Як оформити COVID-сертифікат, якщо ви вакцинувались за кордоном?

З початку повномасштабного вторгнення багато українців вимушено знаходяться за кордоном.
Якщо ви, перебуваючи за кордоном, вакцинувались від COVID-19, то вже по приїзду в Україну ви зможете отримати цифровий сертифікат у Дії.
🦾 Така можливість стала доступною завдяки розробленому технічному рішенню – зчитувачеві цифрових документів про вакцинацію, що перевіряє автентичність отриманих цифрових документів про вакцинацію.
❓ Що потрібно зробити?
– Зверніться до свого сімейного лікаря або в центр масової вакцинації.
– При цьому візьміть з собою іноземний цифровий документ, документ, що посвідчує особу (паспорт, сертифікат про народження дитини, інше), а також ідентифікаційний код, якщо ви не зареєстровані в ЕСОЗ.
– Лікар перевірить ваш цифровий документ та перевірить його справжність за допомогою спеціального зчитувача.
– Наступним кроком лікар внесе інформацію про проведені щеплення до вашої електронної медичної картки.
– Після цього ви зможете згенерувати відповідний сертифікат у Дії.
🔗 Зчитувач є відкритим для лікарів та інших користувачів ЕСОЗ за посиланням https://cert.ezdorovya.ua/.
📲 Далі, вже за звичним способом ви можете згенерувати сертифікат про вакцинацію:
1.зайдіть у застосунок Дія
2.натисніть Послуги → СOVID-сертифікати
3. виберіть, який саме сертифікат вам потрібен, та натисніть Отримати
4.поставте галочку, щоб дати згоду на передачу даних з Електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ) у Дію.
📑 Зауважуємо, що згенерувати сертифікат про вакцинацію можливо тільки у випадку, якщо ви отримали щеплення вакциною, яка визнається ВООЗ ефективною та допускається до екстреного використання. В іншому випадку лікар може лише внести запис про щеплення до електронної системи охорони здоровʼя та рекомендувати пацієнту пройти курс вакцинації повторно.
Також рекомендуємо
1 Березня 2022
На жаль, сьогодні стрес став невідємною частиною нашого життя. Які б емоції ви не відчували – будь то страх, тривога чи інше, памʼятайте, що всі ми перебуваємо у стані війни і все це абсолютно нормально.
⏳Щоб мінімізувати вплив стресу на організм намагайтесь сконцентруватись на діях, що залежать від вас.
⏳Довіряйте лише перевіреним джерелам засобів масової інформації. ​​
⏳Дотримуйтесь режиму дня та сну.
⏳Намагайтесь робити рутині речі.
⏳Якщо немає повітряних тривог та ви маєте час – не нехтуйте харчуванням чи проводженням часу з дитиною, проведіть час на свіжому повітрі.
⏳Будьте на звʼязку з близькими.
⏳Якщо у вас є можливість – допомагайте тим, хто цього потребує.
⏳Якщо вам потрібна допомога – не соромтесь та запитуйте про неї в близьких та друзів чи консультантів.
⏳Не нехтуйте своїм моральним станом.
Нагадуємо, що ви завжди можете отримати безкоштовну психологічну підтримку на наступних ресурсах:
📌 В Україні працює гаряча лінія емоційної підтримки Міжнародної організації з міграції за номером 0 800 211 444. На гарячій лінії працюють кваліфіковані психологи, які готові допомогти впоратися із психологічними проблемами.
📌 Чат підтримки від психотерапевтів «Як ти?»- https://t.me/yaktuzaraz
📌 Центр психологічного консультування і травмотерапії “Відкриті двері”-
📌 Портал Help24 –
14 Грудня 2022
Міністерство охорони здоровʼя нагадує, що пацієнти, які отримали щеплення проти коронавірусної хвороби, можуть отримати відповідний COVID-сертифікат на порталі чи у застосунку «Дія». Так, на сьогодні українці згенерували понад 11,8 млн «зелених» сертифікатів. До того ж виданий в Україні COVID-сертифікат визнають і за кордоном, щонайменше в 79 країнах.
Така можливість доступна, зокрема, й у разі отримання другої бустерної дози щеплення.
👩‍⚕️🧑‍⚕️ Для того, щоб отримати такий сертифікат, необхідно сформувати відповідний запит на порталі чи в застосунку «Дія». Це можна зробити одразу після того, як медичний працівник внесе дані про вакцинацію до електронної системи охорони здоров’я.
📲 Для цього:
– авторизуйтеся у застосунку;
– натисніть «Послуги» та виберіть пункт «COVID-сертифікати» — «Отримати сертифікат»;
– позначте згоду на передачу даних з електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ) у Дію.
Термін дії такого документа становитиме 270 днів, а термін відображення у застосунку «Дія» – 545 днів з моменту проведення щеплення.
🖥 Така можливість є доступною завдяки впровадженню відповідної функціональності в електронній системі охорони здоровʼя на основі даних про другу бустерну дозу проти COVID-19.
🌍 Виданий в Україні сертифікат повністю відповідає оновленим технічним вимогам щодо COVID-сертифікатів, що були прийняті Європейською комісією цієї осені. Скористатися цифровим документом на підтвердження вакцинації можна як в межах країни, так і за кордоном – у країнах, які входять до Довірчої мережі, США, Канаді, Мексиці та багатьох інших.
❗Нагадаємо, що попередньо в Україні дозволили другу бустерну дозу для всіх охочих. Друга бустерна доза дозволяється всім повнолітнім з інтервалом від 120 до 270 днів після першої бустерної дози. А також було оновлено схеми поєднань вакцини під час введення другої бустерної дози. Відповідно COVID-сертифікат про другий бустер успішно генерується за умови дотримання будь-якої з дозволених схем поєднання вакцин, визнаних в Україні.
🔬 Окрім цифрового COVID-сертифіката українці, які отримали другий бустер, за потреби можуть отримати Міжнародне свідоцтво про вакцинацію і профілактику. Як і раніше, такий документ можна отримати у сімейного лікаря чи медичного працівника, який проводив щеплення. Він міститиме дані про усі дози проведених щеплень проти коронавірусної хвороби.
29 Червня 2023

З 1 липня  почне діяти вимога щодо обовʼязкового внесення запису про категорію пацієнта в ЕСОЗ при створенні призначення інсулінів за програмою реімбурсації. 

Ми зібрали найбільш поширені запитання, які виникають щодо категоризації інсулінозалежних пацієнтів.

Перш за все пояснимо, що таке клінічна оцінка. Це запис лікаря про виконану оцінку стану пацієнтів на основі огляду, існуючих ЕМЗ, аналізу медичної історії пацієнта, медичної документації тощо. Відповідний запис використовується в ЕСОЗ зокрема і для фіксації категорії інсулінозалежного пацієнта. 

А тепер читайте відповіді на ваші запитання👇

Як лікар повинен використати запис про клінічну оцінку щодо категорії інсулінозалежного пацієнта при призначенні інсуліну?

При створенні призначення на інсулін лікар (в параметрі “Обгрунтування підстав”) обов’язково повинен вказати посилання на актуальний запис про  клінічну оцінку.

Саме це посилання є підтвердженням, що призначення може бути сформоване за відповідною програмою реімбурсації.

Хто має створювати клінічну оцінку щодо категорії інсулінозалежного пацієнта?

Лікар-ендокринолог створює в ЕСОЗ запис про клінічну оцінку  щодо категорії інсулінозалежного пацієнта. На час воєнного стану цю функцію може також виконувати лікар первинної медичної допомоги.

Коли та як часто необхідно створювати запис про клінічну оцінку щодо категорії інсулінозалежного пацієнта?

Запис про клінічну оцінку щодо категорії інсулінозалежного пацієнта створюється:

Лікарем-ендокринологом перед створенням запису про призначення інсуліну: 

  • коли лікар вперше створює План лікування і призначення в ньому, 
  • або коли створює нові призначення в існуючому Плані лікування; 

Лікарем ПМД перед створенням запису про призначення інсуліну:

  • коли лікар вперше створює власний План лікування і призначення в ньому на основі попереднього аналогічного призначення лікаря-ендокринолога.

Що робити, якщо у пацієнта відсутня необхідна інформація (зокрема і в ЕСОЗ) для створення клінічної оцінки щодо визначення його категорії?

Якщо відсутні певні ЕМЗ для створення клінічної оцінки, то лікар може:

  1. Безпосередньо під час прийому виконати необхідні обстеження або встановити відповідний діагноз та створити потрібні ЕМЗ;
  2. За наявності потрібної інформації (електронного/паперового документу) – внести дані з цього документу в ЕСОЗ;
  3. Скерувати пацієнта на потрібну діагностику чи консультацію і вже після цього визначити категорію.

Маєте додаткові запитання – переходьте за посиланням і читайте більше.

Детальний алгоритм внесення даних описаних у відповідному курсі академії НСЗУ “Ведення ЕМЗ пацієнтів з діабетом на амбулаторному рівні”.

Запрошуємо пройти на платформі Академії НСЗУ оновлений курс “Ведення ЕМЗ пацієнтів з діабетом на амбулаторному рівні” з урахуванням порядку обліку категорії пацієнта:

👉Посилання для тих, хто НЕ проходив навчання

👉Посилання для тих, хто пройшов основний курс

1 Вересня 2023

З метою комплексної оцінки взаємодії медичних інформаційних систем з центральною базою даних електронної системи охорони здоров’я ДП “Електронне здоровʼя” здійснює посилений системний моніторинг дотримання МІС технічних вимог та вимог законодавства.

Ці заходи є необхідними задля того, щоби всі без обмежень медичні працівники мали повноцінний доступ до всіх функціональних можливостей електронної системи охорони здоров’я, а також їх високу якість та надійний сервіс.

У ході попередньо ініційованих Адміністратором тестувань електронної медичної інформаційної системи “Lakmus” було виявлено невідповідність 5 функціональних модулів вказаної МІС.

Встановлення цієї невідповідності було безумовною підставою для відключення медичної інформаційної системи від центральної бази даних ЕСОЗ. Згідно з цим 9 серпня 2023 року було ухвалено рішення про відключення МІС “Lakmus” від центральної бази даних електронної системи охорони здоровʼя 9 жовтня 2023 року. 

При цьому зауважимо, що впродовж 60 днів з моменту прийняття рішення, оператор МІС мав можливість провести роботи над усуненням виявлених порушень та повторно пройти тестування на відповідність технічним вимогам. Так станом на 01.09.2023 оператор МІС “Lakmus” успішно пройшов тестування зазначених модулів та отримав підтверджуючі висновки про позитивний результат тестування. 

У звʼязку з цим, враховуючи позитивні результати тестувань МІС “Lakmus” Адміністратором визнав наказ “Про відключення МІС “Lakmus” від 09.08.2023 №37 таким, що втратив чинність.