Убезпечте дані своїх пацієнтів – вносьте їх до ЕСОЗ!

У звʼязку з воєнними діями трапляються численні випадки безповоротніх втрат медичної документації. Записи, що раніше не були внесенні в електронну систему охорони здоровʼя, відновити, на жаль, неможливо.
Закликаємо лікарів продовжувати системно вносити дані про пацієнтів до електронної системи охорони здоровʼя, зокрема – дані про вакцинацію. Важливо, аби дані були внесенні не лише в медичну інформаційну систему, а й синхронізованні з Центральною базою даних електронної системи охорони здоровʼя. У ситуації, якщо інформація про проведені щеплення особи буде втрачена, а можливості її відновити не буде, пацієнтам необхідно буде пройти повторний курс щеплень.
Нагадуємо, що процедура ревакцинації, є абсолютно безпечною. Що підтверджено численними результатами досліджень та рекомендовано авторитетними міжнародними організаціями, такими як World Health Organization (WHO) та Європейський центр з профілактики та контролю захворюваності.
Убезпечте дані своїх пацієнтів – вносьте їх до ЕСОЗ!
Також рекомендуємо
9 Травня 2024

Для пацієнтів як користувачів електронної системи охорони здоров’я номер телефону є важливим інструментом автентифікації, отримання сповіщень від ЕСОЗ, управління своїми даними, доступом до них та підтвердження інших дій в системі.  

Так, коли лікар реєструє пацієнта в Реєстрі пацієнтів ЕСОЗ, то за вибором пацієнта найчастіше серед трьох методів автентифікації в системі (за номером телефону,  за документами або через законного представника) обирають саме метод “за номером телефону”. Саме на цей номер надходять смс-повідомлення від ЕСОЗ, зокрема, з інформацією про е-направлення, МВТН, е-рецепти тощо. 

Якщо з певних причин ви втратили чи змінили номер телефону, який вказували при реєстрації в ЕСОЗ, відповідні зміни потрібно внести і в системі. Тож далі ми пояснимо, як можна змінити свій номер телефону самостійно або через лікаря. 

Що робити пацієнту, щоб змінити номер телефону в ЕСОЗ? 

Якщо ви придбали ще один номер телефону і хочете використовувати його в ЕСОЗ як метод автентифікації (отримувати на нього смс-повідомлення), то можете звернутися до лікаря, з яким укладено декларацію або до будь-якого іншого лікаря при найближчому візиті. Лікар самостійно змінить метод автентифікації в ЕСОЗ через свою медичну інформаційну систему при умові, що у вас є доступ до старого номеру, який ви хочете змінити. Для підтвердження такої зміни, на ваш “старий номер”, зазначений в Реєстрі пацієнтів, надійде код підтвердження зміни телефону на новий. 

Якщо у вас немає доступу до старого номеру телефону (вкрадений, загублений чи просто змінився), то лікар не зможе змінити метод автентифікації самостійно, адже для цього йому потрібно отримати підтвердження на ваш старий номер. У такому випадку ви можете звернутися із відповідною заявою, деталі описано за посиланням на сайті НСЗУ. Зазначте в заяві потребу деактивації старого та внесення нового номеру. 

Чому важливо вказувати актуальний номер телефону в ЕСОЗ?

Коли надаєте інформацію для вашої реєстрації, зокрема номер телефону, поставтеся до цього відповідально – вказуйте актуальний та саме свій номер (він має належати пацієнту якого реєструють). 

Виключенням звісно є недієздатні пацієнти як от діти чи особи які визнані такими судом. Для них методом автентифікації завжди буде інший пацієнт (батьки дитини чи інший законний представник).

Зауважте, що номер телефону є найбільш зручним методом автентифікації. Якщо попередньо при реєстрації ви обрали метод автентифікації за документами або дитина досягла повноліття, рекомендуємо змінити його зазначивши номер телефону, адже це значно пришвидшує та спрощує використання більшості медичних цифрових сервісів.  

28 Липня 2025

Міністерство охорони здоров’я нагадує про те, що набув чинності спільний наказ МОЗ та МВС від 24 вересня 2024 року №1635/644, яким оновлено Положення про медичний огляд кандидатів у водії та водіїв транспортних засобів.

Документ запроваджує більш зручні, прозорі та адаптивні підходи до медичних оглядів – зокрема для осіб з інвалідністю та обмеженням повсякденного функціонування.

Основні зміни для медичних працівників:

  1. Уточнено перелік медичних показань для спеціальних пристосувань

У довідці водія необхідно фіксувати потребу у використанні:

  • ручного керування або автоматичної трансмісії;
  • окулярів, слухових апаратів;
  • протезів, ортезів чи інших допоміжних засобів реабілітації;
  • технічних засобів для розширення огляду мертвої зони, бокового вигляду, а також акустичні системи паркування.
  1. Впроваджено єдиний підхід до внесення даних у медичну документацію

Інформація про обмеження або потребу в пристосуваннях зазначається у графі «Обмеження» медичної довідки, із використанням відповідних кодів (зазначено у розділах «ВОДІЙ (медичні причини)» та «ПРИСТОСУВАННЯ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ» (додаток 1 до Положення)).

Для коректного заповнення документації надаємо розʼяснення й приклади використання кодів у медичній довідці водія.

  1. Обов’язкове кодування у разі використання медичних виробів

Якщо кандидат у водії або водій користується медичними виробами чи допоміжними засобами реабілітації, ця інформація обов’язково фіксується у довідці через відповідні коди.

Детальніше з наказом МОЗ та МВС від 24.09.2024 №1635/644 можна ознайомитися за посиланням.

МОЗ спільно з МВС продовжує працювати над гармонізацією українського законодавства з європейськими вимогами до фізичної та психічної придатності до керування транспортними засобами. Наразі триває оновлення нормативно-правової бази з метою її актуалізації, цифровізації та оптимізації.

24 Листопада 2021
Функціонал електронної системи охорони здоров’я стрімко розширюється, з’являється більше сервісів, які передбачають застосування СМС-повідомлень.
📲 Зазвичай СМС, яке отримує пацієнт від eHealth, є супровідним методом верифікації при реєстрації пацієнта в системі (укладенні декларації з сімейним лікарем), при отриманні направлення до лікаря, при виписуванні електронного рецепта, при отриманні медичного висновку про тимчасову непрацездатність.
Розглянемо ці випадки:
1) Надсилання СМС при реєстрації пацієнта в ЕСОЗ.
При укладанні декларації про вибір лікаря, пацієнт отримує повідомлення, що містить одноразовий чотиризначний код. Називаючи код, пацієнт підтверджує лікарю коректність реєстраційних даних та номеру телефону, а також надає згоду на укладання декларації з лікарем.
Укладання декларації в системі eHealth відбувається за особистої присутності пацієнта в медичному закладі.
❗️Зауважимо, що всі СМС-повідомлення від системи eHealth надсилаються виключно від імені “E-health”.
❗️Лікарі не мають телефонувати пацієнтам з метою дізнатися будь-який код.
❗️Не повідомляйте код, вказаний у СМС, невідомим особам телефоном.
2) Надсилання СМС при отриманні направлення.
Якщо лікар скеровує Вас до вузького спеціаліста, Ви отримаєте повідомлення з номером направлення та наступним текстом: “Вам створено направлення: номер направлення”.
Для подальшого використання Вам необхідно зателефонувати до реєстратури закладу чи скористатися сервісом онлайн-запису та записатися до відповідного спеціаліста на обрану дату і час.
❗️Для отримання послуги, вам необхідно показати номер електронного направлення, яке прийшло в повідомленні від eHealth, при реєстрації в вашій поліклініці або безпосередньо лікарю перед прийомом.
3) Надсилання СМС при виписуванні електронного рецепта за програмою «Доступні ліки»
При формуванні призначення ви отримаєте СМС-повідомлення з унікальним номером рецепта та кодом підтвердження для отримання ліків в аптеці. Зміст СМС: «Ваш рецепт: ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ-ХХХХ. Код підтвердження: ХХХХ».
Слід зазначити, якщо у пацієнта закінчуються ліки, він може зателефонувати до лікаря. Лікар випише електронний рецепт дистанційно, а пацієнтові прийде СМС-повідомлення з новим номером електронного рецепту.
❗️Якщо Ви отримали СМС від ЕСОЗ, але Ви не звертались до лікаря, є декілька пояснень:
– можливо, лікар зробив помилку у номері телефону коли укладав декларацію з іншим пацієнтом.
– можливо, стався збій на стороні провайдера мобільних послуг – спробуйте перезавантажити свій мобільний пристрій для усунення проблеми.
❗️Важливо розуміти, що Ваш номер телефону в eHealth виступає важливим засобом зв’язку. Всі повідомлення, які надсилаються на нього містять важливу інформацію та коди-підтвердження. Саме тому, сторонні особи не можуть отримати медичні послуги замість вас. Для цього обов’язкове особисте підтвердження коду з повідомлення.
4) СМС-повідомлення при отриманні електронного лікарняного.
Коли лікар створює медичний висновок про тимчасову непрацездатність, пацієнт отримує СМС-повідомлення про те, що йому створили такий висновок. Це є підтвердженням, що надана інформація буде надіслана до системи Пенсійного фонду України.
В електронному реєстрі листків непрацездатності (ПФУ) дані доповнюються інформацією про роботодавця. На даному етапі електронний лікарняний уже направляється роботодавцю. Після цього пацієнт отримає ще одне SMS-повідомлення про те, що йому створили електронний листок непрацездатності.
3 Березня 2022
Наразі ресурс Tabletki.ua – бронюй ліки в аптеках. Збережи свій час і гроші отримує дані про наявність медикаментів від багатьох аптек. В умовах війни не всі мають можливість надавати достовірні дані оперативно. Тому сьогодні уже оновлено алгоритм фільтрації та зображаємо тільки ті аптеки, які дійсно працюють та надають актуальну інформацію.
Період оновлення даних на порталі – одна година. На цей момент уже є актуальні дані від більш ніж 5000 аптек по всій Україні.
Скористатись порталом можна за посиланням – https://tabletki.ua/uk/