Роботу ЕСОЗ адаптовано до воєнного стану, аптекам – приготуватися до нововведень

Які нові виклики постали перед електронною системою охорони здоров’я в умовах війни та які зміни відбулись в роботі команди та проєктів?
Про це розповів в.о генерального директора ДП «Електронне здоров’я» Alexandr Yemets в інтерв’ю The Pharma Media

Детальніше в інтерв’ю за посиланням-  

Також рекомендуємо
15 Березня 2019

Вітаємо МІС “Доктор Елекс”, яка успішно пройшла тестування адміністративного модуля для аптечних закладів.

Доктор Елекс (https://doctor.eleks.com)

ТОВ “ДОКТОР ЕЛЕКС”

Код ЄДРПОУ 38582529

До функціоналу який тестується, входять функції реєстрації юридичної особи, реєстрації підрозділів, реєстрації користувачів, укладення договорів між аптечним закладом та Національною службою здоров’я України за програмою реімбурсації “Доступні ліки”.

ДП “Електронне здоров’я” запрошує розробників МІС або АІС долучитися до побудови електронної системи eHealth та надсилати свої пропозиції на [email protected] .

3 Вересня 2024

Національна служба здоров’я України затвердила нову, 30-ту редакцію технічних вимог до медичних інформаційних систем (МІС) для їх підключення до ЦБД ЕСОЗ.

Про це йдеться в Наказі НСЗУ №514 від від 29.08.2024.

Невдовзі в ЕСОЗ будуть впроваджені зміни для всіх користувачів системи, зокрема – нові функціональні можливості, окремі виправлення та оптимізація поточних процесів. Відповідні оновлення вже відображені у технічних вимогах до медичних інформаційних систем та невдовзі будуть інтегровані у роботу користувачів.

Розповімо детальніше, що змінюють нові технічні вимоги до МІС для медичних працівників.

✅Верифікація даних медичних працівників та пацієнтів

Доповнено вимоги в частині онлайн-верифікації  даних медичних працівників та пацієнтів в ЕСОЗ.

Нагадаємо, що під час верифікації співставляються дані Реєстру пацієнтів та Реєстру медичних працівників ЕСОЗ з даними з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (ДРФО).

На черзі – верифікація даних з Державним реєстром актів цивільного стану громадян (ДРАЦСГ). Відповідні зміни впроваджуються і на стороні МІС.

Детальніше про верифікацію 👉

✅Робота зі взаємодіями

Як було:  до моменту затвердження нової редакції технічних вимог діяв перехідний період, який допускав облік в ЕСОЗ або дати взаємодії, або її періоду. 

Що змінюється: цими змінами перехідний період закінчується. Після перетестування медичних інформаційних систем в МІС облік взаємодії буде здійснюватися виключно з зазначенням періоду взаємодії. Зазначати дату взаємодії в ЕСОЗ уже буде неможливо.

Детальніше: Розʼяснення зміни щодо обліку взаємодії

Робота з планами лікування

Як було: раніше кінцева дата призначення була опційна для заповнення лікарями.

Що змінюється: для створення нових призначень в межах плану лікування за програмами лікар має обовʼязково зазначити кінець запланованого виконання призначення. 

Це дозволить оптимізувати управління термінами призначень в межах плану лікування.

✅Робота з призначеннями на медичні вироби

Як було: раніше в межах роботи з планами лікування можна було створювати призначення лише на лікарські засоби та медичні послуги.

Що змінюється: тепер в планах лікування можна буде планувати потребу пацієнта в медичних виробах, зокрема в тест-смужках для вимірювання рівня цукру в крові.

Наразі така можливість є опційною, просте з часом така це стане обовʼязковою вимогою для призначення пацієнту тест-смужок в межах програми реімбурсації. 

Слідкуйте за детальнішими  розʼясненнями від команди НСЗУ та ЕСОЗ.

Нагадуємо, що також нещодавно відбувся вебінар, присвячений роботі з планами лікування в ЕСОЗ. Переглянути вебінар.

14 Липня 2023

Актуальні та точні дані – ядро сучасної української системи охорони здоровʼя, а повна інформація про стан здоровʼя пацієнта – запорука його ефективного лікування.

Іноді в процесі лікування у різних закладах охорони здоровʼя пацієнт та його лікарі можуть зіштовхуватися з тим, що певна інформація про здоровʼя пацієнта не відображається у лікарському кабінеті в медичній інформаційній системі (МІС).

Лікарі можуть повʼязувати цю проблему з тим, що між різними МІС відсутній обмін даними, однак це не так. Адже всі дані, які лікарі вносять до електронної системи охорони здоровʼя, зберігаються на центральному рівні, тобто у центральній базі даних (ЦБД) ЕСОЗ. Так, за умови, що дані були коректно внесені та передані в ЦБД, лікар чи інший медичний працівник, який відповідає за лікування пацієнта, може переглянути їх, керуючись відповідними правами доступу.

То чому все ж виникають ситуації, коли лікар «не бачить» записи, внесені до ЕСОЗ іншими медичними працівниками?

 

  • Лікар, який хоче переглянути дані, не має відповідного доступу

 

Зауважимо, що медичні працівники мають доступ лише до тих даних і в тому обсязі, який необхідний для надання медичної послуги. 

Так, наприклад, майже повний доступ до даних про здоровʼя пацієнта має лише лікар первинної допомоги, з яким пацієнт має діючу декларацію. При цьому інші лікарі в межах одного закладу можуть у разі клінічної потреби переглядати медичні записи пацієнта, внесені колегами. 

Якщо медичний працівник у ході лікування потребує доступу до певних медичних даних пацієнта, для цього необхідно надіслати відповідний запит до системи, який пацієнт особисто підтверджує через код у смс. Після цього потрібні записи стануть доступними до перегляду лікареві.

Водночас зауважимо, що доступ до чутливих медичних даних пацієнта (РПП, СНІД, ВІЛ тощо) не має жоден лікар, навіть сімейний. А право на перегляд таких даних можна отримати виключно за спеціальною процедурою.

Саме тому пацієнтам важливо мати метод автентифікації в системі за номером телефону – адже це безпосередній спосіб контролю доступу до їх медичної інформації. А у разі зміни чи втрати номеру телефона – поновити інформацію.

Серед іншого нагадаємо, що для перегляду медичних записів в електронній медичній картці пацієнта необхідно здійснити авторизацію в ЕСОЗ, а не лише в медичній інформаційній системі.

 

  • Лікар не здійснив відправку даних до ЕСОЗ

 

Нагадуємо, що внесення даних до МІС не означає їх відправку до центральної бази даних ЕСОЗ.

Важливо пам’ятати, що лише підписані та передані до системи дані будуть доступні для відображення іншим лікарям в електронній медичній картці пацієнта (за наявності в них відповідного доступу).

Декілька рекомендацій щодо того, як коректно відправити дані та уникнути можливих помилок:

✔️Обов’язково перевіряйте в медичній інформаційній системі, чи є позитивним статус надсилання медичних записів в ЕСОЗ. Якщо статус запису «Не відправлено» чи «До відправки» тощо – не забудьте здійснити їх відправлення.

✔️Іноді виникають помилки з надісланими записами, де лікар, наприклад, вказав невірне значення медичного запису, відповідно система їх автоматично перевіряє та не приймає. У такому випадку важливо знайти такі документи/записи, перевірити дані, виправити помилку та перевідправити їх знову до ЦБД ЕСОЗ. 

✔️За можливості керівник закладу чи завідувач відділення здійснює контроль, чи збігається кількість створених записів з кількістю успішно переданих до ЕСОЗ. Така опція доступна в деяких МІС.

 

  • Лікар переглянув не всі дані

 

Існують випадки, коли за запитом лікаря, внаслідок автоматичної верифікації чи після перевірки НСЗУ система обʼєднує декілька електронних медичних карток пацієнта. Зазвичай це буває у разі виявлення дублів чи у разі обʼєднання записів неідентифікованого пацієнта з карткою ідентифікованого пацієнта.

У такому разі дані не «переносяться» з однієї картки до іншої, а «приєднуються» до основної. Через це під час здійснення пошуку інформації медичний працівник може не звернути увагу на таку картку. В інтерфейсі медичної інформаційної системи вона може відображатися як «Приєднана», «Архівна» тощо. 

Додатково нагадаємо: у разі виникнення будь-яких проблем у роботі з ЕСОЗ рекомендуємо звернутись до технічної підтримки медичної інформаційної системи, яка встановлена у вашому закладі. Фахівці та консультанти МІС допоможуть із вирішенням технічних проблем або спрямують запит на розгляд фахівцям підтримки ЦБД.

6 Лютого 2025

Шановні користувачі електронної системи охорони здоровʼя!

Державне підприємство “Електронне здоров’я”, що відповідно до Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411, є  адміністратором центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (надалі – Адміністратор) повідомляє наступне.

Відповідно до наказу Адміністратора від 06.02.2025 №7 та поданої заяви Оператора (ТОВ “ПОЛІКЛІНІКА БЕЗ ЧЕРГ”) електронної медичної інформаційної системи про добровільне відключення електронну медичну інформаційну систему “КП “МІС “IT4MEDICINE” (EvoMis)” буде відключено від центральної бази даних ЕСОЗ з 10 лютого 2025 року.

Нагадуємо, що у разі відключення МІС від центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я, користувачі МІС мають право:

– обрати для роботи в електронній системі охорони здоров’я іншу МІС відповідно до алгоритму вибору МІС;

– розірвати договір з Оператором МІС;

– продовжити співпрацю з МІС у частині функціоналу, що не підключений до ЕСОЗ.