ТОП-10 найпоширеніших питань та відповідей щодо верифікації даних в ЕСОЗ

Запущено постійну верифікацію відомостей реєстрів ЕСОЗ з Державним реєстром фізичних осіб-платників податків (ДРФО), тому зібрали для вас усю необхідну інформацію, як підготуватися до змін, щоби верифікація ваших пацієнтів пройшла успішно. 

Ось ТОП-10 найпоширеніших питань та відповіді на них:

  • Як здійснюється верифікація з ДРФО?

Система автоматично збирає необхідні дані та відправляє їх в ДПС захищеним каналом. Лікарі в цьому процесі участі НЕ беруть.

  • Як часто відомості пацієнта верифікуються?
  • під час реєстрації пацієнта вперше 
  • кожного разу при оновленні даних пацієнта
  • планово з визначеною НСЗУ періодичністю, навіть якщо дані пацієнта не змінювалися.

 

  • Які дані пацієнта підлягають верифікації?
  • ПІБ пацієнта, дата його народження, а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП)
  • відомості про відмову від присвоєння РНОКПП
    (коли в ЕСОЗ не вноситься РНОКПП та відмітка про відмову проставляється “так”, наприклад, у разі відмови з релігійних міркувань)
  • відомості про відсутність РНОКПП
    (коли в ЕСОЗ не вноситься РНОКПП та не заповнюється відмітка про відмову)

 

  • Що означає статус “Потребує верифікації”?

Статус верифікації “Потребує верифікації” інформує про потребу проведення верифікації автоматично системою або в ручному режимі (НСЗУ). 

На цьому етапі жодних дій від лікаря НЕ потрібно (навіть якщо статус верифікації більшості пацієнтів “Потребує верифікації”). До того ж цей процес жодним чином не блокує роботу лікаря з обліковим записом пацієнта.

 

  • На що важливо звертати увагу лікарям?

Наразі додаткова підготовка від лікарів не вимагається. Як і завжди медики мають стежити за актуальністю даних пацієнтів під час надання їм медичної допомоги та за потреби – оновлювати інформацію.

Оновлювати запис про пацієнта має той лікар, який надає медичну допомогу пацієнту на цей момент. У разі, якщо лікар спеціалізованої медичної допомоги виявив невідповідність у даних пацієнта, він має актуалізувати його дані. 

З початком верифікації даних пацієнтів за РНОКПП рекомендуємо лікарям періодично відстежувати статуси верифікації свої пацієнтів та за потреби – оновлювати їх дані на коректні.

 

  • Чи потрібно щось від лікаря або пацієнта, якщо статус верифікації пацієнта – “Успішна верифікація”?

НІ, відомості пацієнта автоматично перевірено і вони актуальні.

 

  • Що має зробити лікар, якщо статус верифікації пацієнта – “Неуспішна верифікація (потребує змін)”?

Якщо РНОКПП не оновиться автоматично (переважно це стосуватиметься жінок старше 16 років) – лікар має перевірити та за потреби оновити реєстраційні дані пацієнта. Якщо помилка допущена в його РНОКПП – треба спрямувати пацієнта подати звернення до НСЗУ з метою оновити дані. 

Якщо дані пацієнта в ЕСОЗ відповідають даним в документах, які надав пацієнт – необхідно спрямувати пацієнта оновити дані до Державної податкової служби.

 

  • Чи потрібно буде вручну виправляти дані по всіх пацієнтах, в яких були помилки?

Для більшості пацієнтів системою буде автоматично оновлено РНОКПП на коректний. Після чого статус пацієнта зміниться на “Успішна верифікація”.  У такому разі додаткові дії від лікаря чи пацієнта не вимагатимуться.

 

  • Якими нормативно-правовими актами регулюються зміни?

Процес верифікації записів про пацієнтів в електронній системі охорони здоровʼя регулюється:

 

  • Де дізнатися про верифікацію відомостей ЕСОЗ детальніше?

Шукайте більше рекомендацій щодо верифікації пацієнтів у👉 вебінарі  

Поширені запитання та відповіді про 👉 верифікацію.

Також рекомендуємо
13 Червня 2022
Підготували актуальну підбірку онлайн – заходів для лікарів:
🧩 Львівська бізнес-школа запускає серію вебінарів «Адаптація медцентрів в часи війни». В рамках цього проєкту відбудеться серія вебінарів з експертами, які допоможуть медичним закладам адаптувати та налагодити свої процеси в умовах воєнного стану. Перша онлайн-зустріч відбудеться уже в цю середу. Детальніше за посиланням: https://lvbs.top/mjw
🧩 Онлайн-дискусія: “Як працюють лікарі поблизу лінії зіткнення” від Українського центру охорони здоровʼя. У дискусії обговорять: як змінилася робота лікарень, які працюють поблизу ліній зіткнення? Які найбільші складнощі у роботі? Як це — працювати в лікарні, яка перебувала в окупації? Участь безкоштовна за умови реєстрації за посиланням:
🧩 Інформаційний проєкт Національної служби здоровʼя України “Як діяти, коли …” Рекомендуємо доєднатися до ефірів лікарям, які надають первинну медичну допомогу, вузьким спеціалістам, а також лікарям і медичним працівникам, які потребують додаткових роз’яснень, знань та навичок у роботі в умовах війни. Ознайомитись можете за посиланням –
🧩 Радимо короткий анімаційний серіал «Подбати про себе» від команди «Твій сімейний лікар». Тема першої серії: «Що робити, коли не можеш нічого робити?». Режисерка проєкту Анастасія Фалілеєва засновує сюжети роликів на реальних подіях, а прототипом головної героїні обрала себе: зокрема саме в цьому одязі дівчина вирвалась із 11-денної окупації в Ірпені. Дивись тут –
11 Жовтня 2022
Про незламність та єдність українського народу уже ходять легенди.
Ми конвертуємо нашу злість у донати та допомогу один одному. Ми непереможні, коли єдинні. Саме тому за ініціативи Міністерство охорони здоров’я України запроваджується ініціативу допомоги медикам в інших регіонах.
Механізм передбачає роботу медиків в інших регіонах. У першу чергу, йдеться про заклад, у яких наразі перевантаження та дифіцит медичних працівників. Такі заклади потребують підсилення і залучення медичних працівників для надання допомоги пацієнтам та постраждалим, у тому числі внаслідок бойових дій.
Механізм направлення медиків дозволить оперативно закривати потреби медичних закладів у необхідних спеціалістах та сприятиме якнайшвидшому відновленню нормальної життєдіяльності деокупованих територій та здоровʼя наших громадян.
Важливо: строк відрядження медичних працівників не може перевищувати 30 календарних днів.
Медики можуть самостійно подати письмову заяву про бажання працювати в закладах охорони здоров’я, що потребують підсилення. Відповідна заява подається в довільній формі на ім’я керівника закладу, де вони працюють, та керівника Центру медицини катастроф МОЗ. Для зручності свої дані медики можуть подати, заповнивши форму за посиланням: ​​
Також Центр медицини катастроф може залучати до надання допомоги або аеромедичної евакуації медиків і фахівців з реабілітації, які не мають українського громадянства. Йдеться про іноземців відповідної кваліфікації, окрім громадян росії та білорусі.
8 Липня 2021
Друзі! Раді повідомити чудову новину!
За сьогодні маємо рекордну кількість введених електронних медичних записів – аж 2 мільйони!
Електронні медичні записи – основоположний функціонал, який є базою для побудови усіх е-сервісів, саме тому коректність цих даних є вкрай важливою для впровадження ефективних інструментів ЕСОЗ.
Навчальні матеріали по роботі з медичними записами: https://academy.nszu.gov.ua/course/view.php?id=29
Дашборд з актуальними даними про ЕМЗ:
Дякуємо за Вашу працю!🎉
28 Лютого 2025

Кабінет Міністрів України вніс зміни до постанови №1503 від 24 грудня 2024 року, якими відтермінував застосування коригувального коефіцієнту для неверифікованих записів про дітей до 18 років, що мають укладені декларації з лікарями первинної медичної допомоги, до 1 липня 2025 року.

Оплата за дітей, які не пройшли верифікацію до 1 березня, буде продовжуватися в повному обсязі. З 1 липня 2025 року до базової капітаційної ставки за обслуговування дітей, які не мають статусу “Успішна верифікація”, застосовуватиметься коригувальний коефіцієнт 0.

👉 Як буде проходити верифікація свідоцтв про народження?

Процес буде аналогічним до верифікації пацієнтів за РНОКПП – перевірці підлягатимуть ПІБ пацієнта, дата його народження, а також серія та номер свідоцтва про народження. Верифікація буде здійснюватися при реєстрації чи щоразу  при оновленні даних пацієнта, а також із запланованою періодичністю.

🔹 Що важливо памʼятати лікарям та пацієнтам?

✔ Верифікація – це безперервний процес, який дозволяє підтримувати актуальність даних у системі, а також мінімізувати проблеми, повʼязані з ідентифікацією пацієнтів та виявленням некоректних записів про пацієнта в ЕСОЗ.

✔ Дітям до 14 років не потрібно отримувати РНОКПП – для верифікації дитини буде достатньо Свідоцтва про народження.

✔ Пацієнту не може бути відмовлено в наданні медичної допомоги незалежно від результатів верифікації.

Декларація пацієнта про вибір лікаря НЕ анулюється за результатами верифікації.

✔ Якщо персональні дані змінено, повторне подання декларації НЕ потрібне – достатньо оновити запис про пацієнта та відправити дані в ЕСОЗ.