Що чути про бустер?

ʼʼЗгідно з даними порталу vaccination.covid19.gov.ua, уже понад 113 560 українців отримали бустерну дозу вакцини проти COVID-19.
📍Бустерну дозу вакцини можуть отримати усі громадяни, що вакциновані попередньо двома дозами від COVID-19, віком від 18 років.
Важливо, щоб від дати другого щеплення пройшло не менше пів року.
🔎 Якщо ви підпадаєте під визначені критерії, знайдіть пункт вакцинації у свому місті на порталі https://vaccination.covid19.gov.ua/list.
​​🧬 Після бустерного щеплення м-РНК-вакциною (Moderna або Comirnaty від Pfizer-BioNTech) у сертифікаті про вакцинацію відображатиметься інформація про останню імунізацію.
📅 Після введення бустерної дози можна буде отримати новий COVID-сертифікат, який діятиме 270 діб з дати її введення. Згенерувати його можна буде в «Дії» орієнтовно наприкінці січня 2022 року. До того часу ваш сертифікат за попередню повну вакцинацію буде діючим.
❗️Також нагадуємо, що при виникненні запитань, ви можете звернутись до контакт-центру МОЗ з питань коронавірусної хвороби та вакцинації за номером 0 800 60 20 19. Додатково, ви можете скористатися чат-ботом підтримки на сайті Міністерства охорони здоров’я України.

Також рекомендуємо
3 Січня 2023

Міністерство охорони здоров’я України разом із Медичними закупівлями України запустили пілот системи обліку ліків та медичних виробів «e-Stock». Головний споживач функціоналу – заклади охорони здоров’я. Через систему «e-Stock» вони подаватимуть запити щодо необхідних ліків та медичних виробів, що закуповуватимуться за державний кошт. Це дозволить оптимізувати процес збору потреб, зробити його якіснішим та більш системним. 

💊 На першому етапі запрацювали модулі збору запитів та управління користувачами. 

🔬 Мета пілоту – протестувати та у випадку необхідності доопрацювати функціонал збору необхідних ліків та медвиробів, аби в подальшому він покривав всі медичні товари, які закуповуватиме Україна пацієнтів. 

📦 З початку року запрацювали два модулі: збору потреби та керування користувачами. Е-Stock забиратиме інформацію про потребу доставку, наявність медичних препаратів в лікарні, їх використання та утилізацію.   

🏥 Наразі у системі 162 лікарні, що подають потребу у напрямах «доросла онкологія», «ендопротези» та «набори для трансплантації». На основі відгуків медиків система буде допрацьована. Повноцінно запрацювати Е-Stock має до кінця року.

31 Жовтня 2024

Доволі часто у пацієнтів виникає запитання, чи всі медпослуги за е-Направленням безоплатні, де та як отримати таку інформацію, чи у всіх випадках потрібне е-Направлення та загалом як ним скористатися. Сьогодні розкажемо про це детальніше. 

Що таке е-Направлення?

е-Направлення – це медичний запис у формі електронного документу, що формується лікарем в ЕСОЗ для фіксації конкретного призначення певному пацієнтові. 

е-Направлення створюється лікарем, який призначив медичну послугу пацієнтові. Технічна можливість його створення наявна у лікарів закладів всіх форм власності (комунальні, державні, ТОВ, ФОП тощо) та незалежно від їх посади чи спеціальності (хіруг, травматолог, інфекціоніст, заввідділенням тощо). Можливість призначення необхідної медичної послуги пацієнтові не залежить від наявності договору з Національною службою здоровʼя України (НСЗУ). Тобто навіть лікар вашої улюбленої приватної лікарні може видати вам е-Направлення.

Нагадуємо, що отримати е-Направлення можна без наявності декларації про вибір сімейного лікаря.

Як отримати направлення і коли воно не потрібне?

Якщо у вас виникла проблема зі здоров’ям, зверніться до сімейного лікаря, терапевта або педіатра за попереднім записом особисто чи онлайн (якщо ви попередньо узгодили таку можливість). Лікар вивчить ваші скарги та проведе за необхідності огляд, після чого визначить план лікування та потребу в медичних послугах чи додатковій діагностиці. Такі призначення будуть зафіксовані у вашій електронній медичній картці.

Після створення е-Направлення пацієнту надійде смс-повідомлення з його номером або лікар надасть інформаційну памʼятку з деталями такого направлення. Звертаємо увагу, що паперова інформаційна довідка видається виключно на прохання пацієнта.

Однак не завжди е-Направлення необхідне, оскільки є перелік лікарів, до яких можна звернутися без е-Направлення. Такими лікарями є гінеколог, психіатр, стоматолог, нарколог та фтизіатр.

Також е-Направлення не потрібне, якщо ви звертаєтесь до лікарні в ургентному стані самостійно. Якщо ж ситуація прямо загрожує вашому життю чи здоровʼю, викликайте ЕКСТРЕНУ медичну допомогу за номером 103. 

Якщо за власним вибором ви вирішили скористатися платною послугою чи, наприклад, у вашому випадку витрати покриває страхова компанія, то для звернення до лікаря чи на діагностику направлення не є обовʼязковим, але може видаватися задля надання саме призначеної лікарем послуги. Якщо вам видають направлення, яке не оплачує держава, то в такому направленні медична програма буде зазначена як “Інші джерела фінансування медичного обслуговування”.

Як використати направлення?

Коли ви вже отримали смс-повідомлення з номером е-Направлення чи паперову інформаційну памʼятку – ви можете звернутися до будь-якої лікарні, яка надає таку послугу.

Безоплатною така послуга буде, якщо обрана вами лікарня має договір з НСЗУ за програмою медичних гарантій відповідного напрямку. Всі такі лікарні мають наліпку на вході до лікарні.

Самостійно перевірити, у яких медзакладах така послуга надається безоплатно в межах Програми медичних гарантій, можна на дашборді або зателефонувавши до безкоштовної інформаційно-довідкової служби НСЗУ за номером 16-77.

Нагадаємо, що термін дії е-Направлення – 1 рік з дня створення. Переглянути порядок формування е-Направлення та яка інформація у ньому зазначається, можна за посиланням

При зверненні до закладу ваше направлення перевірить лікар або працівник реєстратури. Для цього необхідно назвати 16-значний номер направлення або відсканувати штрих-код на інформаційній памʼятці. За цим номером таке направлення буде знайдено в ЕСОЗ, а лікар/працівник рецепції має підтвердити можливість надання послуги.

УВАГА, обовʼязково роздруковувати направлення не потрібно. Вимога надати роздруківку є порушенням порядку, затвердженого наказом МОЗ від № 586.

Коли вам нададуть послугу (проведуть консультацію, виконають лабораторний аналіз тощо), медик також фіксує електронні медичні записи, які є підтвердженням виконання направлення. Після їх внесення кількість призначених послуг зменшиться або направлення буде погашено.

Звертаємо увагу, що за такою послідовністю працюють УСІ заклади України незалежно від того – це державна чи приватна лікарня.

Чи потрібно платити за послугу, надану за е-Направленням?

Кожне е-направлення містить інформацію про те, хто оплачуватиме надану послугу. У друкованій памʼятці це можна побачити в графі – медична програма.

Якщо в направленні зазначено – Програма державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення, то така послуга є безоплатною для пацієнта, якщо він звернеться до лікарні, яка має договір з НСЗУ. Перелік надавачів з договором можна переглянути за посиланням.

Тобто в такому випадку пацієнт НІЧОГО не має сплачувати. Ні за розхідні “рукавички”, ні за “плівочку”.

МІФи про е-Направлення

МІФ: на медогляд до садочка чи школи треба е-Направлення

НІ, на планові медичні огляди е-Направлення не потрібне.

МІФ: на медогляд на роботу треба е-Направлення

НІ, видача е-Направлення не поширюється на обов’язковий медичний огляд працівників.

МІФ: ВСІ е-Направлення треба друкувати

НІ, інформаційна памʼятка друкується ТІЛЬКИ на прохання пацієнта.

МІФ: е-Направлення видає тільки сімейний лікар

НІ, технічна та юридична можливість створення е-Направлення наявна у всіх лікарів закладів незалежно від їх посади чи спеціальності (хіруг, травматолог, інфекціоніст, зав відділенням тощо).

МІФ: за номером е-Направлення з смс заборонено отримувати послугу

НІ, номера з смс достатньо для перевірки е-Направлення в електронній системі охорони здоровʼя та надання призначеної послуги

МІФ: лікарня, яка працює як ТОВ чи ФОП, НЕ видає е-Направлення

НІ, технічна та юридична можливість створення е-Направлення наявна у закладів (лікарень) всіх форм власності (комунальні, державні, ТОВ, ФОП тощо). Тобто навіть лікар вашої улюбленої приватної лікарні може видати вам е-Направлення.

10 Жовтня 2023

Починаючи з 8 жовтня пацієнти з цукровим діабетом І типу почали отримувати тест-смужки для вимірювання рівня цукру в межах програми реімбурсації – безоплатно або з частковою доплатою. 

Так, перший е-рецепт на тест-смужки за програмою реімбурсації було виписано лікарем-ендокринологом з Одещини. Усього на цей час було виписано понад 70 е-рецептів на тест-смужки.

На сьогодні перелік реімбурсації включає 23 найменування тест-смужок для глюкометрів, вартість яких підлягає повному чи частковому відшкодуванню. Їх вартість наразі відшкодовує держава.

Для того, щоб отримати тест-смужки безоплатно чи з доплатою за програмою реімбурсації, необхідно мати електронний рецепт. Такий рецепт може виписати як лікар-ендокринолог (зокрема і дитячий), так і лікар первинної медичної допомоги (терапевт, педіатр чи сімейний лікар) будь-якого медичного закладу, який працює з електронною системою охорони здоровʼя (ЕСОЗ).

Натомість на тимчасово окупованих територіях та в зоні бойових дій тест-смужки можуть відпускатися і за паперовими рецептами.

Як отримати електронний рецепт на тест смужки за програмою реімбурсації?

1. Зверніться до лікаря.

Під час прийому лікар випише електронний рецепт.  Підкреслимо, що для того, щоб отримати е-рецепт не обовʼязково мати декларацію з лікарем первинної медичної допомоги. 

2. Після цього ви отримаєте СМС-повідомлення з номером електронного рецепта та унікальним кодом його погашення. 

Зверніть увагу, що погасити рецепт можна протягом 30 днів з моменту його виписування.

3. Зверніться до аптеки, яка має договір із НСЗУ за програмою «Медичні вироби для визначення рівня глюкози в крові». 

Знайти аптеку, яка відпускає тест-смужки в межах програми реімбурсації можна, скориставшись , який підкаже адресу найближчої до вас аптеки. Для цього достатньо ввести чи обрати з переліку в пошуковому рядку назву вашого населеного пункту. 

4. Назвіть фармацевту номер рецепта та узгодьте, які з доступних тест-смужок підійдуть до вашого глюкометра.

Працівник аптеки запропонує наявні тест-смужки, вартість яких відшкодовується за програмою реімбурсації, та узгодить з пацієнтом який саме виріб йому необхідно видати за рецептом (модель, виробник, можливі варіанти пакування тощо).

5. Назвіть фармацевту код погашення рецепта для отримання тест-смужок 

Відповідно до того, які тест-смужки обрав пацієнт та їхньої кількості фармацевт погашає рецепт безоплатно або з доплатою. Будьте здорові!

Нагадаємо, держава забезпечує пацієнтів із захворюванням на діабет 1 типу тест-смужками для вимірювання цукру в крові.

Надсилаємо додаткові матеріали, які будуть корисними в роботі: 

👉 Питання-відповіді: http://surl.li/lpnjo

👉 Вебінар «Реімбурсація тест-смужок в рамках ПМГ 2023»: http://surl.li/lwcbc

Медичним закладам:

👉 Як підготуватися медичному закладу та маршрут лікаря: http://surl.li/lpnja

👉 Як підготуватися аптеці та маршрут фармацевта: http://surl.li/lwaxs:

19 Січня 2024

Верифікація – це комплекс заходів, що регулярно здійснюється НСЗУ для порівняння, встановлення відповідності та підтвердження відомостей про пацієнта, зокрема його персональних даних, що містяться у центральній базі даних, з відомостями, що отримані від органів державної влади, з державних електронних інформаційних ресурсів, іншими даними.

Верифікації підлягають усі пацієнти, зареєстровані в ЦБД ЕСОЗ для того, щоб забезпечити точність та достовірність інформації про пацієнта у системі.

Як здійснюється верифікація даних пацієнта

Заходи з верифікації здійснюються як в автоматичному, так і в ручному режимі.

Автоматична верифікація здійснюється шляхом взаємодії ЦБД ЕСОЗ з іншими державними реєстрами – Державним реєстром актів цивільного стану громадян (ДРАЦСГ) та Державним реєстром фізичних осіб – платників податків (ДРФО).
Більше про автоверифікацію.

За визначених вимог відомості про пацієнта, потребують ручної верифікації з боку НСЗУ.
Більше про те, які записи пацієнтів підлягають ручній верифікації.

Що робити, якщо у статусі пацієнта зазначено “Потребує верифікації”?

Статус “Потребує верифікації” інформує про проведення верифікації на стороні НСЗУ – або в ручному, або в автоматичному режимі.

Цей процес жодним чином не блокує роботу з обліковим записом про пацієнта та не потребує ніяких додаткових дій зі сторони лікаря (навіть якщо статус більшості пацієнтів “Потребує верифікації”).

Що робити у разі надходження статусу пацієнта “Не верифіковано”

Якщо у результаті верифікації даних пацієнт отримав статус “Не верифіковано” це означає, що дані, які містяться у записі про пацієнта не відповідають даним у державних реєстрах або даним, які містяться в електронних копіях документів.

Звертаємо вашу увагу, що допоки обліковий запис пацієнта не верифікований, то існують певні обмеження, зокрема, заблокована можливість створювати нові декларації, рецепти, направлення, медичні записи тощо.

У такому разі необхідно:
– Перевірити, що дані, які містяться в обліковому записі пацієнта, коректні та актуальні.
– Якщо завантажені електронні копії документів –  необхідно пересвідчитися. що всі документи завантажені коректно та в належної якості (читабельні).

Зауважимо, що якщо запис про пацієнта було не верифіковано, то лікар (автор такого запису) отримає коментар із причиною відхилення. Після усунення виявлених недоліків необхідно повторно відправити запит на верифікацію.

Рекомендації для успішної верифікації записів пацієнтів

– Для успішної верифікації облікового запису пацієнта, скан-копії документів, які  завантажуються до системи, мають бути належної якості.
– У разі зміни персональних даних пацієнта, подбайте про їх своєчасне оновлення.
– Дізнавайтеся більше про верифікацію облікових записів пацієнтів та роботу з ними у вебінарі “Пацієнт в ЕСОЗ: ідентифікація, пошук, реєстрація та зміна персональних даних”.

Наразі команда впровадження ЕСОЗ працює над впровадженням нових методів верифікації шляхом інтеграції даних реєстрів ДРАЦСГ та ДРФО. Надалі це дозволить здійснювати верифікацію та оновлення даних в онлайн режимі.

Джерело: НСЗУ