







Внаслідок цілеспрямованої атаки ворога було тимчасово призупинено роботу Єдиних та Державних реєстрів, які знаходяться в управлінні Міністерства юстиції України.
Повідомляємо, що центральна база даних електронної системи охорони здоровʼя (ЕСОЗ) працює стабільно. Усі реєстри залишаються цілісними та захищеними.
Проте через тимчасову зупинку роботи окремих державних реєстрів у користувачів ЕСОЗ можуть виникати затримки під час виконання дій, що потребують інтеграції з реєстрами Міністерства юстиції.
Так, зокрема, наразі спостерігаються труднощі:
Слід зазначити, що безпосередньо формування медичних висновків про народження в ЕСОЗ відбувається в штатному режимі медичними працівниками.
Наразі команда Мінʼюсту спільно з фахівцями інших служб працюють над відновленням доступу до реєстрів. Аби дізнатися про результати відновлювальних робіт, слідкуйте за офіційними джерелами міністерства.
Наголошуємо, що ДП “Електронне здоров’я” разом із НСЗУ постійно працюють над посиленням захисту ЕСОЗ. Для цього проводяться технічні й організаційні заходи, а також перевірки безпеки медичних інформаційних систем із залученням міжнародного аудитора.
Підкреслимо, що безпека даних починається з робочого місця!
Саме тому кожен користувач ЕСОЗ повинен дотримуватися правил кібергігієни та принципів захисту персональних даних своїх пацієнтів.
Фахівці мультидисциплінарних реабілітаційних команд вже почали вносити записи про реабілітаційні втручання в ЕСОЗ з використанням Міжнародної класифікації функціонування, обмеження життєдіяльності та здоровʼя (МКФ). Відповідний функціонал став доступним з червня цього року.
На міжвідомчій нараді за участі представників центральних органів виконавчої влади та підвідомчих закладів охорони здоровʼя в. о. генерального директора ДП “Електронне здоров’я” Олександр Ємець презентував можливості нового функціоналу ЕСОЗ.
ЕСОЗ стрімко розвивається і є найбільшою ІТ-системою України, до якої вже внесли близько 2 млрд електронних записів. У ній зареєстровано 360 тисяч медичних працівників із понад 17 тисяч закладів охорони здоровʼя. На сьогодні вона надійно зберігає дані про здоровʼя близько 35 мільйонів українців. Саме завдяки розвитку ЕСОЗ українці користуються такими послугами, як: електронні рецепти та направлення, електронні медичні висновки та ін. Віднедавна з’явилася ще одна можливість – облік реабілітаційних послуг в ЕСОЗ на основі МКФ.
“Новий функціонал обліку реабілітаційних послуг на основі МКФ сприятиме більш ефективній співпраці між усіма членами міждисциплінарної реабілітаційної команди. Так всю необхідну інформацію про процес реабілітації людини можна зберігати в одному надійному місці – електронній картці пацієнта. Уже не треба звертатися до різних медустанов і збирати численні довідки. Цифрові інструменти звільняють від паперової рутини як лікарів, так і пацієнтів, а також забезпечують прозорість усього реабілітаційного процесу. Це однозначно крок вперед у розвитку цифрової медицини, але попереду ще багато інновацій”, – зазначає Олександр Ємець.
Відповідно до змін у функціоналі обліку реабілітаційних втручань зареєструватися та вносити дані в ЕСОЗ зможуть такі члени міждисциплінарної реабілітаційної команди, як: лікарі фізичної та реабілітаційної медицини, ерготерапевти, фізичні терапевти, асистенти ерготерапевтів, асистенти фізичних терапевтів. Коли фахівці МДРК не мають технічної можливості це зробити, електронні записи за них вносять лікарі фізичної та реабілітаційної медицини, які очолюють мультидисциплінарну реабілітаційну команду.
ЕСОЗ активно розвивається і задля того, аби всі користувачі могли адаптуватися до роботи з новим функціоналом, регулярно розробляються навчальні матеріали. Знайти їх можна на навчальній платформі Академії НСЗУ, YouTube-каналі НСЗУ, YouTube eHealth Україна, а також запитати про відповідне навчання від медичних інформаційних систем, які обслуговують ваш медичних заклад.
Зазначимо, що на платформі Академії НСЗУ доступний навчальний курс для всіх фахівців з реабілітації – «Документування процесу надання реабілітаційної допомоги на основі МКФ».
Для пацієнтів як користувачів електронної системи охорони здоров’я номер телефону є важливим інструментом автентифікації, отримання сповіщень від ЕСОЗ, управління своїми даними, доступом до них та підтвердження інших дій в системі.
Так, коли лікар реєструє пацієнта в Реєстрі пацієнтів ЕСОЗ, то за вибором пацієнта найчастіше серед трьох методів автентифікації в системі (за номером телефону, за документами або через законного представника) обирають саме метод “за номером телефону”. Саме на цей номер надходять смс-повідомлення від ЕСОЗ, зокрема, з інформацією про е-направлення, МВТН, е-рецепти тощо.
Якщо з певних причин ви втратили чи змінили номер телефону, який вказували при реєстрації в ЕСОЗ, відповідні зміни потрібно внести і в системі. Тож далі ми пояснимо, як можна змінити свій номер телефону самостійно або через лікаря.
Що робити пацієнту, щоб змінити номер телефону в ЕСОЗ?
Якщо ви придбали ще один номер телефону і хочете використовувати його в ЕСОЗ як метод автентифікації (отримувати на нього смс-повідомлення), то можете звернутися до лікаря, з яким укладено декларацію або до будь-якого іншого лікаря при найближчому візиті. Лікар самостійно змінить метод автентифікації в ЕСОЗ через свою медичну інформаційну систему при умові, що у вас є доступ до старого номеру, який ви хочете змінити. Для підтвердження такої зміни, на ваш “старий номер”, зазначений в Реєстрі пацієнтів, надійде код підтвердження зміни телефону на новий.
Якщо у вас немає доступу до старого номеру телефону (вкрадений, загублений чи просто змінився), то лікар не зможе змінити метод автентифікації самостійно, адже для цього йому потрібно отримати підтвердження на ваш старий номер. У такому випадку ви можете звернутися із відповідною заявою, деталі описано за посиланням на сайті НСЗУ. Зазначте в заяві потребу деактивації старого та внесення нового номеру.
Чому важливо вказувати актуальний номер телефону в ЕСОЗ?
Коли надаєте інформацію для вашої реєстрації, зокрема номер телефону, поставтеся до цього відповідально – вказуйте актуальний та саме свій номер (він має належати пацієнту якого реєструють).
Виключенням звісно є недієздатні пацієнти як от діти чи особи які визнані такими судом. Для них методом автентифікації завжди буде інший пацієнт (батьки дитини чи інший законний представник).
Зауважте, що номер телефону є найбільш зручним методом автентифікації. Якщо попередньо при реєстрації ви обрали метод автентифікації за документами або дитина досягла повноліття, рекомендуємо змінити його зазначивши номер телефону, адже це значно пришвидшує та спрощує використання більшості медичних цифрових сервісів.