Запис про декларацію пацієнта не буде містити інформацію про статус верифікації пацієнта

В інтерфейсах медичних інформаційних системи з’являться зміни у відображенні декларації пацієнта про вибір сімейного лікаря. Так, вже невдовзі запис про декларацію пацієнта не буде містити інформацію про статус верифікації пацієнта. Проте оскільки статус верифікації пацієнта – невіддільна частина даних пацієнта в ЕСОЗ – як і раніше ця інформація буде завжди доступна у записі пацієнта.

Такі оновлення в ЕСОЗ є плановими і спрямовані на усунення некоректного сприйняття процесу верифікації. Раніше інформація про декларацію пацієнта містила, зокрема, і статус верифікації даного пацієнта. Це породжувало хибне розуміння про те, що верифікації підлягає декларація, а не дані запису про пацієнта. Також поширеною була дамка, що до процесу верифікації та зміни персональних даних пацієнта залучені лише лікарі ПМД, адже саме вони можуть переглядати декларацію.

Розвіюємо поширені міфи про верифікацію пацієнта

🛑Міф 1: Верифікації підлягають дані декларації пацієнта, а не запис про пацієнта

Ні, верифікація пацієнта здійснюється на основі даних, які містяться у записі пацієнта, шляхом їх співставлення із даними інших державних реєстрів.

Інформація про декларацію пацієнта про вибір лікаря ПМД не верифікується.

🛑Міф 2: Переглянути статус верифікації пацієнта може лише лікар ПМД  

Ні, переглянути статус верифікації пацієнта у його записі може будь-який лікар, який взаємодіє із пацієнтом, зокрема і лікар спеціалізованої медичної допомоги.

Так, якщо лікар СМД побачить, що дані пацієнта некоректні чи застарілі – він має їх змінити та відправити в ЕСОЗ. 

🛑Міф 3: Тепер лікар не зможе переглянути статус верифікації пацієнта

Лікарі завжди можуть отримати інформацію про статус верифікації пацієнта у його записі в ЕСОЗ.

Також рекомендуємо
9 Січня 2023
Для пошуку інформації стосовно послуг за програмою медичних гарантій можна використовувати дашборди НСЗУ Національна служба здоров’я Україниhttps://edata.e-health.gov.ua/e-data
📲 Щоб дізнатися, які медичні послуги надає конкретний медзаклад безоплатно за договором із НСЗУ введіть на сайті НСЗУ потрібну вам область або населений пункт та групу послуг. На сторінці відобразяться лікарні, які відповідають введеним критеріям.
💻 Наприклад, щоб знайти всі лікарні, які лікують пацієнтів з інсультом, – оберіть область та в полі «Група послуг» почніть вводити слово «інсульт» – дашборд запропонує обрати пакет «Медична допомога при гострому мозковому інсульті». На сторінці відобразиться перелік медзакладів, де можна отримати лікування при інсульті безоплатно, а також їх контактні дані.
🏥 Також ви можете на сайті дізнатись інформацію з:
🤳Електронної карти місць надання первинної медичної допомоги – https://cutt.ly/W03QbsU
🤳 Електронної карти аптек-учасниць програми реімбурсації лікарських засобів – https://cutt.ly/A03Qmco
4 Жовтня 2024

Виготовлення та відпуск таких ліків буде фіксуватися в електронній системі обліку обігу медичного канабісу (ЕСОРК) та здійснюватиметься виключно на підставі е-рецепта в електронній системі охорони здоров’я. Відповідні цифрові рішення вже розроблені. Тож незабаром пацієнти, які цього потребують, зможуть отримати ліки на основі медичного канабісу.

Безпосередній відпуск ліків в аптеках розпочнеться, коли на український ринок будуть завезені відповідні рослинні субстанції для виготовлення ліків в умовах аптеки чи готові лікарські засоби.

Усі операції, які здійснюватимуться з медичним канабісом, будуть фіксуватися в ЕСОРК. Це централізована платформа для обліку, моніторингу та контролю обігу конопель для медичних цілей, в якій фіксуватиметься понад 35 видів операцій щодо 13 видів об’єктів обліку. Електронна система створена на платформі Дія.Engine.

В ЕСОРК реєструватимуться всі суб’єкти господарювання (юридичні особи, ФОП), які здійснюватимуть діяльність з обігу медичного канабісу.

Наприклад, це:

  • аптеки, які планують виготовляти лікарські засоби з рослинної субстанції канабісу;
  • лікувально-профілактичні заклади, які планують використовувати у своїй медичній практиці готові лікарські засоби чи лікарські засоби, виготовлені в умовах аптеки з медичного канабісу;
  • імпортери, які планують ввозити на територію України насіння чи садивний матеріал конопель для медичних цілей, рослинну субстанцію канабісу для виробництва (виготовлення) лікарських засобів чи готові лікарські засоби з медичного канабісу тощо.

Призначення та відпуск готових чи екстемпоральних ліків (тобто виготовлених в аптеці) буде здійснюватися виключно на підставі е-рецепта. Як і зазвичай, е-рецепт зможе виписати лікуючий лікар пацієнта (як первинної, так і спеціалізованої медичної допомоги). Придбати ліки за е-рецептом буде можливо лише в аптеці, яка має відповідну ліцензію на право провадження господарської діяльності у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.

“Усі операції з медичним канабісом будуть контролюватися – від початкових етапів ввезення (імпорту) конопель для медичних цілей в Україну до кінцевого відпуску лікарських засобів. Розроблені електронні рішення дозволять інтегрувати всіх учасників у єдину інформаційну екосистему та забезпечать автоматизацію процесів”, – зазначає Марія Карчевич, заступниця міністра охорони здоров’я з питань цифрового розвитку.

Положення про електронну інформаційну систему обліку вирощених рослин конопель для медичних цілей, переміщення таких рослин, продуктів їхньої переробки, рослинної субстанції канабісу, вироблених (виготовлених) із них лікарських засобів на всіх етапах обігу та порядок її функціонування, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2024 р. № 857, містить детальний опис видів об’єктів та операцій, які підлягають обліку у системі.

14 Грудня 2022
Міністерство охорони здоровʼя нагадує, що пацієнти, які отримали щеплення проти коронавірусної хвороби, можуть отримати відповідний COVID-сертифікат на порталі чи у застосунку «Дія». Так, на сьогодні українці згенерували понад 11,8 млн «зелених» сертифікатів. До того ж виданий в Україні COVID-сертифікат визнають і за кордоном, щонайменше в 79 країнах.
Така можливість доступна, зокрема, й у разі отримання другої бустерної дози щеплення.
👩‍⚕️🧑‍⚕️ Для того, щоб отримати такий сертифікат, необхідно сформувати відповідний запит на порталі чи в застосунку «Дія». Це можна зробити одразу після того, як медичний працівник внесе дані про вакцинацію до електронної системи охорони здоров’я.
📲 Для цього:
– авторизуйтеся у застосунку;
– натисніть «Послуги» та виберіть пункт «COVID-сертифікати» — «Отримати сертифікат»;
– позначте згоду на передачу даних з електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ) у Дію.
Термін дії такого документа становитиме 270 днів, а термін відображення у застосунку «Дія» – 545 днів з моменту проведення щеплення.
🖥 Така можливість є доступною завдяки впровадженню відповідної функціональності в електронній системі охорони здоровʼя на основі даних про другу бустерну дозу проти COVID-19.
🌍 Виданий в Україні сертифікат повністю відповідає оновленим технічним вимогам щодо COVID-сертифікатів, що були прийняті Європейською комісією цієї осені. Скористатися цифровим документом на підтвердження вакцинації можна як в межах країни, так і за кордоном – у країнах, які входять до Довірчої мережі, США, Канаді, Мексиці та багатьох інших.
❗Нагадаємо, що попередньо в Україні дозволили другу бустерну дозу для всіх охочих. Друга бустерна доза дозволяється всім повнолітнім з інтервалом від 120 до 270 днів після першої бустерної дози. А також було оновлено схеми поєднань вакцини під час введення другої бустерної дози. Відповідно COVID-сертифікат про другий бустер успішно генерується за умови дотримання будь-якої з дозволених схем поєднання вакцин, визнаних в Україні.
🔬 Окрім цифрового COVID-сертифіката українці, які отримали другий бустер, за потреби можуть отримати Міжнародне свідоцтво про вакцинацію і профілактику. Як і раніше, такий документ можна отримати у сімейного лікаря чи медичного працівника, який проводив щеплення. Він міститиме дані про усі дози проведених щеплень проти коронавірусної хвороби.
26 Липня 2024
Розглянемо поширені питання про документування процесу надання реабілітаційної допомоги на основі Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я (МКФ).
❓Які національні класифікатори використовуються при складанні ІРП?
✅ При складанні ІРП використовуються наступні національні класифікатори:
▪️030:2022 «Класифікатор функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я»;
▪️025:2021 «Класифікатор хвороб та споріднених проблем охорони здоров’я»;
▪️026:2021 «Класифікатор медичних інтервенцій».
❓Яким чином можна виправити попередні випадки реабілітації, адже всі випадки йдуть по електронних направленнях, що унеможливлює його виправлення, оскільки направлення вже було погашене?
✅ Усі фіксації фактів внесення помилкових даних в ЕСОЗ та їх анулювання, особливо засвідчених ЕЦП членів МДРК, виконуються за загальними правилами ведення електронних медичних записів у системі. Ніяких особливостей ведення медзаписів реабілітаційних — немає. Помилкові записи не скасовуються. їх статус змінюється, наприклад, на “Внесено помилково”, і створюються відповідно коректні медичні записи.
ℹ️ Більше інформації про облік та документування реабілітаційних послуг ви можете дізнатися в онлайн-курсі “Документування процесу надання реабілітаційної допомоги на основі Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я (МКФ)”, який доступний за посиланням.
Стежте за новинами на каналах Академії НСЗУ, де ви дізнаєтеся про нові курси та матеріали:
Джерело: НСЗУ