Як сформувати СOVID-сертифікат про отримання другого бустеру в Дії

Міністерство охорони здоровʼя нагадує, що пацієнти, які отримали щеплення проти коронавірусної хвороби, можуть отримати відповідний COVID-сертифікат на порталі чи у застосунку «Дія». Так, на сьогодні українці згенерували понад 11,8 млн «зелених» сертифікатів. До того ж виданий в Україні COVID-сертифікат визнають і за кордоном, щонайменше в 79 країнах.
Така можливість доступна, зокрема, й у разі отримання другої бустерної дози щеплення.
👩‍⚕️🧑‍⚕️ Для того, щоб отримати такий сертифікат, необхідно сформувати відповідний запит на порталі чи в застосунку «Дія». Це можна зробити одразу після того, як медичний працівник внесе дані про вакцинацію до електронної системи охорони здоров’я.
📲 Для цього:
– авторизуйтеся у застосунку;
– натисніть «Послуги» та виберіть пункт «COVID-сертифікати» — «Отримати сертифікат»;
– позначте згоду на передачу даних з електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ) у Дію.
Термін дії такого документа становитиме 270 днів, а термін відображення у застосунку «Дія» – 545 днів з моменту проведення щеплення.
🖥 Така можливість є доступною завдяки впровадженню відповідної функціональності в електронній системі охорони здоровʼя на основі даних про другу бустерну дозу проти COVID-19.
🌍 Виданий в Україні сертифікат повністю відповідає оновленим технічним вимогам щодо COVID-сертифікатів, що були прийняті Європейською комісією цієї осені. Скористатися цифровим документом на підтвердження вакцинації можна як в межах країни, так і за кордоном – у країнах, які входять до Довірчої мережі, США, Канаді, Мексиці та багатьох інших.
❗Нагадаємо, що попередньо в Україні дозволили другу бустерну дозу для всіх охочих. Друга бустерна доза дозволяється всім повнолітнім з інтервалом від 120 до 270 днів після першої бустерної дози. А також було оновлено схеми поєднань вакцини під час введення другої бустерної дози. Відповідно COVID-сертифікат про другий бустер успішно генерується за умови дотримання будь-якої з дозволених схем поєднання вакцин, визнаних в Україні.
🔬 Окрім цифрового COVID-сертифіката українці, які отримали другий бустер, за потреби можуть отримати Міжнародне свідоцтво про вакцинацію і профілактику. Як і раніше, такий документ можна отримати у сімейного лікаря чи медичного працівника, який проводив щеплення. Він міститиме дані про усі дози проведених щеплень проти коронавірусної хвороби.
Також рекомендуємо
27 Березня 2024

Деколи у працівників виникають труднощі з реєстрацією в ЕСОЗ або оновленням паролю або ж інші питання, пов’язані з роботою у системі. У всіх цих випадках медзаклади та аптеки можуть звертатися до медичних інформаційних систем, які їх обслуговують, адже підтримка, консультування та навчання медпрацівників роботи в ЕСОЗ входить до послуг, які МІС надає закладам охорони здоров’я. Як визначитися із переліком необхідних послуг від МІС та де це можна переглянути, розповідаємо детальніше. 

Для початку нагадаємо, що медичні заклади та аптеки можуть працювати з електронною системою охорони здоров’я лише через медичні інформаційні системи, які відповідають технічним вимогам держави та підключені до ЦБД ЕСОЗ. 

МІС – це рішення для автоматизації охорони здоров’я, адже саме завдяки медичним інформаційним системам відбувається обмін інформацією між медзакладами та аптеками з центральною базою даних ЕСОЗ. 

Перш ніж працювати з МІС, заклади охорони здоров’я вивчають, які саме функціональності для взаємодії з ЕСОЗ пропонує медична інформаційна система і чи покриває обсяг цих функціональностей потреби закладу. Перевірити, чи володіє МІС відповідними функціональностями, можна на спеціальному дашборді Статуси тестування функціоналу МІС

Коли медзаклад чи аптека визначаються із МІС, яка найбільше покриває потреби закладу, то зобов’язані укласти відповідний договір про умови співпраці (згідно з Постановою КМУ №411 від 25.04.2018). Саме договір є інструментом взаємодії закладу охорони здоров’я з оператором МІС і передбачає обсяг та якість послуг, які медична інформаційна система зобов’язана надавати закладу. Зокрема, у такому договорі може обумовлюватися режим роботи служби підтримки, доступність такої підтримки у вихідні, також передбачається консультування та навчання медпрацівників і відповіді на всі питання чи проблеми, пов’язані з роботою в ЕСОЗ. 

Рекомендації: на що звернути увагу закладам охорони здоров’я, укладаючи договір з МІС?

Задля належної співпраці між закладами охорони здоров’я і МІС у договорі варто передбачити, зокрема такі умови. 

Забезпечення безперебійної роботи МІС

Договір повинен передбачати, що МІС має забезпечувати доступ до її функціональних можливостей та можливостей ЦБД ЕСОЗ в режимі 24/7. При цьому планова недоступність (час, протягом якого функціональні можливості онлайн сервісу МІС можуть бути недоступні) має становити не більше, ніж 4% часу звітного періоду.

Забезпечення навчальними матеріалами

Передбачте в договорі, що оператор МІС має розробити та забезпечити вас постійним доступом до інструкцій та навчальних матеріалів, які пояснюють, як користуватися функціональними можливостями МІС, наприклад, покрокова інструкція, як виписати е-рецепт або як зареєструвати пацієнта в ЕСОЗ. 

Робота служби підтримки МІС

У договорі має бути визначено, як, у який термін та в якому режимі роботи служба підтримки МІС надає консультації та допомагає вирішити проблеми, запити, пов’язані з роботою МІС та ЕСОЗ.

Вчасне повідомлення про інциденти та помилки в роботі МІС

Проблеми в роботі можуть виникати як в роботі МІС, так і в роботі ЦБД ЕСОЗ. Детальніше про розподіл зон відповідальності читайте за посиланням.

Так, щодо проблем в роботі ЦБД ЕСОЗ ми інформуємо користувачів шляхом публікації повідомлень через сторінку Моніторингу працездатності ЦБД ЕСОЗ.

Тому для розуміння, як працює ваша МІС рекомендуємо передбачити порядок інформування вас як замовника послуг щодо проблем саме в роботі МІС. 

Дотримання термінів реагування на збої

Для усіх МІС, які підключені до ЦБД ЕСОЗ, держава висуває вимоги щодо того, як швидко збої і проблеми мають бути усунені. Так, відповідно до умов договору між МІС та державою зазначено, що збої мають бути виправлені в термін від 4 годин до 3-х діб залежно від складності такого збою. Ці та інші умови, які держава висуває до МІС, можна переглянути у Договорі про підключення електронної медичної інформаційної системи до ЦБД ЕСОЗ та передбачити у вашому з МІС Договорі також. 

Забезпечення доступу до функціональності ЕСОЗ 

Усі можливості ЕСОЗ поділені на функціональні частини, на які тестуються та підключаються МІС. Ви як замовник можете передбачати, яка функціональність необхідна саме вам, тому рекомендуємо передбачити перелік такої функціональності як складову закупівлі та договору відповідно. 

На момент укладення договору МІС має бути протестована на таку функціональність та мати позитивний висновок за результатами тестувань. Перевірити, чи протестована МІС, яка подала вам пропозиції, можна на дашборді Статуси тестувань функціоналу МІС.

Оновлення функціональних можливостей МІС відповідно до розвитку ЕСОЗ

Врахуйте, що ЕСОЗ постійно розвивається, змінює існуючу функціональність та створює нові. Тому у договорі, який ви укладаєте з МІС, має бути однозначно передбачено умови, за яких МІС надає оновлення програмного забезпечення, щоб ваш заклад міг отримати всі можливості, які передбачає електронна система охорони здоров’я. 

Забезпечення відповідальності за порушення договору

Якщо ви передбачили певні умови послуг та їх якості (зокрема, які ми навели вище) з МІС, яка є важливою складовою вашої діяльності, рекомендуємо передбачати певну відповідальність за порушення таких умов. Наприклад, санкціями за порушення умов договору може бути зменшення вартості надання послуг або штрафи тощо.

Рекомендації, які ми навели вище, допоможуть вам зорієнтуватися, на які моменти варто звернути увагу, укладаючи договір з МІС. Рекомендуємо медичним закладам та аптекам уважно ознайомлюватися із переліком функціональностей для взаємодії з ЕСОЗ та додатковими сервісами для організації роботи в закладі, які зазначені в договорі. 

Якщо ви потребуєте додаткових можливостей, обов’язково обговоріть це з медичною інформаційною системою, перш ніж укласти договір. Комфортна та ефективна робота в ЕСОЗ починається з моменту визначення необхідних потреб закладу та вибору медичної інформаційної системи, яка найкраще покриває ці потреби. 

📌Ознайомитися із переліком усіх МІС, які підключені до ЦБД ЕСОЗ, можна за посиланням.

📌Технічна підтримка медичних інформаційних систем

8 Грудня 2023

Електронна система охорони здоровʼя забезпечує надійне зберігання даних, адже існує багато випадків, коли через безжальні та злочинні атаки ворога була втрачена медична документація пацієнта, яка раніше зберігалася на паперових носіях вдома чи у медичних закладах. 

Саме тому важливо вносити дані про вакцинацію в електронну систему охорони здоров’я (ЕСОЗ), оскільки це гарантує їх цілісність та збереження. До того ж актуальні та оперативні дані про вакцинацію є основою для забезпечення ефективного реагування та прийняття клінічних та управлінських рішень.

І хоча сьогодні в Україні через завершення карантинних обмежень використання та наявність COVID-сертифіката не є обов’язковими, вакцинація проти COVID-19 залишається ефективним методом запобігти ускладненням у разі хвороби.

На сьогодні в ЕСОЗ внесено понад 67 млн записів про вакцинацію. Це дані як про вакцинацію проти COVID-19, так і про щеплення за національним календарем та інші. Вони стосуються не лише проведеної вакцинації, а й вакцинації, яка не відбулася, або ж обліку щеплень, які проводилися в минулому.

Якщо ви перебували за кордоном і робили щеплення там, потрібно звернутися до сімейного лікаря з документом, що посвідчує особу, та іноземним документом, який підтверджує вакцинацію. Всі дані про вакцинацію важливо вносити до ЕСОЗ.

Цифровізація системи охорони здоров’я забезпечує можливість надійно зберігати медичну документацію пацієнтів в ЕСОЗ. Крім даних про щеплення, в електронному вигляді зберігаються дані про обстеження, лікування, оперативне та стаціонарне втручання тощо.

Нагадаємо, що з травня 2022 року для медичних сестер та братів доступна можливість вносити дані про вакцинацію пацієнтів в електронну систему охорони здоровʼя (ЕСОЗ). Це стосується як проведеної вакцинації, так і вакцинації, яка не відбулася, або ж обліку щеплень, які проводилися в минулому.

15 Грудня 2023

З 15 грудня 2023 року в ЕСОЗ діятимуть тимчасові зміни, які дозволять пацієнту отримувати номер та код е-рецепта навіть за умови збоїв у роботі мобільного оператора. 

Таке рішення погодили у зв’язку тим, що багато українців втратили мобільний зв’язок та, зокрема, не можуть отримати СМС з номером електронного рецепта на препарати за програмами реімбурсації “Доступні ліки”, на наркотичні ліки, вартість яких відшкодовується коштом місцевих бюджетів та на ліки за власний кошт пацієнта.

Відповідні зміни діятимуть у межах ВСІХ ПРОГРАМ, за якими призначаються ліки за е-рецептами (тобто як на реімбурсацію, так і на ліки за іншими джерелами фінансування, що доступні в ЕСОЗ).

Алгоритм дій лікаря при виписуванні е-рецептів у рамках тимчасових змін

  • При створенні нових е-рецептів 

З 15 грудня 2023 року лікарю необхідно роздрукувати для пацієнта паперову інформаційну довідку  АБО передати її в електронному вигляді (чи повідомити номер та код іншим способом, наприклад, сфотографувати). Інформаційна довідка міститиме і номер рецепта, і код його підтвердження, який необхідно надати працівнику аптеки. Ці зміни – тимчасові заходи, які вжиті на період кризи та стосуються користувачів усіх мобільних операторів

  • У випадку якщо е-рецепт виписали до 14 грудня включно, проте СМС не надійшла

Лікарю необхідно згенерувати нову інформаційну довідку за рецептом та передати її  (АБО інформацію з неї) пацієнту. Зокрема, це можна зробити дистанційно в узгодженому між лікарем та пацієнтом форматі (телефоном, месенджером тощо). В іншому випадку пацієнт може дочекатися СМС щодо раніше створеного е-рецепта після відновлення звʼязку оператором.

  • У випадку якщо е-рецепт виписали раніше, проте СМС успішно надійшла пацієнту

Пацієнт має, як і раніше, звернутися до аптеки та предʼявити номер рецепта та код його підтвердження з СМС.

Звертаємо вашу увагу, що зазначені зміни НЕ стосуються програми “Медичні вироби для визначення рівня глюкози в крові”. Отже, при виписуванні е-рецепта на тест-смужки СМС-повідомлення із номером та кодом рецепта буде надходити пацієнту як і зазвичай.

13 Серпня 2020

Офіс Глобального партнерства Державного департаменту США та Інститут суспільного бізнесу та Конкордія Університету Вірджинії оголосили українську урядову програму “Доступні ліки” фіналістом нагороди 2020P3 Impact (https://bit.ly/3kFPAEa). Премія P3 Impact відзначає 5 державно-приватних партнерств, які спрямовані на вирішення нагальних проблем у сферах економічного росту та розвитку, сталого розвитку та глобального здоров’я. Суддівський комітет відзначає фіналістів, виходячи з оперативної структури партнерства номінантів, вимірювання соціального впливу, фінансової стійкості, інноваційності та масштабованості.

Функціонал е-рецепту за урядовою програмою “Доступні ліки” запрацював у квітні 2019 року. Завдяки впровадженню е-рецепту розвиток програми вийшов на новий рівень. Держава отримала інструмент, який дозволив прозоро та ефективно розпоряджатися коштами та керувати урядовою програмою. Це стало можливим завдяки впровадженню технічної частини проекту під керівництвом провідного бізнес-аналітика eHealth Nickolay Kolotov, детальною проробкою бізнес-процесів з командою НСЗУ Національна служба здоров’я України, зокрема з Олександром Жигінасом та Іриною Ліштабою, адмініструванням та технічною підтримкою проекту командою ДП “Електронне здоров’я”.

З цього часу було виписано понад 19 мільйонів електронних рецептів, із них більше 16 млн погашено фармацевтами в 6000+ аптек.
Понад 2 мільйони українців регулярно отримують ліки за програмою “Доступні ліки”. Лише за останні 24 години 1879 пацієнтів вперше отримали ліки за е-рецептом. Щоденно е-Рецепт отримує в середньому 2000 нових пацієнтів, щотижнево – 8000. Більше:https://bit.ly/2Y0hdyi

Урядова програма реімбурсації “Доступні ліки” розпочата у 2017 році, вона передбачає, що пацієнти з серцево-судинними захворюваннями, бронхіальною астмою чи діабетом ІІ типу можуть отримати ліки безоплатно або з незначною доплатою. Сьогодні в електронній системі eHealth доступний функціонал виписки е-рецепту (“Робоче місце лікаря ПМД”), а також модуль роботи для аптечних закладів із функцією погашення е-рецепту (“Робоче місце фармацевта”).