4 листопада – Всесвітній день боротьби з цукровим діабетом

Сьогодні розповідаємо 5 фактів про боротьбу з діабетом в Україні.
👤В Україні зареєстровано понад 1 млн хворих на цукровий діабет і близько 200 тис. пацієнтів змушені постійно приймати інсулін.
🏥 Програмою медичних гарантій передбачено низку діагностичних та лікувальних послуги, які пацієнт може безоплатно отримати в закладах, законтрактованих з НСЗУ Національна служба здоров’я України.
Детальніше:
👩‍⚕️ Сьогодні в межах урядової програми реімбурсації «Доступні ліки» українець, хворий на діабет, може отримати ліки безкоштовно або з невеликою доплатою за е-рецептом. На час дії воєнного стану отримати ліки також можна за паперовим рецептом.
💊На сьогодні до програми включено 53 торгових назв лікарських засобів при діабеті 2 типу.
Детальніше: https://cutt.ly/8MsVJos
💉 Також до Реєстру лікарських засобів, які підлягають реімбурсації включено 45 препаратів інсулінів
Детальніше: https://cutt.ly/PMsBK9N
👉 Знайти найближчий медзаклад або аптеку, яка має договір з НСЗУ, можна зателефонувавши до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77.
Також рекомендуємо
23 Травня 2022
Що робити, якщо зник сертифікат про вакцинацію в додатку Дії? Та чи можна згенерувати сертифікат після закінчення терміну придатності?
Якщо у вас у Дії зник COVID-сертифікат через завершення його терміну придатності, ви можете повторно надіслати запит на генерування документа. Після оновлення документ знову з’явиться у застосунку. Термін дії COVID-сертифікату будепродовжено. Сертифікат зберігатиметься на вашому пристрої упродовж 1,5 року. Це нові правила відображення цифрового документа в Дії.
Проте, варто взяти до уваги, що використовувати документ після завершення його терміну придатності в цілях уникнення карантинних обмежень не вийде. Вам потрібно буде зробити заплановане щеплення.
Нагадуємо, що усі українці, які перебувають у безпечному місці, можуть отримати вакцинацію у наступних пунктах –
5 Травня 2022

Під час воєнного стану Міністерство охорони здоровʼя спростило процедуру формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність (МВТН) вагітним жінкам, які вимушено залишили територію країни. Відтепер це можна зробити без особистого прийому у лікаря.
Алгоритм отримання електронного медичного висновку про тимчасову непрацездатність складається з 3 кроків:
1) Жінка першочергово має сконтактувати зі своїм лікуючим лікарем та заявити про бажання отримати МВТН віддалено.
2) Виписати віддалений МВТН може й інший лікар, якщо ви втратили звʼязок зі своїм лікуючим спеціалістом. Для цього вам потрібно надати медичні записи, що підтверджують вагітність та лікування.
3) Лікар перевірить медичні записи та сформує медичний висновок про тимчасову непрацездатність, що є основою для формування електронного лікарняного.
☎️ У разі запитань можете звернутись на гарячу лінію Міністерства охорони здоровʼя України за номером 0 800 60 20 19.

6 Березня 2019

Уже зараз сімейні лікарі, терапевти та педіатри можуть працювати з електронними медичними записами.  

Отож, від 1 березня в системі eHealth з’явилася можливість ведення електронних медичних записів. А з травня 2019 року ведення електронних записів пацієнтів сімейними лікарями, терапевтами та педіатрами буде обов’язковим.

Спочатку до системи буде вноситися інформація, пов’язана з візитом пацієнта до лікаря первинки (причини візиту, діагнози, дії лікаря) — у відповідності до класифікатора ICPC-2, виміри (тиск, пульс і т.д.), дані про алергії, дані про вакцинацію і т.і.

Уже 80% лікарів первинної ланки пройшли навчання роботи з міжнародним класифікатором ICPC-2. Якщо Ви ще не навчилися користуватися ICPC-2, Ви можете залишити заявку у групі  ICPC-2 UKRAINE (goo.gl/nkS3rs) та запросити регіонального тренера, який проведе необхідні навчання. Якщо Ви пройшли тренінг, але Ваша МІС ще не надає цього функціоналу – запитайте представника своєї МІС щодо планів впровадження.

Нагадаємо, що вже скоро буде доступний функціонал видачі та погашення електронних рецептів у рамках програми “Доступні ліки”, який тісно пов’язаний з електронною карткою. Отже, радимо почати практикувати електронні записи вже зараз.

Міністерством охорони здоров’я було прийнято наказ №475 “Про запровадження функціонування у тестовому режимі електронних медичних записів і рецептів в електронній системі охорони здоров’я”. Це означає, що поступово ведення електронних медичних записів повністю замінить паперові медичні картки. У лікарів зникне необхідність зайвої паперової роботи, а з набору електронних записів можна буде сформувати необхідні документи, форми, звіти. Також, інформація буде у постійному доступі для лікаря, з яким пацієнт підписав декларацію,  та згодом – для самого пацієнта, навіть якщо дані збираються у кількох різних медичних закладах.

Деталі: https://goo.gl/dntsGr

14 Квітня 2022
У звʼязку з воєнними діями на території держави велика кількість українців вимушено стали переселенцями.
Відповідно багато з них не мають доступу до своїх медичних записів, зокрема про статус вакцинації дітей та їх батьків.
❓Якщо ви змінили своє місце проживання всередині країни і не маєте документів, що підтверджують вакцинальний статус вас та/чи вашої дитини, потрібно:
🗂 Зв’язатися з лікарем, із яким укладена декларація, або з відповідальним представником медичного закладу, який ви обрали, із запитом щодо отримання довідки про проведені щеплення або для внесення медичних записів до ЕСОЗ (за наявної такої технічної можливості у лікаря).
🗂 Якщо лікар чи медзаклад мають технічну можливість та/або фізичний доступ, вони вносять дані про вакцинацію до ЕСОЗ на підставі записів у паперовій первинно-обліковій медичній документації. Якщо такої можливості немає – лікар формує довідку про проведені щеплення із використанням відомостей «Карти профілактичних щеплень» (форма № 063/о), яка зберігається у лікаря чи в закладі, та відомостей, що вже внесені в ЕСОЗ.
🗂Довідка формується або в електронній формі з накладанням електронного цифрового підпису (https://diia.gov.ua/services/pidpisannya-dokumentiv), або в паперовій формі з засвідченням підписом медпрацівника, який її сформував, та печаткою медзакладу.
🗂За можливості лікар надішле копію довідки з підтвердженням щеплень через доступні електронні ресурси.
❓Як особа, яка тимчасово виїхала закордон може підтвердити свій вакцинальний статус?
Якщо у вас або вашої дитини немає документів на підтвердження вакцинації, вам або законному представнику дитини необхідно:
🗂 Зв’язатися з лікарем, із яким у вас укладена декларація, або з відповідальним представником медичного закладу, де працює лікар.
🗂Запитати про отримання довідки про проведені щеплення.
🗂Отримати від медичного працівника закладу довідку про проведені щеплення. Її заповнюють із використанням відомостей «Карти профілактичних щеплень» (форма № 063/о), яка зберігається у такого надавача, та відомостей, внесених до ЕСОЗ. Довідка формується в електронній формі з накладанням електронного цифрового підпису (https://diia.gov.ua/services/pidpisannya-dokumentiv) або в паперовій формі з засвідченням підписом медпрацівника, який її сформував, та печаткою медзакладу.
🗂За можливості лікар надішле копію довідки з підтвердженням щеплень через доступні електронні ресурси.