Термін верифікації свідоцтв про народження дітей в Реєстрі пацієнтів ЕСОЗ з ДРАЦСГ продовжили

Кабінет Міністрів України вніс зміни до постанови №1503 від 24 грудня 2024 року, якими відтермінував застосування коригувального коефіцієнту для неверифікованих записів про дітей до 18 років, що мають укладені декларації з лікарями первинної медичної допомоги, до 1 липня 2025 року.

Оплата за дітей, які не пройшли верифікацію до 1 березня, буде продовжуватися в повному обсязі. З 1 липня 2025 року до базової капітаційної ставки за обслуговування дітей, які не мають статусу “Успішна верифікація”, застосовуватиметься коригувальний коефіцієнт 0.

👉 Як буде проходити верифікація свідоцтв про народження?

Процес буде аналогічним до верифікації пацієнтів за РНОКПП – перевірці підлягатимуть ПІБ пацієнта, дата його народження, а також серія та номер свідоцтва про народження. Верифікація буде здійснюватися при реєстрації чи щоразу  при оновленні даних пацієнта, а також із запланованою періодичністю.

🔹 Що важливо памʼятати лікарям та пацієнтам?

✔ Верифікація – це безперервний процес, який дозволяє підтримувати актуальність даних у системі, а також мінімізувати проблеми, повʼязані з ідентифікацією пацієнтів та виявленням некоректних записів про пацієнта в ЕСОЗ.

✔ Дітям до 14 років не потрібно отримувати РНОКПП – для верифікації дитини буде достатньо Свідоцтва про народження.

✔ Пацієнту не може бути відмовлено в наданні медичної допомоги незалежно від результатів верифікації.

Декларація пацієнта про вибір лікаря НЕ анулюється за результатами верифікації.

✔ Якщо персональні дані змінено, повторне подання декларації НЕ потрібне – достатньо оновити запис про пацієнта та відправити дані в ЕСОЗ.

 

Також рекомендуємо
6 Листопада 2020

Нещодавно eZdorovya випала нагода поспілкуватися з командою Марта БОТ, серед її очільників: Дмитро Сергєєв – CEO Open Data Lab – Ukraine, Вікторія Євдокімова – фахівчиня з комунікацій проєкту “Медбот Марта”, головний спеціаліст Департаменту охорони здоров’я Маріупольської міської ради, Сергій Сергєєв- Керівник проєкту “Медбот Марта”.

Доброго дня! Розкажіть, будь ласка, коротко про себе та основні напрямки роботи Вашої компанії

  • Дмитро: Доброго дня. Ми команда, що створили Марта БОТ ( https://martabot.pro/ ). Наша команда розпочала працювати над проеєктом ще 20 травня 2018 го року. Через назву місяця російською, так і назвали: «бот Марта».

Основними напрямками нашої діяльності є Smartcity та еHealth. Один з вдалих наших кейсів – медичний портал міста Маріуполь, де вже є змога слідкувати за медичною інфраструктурою міста. Наразі ним користуються понад 135 000 мешканців на місяць. Ще один вдалий проєкт – Медбот Марта, яка доповнює наданий спектр послуг і стрімко розвивається не лише в Маріуполі, а й в інших містах України. Також займаємось впровадженням МІС у всіх медзакладах Маріуполя.

 Як у Вас виникла ідея створення боту?

  • Вікторія: В березні 2018-го року ми запустили новий канал комунікаціїй, який дозволяє інформувати пацієнтів про можливості медреформи. Був саме початковий період її трансформації і в усіх виникало безліч питань про декларації, сімейного лікаря, первинну допомогу, тощо. І Марта допомогла відповісти на стандартні питання та знизити кількість частих запитань до медичного персоналу.Це був перший етап впровадження Марти, далі відбувся ребрендинг, де ми оновили інформацію про Марту, розширили список запитань та додали вакцинацію. Також суттєво розширили сам функціонал – тепер комунікувати можна не лише через Facebook, а й через інші месенджери (Viber, Telegram). Щодня Марта стає більш популярною в багатьох містах України.

    Зараз дуже важливо займатись медичними сервісами, а не тільки медичними послугами, щоб медичний заклад теж отримував зворотній зв’язок безпосередньо від пацієнтів. 

Що надихнуло Вас на створення боту?

  • Вікторія: Закоханість у медичну галузь загалом. Та, безсумнівно, потреба в популяризації реформи первинної ланки. Щоб передбачити питання: “А що буде далі?” та інформувати про нові впровадження. Ми ефективно розвиваємо медпортал Маріуполя і отримуэмо велику кількість однотипних питань, які вирішувались в зручному та доступному форматі за допомогою створення боту.

Ми допомогли багатьом користувачам знайти своїх лікарів та зрозуміти переваги медреформи для кожного.

В чому ключове завдання вашої розробки? Розкажіть, будь ласка, про ідею та використання.

  • Сергій: В Марті ми створили зручну взаємодію між пацієнтом та медзакладом. В роботі використовуємо державні реєстри відкритих даних. Наприклад, реєстр НСЗУ. Ми є одним з перших успішних прикладів монетизації відкритих даних у медицині. Також, крім реєстрів НСЗУ, використовуємо європейські інструменти для оцінки медико-санітарної грамотності, рекомендовані МОЗ та ВООЗ. Якими уже користуються в 35 країнах.

Завдяки співпраці з МІС, які інтегровані з eHealth, медбот Марта дозволяє знизити навантаження на лікаря. Через Бот можна записатися до лікаря, отримати повідомлення про запис на прийом, нагадування щодо планових щеплень, інформування про готовність лабораторних досліджень. В Марті окремо є функціонал для інформування пацієнтів про їхні права. Також є окремий розділ, присвячений профілактиці захворювань.  

Як користуватися Ботом Марта?

  • Сергій: Наразі аудиторія боту – 35 000 користувачів. Підключитись, до боту дуже просто – треба перейти за посиланням на сайт – https://martabot.pro/ та обрати зручний месенджер для комунікації. Реєструватись через сайт не потрібно – одразу вибираєте месенджер і далі сценарій, по якому буде надаватись інформація конкретно по вашому регіону.

Наразі доступна комунікація через Viber, Telegram, Facebook Messenger. Доступне безкоштовне використання по всій Україні.

Чи аналізували ви основну аудиторію користувачів? Якого віку люди найчастіше цікавляться Мартою?

  • Сергій: Основна аудиторія 25-45 років. Коли розпочали інформаційну кампанію про коронавірус – дізналися, що підлітки також є окремою групою користувачів боту.

До прикладу, ми раніше не думали, що їх так цікавить медична сфера. А тепер вони за допомогою боту мають змогу більше дізнатись про вакцини, права пацієнта, як вибрати лікаря. Це пов’язано з форматом комунікації боту з користувачами:  ми використовуємо доброзичливі звернення, смайли та гарне графічне оформлення. Це максимально наближено до живого спілкування, і таким чином користувачі охоче спілкуються з ботом. Ми так само аналізували аудиторію і шукали цей баланс спілкування навіть серед вибору емодзі.

Як саме Бот Марта інтегровано з медичними інформаційними системами?

  • Cергій: В МедБот Марта є частина функціоналу, який зв’язаний з МІС (нагадування про прийом, результати аналізів, запис до лікаря тощо), але є й послуги, які надаються незалежно від МІС. А саме – оцінка медсервісу, опитування щодо рівня медико-санітарної грамотності, відповіді на часті запитання щодо медреформи, права пацієнтів, підписка на індивідуальну розсилку тощо. Функціонал медботу дозволяє моніторити та аналізувати якість медичного сервісу, економить фінанси та надає керівникам медзакладів та муніципалітетам нові інструменти для розбудови медичної інфраструктури.
  • Дмитро: Значна частина функціоналу медботу дійсно доступна всім користувачам, незалежно від МІС, міста чи області України. Але є частина, яка доступна лише в містах, де він інтегрований з МІС. Тому в наших планах зробити всі функції бота доступними для всіх українців.

 Як в умовах пандемії COVID-19 ви адаптували функціонал Марти?

  • Вікторія: В кінці березня, коли була незрозуміла ситуація навколо нового вірусу, як і для жителів, так і для лікарів потрібно було розповісти про те, що таке коронавірус і як себе захистити.

Тоді ми розпочали інформувати ще й про коронавірус. Можна було перевірити статистику, як в світі, так і в Україні та певних містах. Проте, з аналізу розсилок ми зрозуміли, що таке інформування згодом стало неефективним, тому ми постійно адаптуємо зміни в функціоналі відповідно до запитів користувачів.

Комунікація в Марті проводиться на основі аналізу світового досвіду та рішень, які ми застосовуємо в нашому функціоналі. Регулярно проводимо опитування серед наших прихильників та втілюємо найцікавіші рішення, запропоновані користувачами. Таким чином, сервіс розбудовується відповідно до запитів самих користувачів, щоб нести для них максимальну цінність.

Марта дозволяє робити розсилку та опитування серед понад 30 000 осіб. Це в свою чергу дозволяє робити репрезентативну вибірку по регіонам/віку/статі бачити результати роботи медзакладів та ефективно оцінювати ключові тенденції.

Чи помітили ви позитивне ставлення в пацієнтів до медреформи після впровадження боту? Можливо, більша кількість населення почала укладати декларації?

  • Дмитро: Подання інформації про медреформу в боті було цілком доступним та зрозумілим, тому прочитавши це, більшість користувачів підписали декларації. В умовах пандемії частина боту, де інформується про первинну ланку досі залишається актуальною. І про декларації, і про медичні послуги ми також досі інформуємо. Та наразі розширюємо функціонал стосовно переваг підключення вторинної ланки до реформи. Ми бачимо, що саме це інформування повертає довіру до лікарів і до медицини в цілому.

Розкажіть, будь ласка, про майбутні плани Мед боту Марта.

  • Сергій: Більшість ідей нам підказали самі користувачі. Ми популяризуємо електронний кабінет пацієнта за рахунок сервісу «Медбот Марта». Щоб організація прийому була зручною та комфортною для всіх. Це допомагає контролювати скупчення людей і навантаження на лікарів та медзаклади.

Також плануємо розвивати сервіс на загальнонаціональному рівні. Активно ведемо розробку функціоналу спільно з медичними інформаційними системами. 

Плануємо масштабувати використання сервісів НСЗУ, щоб інформувати пацієнтів про сімейних лікарів. Наприклад, якщо пацієнт бажає укласти (чи переукласти) декларацію – буде видно, які лікарі є доступними в його місті або найближчих медзаклада. Якщо знаєте ПІБ лікаряі, зможете дізнатися, чи є в нього вільні місця для укладення декларацій та одразу отримуєте інформацію про пакет документів, необхідні контактні дані, які потрібні для укладання.

Якщо лікар звільниться чи переїде – пацієнтові прийде повідомлення про необхідність переобрати сімейного лікаря. Доступно та повністю безкоштовно в будь-якому регіоні України.

А про те, як користуватись ботом можете переглянути у інструкції – https://www.youtube.com/channel/UCzC1YRqI7O68_zAzs_U5rhQ

 

31 Жовтня 2024

Доволі часто у пацієнтів виникає запитання, чи всі медпослуги за е-Направленням безоплатні, де та як отримати таку інформацію, чи у всіх випадках потрібне е-Направлення та загалом як ним скористатися. Сьогодні розкажемо про це детальніше. 

Що таке е-Направлення?

е-Направлення – це медичний запис у формі електронного документу, що формується лікарем в ЕСОЗ для фіксації конкретного призначення певному пацієнтові. 

е-Направлення створюється лікарем, який призначив медичну послугу пацієнтові. Технічна можливість його створення наявна у лікарів закладів всіх форм власності (комунальні, державні, ТОВ, ФОП тощо) та незалежно від їх посади чи спеціальності (хіруг, травматолог, інфекціоніст, заввідділенням тощо). Можливість призначення необхідної медичної послуги пацієнтові не залежить від наявності договору з Національною службою здоровʼя України (НСЗУ). Тобто навіть лікар вашої улюбленої приватної лікарні може видати вам е-Направлення.

Нагадуємо, що отримати е-Направлення можна без наявності декларації про вибір сімейного лікаря.

Як отримати направлення і коли воно не потрібне?

Якщо у вас виникла проблема зі здоров’ям, зверніться до сімейного лікаря, терапевта або педіатра за попереднім записом особисто чи онлайн (якщо ви попередньо узгодили таку можливість). Лікар вивчить ваші скарги та проведе за необхідності огляд, після чого визначить план лікування та потребу в медичних послугах чи додатковій діагностиці. Такі призначення будуть зафіксовані у вашій електронній медичній картці.

Після створення е-Направлення пацієнту надійде смс-повідомлення з його номером або лікар надасть інформаційну памʼятку з деталями такого направлення. Звертаємо увагу, що паперова інформаційна довідка видається виключно на прохання пацієнта.

Однак не завжди е-Направлення необхідне, оскільки є перелік лікарів, до яких можна звернутися без е-Направлення. Такими лікарями є гінеколог, психіатр, стоматолог, нарколог та фтизіатр.

Також е-Направлення не потрібне, якщо ви звертаєтесь до лікарні в ургентному стані самостійно. Якщо ж ситуація прямо загрожує вашому життю чи здоровʼю, викликайте ЕКСТРЕНУ медичну допомогу за номером 103. 

Якщо за власним вибором ви вирішили скористатися платною послугою чи, наприклад, у вашому випадку витрати покриває страхова компанія, то для звернення до лікаря чи на діагностику направлення не є обовʼязковим, але може видаватися задля надання саме призначеної лікарем послуги. Якщо вам видають направлення, яке не оплачує держава, то в такому направленні медична програма буде зазначена як “Інші джерела фінансування медичного обслуговування”.

Як використати направлення?

Коли ви вже отримали смс-повідомлення з номером е-Направлення чи паперову інформаційну памʼятку – ви можете звернутися до будь-якої лікарні, яка надає таку послугу.

Безоплатною така послуга буде, якщо обрана вами лікарня має договір з НСЗУ за програмою медичних гарантій відповідного напрямку. Всі такі лікарні мають наліпку на вході до лікарні.

Самостійно перевірити, у яких медзакладах така послуга надається безоплатно в межах Програми медичних гарантій, можна на дашборді або зателефонувавши до безкоштовної інформаційно-довідкової служби НСЗУ за номером 16-77.

Нагадаємо, що термін дії е-Направлення – 1 рік з дня створення. Переглянути порядок формування е-Направлення та яка інформація у ньому зазначається, можна за посиланням

При зверненні до закладу ваше направлення перевірить лікар або працівник реєстратури. Для цього необхідно назвати 16-значний номер направлення або відсканувати штрих-код на інформаційній памʼятці. За цим номером таке направлення буде знайдено в ЕСОЗ, а лікар/працівник рецепції має підтвердити можливість надання послуги.

УВАГА, обовʼязково роздруковувати направлення не потрібно. Вимога надати роздруківку є порушенням порядку, затвердженого наказом МОЗ від № 586.

Коли вам нададуть послугу (проведуть консультацію, виконають лабораторний аналіз тощо), медик також фіксує електронні медичні записи, які є підтвердженням виконання направлення. Після їх внесення кількість призначених послуг зменшиться або направлення буде погашено.

Звертаємо увагу, що за такою послідовністю працюють УСІ заклади України незалежно від того – це державна чи приватна лікарня.

Чи потрібно платити за послугу, надану за е-Направленням?

Кожне е-направлення містить інформацію про те, хто оплачуватиме надану послугу. У друкованій памʼятці це можна побачити в графі – медична програма.

Якщо в направленні зазначено – Програма державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення, то така послуга є безоплатною для пацієнта, якщо він звернеться до лікарні, яка має договір з НСЗУ. Перелік надавачів з договором можна переглянути за посиланням.

Тобто в такому випадку пацієнт НІЧОГО не має сплачувати. Ні за розхідні “рукавички”, ні за “плівочку”.

МІФи про е-Направлення

МІФ: на медогляд до садочка чи школи треба е-Направлення

НІ, на планові медичні огляди е-Направлення не потрібне.

МІФ: на медогляд на роботу треба е-Направлення

НІ, видача е-Направлення не поширюється на обов’язковий медичний огляд працівників.

МІФ: ВСІ е-Направлення треба друкувати

НІ, інформаційна памʼятка друкується ТІЛЬКИ на прохання пацієнта.

МІФ: е-Направлення видає тільки сімейний лікар

НІ, технічна та юридична можливість створення е-Направлення наявна у всіх лікарів закладів незалежно від їх посади чи спеціальності (хіруг, травматолог, інфекціоніст, зав відділенням тощо).

МІФ: за номером е-Направлення з смс заборонено отримувати послугу

НІ, номера з смс достатньо для перевірки е-Направлення в електронній системі охорони здоровʼя та надання призначеної послуги

МІФ: лікарня, яка працює як ТОВ чи ФОП, НЕ видає е-Направлення

НІ, технічна та юридична можливість створення е-Направлення наявна у закладів (лікарень) всіх форм власності (комунальні, державні, ТОВ, ФОП тощо). Тобто навіть лікар вашої улюбленої приватної лікарні може видати вам е-Направлення.

28 Березня 2023

Раді повідомити про початок обміну досвіду між Естонією та Україною задля розвитку eHealth!

З початку березня ми розпочали співпрацю з нашими міжнародними партнерами, яка у майбутньому допоможе у безпечний та контрольований спосіб обмінюватись медичною інформацією між електронними системами охорони здоров’я Естонії та України.
На сьогодні понад 126 000 вимушених переселенців з України прибули до Естонії. А 66 000 із них не планують повертатись до кінця війни.
Загалом понад 44 000 українців уже звернулися за медичною допомогою до медзакладів Естонії, здебільшого — до сімейних лікарів.
Для їх ефективного лікування було б зручно забезпечити доступ лікаря до даних пацієнта за дозволу пацієнта, внесених в Україні.
Це покращить комунікацію лікарів та пацієнтів, а також суттєво зменшить потребу в проведенні додаткових досліджень або діагностики.
Естонські колеги вже приєдналася до транскордонного обміну медичною інформацією про пацієнта та електронним рецептом з боку ЄС.
Також команда ДП «Електронне здоров’я» має великий досвід роботи з даними та впровадженням новітніх рішень у сфері охорони здоров’я.
Дуже раді початку кооперації між Україною та Естонією у питанні обміну даними.
Все буде eHealth!🤝
1 Березня 2022
На жаль, сьогодні стрес став невідємною частиною нашого життя. Які б емоції ви не відчували – будь то страх, тривога чи інше, памʼятайте, що всі ми перебуваємо у стані війни і все це абсолютно нормально.
⏳Щоб мінімізувати вплив стресу на організм намагайтесь сконцентруватись на діях, що залежать від вас.
⏳Довіряйте лише перевіреним джерелам засобів масової інформації. ​​
⏳Дотримуйтесь режиму дня та сну.
⏳Намагайтесь робити рутині речі.
⏳Якщо немає повітряних тривог та ви маєте час – не нехтуйте харчуванням чи проводженням часу з дитиною, проведіть час на свіжому повітрі.
⏳Будьте на звʼязку з близькими.
⏳Якщо у вас є можливість – допомагайте тим, хто цього потребує.
⏳Якщо вам потрібна допомога – не соромтесь та запитуйте про неї в близьких та друзів чи консультантів.
⏳Не нехтуйте своїм моральним станом.
Нагадуємо, що ви завжди можете отримати безкоштовну психологічну підтримку на наступних ресурсах:
📌 В Україні працює гаряча лінія емоційної підтримки Міжнародної організації з міграції за номером 0 800 211 444. На гарячій лінії працюють кваліфіковані психологи, які готові допомогти впоратися із психологічними проблемами.
📌 Чат підтримки від психотерапевтів «Як ти?»- https://t.me/yaktuzaraz
📌 Центр психологічного консультування і травмотерапії “Відкриті двері”-
📌 Портал Help24 –