






Завдяки застосуванню гуманітарних телемедичних рішень медична допомога для найменших пацієнтів в Одеській обласній дитячій лікарні досягла нового рівня.
Це стало можливим завдяки впровадженню високотехнологічної системи “Rehabilitation Gaming System” (RGS), що надійшла до України як гуманітарна допомога від іспанської компанії “Eodyne”.
Система використовує сучасні технології для стимуляції нейропластичності та відновлення моторних і когнітивних функцій у пацієнтів, які перенесли ушкодження мозку або опорно-рухового апарату.
Введення цієї технології означає, що понад 15 тисяч дітей, які щорічно отримують стаціонарне лікування в лікарні, тепер матимуть доступ до використання телемедичної системи “RGS”, що включає групу вправ, адаптованих до їхніх унікальних потреб. При цьому з “RGS” діти зможуть комфортно продовжити лікування вдома чи у будь-якому іншому місці.
Так, буде забезпечено персоналізоване лікування дитини, а лікар зможе відстежувати прогрес у реабілітації та надавати зворотний зв’язок шляхом телемедичного консультування.
“Ми пишаємося тим, що можемо запропонувати нашим пацієнтам таку сучасну та доступну технологію, — каже, Виходченко Лариса Олександрівна завідувачка відділення реабілітації. — Використовуючи персональні пристрої, діти знаходять реабілітацію більш захопливою, а ми, своєю чергою, отримуємо більше даних для аналізу та оптимізації процесу одужання”.
Менше ніж за два тижні після впровадження “RGS” у лікарні було створено понад 30 реабілітаційних планів для дітей, і це тільки початок.
Лікарня активно співпрацює з Національною службою здоров’я України, зазначаючи, що ці технології будуть доступні для всіх пацієнтів без додаткових витрат. Програма медичних гарантій відчиняє двері для того, щоб кожна дитина в області могла отримати високоефективну медичну допомогу.
Впровадження системи “RGS” в закладах та навчання медичних фахівців відбувається за технічної підтримки проєкту USAID «Сталий розвиток національних систем охорони здоровʼя в Україні» (LHSS).
Міністерство охорони здоров’я України та проєкт LHSS продовжують підтримувати впровадження телемедичних рішень, наданих Україні як гуманітарна допомога, забезпечуючи необхідні ресурси та консультації для підтримки цих важливих ініціатив та їх довгострокового успіху.
Сьогодні до переліку інформаційних систем, які успішно пройшли тестування адміністративного модуля для аптечних закладів, долучилася МІС “Поліклініка без черг”.
“Поліклініка Без Черг” (http://pb4.com.ua/)
ТОВ Поліклініка Без Черг
ЄДРПОУ 40635176
Нагадаємо, що до функціоналу який тестується, входять функції реєстрації юридичної особи, реєстрації підрозділів, реєстрації користувачів, укладення договорів між аптечним закладом та Національною службою здоров’я України за програмою реімбурсації “Доступні ліки”.
ДП “Електронне здоров’я” запрошує розробників МІС або АІС долучитися до побудови електронної системи eHealth та надсилати свої пропозиції на [email protected] .
Учасниці Лідерської програми для жінок, залучених до цифрової трансформації в українських міністерствах, ознайомлювалися із британським досвідом побудови державних цифрових послуг під час 3-денного навчального туру в Лондоні.
З 1 по 3 серпня 15 жінок, які займають ключові ролі в українських відомствах, обмінювалися досвідом та брали участь в лекціях про світові кейси державної цифровізації, інклюзивний дизайн державних послуг, трансформацію всіх послуг і мереж соціального захисту на прикладі Universal Credit, а також відвідали урядову організацію Government Digital Service (GDS), яка відповідає за цифрову трансформацію у Великій Британії.
«Причина, чому GDS існує, полягає в тому, щоб максимально спростити взаємодію з урядом та громадянами для кінцевих користувачів», — розповів учасницям CEO GDS Том Рід.
Одним із найбільш масштабних проєктів GDS стало створення єдиної платформи із електронними послугами GOV.UK у 2012 — вона замінила 1800 різних сайтів, що існували досі.
Колишній високопосадовий представник Government Digital Service Ендрю Грінвей також поділився своїм досвідом та висновками із реалізації цифрових проєктів. Свого часу він, наприклад, очолював команди, які розробили перший у країні стандарт цифрових послуг та посібник із дизайну.
Говорили також про GOV.UK pay — це послуга з безпечних онлайн-платежів для державних і громадських організацій. А також цифрову ідентифікацію та дизайн, орієнтований на користувача. Організація керується 10 принципами дизайну, що допомагають командам створювати та запускати нові державні послуги. Найперший з них — про користувачів: «Розумійте користувачів та їхні потреби».
Окрема увага — доступності. Вона лежить в основі усіх розробок, адже «кожна послуга — для кожного». А «доступний дизайн — хороший дизайн».
Представниці з Мінцифри також поділилися з британськими колегами досвідом української цифровізації та державних послуг у Дія. На завершення усі учасниці змогли познайомитися із місцевим самоврядування та говорили про лідерство і роботу у міждисциплінарних командах під час кризи.
«Такі навчальні тури, по-перше, – це прекрасний час для нетворкінгу, а по-друге, можливість збагатити досвід цифрової трансформації, перейнявши певні практики від колег та поділившись своїми цінними кейсами. Усі, хто працює у цій сфері погодиться, що цифрова трансформація — це не змінити сайт урядової установи, а змінити, як саме вона працює», – зазначає Юлія Задеряка, керівник відділу комунікацій та розвитку ДП «Електронне здоров’я», яка була однією із учасниць візиту.
Підсумовуючи теми обговорень з міжнародними колегами, вона зауважила, що під час створення державних послуг на першому місці мають бути потреби громадян, а не зручність для уряду: «Визначальна якість, якої треба дотримуватися у процесі змін, – це доступність, адже для всіх громадян треба забезпечити інклюзивний доступ до державних послуг. Щоб досягати успіху і працювати на результат, а не просто заради процесу, у першу чергу треба пам’ятати про клієнтоорієнтований підхід – збирати фідбеки, досліджувати досвід взаємодії із послугами і вдосконалювати їх на основі цих відгуків».
Навчальний візит до Лондона став частиною Лідерської програми для жінок, залучених до цифрової трансформаціі в українських міністерствах. Їх організували у межах «Проєкту підтримки Дія», що Програма розвитку ООН в Україні реалізує за фінансової підтримки Уряду Швеції.