Важливі правила кібербезпеки при роботі з ЕСОЗ

Оскільки все більше закладів охорони здоров’я та медичних працівників доєднуються до ЕСОЗ, важливо пам’ятати про правила кібербезпеки та використовувати їх при щоденній роботі.
💻 Зібрали для вас кілька важливих правил кібербезпеки, яких слід дотримуватися:
🔐 Встановіть надійні паролі. Завжди використовуйте унікальні паролі для своїх облікових записів. Не використовуйте один пароль для кількох облікових записів та нікому не повідомляйте свої паролі.
☝🏻Увімкніть двофакторну автентифікацію для додаткового рівня безпеки. Це означає, що для входу вам знадобиться додаткове підтвердження, що надійде на ваш телефон або електронну пошту, окрім основного пароля.
🧑🏻‍💻 Регулярно оновлюйте програмне забезпечення на вашому комп’ютері. Переконайтеся, що все програмне забезпечення, яке ви використовуєте, включаючи ЕСОЗ, оновлено з останніми виправленнями безпеки.
🙅🏻‍♂️ Уникайте загальнодоступного Wi-Fi. Не підключайтеся до електронної системи охорони здоров’я через публічні мережі Wi-Fi, оскільки вони часто небезпечні та можуть зробити вас уразливими для хакерів.
📩 Звертайте увагу на фішинг. Будьте обережні з електронними листами чи повідомленнями, у яких вас просять натиснути посилання або ввести особисту інформацію. Це можуть бути фішингові шахрайства, призначені для викрадення ваших облікових даних.
🛡️ Дотримуючись цих правил кібербезпеки, ви можете допомогти запобігти витоку даних і забезпечити безпеку та конфіденційність інформації ваших пацієнтів.
Також рекомендуємо
12 Квітня 2022
Під час воєнного стану не відбувається розподіл територій на відповідні зони за рівнем епідеміологічної небезпеки. Проте це не означає що коронавірус відступив з України. Сьогодні коронавірсна хвороба все ще є нашим другим ворогом.
Під час воєнного стану по всій території країни, як і раніше, рекомендується проводити повний курс вакцинації та дотримуватись протиепідемічних заходів, спрямованих на запобігання поширенню COVID-19.
📌 Якщо ви перебуваєте у безпечному населеному пункті, то можете звернутись до пунктів вакцинації та отримати щеплення. Переглянути місця вакцинації можете за посиланням –
📌 Нагадуємо, що при виникненні запитань, ви можете звернутись до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77. За даним номером ви також можете дізнатися оновлену інформацію про роботу пунктів вакцинації.
📌 Також з 5-го квітня 2022 року урядом було прийнято рішення щодо подовження терміну відображення COVID-сертифікатів в “Дії” – 545 днів від дати щеплення. Це дозволить українцям, які перебувають за кордоном, підтвердити наявність щеплення і завершити курс вакцинації за потреби.
📌 Варто памʼятати, що сертифікат може не оновитися автоматично. Для цього потрібно повторно надіслати запит у застосунку або на порталі Дії. Так само як ви генерували свій теперішній сертифікат.
5 Травня 2025

Шановні колеги!

Команди НСЗУ та ДП “Електронне здоров’я” активно працюють над відновленням повноцінної роботи ЦБД ЕСОЗ. 

Наразі у центральній базі даних ЕСОЗ поки спостерігаються тимчасові технічні труднощі, а зокрема:

– сповільнення роботи системи;

– проблеми при підтвердженні зв’язку між недієздатними пацієнтами та законними представниками;

– проблеми при відображенні методів автентифікації у дієздатних персон;

– сповільнена обробка медичних висновків.

Про результати відновлювальних робіт повідомимо окремо.

Слідкувати за оновленнями можна тут: https://status.ehealth.gov.ua/.

Нагадуємо, як діяти під час затримок у роботі ЦБД ЕСОЗ:

👉Призначення ліків коштом пацієнта (крім наркотичних) може здійснюватися на паперових рецептурних бланках.

👉Усі медичні записи, направлення та рецепти слід внести до системи одразу після усунення технічних несправностей.

👉Медичні висновки про тимчасову непрацездатність під час недоступності ЕСОЗ формуються не пізніше п’яти днів з моменту встановлення лікарем факту непрацездатності.

👉Призначення ліків та тест-смужок за програмою реімбурсації, а також наркотичних препаратів можливе лише за е-рецептом. Тому, будь ласка, проінформуйте пацієнтів про можливі затримки та можливість отримання е-рецептів після відновлення роботи ЕСОЗ.

10 Січня 2024

Щоб забезпечити точність та достовірність інформації про пацієнта у центральній базі даних ЕСОЗ здійснюється верифікація даних. Верифікації підлягають усі пацієнти, зареєстровані в ЦБД ЕСОЗ.

Верифікація – це комплекс заходів, що регулярно здійснюється НСЗУ для порівняння, встановлення відповідності та підтвердження відомостей про пацієнта, зокрема його персональних даних, що містяться у центральній базі даних, з відомостями, що отримані від органів державної влади, з державних електронних інформаційних ресурсів, іншими даними.

Як здійснюється верифікація даних пацієнта

Заходи з верифікації здійснюються як в автоматичному, так і в ручному режимі.

Автоматична верифікація здійснюється шляхом взаємодії ЦБД ЕСОЗ з іншими державними реєстрами – Державним реєстром актів цивільного стану громадян (ДРАЦСГ) та Державним реєстром фізичних осіб – платників податків (ДРФО).

Більше про

За визначених вимог відомості про пацієнта, потребують ручної верифікації з боку НСЗУ.

Більше про те, які записи пацієнтів підлягають

Що робити, якщо у статусі пацієнта зазначено “Потребує верифікації”?

Статус “Потребує верифікації” інформує про проведення верифікації на стороні НСЗУ – або в ручному, або в автоматичному режимі. 

Цей процес жодним чином не блокує роботу з обліковим записом про пацієнта та не потребує ніяких додаткових дій зі сторони лікаря (навіть якщо статус більшості пацієнтів “Потребує верифікації”).

Що робити у разі надходження статусу пацієнта “Не верифіковано”

Якщо у результаті верифікації даних пацієнт отримав статус “Не верифіковано” це означає, що дані, які містяться у записі про пацієнта не відповідають даним у державних реєстрах або даним, які містяться в електронних копіях документів.

Звертаємо вашу увагу, що допоки обліковий запис пацієнта не верифікований, то існують певні обмеження, зокрема, заблокована можливість створювати нові декларації, рецепти, направлення, медичні записи тощо.

У такому разі необхідно:

  1. Перевірити, що дані, які містяться в обліковому записі пацієнта, коректні та актуальні.
  2. Якщо завантажені електронні копії документів –  необхідно пересвідчитися. що всі документи завантажені коректно та належної якості (читабельні).

Зауважимо, що якщо запис про пацієнта було не верифіковано, то лікар (автор такого запису) отримає коментар із причиною відхилення. Після усунення виявлених недоліків необхідно повторно відправити запит на верифікацію.

Рекомендації для успішної верифікації записів пацієнтів

Наразі команда впровадження ЕСОЗ працює над впровадженням нових методів верифікації шляхом інтеграції даних реєстрів ДРАЦСГ та ДРФО. Надалі це дозволить здійснювати верифікацію та оновлення даних в онлайн режимі.  

28 Лютого 2025

Кабінет Міністрів України вніс зміни до постанови №1503 від 24 грудня 2024 року, якими відтермінував застосування коригувального коефіцієнту для неверифікованих записів про дітей до 18 років, що мають укладені декларації з лікарями первинної медичної допомоги, до 1 липня 2025 року.

Оплата за дітей, які не пройшли верифікацію до 1 березня, буде продовжуватися в повному обсязі. З 1 липня 2025 року до базової капітаційної ставки за обслуговування дітей, які не мають статусу “Успішна верифікація”, застосовуватиметься коригувальний коефіцієнт 0.

👉 Як буде проходити верифікація свідоцтв про народження?

Процес буде аналогічним до верифікації пацієнтів за РНОКПП – перевірці підлягатимуть ПІБ пацієнта, дата його народження, а також серія та номер свідоцтва про народження. Верифікація буде здійснюватися при реєстрації чи щоразу  при оновленні даних пацієнта, а також із запланованою періодичністю.

🔹 Що важливо памʼятати лікарям та пацієнтам?

✔ Верифікація – це безперервний процес, який дозволяє підтримувати актуальність даних у системі, а також мінімізувати проблеми, повʼязані з ідентифікацією пацієнтів та виявленням некоректних записів про пацієнта в ЕСОЗ.

✔ Дітям до 14 років не потрібно отримувати РНОКПП – для верифікації дитини буде достатньо Свідоцтва про народження.

✔ Пацієнту не може бути відмовлено в наданні медичної допомоги незалежно від результатів верифікації.

Декларація пацієнта про вибір лікаря НЕ анулюється за результатами верифікації.

✔ Якщо персональні дані змінено, повторне подання декларації НЕ потрібне – достатньо оновити запис про пацієнта та відправити дані в ЕСОЗ.