Працездатність ЕСОЗ: часткова недоступність авторизації та сповільнена обробка медичних висновків (оновлено)

⚠️ UPDT (15:30): оновлено перелік поточних технічних проблем та статус їх вирішення

У ході технічних робіт уже відновлено:

✅авторизацію/реєстрацію користувачів в ЕСОЗ

✅можливість зареєструвати законного представника для недієздатного пацієнта

надходженням листів на електронну пошту користувачів

✅ обробку медичних висновків

 

Шановні колеги!

У центральній базі даних ЕСОЗ поки спостерігаються тимчасові технічні труднощі, а зокрема:

📌тимчасово методи автентифікації для деяких пацієнтів відображаються некоректно.

Команди НСЗУ та ДП “Електронне здоров’я” докладають максимум зусиль, щоб ви якнайшвидше змогли повноцінно користуватися системою. Про результати відновлювальних робіт повідомимо окремо.

Слідкувати за оновленнями можна тут: https://status.ehealth.gov.ua/.

Нагадуємо, як діяти під час затримок у роботі ЦБД ЕСОЗ:

  • Призначення ліків коштом пацієнта (крім наркотичних) може здійснюватися на паперових рецептурних бланках.
  • Усі медичні записи, направлення та рецепти слід внести до системи одразу після усунення технічних несправностей.
  • Медичні висновки про тимчасову непрацездатність під час недоступності ЕСОЗ формуються не пізніше п’яти днів з моменту встановлення лікарем факту непрацездатності.
  • Призначення ліків та тест-смужок за програмою реімбурсації, а також наркотичних препаратів можливе лише за е-рецептом. Тому, будь ласка, проінформуйте пацієнтів про можливі затримки та можливість отримання е-рецептів після відновлення роботи ЕСОЗ.
Також рекомендуємо
25 Січня 2024

Перед початком роботи з пацієнтом потрібно впевнитися, хто перед вами. Для цього треба провести ідентифікацію – впевнитися, що в документі, що посвідчує особу, людина, яка перед вами. Документи, які посвідчують особу, передбачені в пункті 1 статті 13 Закону України “Про Єдиний державний демографічний реєстр”. Візьміть до уваги! Якщо пацієнт показує документи з Дії, то без сканування QR-коду, перевірка не є дійсною. 

Наступним кроком після ідентифікації є пошук пацієнта в ЕСОЗ за відомостями з документів, які він надав. Важливо зауважити, що пошук треба виконувати саме в ЦБД ЕСОЗ, а не локально в медичній інформаційній системі, якою користується ваш медзаклад. У медичній інформаційній системі медзакладу відображаються дані лише тих пацієнтів, які зверталися за послугами у той час, як в ЦБД ЕСОЗ зберігаються дані усіх зареєстрованих пацієнтів (наприклад, пацієнта міг звертатися до іншого закладу з іншої МІС та оновити дані пацієнта в Реєстрі пацієнтів, тому локальна інформація у вашій МІС може бути неактуальною).

Найпоширеніші документи, за якими можна ідентифікувати пацієнта: 

  • паспорт (книжечка, біометричний чи закордонний)
  • посвідчення водія
  • посвідка на постійне чи тимчасове проживання
  • посвідчення біженця
  • тимчасове посвідчення громадянина України

Хто може шукати пацієнта в ЕСОЗ?

Виконати пошук пацієнта в ЕСОЗ може лише зареєстрований та авторизований користувач:

  • Лікар ПМД 
  • Лікар СМД
  • Середні медичні працівники
  • Працівник «реєстратури»

Лікарі первинної та вторинної ланки мають рівноправний доступ до Реєстру пацієнтів, тому як одні, так і інші можуть безпосередньо проводити процедуру пошуку, реєстрації та оновлення персональних даних пацієнта. 

Лікарі за потреби можуть делегувати завдання з пошуку пацієнта в ЕСОЗ медичним сестрам чи братам. Таким чином середні медичні працівники допомагають лікарю в організації процесу прийому пацієнта. 

За якими даними можна знайти пацієнта?

Обов’язковими даними для пошуку пацієнта в ЕСОЗ є: 

  • Прізвище
  • Ім’я
  • Дата народження

Це мінімально необхідний перелік даних, який необхідний для пошуку пацієнта в ЦБД ЕСОЗ. Якщо ви виконуєте пошук лише за одним із параметрів без вимоги заповнення трьох обов’язкових полів, це означає, що пошук здійснюється локально в МІС, а не в ЦБД ЕСОЗ. 

Додаткові необовʼязкові поля, за якими можна здійснювати/уточнювати пошук:

  • По-батькові
  • РНОКПП
  • Реквізит свідоцтва про народження (для дітей)
  • Номер телефону

Саме ці дані допоможуть звузити пошук пацієнтів серед тих, які можуть мати однакову  дату народження та/або схожі  ім’я, прізвище. 

ВАЖЛИВО! Якщо за результатами пошуку навіть за додатковими параметрами немає жодного запису, значить, такого пацієнта немає в ЦБД ЕСОЗ, і можна перейти до його реєстрації. 

Щоб дізнатися більше про ідентифікацію, пошук, реєстрацію та зміну персональних даних пацієнта в ЕСОЗ, переглядайте вебінар.

8 Травня 2022

Міжнародні IT-компанії пропонують сучасні онлайн-платформи, які застосовуються для надання медичних послуг з використанням телемедичних сервісів. У рамках гуманітарної допомоги МОЗ отримує не лише медичне обладнання, транспорт та лікарські препарати, а й пропозиції щодо телемедичних рішень. Міністерство спільно з партнерами готує до запуску пілотний проєкт консультативної взаємодії між медичними закладами, які приймають пацієнтів із вибухо-вогнепальними пораненнями, та консультативними медичними центрами вищого рівня.  

«Таке  рішення допоможе забезпечити постійний доступ медичних працівників до висококваліфікованих медичних консультацій у тих регіонах, де йдуть активні бойові дії», – прокоментувала заступниця міністра Марія Карчевич.

Лікарі зможуть отримати доступ до спеціального сервісу, заповнити форму з деталями звернення та отримати відеоконсультацію фахівця високоспеціалізованого закладу охорони здоровʼя, провести лікарський консиліум тощо задля підтримки свого клінічного рішення.

Пілотний проєкт із телеконсультування впроваджується в рамках телемедичного напряму, що реалізується МОЗ спільно з ДП «Електронне здоровʼя» та  проєктом USAID «Сталий розвиток національних систем охорони здоров’я». 

Робоча група продовжує працювати над розбудовою повноцінної телемедичної платформи в Україні задля імплементації сучасних високотехнологічних цифрових рішень для тих, хто сьогодні цього потребує.

 

1 Березня 2022
На жаль, сьогодні стрес став невідємною частиною нашого життя. Які б емоції ви не відчували – будь то страх, тривога чи інше, памʼятайте, що всі ми перебуваємо у стані війни і все це абсолютно нормально.
⏳Щоб мінімізувати вплив стресу на організм намагайтесь сконцентруватись на діях, що залежать від вас.
⏳Довіряйте лише перевіреним джерелам засобів масової інформації. ​​
⏳Дотримуйтесь режиму дня та сну.
⏳Намагайтесь робити рутині речі.
⏳Якщо немає повітряних тривог та ви маєте час – не нехтуйте харчуванням чи проводженням часу з дитиною, проведіть час на свіжому повітрі.
⏳Будьте на звʼязку з близькими.
⏳Якщо у вас є можливість – допомагайте тим, хто цього потребує.
⏳Якщо вам потрібна допомога – не соромтесь та запитуйте про неї в близьких та друзів чи консультантів.
⏳Не нехтуйте своїм моральним станом.
Нагадуємо, що ви завжди можете отримати безкоштовну психологічну підтримку на наступних ресурсах:
📌 В Україні працює гаряча лінія емоційної підтримки Міжнародної організації з міграції за номером 0 800 211 444. На гарячій лінії працюють кваліфіковані психологи, які готові допомогти впоратися із психологічними проблемами.
📌 Чат підтримки від психотерапевтів «Як ти?»- https://t.me/yaktuzaraz
📌 Центр психологічного консультування і травмотерапії “Відкриті двері”-
📌 Портал Help24 –
26 Липня 2024
Розглянемо поширені питання про документування процесу надання реабілітаційної допомоги на основі Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я (МКФ).
❓Які національні класифікатори використовуються при складанні ІРП?
✅ При складанні ІРП використовуються наступні національні класифікатори:
▪️030:2022 «Класифікатор функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я»;
▪️025:2021 «Класифікатор хвороб та споріднених проблем охорони здоров’я»;
▪️026:2021 «Класифікатор медичних інтервенцій».
❓Яким чином можна виправити попередні випадки реабілітації, адже всі випадки йдуть по електронних направленнях, що унеможливлює його виправлення, оскільки направлення вже було погашене?
✅ Усі фіксації фактів внесення помилкових даних в ЕСОЗ та їх анулювання, особливо засвідчених ЕЦП членів МДРК, виконуються за загальними правилами ведення електронних медичних записів у системі. Ніяких особливостей ведення медзаписів реабілітаційних — немає. Помилкові записи не скасовуються. їх статус змінюється, наприклад, на “Внесено помилково”, і створюються відповідно коректні медичні записи.
ℹ️ Більше інформації про облік та документування реабілітаційних послуг ви можете дізнатися в онлайн-курсі “Документування процесу надання реабілітаційної допомоги на основі Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я (МКФ)”, який доступний за посиланням.
Стежте за новинами на каналах Академії НСЗУ, де ви дізнаєтеся про нові курси та матеріали:
Джерело: НСЗУ