Що потрібно зробити медичним працівникам, якщо пацієнт змінив номер телефону?

Працювати з ЕСОЗ та користуватися усіма сервісами системи мають змогу лише зареєстровані та автентифіковані особи. Це стосується як лікарів, так і пацієнтів. Метод автентифікації в ЕСОЗ – це спосіб комунікації і підтвердження дій в системі. Існує три методи автентифікації в ЕСОЗ – за номером телефону,  за документами або через законного представника.

При реєстрації пацієнта в ЕСОЗ лікарі за попереднім погодженням переважно обирають тип методу автентифікації пацієнта –  “за номером телефону”. 

CМС-повідомлення від “E-health” з номером е-направлень, номером МВТН, номером е-рецептів та кодів їх погашення надходять на той номер телефону, який вказаний в Реєстрі пацієнтів. Тобто номер телефону є ще й зручним каналом в отриманні сповіщень від ЕСОЗ. 

Однак з певних причин трапляється так, що пацієнт може втратити свій номер телефону або ж змінити його. Що ж тоді робити – як лікарю змінити номер телефону для автентифікації пацієнта в системі? 

Чи може лікар самостійно змінити метод автентифікації пацієнта? 

Так, лікар може самостійно змінити метод автентифікації, якщо пацієнт має доступ до старого номеру телефону, ЯКИЙ він хоче змінити. Лікар може змінити метод автентифікації через свою МІС. Після чого на “старий номер”, зазначений в Реєстрі пацієнтів, пацієнту надійде код підтвердження дії зміни телефону на новий. 

Поки що у лікарів немає технічної можливості самостійно змінити метод автентифікації без отримання підтвердження на старий номер телефону пацієнта. Якщо він втратив номер телефону, то це може створювати певні труднощі, адже  так лікар не може отримати підтвердження зміни. 

Якщо номер телефону втрачено – пацієнт повинен подати заявку на скидання номеру телефону на сайті НСЗУ

Чи потрібно переукладати декларацію, якщо у пацієнта змінився номер телефону? 

Зазначимо, що при зміні будь-яких персональних даних пацієнта, в тому числі зміні чи втраті номеру телефону, переукладати декларацію не потрібно. Треба лише змінити метод автентифікації через свою МІС. У випадку втрати номеру заявка подається до НСЗУ. Якщо усі дані вказані коректно, то така заявка буде опрацьована менш ніж за день. 

Чому важливо мати зазначений номер телефону в ЕСОЗ?

Номер телефону є не лише зручним методом автентифікації, але й важливим інструментом управління своїми даними. Так, за наявності номеру телефону ви зможете не лише самостійно управляти доступом до своїх медичних та чутливих даних, але й бути в курсі щодо дій з такими даними. 

Якщо хтось захоче отримати доступ до ваших даних, то без 4-значного коду з СМС такий доступ не буде видано або ж якщо хтось створить вам е-направлення, то система оперативно вас про це повідомить. 

Тож при наявності іншого типу методу автентифікації (за документами) рекомендуємо змінити на автентифікацію за номером телефону, адже це значно пришвидшує та спрощує використання більшості медичних цифрових сервісів, а також значно підвищує рівень безпеки ваших медичних даних.

Також рекомендуємо
26 Вересня 2023

З жовтня НСЗУ почне відшкодовувати аптечним закладам вартість тест-смужок для визначення рівня глюкози для індивідуальних глюкометрів. Відтак тест-смужки за програмою реімбурсації будуть відпускатися в аптеках за електронним рецептом.

Наразі триває технічна підготовка до запуску нового функціоналу і ми раді повідомити про її перші успішні результати.

Першою та на відмінно пройшла тестування функціоналу виписування електронного рецепта на медичні вироби медична інформаційна система “Medics”! 

Також свої тестування функціоналу виписування е-рецепта пройшли медичні інформаційні системи Doctor Eleks, SimplexMed, SimplexMis та Електронна лікарня 2.0. 

А першопроходцем серед аптечних інформаційних систем став МІС Подорожник, який успішно пройшов тестування функціоналу погашення е-рецепта на медичні вироби.

Вітаємо колег та продовжуємо впроваджувати нові електронні медичні сервіси разом!

Дізнайтеся у представників вашої МІС, коли новий функціонал стане доступний та заплануйте навчання завчасно. 

Слідкуйте за офіційними каналами eZdorovya, МОЗ та НСЗУ, щоби не пропустити актуальні новини та розʼяснення!

26 Січня 2023

Державне підприємство “Електронне здоров’я”, що відповідно до Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411, є  адміністратором центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (надалі – Адміністратор) повідомляє наступне.

 Відповідно до наказу Адміністратора від 24.01.2023 №6, ураховуючи добровільне подання оператором електронної медичної інформаційної системи заяву про зменшення обсягів функціональних можливостей МІС, прийнято рішення щодо відключення визначеного функціонала медичної інформаційної системи “ЕМСІМЕД” у термін до 27.01.2023 від центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я. 

Обсяг функціональних можливостей, який буде відключений від ЦБД ЕСОЗ у МІС “ЕМСІМЕД”:

  • 3.4 Адмиіністративний модуль аптечного закладу
  • 3.5 Робоче місце фармацевта
2 Червня 2022

Державне підприємство “Електронне здоров’я”, що відповідно до Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411, є  адміністратором центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (надалі – Адміністратор) повідомляє наступне.

 Відповідно до наказу Адміністратора від 01.06.2022 № 19 , та на підставі добровільного подання оператором електронної медичної інформаційної системи (надалі – МІС) “EMCIмед+” (ТОВ “ЗДОРОВ’Я 24”) заяви про відключення МІС від центральної бази даних, прийнято рішення відключити МІС EMCIмед+” від центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я.

27 Червня 2022
Повномасштабна війна безумовно внесла свої корективи в плани щодо розширення функціональних спроможностей ЕСОЗ. Так, виникла необхідність переглянути пріоритети та порядок розробки нових сервісів, сконцентруватися на підтримці стабільної та захищеної роботи центральної бази даних системи та удосконаленні наявного функціоналу.
Хоча й черговість розробки ключових модулів у ЕСОЗ змінилася, Міністерство охорони здоровʼя спільно з Національною службою здоровʼя та ДП “Електронне здоровʼ я” націлені впровадити низку нових електронних інструментів для лікарів, аптечних працівників, пацієнтів та держави.
Проєктний офіс розробки сьогодні нараховує понад 50 цифрових проєктів, серед яких:
🔹електронний рецепт на антибактеріальні лікарські засоби;
категоризація для проєкту “Інсуліни”, що дозволить працювати в системі з пацієнтами за визначеними категоріями;
🔹реорганізація юридичної особи 2.0;
🔹інтеграція ЕСОЗ з іншими державними реєстрами;
🔹оновлення COVID-сертифікатів;
🔹можливість внесення даних про вакцинацію, проведену за кордоном;
🔹реабілітаційна складова;
🔹оптимізація процесів формування медичних висновків;
🔹оптимізація процесу реєстрації пацієнта в ЕСОЗ;
нові медичні довідки (електронний медичний висновок водія, електронний медичний висновок про смерть та ін.)
🔹впровадження цільової моделі електронних медичних записів на стаціонарі.
Команда впровадження ЕСОЗ щиро вірить і підтримує Збройні сили України та продовжує працювати над розвитком електронної системи охорони здоровʼя. Оскільки життя людини, її здоров’я є найбільшою цінністю для країни, головним завданням системи охорони здоров’я є забезпечення безперервності надання медичних послуг та забезпечення відповідних інструментів, особливо у часи військової агресії росії.
Слава Україні! Ми переможемо! 🇺🇦