Що потрібно зробити медичним працівникам, якщо пацієнт змінив номер телефону?

Працювати з ЕСОЗ та користуватися усіма сервісами системи мають змогу лише зареєстровані та автентифіковані особи. Це стосується як лікарів, так і пацієнтів. Метод автентифікації в ЕСОЗ – це спосіб комунікації і підтвердження дій в системі. Існує три методи автентифікації в ЕСОЗ – за номером телефону,  за документами або через законного представника.

При реєстрації пацієнта в ЕСОЗ лікарі за попереднім погодженням переважно обирають тип методу автентифікації пацієнта –  “за номером телефону”. 

CМС-повідомлення від “E-health” з номером е-направлень, номером МВТН, номером е-рецептів та кодів їх погашення надходять на той номер телефону, який вказаний в Реєстрі пацієнтів. Тобто номер телефону є ще й зручним каналом в отриманні сповіщень від ЕСОЗ. 

Однак з певних причин трапляється так, що пацієнт може втратити свій номер телефону або ж змінити його. Що ж тоді робити – як лікарю змінити номер телефону для автентифікації пацієнта в системі? 

Чи може лікар самостійно змінити метод автентифікації пацієнта? 

Так, лікар може самостійно змінити метод автентифікації, якщо пацієнт має доступ до старого номеру телефону, ЯКИЙ він хоче змінити. Лікар може змінити метод автентифікації через свою МІС. Після чого на “старий номер”, зазначений в Реєстрі пацієнтів, пацієнту надійде код підтвердження дії зміни телефону на новий. 

Поки що у лікарів немає технічної можливості самостійно змінити метод автентифікації без отримання підтвердження на старий номер телефону пацієнта. Якщо він втратив номер телефону, то це може створювати певні труднощі, адже  так лікар не може отримати підтвердження зміни. 

Якщо номер телефону втрачено – пацієнт повинен подати заявку на скидання номеру телефону на сайті НСЗУ

Чи потрібно переукладати декларацію, якщо у пацієнта змінився номер телефону? 

Зазначимо, що при зміні будь-яких персональних даних пацієнта, в тому числі зміні чи втраті номеру телефону, переукладати декларацію не потрібно. Треба лише змінити метод автентифікації через свою МІС. У випадку втрати номеру заявка подається до НСЗУ. Якщо усі дані вказані коректно, то така заявка буде опрацьована менш ніж за день. 

Чому важливо мати зазначений номер телефону в ЕСОЗ?

Номер телефону є не лише зручним методом автентифікації, але й важливим інструментом управління своїми даними. Так, за наявності номеру телефону ви зможете не лише самостійно управляти доступом до своїх медичних та чутливих даних, але й бути в курсі щодо дій з такими даними. 

Якщо хтось захоче отримати доступ до ваших даних, то без 4-значного коду з СМС такий доступ не буде видано або ж якщо хтось створить вам е-направлення, то система оперативно вас про це повідомить. 

Тож при наявності іншого типу методу автентифікації (за документами) рекомендуємо змінити на автентифікацію за номером телефону, адже це значно пришвидшує та спрощує використання більшості медичних цифрових сервісів, а також значно підвищує рівень безпеки ваших медичних даних.

Також рекомендуємо
8 Липня 2021
Друзі! Раді повідомити чудову новину!
За сьогодні маємо рекордну кількість введених електронних медичних записів – аж 2 мільйони!
Електронні медичні записи – основоположний функціонал, який є базою для побудови усіх е-сервісів, саме тому коректність цих даних є вкрай важливою для впровадження ефективних інструментів ЕСОЗ.
Навчальні матеріали по роботі з медичними записами: https://academy.nszu.gov.ua/course/view.php?id=29
Дашборд з актуальними даними про ЕМЗ:
Дякуємо за Вашу працю!🎉
11 Жовтня 2022
Про незламність та єдність українського народу уже ходять легенди.
Ми конвертуємо нашу злість у донати та допомогу один одному. Ми непереможні, коли єдинні. Саме тому за ініціативи Міністерство охорони здоров’я України запроваджується ініціативу допомоги медикам в інших регіонах.
Механізм передбачає роботу медиків в інших регіонах. У першу чергу, йдеться про заклад, у яких наразі перевантаження та дифіцит медичних працівників. Такі заклади потребують підсилення і залучення медичних працівників для надання допомоги пацієнтам та постраждалим, у тому числі внаслідок бойових дій.
Механізм направлення медиків дозволить оперативно закривати потреби медичних закладів у необхідних спеціалістах та сприятиме якнайшвидшому відновленню нормальної життєдіяльності деокупованих територій та здоровʼя наших громадян.
Важливо: строк відрядження медичних працівників не може перевищувати 30 календарних днів.
Медики можуть самостійно подати письмову заяву про бажання працювати в закладах охорони здоров’я, що потребують підсилення. Відповідна заява подається в довільній формі на ім’я керівника закладу, де вони працюють, та керівника Центру медицини катастроф МОЗ. Для зручності свої дані медики можуть подати, заповнивши форму за посиланням: ​​
Також Центр медицини катастроф може залучати до надання допомоги або аеромедичної евакуації медиків і фахівців з реабілітації, які не мають українського громадянства. Йдеться про іноземців відповідної кваліфікації, окрім громадян росії та білорусі.
24 Серпня 2021
Сьогодні виповнюється 30 років Незалежності України!
Вітаємо!🇺🇦
На честь цієї визначної дати ми зібрали 30 визначних моментів в електронній системі охорони здоров’я!
1. Верховна рада України прийняла закон “Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування”, в якому окремо зазначено необхідність розбудови електронної системи охорони здоров’я. Даний закон дав початок медичній реформі, законопроєкт підтримали 240 депутатів.
2. Електронна система охорони здоров’я працює в тестовому режимі з вересня 2017 року, коли з’явилася технічна можливість зареєструвати у системі медичний заклад, лікарів, а також внести дані декларацій пацієнтів.
3. 5 лютого 2018 року відбулася передача майнових прав інтелектуальної власності від Проектного офісу до Міністерства охорони здоров’я України.
4. 27 грудня 2017 р.- утворена Національна служба здоров’я України і Положення про неї затверджене Кабінетом Міністрів України.
5. Створено ДП «Електронне здоров’я», яке відповідає за адміністрування центральної бази даних.
6. Держава почала оплачувати медичні послуги за програмою медичних гарантій установам з 1 серпня 2018 року із застосуванням даних ЕСОЗ.
7. Затверджено регламент функціонування компонентів електронної системи обміну медичною інформацією, що необхідні для запуску нової моделі фінансування на первинному рівні надання медичної допомоги.
8. Почав діяти оновлений перелік послуг первинної медичної допомоги.
9. Запроваджено державну програму реімбурсації “Доступні ліки”.
10. Перший мільйон е-рецептів виписано протягом двох перших місяців функціонування програми реімбурсації.
11. Запуск електронних медичних записів – фундаментального функціоналу для розвитку та побудови ЕСОЗ.
12. Старт другої хвилі медичної реформи в Україні – контрактування закладів спеціалізованої медичної допомоги.
13. Побудовано комплексну систему захисту інформації (КСЗІ) на ЦБД та отримано атестат її відповідності.
14. Запуск на основі медичного висновку про народження електронного свідоцтва про народження та послуг єМалятко.
15. Офіс Глобального партнерства Державного департаменту США та Інститут суспільного бізнесу та Конкордія Університету Вірджинії оголосили українську урядову програму “Доступні ліки” фіналістом нагороди 2020P3 Impact. Премія P3 Impact відзначає 5 державно-приватних партнерств, які спрямовані на вирішення нагальних проблем у сферах економічного росту та розвитку, сталого розвитку та глобального здоров’я.
16. Затверджено концепції розвитку електронної охорони здоров’я (ЕCОЗ).
17. Сформовано план заходів з реалізації концепції розвитку ЕСОЗ.
18. Впровадження електронних інструментів для сприяння протидії поширення коронавірусної хвороби.
19. Подолано вендерлок, ДП “Електронне здоров’я” отримало можливість самостійних релізів.
20. Розробка технічної документації для реалізації програми eStock.
21. Зафіксовано рекордну кількість електронних медичних записів в ЕСОЗ – аж 2 мільйони!
22. Створення та адміністрування порталу “Вакцинація від COVID-19”.
23. Відновлення роботи порталу міжнародних протоколів лікування Дуодецім.
24. Понад 30 млн 600 тисяч українців зареєстровано у системі на сьогодні.
25. Понад 24 тисячі лікарів доєднались до системи ЕСОЗ.
26. 45 міс підключено до ЕСОЗ.
27. Здійснено 500+ підключень функціоналу медичних інформаційних систем.
28. Запуск дашбордів для моніторингу стану роботи компонентів ЦБД.
29. Запуск е-лікарняних на основі електронних медичних листків тимчасової непрацездатності.
30. Розробка ковід-сертифікатів на основі даних з ЕСОЗ.
Вітаємо всіх українців зі святом! В якому б куточку світу, де б Ви не знаходились нехай завжди переповнює гордість за нашу державу, бо українець – це не просто відмітка в паспорті, а й поклик серця!
Слава Україні!💙💛
29 Лютого 2024

Електронна система охорони здоровʼя (ЕСОЗ) дозволяє обмінюватися даними у сфері охорони здоров’я. У ній зберігаються та обробляються персональні та медичні дані пацієнтів.

ЕСОЗ складається з центральної бази даних, яка належить державі в особі НСЗУ, та медичних інформаційних систем (МІС), які медичні заклади використовують для зберігання, перегляду, обміну інформацією в електронній формі, зокрема, з центральною базою даних.

Доступ до інформації, що міститься в ЕСОЗ, надається виключно ідентифікованим та підтвердженими системою користувачам, що мають відповідні права та визначені рівні доступу. Інформація пацієнтів захищається законодавством України про персональні дані.

Тож права доступу до інформації про пацієнтів мають:

1. Сімейний лікар

Доступ до даних про пацієнта, за його згодою, має сімейний лікар (терапевт, педіатр), з яким пацієнт уклав декларацію.

Лікар первинної медичної допомоги має доступ до всіх медичних даних, окрім інформації про ВІЛ та психіатричних діагнозів, якщо пацієнт не надав письмово тимчасовий дозвіл на доступ до цих даних.

2. Інші медичні працівники

Інші медичні працівники, зокрема лікуючий лікар, мають доступ виключно до тієї інформації, до якої пацієнт сам дав доступ, та на ту, яка прикріплена до направлення, за яким пацієнт звернувся до медичного працівника.

Якщо медпрацівнику потрібні дані для надання медичних послуг пацієнту, то він може запросити дозвіл у пацієнта (або його уповноваженої особи). Надання такого доступу до своїх даних пацієнт підтверджує через обраний метод автентифікації (через смс, документи чи іншу особу).

3.  Уповноважені посадові особи НСЗУ
Персональні та медичні дані пацієнтів зберігаються відокремлено в центральній базі даних ЕСОЗ. У цілях безпеки посилання на пацієнта в медичній інформації анонімізоване з використанням спеціального шифрування.  Уповноважені посадові особи НСЗУ можуть використовувати знеособлені медичні записи, наприклад, для здійснення оплат медзакладам за фактично надані послуги або збору статистичних даних для прийняття рішень.

На запит пацієнта НСЗУ може надати персональні дані, які зберігаються про нього в ЕСОЗ.

Тож отримати медичну інформацію про себе пацієнт може через звернення до свого сімейного або лікуючого лікаря. Інформацію про персональні дані можна отримати через запит до НСЗУ. Наразі завершується розробка функціональних можливостей, які дозволятимуть пацієнту самостійно керувати доступами до власних даних.