я — двокомпонентна система, в якій користувач через МІС взаємодіє з центральною базою даних.
ЕСОЗ складається з:
- Центральної бази даних (ЦБД) — інформаційно-телекомунікаційна система, яка містить передбачені законодавством реєстри, програмні модулі, інформаційну систему НСЗУ, в частині, необхідній для реалізації державних фінансових гарантій та ін.
Також, забезпечує можливість створення, перегляду, обміну інформацією та документами між реєстрами, державними електронними інформаційними ресурсами, електронними медичними інформаційними системами.
- МІС (електронна медична інформаційна система) — інформаційно-телекомунікаційна система, яка дає змогу автоматизувати роботу суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я, створювати, переглядати, обмінюватися інформацією в електронній формі, зокрема з центральною базою даних (у разі підключення).
адмініструє Центральну базу даних ЕСОЗ та контролює розробку електронної системи охорони здоров’я в Україні
аналізує та використовує дані для прогнозування потреб населення в медичних послугах, розробки програми медичних гарантій, здійснення оплати закладам за медичні послуги
формує політику у галузі охорони здоров’я, відповідає за реалізацію реформ
електронні медичні інформаційні системи (МІС) — системи, які дають змогу автоматизувати роботу медзакладів з ЦБД
Запрошуємо на вебінар щодо оновлень в електронній системі охорони здоров’я та порядку реімбурсації медичних виробів, зокрема тест-смужок для глюкометрів.
Дата: 17.10.2025 о 15.00 год
📍 Формат: Онлайн-трансляція на YouTube
👉Кому буде цікаво:
- Лікарі первинної медичної допомоги
- Лікарі спеціалізованої медичної допомоги, зокрема, ендокринологи
- Фармацевти та помічники фармацевтів
💡 Під час вебінару дізнаєтеся про технічні, юридичні та організаційні аспекти змін в процесах призначення і відпуску медичних виробів. Зокрема, поговоримо про:
🔹 Чи змінюється порядок призначення і відпуску тест-смужок?
🔹 Що залишається без змін для пацієнтів, медпрацівників і аптек?
🔹 Як створити е-Запит на тест-смужки в ЕСОЗ?
🔹 Які оновлення назв та кодів медичних виробів відбулися і як вони вплинули на роботу ЗОЗ?
Вебінар відбудеться на:
👉YouTube-каналі eHealth Україна за посиланням.
👉Хочете поставити запитання заздалегідь – залишайте запитання у формі
Запис вебінару буде доступний на YouTube.
Будь ласка, поширте це повідомлення серед колег та профільних груп!
Під час роботи з електронними рецептами ви неодноразово звертали увагу на проблему: частина пацієнтів не могли знайти сповіщення про створений е-Рецепт у застосунку «Дія» чи в альтернативних каналах, а тому мали труднощі з їх використанням.
👉 Ми оновили порядок інформування пацієнтів про е-Рецепти, щоб усі могли знайти своє сповіщення зручніше.
Як було раніше – система автоматично визначала канал доставки повідомлення – спершу Дія, потім Viber, потім СМС. Лікарі не могли вплинути на цей процес.
Що змінюється – порядок інформування змінено – і саме лікар разом із пацієнтом визначає, яким каналом зручніше отримати сповіщення про е-Рецепт.
Як це працює:
- Під час формування е-Рецепта лікар обов’язково запитує пацієнта, чи користується він застосунком Дія.
- Якщо пацієнт це підтверджує — лікар формує е-Рецепт за звичним процесом і сповіщення автоматично надійде у Дію. Додаткових кроків не потрібно.
- Якщо пацієнт не користується Дією / має при собі інший пристрій / не має доступу до мережі Інтернет — лікар може обрати метод автентифікації пацієнта у відповідному полі в МІС. У такому випадку повідомлення надійде через Viber або СМС.
- Якщо у пацієнта встановлений Viber за цим номером – сповіщення надійде сюди.
- Якщо Viber немає або якщо телефон не підключений до мережі – пацієнт як і раніше отримає СМС.
‼️Звертаємо увагу, що такий алгоритм доставки наразі діє лише для електронних рецептів.
Якщо пацієнт користується застосунком Дія — це найкращий і зручний спосіб отримати повідомлення, а ще він безкоштовний і дозволяє зберігати кошти держави.
📲 Як і нині через Дію пацієнти отримують сповіщення про:
- створення плану лікування;
- створення е-рецепта (з номером та кодом погашення);
- скасування е-рецепта лікарем;
- створення е-направлення (з номером е-направлення).
Через Viber або СМС – усі інші типи сповіщень від ЕСОЗ.
❓Чи хочете ви, щоб ваші пацієнти самостійно керували своїми даними та подавали декларації онлайн?
❓Чи знаєте ви, як зміниться робота лікаря з появою цифрових можливостей ЕСОЗ для пацієнта?
❓Чи готові ви до запуску особистого кабінету пацієнта?
Вже зовсім скоро стартує бета-тестування нової функціональності ЕСОЗ, яка оновить взаємодію між лікарем та пацієнтом.
🙋♀️Поспішаємо відповісти на ці та інші запитання на вебінарі «Особистий кабінет пацієнта в ЕСОЗ: новий етап взаємодії між лікарем і пацієнтом»!
⏰ Дата та час вебінару: 19.09.2025, 15:00
🧑⚕️ Для кого цей вебінар: для лікарів ПМД, керівників ЦПМСД, а також лікарів СМД.
На вебінарі розповімо:
✔️ Коли з’явиться кабінет пацієнта
✔️ Через які платформи пацієнти зможуть увійти
✔️ Які можливості з’являться у пацієнта та як це вплине на роботу лікаря
✔️ Як відбуватиметься бета-тестування
Вебінар відбудеться на:
🔗 YouTube-каналі eHealth Україна за посиланням.
❓Хочете поставити запитання заздалегідь 👉 переходьте сюди
🔥 Запис вебінару буде доступний на YouTube.
Будь ласка, поширте це повідомлення серед колег та профільних груп!
Важливі сповіщення від електронної системи охорони здоровʼя (ЕСОЗ) про е-Рецепт на ліки та е-Направлення тепер можна отримати безпосередньо у застосунку Дія.
НСЗУ, МОЗ та Мінцифри запустили новий канал інформування пацієнтів — push-сповіщення в застосунку Дія.
Це означає, що держава зменшить витрати на SMS та Viber. Також push-сповіщення допоможуть уникати збоїв, пов’язаних із роботою мобільних операторів.
Як це працює?
- якщо у вас є застосунок Дія і ви авторизовані – нічого додатково робити не потрібно. Сповіщення автоматично надійде у Дію;
- якщо доставити повідомлення в Дію не вдалося – воно надходить у Viber;
- якщо Viber немає на телефоні – ви отримаєте SMS, як і раніше;
- якщо у вас немає телефону – ви як і раніше отримаєте паперову памʼятку.
Від завтра в Дію надходитимуть такі медичні сповіщення:
- про е-Рецепт на ліки (номер та код погашення);
- про скасування е-Рецепта на ліки;
- про створення е-Направлення;
- про створення плану лікування.
Решта типів сповіщень – як і раніше надходитимуть через Viber та SMS. У майбутньому перелік медичних сповіщень у Дії буде розширюватися.
- З питань взаємодії з електронною системою охорони здоровʼя:
Інформаційно-довідкова служба НСЗУ: 1677 (з понеділка по четвер з 9 години ранку до 18 години та з 9 години ранку до 16:45 у п’ятницю у робочі дні)


