Відновлено роботу функціоналу Реєстру медичних висновків

Шановні користувачі електронної системи охорони здоровʼя!

📢 Інформуємо вас, що станом на 30.12 було успішно завершено всі заплановані роботи по відновленню коректної роботи Реєстру медичних висновків. 

Наразі функціонал медичних висновків, обмін даними з зовнішніми реєстрами  та відображення історичних даних функціонують повністю коректно.

💬 Нагадуємо, що перевірити статус працездатності системи та її окремих компонентів (зокрема і медичних висновків) можна за посиланням: https://status.ehealth.gov.ua

❓Якщо ви зіштовхуєтесь із будь-якими проблемами щодо формування електронних медичних висновків, будь ласка, зверніться до технічної підтримки медичної інформаційної системи, що встановлена у вашому закладі.

Також рекомендуємо
13 Вересня 2024

Доволі часто пацієнти звертаються до лікарів із питаннями, як перевірити, чи створено електронний лікарняний, або е-лікарняний (електронний листок непрацездатності), чи можна вважати смс-повідомлення від ЕСОЗ про формування медичного висновку про тимчасову непрацездатність (МВТН) отриманням лікарняного і хто відповідає за його формування. 

МВТН і е-лікарняний часто плутають, вважаючи, що вони формуються одночасно. Відтак, не завжди знають, до кого звернутися з питаннями, коли, до прикладу, повідомлення про МВТН надійшло, а про е-лікарняний — немає. 

Сьогодні розкажемо детальніше про різницю між МВТН та е-лікарняним і як та ким формуються ці документи. 

Чим МВТН відрізняється від е-лікаряного? 

Насамперед варто зауважити, що МВТН та е-лікарняний – це два різні документи. 

МВТН – це електронний документ, що формується на підставі медичних записів в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ), містить висновок лікаря про тимчасову втрату працездатності та є однією з підстав для формування електронного листка непрацездатності. 

👉МВТН формується лікуючим лікарем в ЕСОЗ, а е-лікарняний – автоматично Пенсійним фондом України

Медичний висновок про тимчасову непрацездатність формується лікарем, який надає медичну допомогу, створює відповідні електронні медичні записи та власне, проводить лікарську експертизу щодо тимчасової втрати працездатності. 

Право формувати МВТН є як в лікарів первинної, так і спеціалізованої медичної допомоги. Тобто якщо, наприклад, лікар-хірург визначив, що пацієнт є непрацездатним, то саме він самостійно і формує МВТН.

Е-лікарняний формується автоматично в Електронному реєстрі листків непрацездатності (ЕРЛН) Пенсійного фонду України на підставі МВТН для застрахованої непрацездатної особи. Системи (ЕСОЗ та ЕРЛН) обмінюються необхідною інформацією автоматично без залучення лікарів чи чиновників. 

На основі отриманої автоматично інформації ЕРЛН перевірить, чи можна сформувати непрацездатному е-лікарняний та створить його за такої можливості.  Електронний листок непрацездатності вважається виданим з моменту реєстрації інформації про тимчасову непрацездатність у реєстрі ПФУ. 

👉МВТН – медичний документ, е-лікарняний – фінансовий

МВТН буде видано лікарем у випадку наявності непрацездатності незалежно від того, чи матиме особа право на компенсацію втраченого заробітку чи допомогу по вагітності та пологам. Цей електронний документ засвідчує, що особа втратила працездатність та пройшла експертизу тимчасової непрацездатності. Він може бути також предʼявлений, наприклад, до навчального закладу чи суду як підтвердження. 

е-Лікарняний же формується вужчому колу осіб (тобто тим особам, що мають право на “виплати”) і використовується для підрахунку обсягу “виплат”, повідомлення роботодавця (страхувальника) про відсутність на роботі з обґрунтованих причин, тощо.

👉МВТН є підставою для створення е-лікарняного, але не гарантією його отримання 

Лікар лише засвідчує тимчасову непрацездатність пацієнта на підставі висновку та електронних записів в ЕСОЗ, але не відповідає за видачу е-лікарняного, на основі якого можна отримати “виплати”. Листок непрацездатності формується особі, яка одночасно є непрацездатною та застрахованою, тобто підлягає загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню. 

Співставлення непрацездатного з його роботодавцем відбувається автоматично Електронним реєстром листків непрацездатності. 

👉МВТН створюється саме пацієнту, а е-лікарняний може бути створений особі, яка за ним доглядає 

Зауважимо, що є суттєва різниця між поняттями “пацієнт”, “непрацездатний”, “застрахований”. Так, пацієнт – це особа, яка хворіє і якій надають медичну допомогу. Непрацездатний – це той, хто не може працювати, зокрема і через догляд за хворим. У більшості випадків пацієнт та непрацездатна особа збігаються. Якщо ж пацієнт потребує догляду, тоді непрацездатним буде той, хто за ним доглядає. Застрахована особа – це та, яка має право на виплати. 

МВТН створюється виключно пацієнту, якому надається медична допомога. У ньому завжди зазначається непрацездатна особа. Зокрема, у випадку коли пацієнт потребує стороннього догляду – йому створюють МВТН і як непрацездатну особу можуть вказати людину, яка буде здійснювати догляд за ним. 

Відповідна допомога на підставі МВТН та електронного листка непрацездатності може бути виплачена лише тій людині, яка має статус застрахованої особи. Застрахована особа – особа, яка підлягає загальнообов’язковому соціальному страхуванню. 

👉Про формування МВТН пацієнт дізнається від лікаря, а про формування е-лікарняного – від ПФУ

Як тільки лікар створює МВТН і підпише його своїм електронним підписом,  пацієнт за наявності методу автентифікації за номером телефону отримує смс-повідомлення від ЕСОЗ з номером медичного висновку у форматі 1А2B-3В4G-5D6Е-7C8T. Якщо смс не прийшло – надайте лікарю актуальний номер телефону для зміни методу автентифікації.

Повідомлення про створення електронного листка непрацездатності пацієнт отримує автоматично через смс-повідомлення, якщо вже надав ПФУ дозвіл на інформування у такий спосіб. 

Інформація про створення електронного листка непрацездатності також буде доступна у його кабінеті застрахованого на сайті ПФУ. 

Повідомлення про видачу е-лікарняного також отримує роботодавець у своєму кабінеті страхувальника. 

📌Алгоритм дій пацієнта при отриманні е-лікарняного – переглядайте тут.

📌Переглянути свої е-лікарняні можна в особистому кабінеті застрахованої особи на Порталі пенсійного фонду.

📌Перевірити медичний висновок можна на порталі “Дія”. 

💡Якщо у пацієнтів виникають питання щодо лікарняних, за консультацією можна звертатися на гарячу лінію Контакт-центру Пенсійного фонду України: 0-800-503-753, 044-281-08-70, 044-281-08-71.  

💡Якщо виникають питання щодо МВТН, звертатися треба до НСЗУ за номером: 1677

28 Березня 2022
Шановні медичні працівники, принагодно дякуємо за Вашу працю в такий складний для країни час.
📌Нагадаємо декілька аспектів щодо роботи з електронною системою охорони здоровʼя в умовах воєнного стану.
Важливо звертати увагу на доцільність та важливість ведення електронних медичних записів, якщо умови роботи не стають на заваді. У разі відсутності можливості взаємодії з ЕСОЗ, нагадуємо, що подати відповідну документацію ви можете пізніше, протягом наступних днів.
📌Передача медичних даних пацієнтів та їх подальше зберігання і обробка в центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я дозволяють забезпечити:
– практично миттєвий доступ (відповідно до прав доступу) до таких даних користувачів електронної системи охорони здоров’я для більш ефективного надання медичної допомоги;
– збереженість медичних даних пацієнта незалежно від обставин, які можуть вплинути на збереженість паперових носіїв у закладі;
– вірність ухвалених рішень, які сприятимуть більш ефективній організації надання медичних послуг та розподілу ресурсів на її забезпечення.
📌Ведення електронних медичних записів до цих пір залишається важливим компонентом роботи системи охорони здоровʼя та відіграє суттєву роль в організації якісної медичної допомоги в складних умовах воєнного стану.
Бережіть себе та своїх близьких!
27 Лютого 2024

Електронна система охорони здоров’я (ЕСОЗ) забезпечує для пацієнтів та лікарів зручне ведення електронної медичної картки. 

Завдяки ЕСОЗ відбувається цифровий обмін інформацією в медичній галузі. В ній лікарі створюють електронні медичні висновки про народження та тимчасову непрацездатність, електронні направлення, електронні рецепти, вносять інші медичні дані пацієнта. Лікуючий лікар може швидко – за згодою пацієнта – отримати потрібну інформацію про пацієнта, яка була внесена до системи за результатом його попередніх звернень за медичною допомогою. Така медична інформація допоможе лікарю мати більше об’єктивних даних для прийняття рішень під час встановлення діагнозу, призначення лікування тощо.

Дані про пацієнта зберігаються в центральній базі даних, яка належить Національній службі здоров’я, та в закладі, який вносить електронні медичні записи через медичні інформаційні системи (МІС). Центральна база даних і МІС складають електронну систему охорони здоров’я.

У центральній базі даних (ЦБД) персональні та медичні дані пацієнта технічно зберігаються відокремлено та в зашифрованому вигляді.

Технічно доступ пацієнта як користувача до ЦБД ЕСОЗ наразі не забезпечено, тому пацієнт може отримати інформацію, яка внесена про нього в ЦБД ЕСОЗ, одним зі способів:

  • у свого сімейного або лікуючого лікаря після надання такому лікарю згоди на доступ до запитуваної інформації пацієнт може отримати відомості щодо медичної інформації про себе;
  • у Національній службі здоров’я України, надіславши запит через форму або листом на адресу: 04073, м. Київ, проспект Степана Бандери, 19.

Варто зазначити, що наразі медичні заклади можуть надавати пацієнтам доступ до даних, які зберігаються безпосередньо в такому закладі, через пацієнтські застосунки медичних інформаційних систем, які використовує заклад для автоматизації своїх процесів. Однак не всі МІС мають відповідний функціонал та не всі заклади ним користуються. Відомості в застосунках МІС, які ви сьогодні можете бачити у разі їх використання, – це не відомості ЦБД ЕСОЗ, а відомості, які зберігає про вас заклад, який використовує таку ж МІС.

Зауважимо, що зараз ведеться активна робота над розробкою та впровадженням особистого кабінету пацієнта, який надалі забезпечить доступ усіх пацієнтів до власних даних, які містяться в центральній базі даних ЕСОЗ.

2 Грудня 2021
Шановні користувачі електронної системи охорони здоров’я!
При впровадженні регламентних робіт з додавання технічних потужностей, на центральному компоненті ЕСОЗ виникла ситуація, яка перешкоджає стабільному функціонуванню компоненту та ефективній роботі користувачів, а також вплинула на швидкість обробки запитів.
Наразі спеціалісти Національної служби здоров’я України спільно з eZdorovya та фахівцями De Novo працюють над відновленням роботи центрального компоненту як з питанням найвищого пріоритету.
Станом на зараз черги в обробці запитів почали зменшуватися.
Про закінчення відновлювальних робіт та їх результат ми повідомимо додатково.