Понад 10 мільйонів електронних лікарняних оформили українці за рік

Понад рік тому відбувся запуск електронних лікарняних. На сьогодні число сформованих документів уже перетнуло позначку в 10 мільйонів.
🔹 Разом із тим в електронній системі охорони здоровʼя було виписано понад 11,6 мільйонів медичних висновків про тимчасову непрацездатність, на підставі яких формуються е-лікарняні для понад 4,1 млн пацієнтів.
🔹 Функціоналом успішно скористалися понад 74 тис лікарів з більш ніж 3,8 тисяч медичних закладів.
На сьогодні е-лікарняний – це одна з найпопулярніших електронних послуг в Україні.
Запровадження електронних лікарняних – важливий крок у цифровізації системи охорони здоров’я, який дозволяє мінімізувати корупційні ризики видачі необґрунтованих лікарняних та забезпечує спрощення процесу отримання страхових виплат.
Нагадаємо, що під час воєнного стану було спрощено процедуру оформлення лікарняних для українців, які через російську агресію вимушено переїхали закордон.
Так для оформлення е-лікарняного за певними категоріями непрацездатності пацієнту необхідно сконтактувати зі своїм сімейним чи лікуючим лікарем. Для того, щоб сформувати медичний висновок про тимчасову непрацездатність лікар повинен отримати підтвердження підстав про набуття тимчасової непрацездатності пацієнтом. Це може бути довідка чи виписка, де вказаний діагноз.
Детальніше про оформлення е-лікарняного за кордоном:
Також рекомендуємо
17 Серпня 2022
З 1 серпня українські лікарі почали працювати з функціоналом виписки електронних рецептів на антибіотики.
Зокрема, така можливість стала доступною і для фахівців спеціалізованої медичної допомоги – на амбулаторному рівні та в умовах стаціонару.
Принагідно нагадуємо, що при наданні спеціалізованої медичної допомоги (як під час амбулаторного лікування, так і в умовах стаціонару) виписувати електронний рецепт на антибіотик повинен саме той спеціаліст, який проводить огляд пацієнта, визначає діагноз та здійснює призначення, а отже – відповідає за процес лікування пацієнта.
У такому випадку скерування пацієнта до сімейного лікаря для виписки е-рецепта є недоцільним.
Що важливо знати про виписку рецептів на антибіотики?
🔷 У разі, якщо лікар, не має технічної можливості виписати електронний рецепт (заклад не підключений до Електронної системи охорони здоровʼя (ЕСОЗ), відсутній функціонал у Медичній інформаційній системі (МІС) тощо), лікар має виписати пацієнту паперовий рецепт на спеціальному бланку форми ф-1.
🔷 Важливо зауважити, що інформаційна довідка/паперовий бланк мають обовʼязково бути засвідчені особистим підписом та печаткою лікаря. Це є свідченням достовірності рецепта.
🔷 Якщо пацієнт перебуває на лікуванні у стаціонарі, медичний заклад за умовами співпраці з НСЗУ повинен забезпечувати пацієнтів медикаментами, зокрема антибіотиками, які визначені Національним переліком основних лікарських засобів та галузевими стандартами у сфері охорони здоров’я. Для призначення та застосування таких лікарських засобів виписувати рецепт пацієнту не потрібно. Ці ліки гарантовано мають надаватися пацієнтам безоплатно.
🔷 У разі виняткових ситуацій, якщо пацієнт для лікування у стаціонарі потребує антибіотик, не передбачений Нацпереліком та галузевими стандартами у сфері охорони здоров’я, лікар зможе виписати йому рецепт. Зауважимо, що у такому випадку для виписки рецепта на антибіотики в стаціонарі потрібна відповідна підстава, адже всі дані про призначення лікар вноситиме до ЕСОЗ. Якщо лікар випише рецепт на ліки, які мають надаватися в стаціонарі безоплатно – це вважатиметься порушенням умов договору з НСЗУ.
🔷 Якщо лікар здійснює виписку зі стаціонару пацієнта, який потребує подальшої антибіотикотерапії, лікар стаціонару повинен виписати рецепт, щоб пацієнт у той же день міг придбати ліки та продовжити лікування вдома.
5 Липня 2022
Іноді трапляється, що лікарі не можуть увійти до свого робочого кабінету в ЕСОЗ чи змінити пароль доступу. Звісно, в кожної лікарні встановлений різний функціонал МІС, але сьогодні ми зібрали типові проблемні моменти, з якими зіштовхуються лікарі, коли намагаються увійти до системи.
1) Варто пам’ятати, якщо лікарі намагаються увійти в систему і вказують помилковий пароль декілька разів підряд – система буде фіксувати кожну спробу увійти, як окремий вхід. Відповідно, система рахує кількість спроб і у підсумку може заблокувати підключення до МІС на певний проміжок часу. Наприклад, лікар понад 3 рази невірно вводив пароль, система обмежить спроби входу на 10 хвилин.
2) Змінюйте пароль завчасно. Кожні три місяці або частіше, згідно з вимогами безпеки вашої МІС, працівники медичних закладів повинні змінювати свій пароль. Якщо пароль не змінити, система блокує вхід і трапитись це може під час робочого дня. Тому важливо попередньо змінити пароль доступу, щоб мати змогу увійти до системи, коли це буде необхідно.
3) Також перевірте термін дії вашого кваліфікованого електронного підпису. КЕП використовується для ідентифікації користувачів та підтверджує їхні дії в ЕСОЗ і також має певний термін дії.
4) При відновленні паролю перевіряйте папку “СПАМ” на робочій пошті. Часом повідомлення з відновленням пароля знаходиться саме в ній.
5) Використовуйте та оновлюйте лише ліцензоване програмне забезпечення. Це важливо, оскільки при кожному оновленні знешкоджується цілий ряд проблем, помилок та потенційних загроз. Оновлення програмного забезпечення посилює захист інформації на вашому комп’ютері.
6) Очищуйте кеш. Кеш браузера — це тимчасове сховище, призначене для прискорення завантаження сайтів. Він працює, зберігаючи статичні файли в локальній пам’яті комп’ютера. Тобто, очищуючи кеш, ви можете прискорити завантаження сторінки. Можливо, у Вас довго завантажується матеріал в інтернеті саме внаслідок переповненого кешу.
7) Працюйте тільки з тими операторами, МІС яких пройшла тестування ДП “Електронне здоров’я”. Повний перелік протестованих та підключених МІС відображається на сайті:
Представники підключених медичних інформаційних систем нададуть вам консультацію, у разі виникнення проблем.
📍 Нагадуємо, у разі, якщо ви не знаєте контактів підтримки МІС, яка встановлена в закладі, ви завжди можете отримати відповідну інформацію в адміністратора ЦБД ЕСОЗ (ДП «Електронне здоровʼя»).
5 Травня 2022

Під час воєнного стану Міністерство охорони здоровʼя спростило процедуру формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність (МВТН) вагітним жінкам, які вимушено залишили територію країни. Відтепер це можна зробити без особистого прийому у лікаря.
Алгоритм отримання електронного медичного висновку про тимчасову непрацездатність складається з 3 кроків:
1) Жінка першочергово має сконтактувати зі своїм лікуючим лікарем та заявити про бажання отримати МВТН віддалено.
2) Виписати віддалений МВТН може й інший лікар, якщо ви втратили звʼязок зі своїм лікуючим спеціалістом. Для цього вам потрібно надати медичні записи, що підтверджують вагітність та лікування.
3) Лікар перевірить медичні записи та сформує медичний висновок про тимчасову непрацездатність, що є основою для формування електронного лікарняного.
☎️ У разі запитань можете звернутись на гарячу лінію Міністерства охорони здоровʼя України за номером 0 800 60 20 19.

3 Жовтня 2023

Шановні партнери та користувачі ЕСОЗ!

З метою впровадження нового функціоналу на центральному рівні ЕСОЗ сьогодні будуть проводитися регламенті технічні роботи.

Станом на 03.10.2023, з 19.00 год доступ до ЕСОЗ буде тимчасово призупинений орієнтовно до 03.00 год 04.10.2023.

Просимо врахувати це в плануванні робочого графіку.

Актуальну інформацію про технічні роботи на центральному компоненті ЕСОЗ відслідковуйте на сторінці: https://status.ehealth.gov.ua/.

Дякуємо за розуміння!