Медичні сестри та брати вдосконалюють навички роботи в ЕСОЗ

Медичні сестри та брати вдосконалюють навички роботи в електронній системі охорони здоров’я. Нові функціональні можливості системи для цієї категорії працівників з’явилися нещодавно – на центральному рівні було впроваджено відповідний функціонал.
Функціональний модуль для медичних братів та сестер дозволяє користувачам:
🔬реєструватися в ЕСОЗ та отримувати відповідні права доступу;
🔬знаходити зареєстрованого пацієнта в ЕСОЗ;
🔬переглядати медичні дані пацієнта – рекомендації лікаря, імунізації тощо;
здійснювати пошук електронних медичних записів;
🔬виконувати призначення за електронним направленням;
🔬при виконанні призначень – реєструвати діагностичний звіт про обстеження, виконану процедуру, епізод та взаємодію щодо проведеного медичного втручання, імунізації.
Команда впровадження продовжує працювати над розширенням функціональних можливостей для того, аби медичні брати та сестри стали повноцінними учасниками ведення лікувального процесу в ЕСОЗ, а наполегливість та готовність медичних працівників розвивати цифрові навички дають можливість швидко втілювати нові можливості системи на практиці.
Також рекомендуємо
21 Грудня 2022
З жовтня в Україні впроваджується розширений неонатальний скринінг – комплексне обстеження новонароджених для виявлення рідкісних вроджених та спадкових генетичних захворювань.
🔬 На сьогодні було проведено вже понад 15 тисяч досліджень на базі двох регіональних центрів неонатального скринінгу – Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит» та Львівського обласного клінічного перинатального центру.
⏰ Дослідження проводять у перші 48-72 години життя немовляти шляхом взяття та нанесення на спеціальний тест-бланк кількох крапель капілярної крові малюка. Після цього тест-бланки передають на дослідження до лабораторного центру. У разі виявлення ризиків – батьків інформують про загрозу для проведення подальших тестувань для підтвердження або спростування та призначення лікування.
❓Чому це важливо?
👶 Проведення дослідження в перші дні життя дитини дозволяє ще на ранніх етапах виявити ризики рідкісних генетичних захворювань та своєчасно запобігти їх розвитку. Так, дитина зможе своєчасно отримати терапію, завдяки чому надалі не відчувати проявів симптоматики або значно полегшити їх.
💻 Щобільше – автоматизація процесів неонатального скринінгу в електронній системі охорони здоровʼя дозволяє не лише оперативно здійснювати обмін даними між учасниками процесу, але й забезпечувати ефективне планування бюджетних закупівель лікарських засобів для лікування цих рідкісних хвороб.
Попередньо в Україні усі новонароджені безоплатно перевірялися на 4 спадкові хвороби. З жовтня діагностику розширили до можливості виявлення 21 орфанного захворювання, серед яких: муковісцидоз, вроджений гіпотиреоз, спінальна мʼязова атрофія (СМА) та ін.
💊 Щодо останнього – нещодавно в Україні було вперше проведено централізовану закупівлю інноваційного препарату «Еврісді» («Рисдиплам») для лікування дітей, хворих на спінальну м’язову атрофію (СМА). Ліки будуть доступні пацієнтам безоплатно уже в 2023 році.
📌 Нагадаємо, що послуга розширеного неонатального скринінгу безоплатна. Пілотний запуск проєкту стартував у 12 регіонах країни. Наступним кроком планується відкриття регіональних центрів скринінгу у Харкові та Кривому Розі, що дозволить суттєво розширити географію покриття послуги.
4 Серпня 2023

Віднедавна в ЕСОЗ стала доступна можливість скасування недійсного електронного рецепта фармацевтом. 

Переглядайте важливі нюанси при скасуванні е-рецепта фармацевтом👇 

Коли скасування ДОПУСКАЄТЬСЯ👇

✔Фармацевт має право скасувати електронний рецепт лише у випадку, якщо він є недійсним

✔Е-рецепт є недійсним, якщо: 1) виписаний з порушенням вимог Правил виписування рецептів на лікарські засоби, 2) містить несумісні лікарські засоби та/або помилки, зокрема в дозі лікарського засобу, та/або строк дії якого закінчився.

✔Під час скасування е-рецепту фармацевт повинен вказати підстави для визнання рецепту недійсним. 

✔Після скасування рецепту в ЕСОЗ фармацевт має повідомити пацієнта про необхідність повторно звернутися до лікаря задля призначення необхідного лікарського засобу та виписки нового рецепта. 

✔Функція скасування рецепта можлива для всіх програм – як за власні кошти пацієнта, так і в межах програм реімбурсації.

Коли скасування е-рецепту НЕ ДОПУСКАЄТЬСЯ👇

Ситуація #1 Якщо пацієнт з тих чи інших причин  вважає, що у рецепті допущено помилку (до прикладу, вказаний не той лікарський засіб, джерело фінансування тощо) – це не є підставою для скасування рецепта фармацевтом.

Що ж робити? У такому випадку фармацевт має розʼяснити пацієнту, що в інформаційній довідці (у разі її наявності у пацієнта) пацієнт може переглянути всю інформацію про рецепт та/або пересвідчитися у призначенні лікаря шляхом повторного звернення до лікаря. 

Важливо: Виключно лікар визначає доцільність та необхідність призначення того чи іншого лікарського засобу при лікуванні пацієнта, керуючись відповідними алгоритмами, протоколами лікування, дослідженнями тощо. 

18 Лютого 2022

Нові ліцензії чи зміни до чинних — не потрібні. МОЗ пояснює зміни до ліцензійних умов з медпрактики.

Зміни до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики, які днями були ухвалені Урядом, не зобов’язують керівників закладів охорони здоров’я отримувати нову ліцензію чи вносити зміни до чинних. Вони стосуються зобов’язання медзакладів упродовж 5 місяців почати роботу в електронній системі охорони здоров’я, якщо цього не було зроблено раніше. Про це під час ранкового брифінгу заявила заступниця міністра Марія Карчевич. 

«Заклади охорони здоров’я, незалежно від форми власності, мають вести базові медичні записи в електронній системі охорони здоров’я. Це дозволить зберігати необхідну медичну інформацію про пацієнта в єдиному місці — електронній  медичній картці. Таким чином, не буде межі між приватною та державною медициною. Усі заклади працюватимуть у рівних умовах, а  пацієнт завжди матиме доступ до своєї електронної медичної карти, незалежно від того, в якому закладі він обслуговується — комунальному чи приватному», — розповіла заступниця міністра.   

Заступниця міністра також наголосила, що на сьогодні правила ведення первинної облікової медичної документації залишаються незмінними. Тобто вони регламентуються чинними наказами МОЗ та іншими нормативно-правовими актами.

«На сьогодні у нас є обов’язкова вимога в законодавстві про ведення в електронному обліку таких документів, як, приміром, медичний висновок про тимчасову непрацездатність, медичний висновок про народження дитини, записи про вакцинацію та електронний рецепт на цукрознижувальні препарати. Відповідно, така первинна облікова медична інформація має обов’язково вноситися до ЕСОЗ», пояснила Марія Карчевич. 

Повний перехід до цифрового обліку усієї медичної документації буде відбуватися поступово і передбачатиме внесення додаткових змін до інших нормативно-правових актів.

Нагадаємо, у середу Уряд ухвалив зміни до Ліцензійних умов, згідно з якими усі заклади охорони здоров’я, які провадять медичну практику, працюватимуть в ЕСОЗ. ЕСОЗ це велика двокомпонентна система, яка містить медичні дані, що раніше зберігалась у паперовій формі. Вже зараз вона об’єднує понад 34 мільйони пацієнтів та 5,5 тисячі як комунальних, так і приватних закладів охорони здоров’я. 

До ЕСОЗ уже внесено до 700 мільйонів медичних записів. Це система з надвисоким навантаженням та однією з рекордних швидкостей росту даних у світі, які надійно захищені відповідно до міжнародних стандартів безпеки.

17 Листопада 2022
На сьогодні впроваджується усе більше нових цифрових інструментів в електронній системі охорони здоровʼя, які спрощують рутинну роботу лікаря та створюють нові сервіси для пацієнтів. Саме тому, сьогодні зауважимо вашу увагу на основні моменти в реєстрації лікаря-ФОП в ЕСОЗ та роботі з системою.
Щоб зареєструватись в ЕСОЗ. Відповідно до інструкцій системи необхідно:
1. Обрати медичну інформаційну систему (МІС).
Перелік підключених МІС, які надають послуги, можна знайти на сайті системи. Під час вибору МІС та укладенні договору про надані послуги, радимо звернути особливу увагу на послуги з навчання та підтримки, як одні з пріоритетних вимог.
2. Зареєструвати керівника, заклад та його підрозділи в електронній системі охорони здоровʼя.
3. Забезпечити уповноважених працівників закладу кваліфікованим електронним підписом.
4. Зареєструвати всіх інших працівників, які будуть вносити дані до ЕСОЗ.
Лікар-ФОП теж має використовувати медичну інформаційну систему. Медична інформаційна система (МІС) – інформаційно-комунікаційна система, яка дає змогу автоматизувати роботу суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я, створювати, переглядати, обмінюватися інформацією в електронній формі, зокрема з центральною базою даних.
Це інтерфейси, які розробляються приватними компаніями та проходять тестування відповідності технічним вимогам при підключенні до центральної бази даних ЕСОЗ.
📌 Важливо обрати МІС, яка підключена до ЕСОЗ. Перевірити це ви можете за посиланням –
📌 Детальна інструкція як відкрити лікаря ФОП –