Надавачі лабораторних послуг активно доєднуються до ЕСОЗ!
⚡️В Україні вже триває бета-тестування COVID-сертифікатів на підставі результатів ПЛР-тестів у застосунку «Дія». Сертифікат формується на основі даних З лабораторій, які підключені до електронної системи охорони здоров’я.
Українські лабораторії, приватні та державні, активно долучаються до електронної системи охорони здоров’я через приєднання відповідних інформаційних систем до Центральної бази даних ЕСОЗ.
❓❔Чому це важливо?
Невдовзі українці зможуть отримати сертифікат про результати ПЛР-тесту в додатку “Дія” та зручно використовувати його в умовах карантинних обмежень.
❗️❕Враховуючи особливості функціонування лабораторно-діагностичних центрів, установи мають можливість пройти тестування відповідності функціоналу власних інформаційних систем.
Для того, щоб подати заявку на тестування та в подальшому підключити свою інформаційну систему до центральної бази ЕСОЗ, скористайтесь інструкцією – https://ehealth.gov.ua/yak-pidklyuchytys-nadavacham…/
Надавачі лабораторних послуг активно доєднуються до ЕСОЗ!
Для чого час від часу доводиться змінювати пароль для входу і чому мене “викидає” із системи? З такими запитаннями звертаються користувачі, коли діляться досвідом роботи в ЕСОЗ.
Щоб працювати в ЕСОЗ, користувачам дійсно час від часу необхідно змінювати пароль заради дотримання правил кібербезпеки. Це важливий крок, яким не можна нехтувати у жодному разі.
📍Детальніше про безпеку даних читайте тут: https://ehealth.gov.ua/…/bezpeka-esoz-dlya-chogo…/
👉Що ж таке автентифікація і чому вона важлива?
З позицій інформаційної безпеки автентифікація – це процес перевірки і підтвердження ідентичності користувача для надання доступу на роботу в інформаційній системі.
Автентифікація передує авторизації і проводиться з метою захисту даних, які містяться в електронній системі охорони здоров’я.
На вході в систему користувачі проходять двоетапну автентифікацію: через встановлену МІС та безпосередньо вхід в ЕСОЗ, на рівні якого і визначаються права доступу користувача на дії в ЕСОЗ.
Ці умови є необхідними для того, щоб доступ в ЕСОЗ надавався виключно ідентифікованим та автентифікованим користувачам.
👉Яка регулярність зміни паролів в МІС та в ЕСОЗ?
Заради уникнення компрометації паролів для входу в ЕСОЗ, на рівні центральної бази даних передбачено, що лікарі повинні змінювати пароль авторизації в ЕСОЗ не рідше ніж раз в 90 днів. А необхідність авторизуватися повторно виникає у випадках, якщо активність користувача в медичній інформаційній системі відсутня впродовж години.
Задля підтримки надійного рівня безпеки медичні інформаційні системи додатково встановлюють вимогу періодичної зміни паролів для локального входу. Радимо усім без винятку користувачам своєчасно змінювати свої паролі та забезпечувати надійність та захист своїх даних для входу в ЕСОЗ. Пароль в МІС і в ЕСОЗ мають бути різними.
👉Що робити, якщо система потребує повторної автентифікації кілька разів на день?
Зауважте, якщо користувач авторизувався і впродовж години був неактивним у системі – доведеться повторно ввести пароль та логін для входу, щоб продовжити роботу.
Звертаємо увагу, якщо у вас виникають проблеми із автентифікацією чи потребуєте детальніших роз’яснень щодо безпеки даних, ви завжди можете звернутися за допомогою до МІС, яка обслуговує ваш медичний заклад.
📍Дізнатися більше про рекомендації з безпеки даних для лікарів: https://ehealth.gov.ua/…/bezpeka-esoz-dlya-chogo…/
📍Переглядайте алгоритм дій, як змінити пароль авторизації в ЕСОЗ: https://www.facebook.com/ezdorovya/videos/1994633464225236/
Електронна система охорони здоров’я є однією із найбільших ІТ-систем в Україні. Вона постійно вдосконалюється, з’являються нові або покращуються поточні технічні можливості, розширюються функціональності системи.
Сьогодні ознайомимо з акцентами оновлення ЦБД ЕСОЗ.
Робота зі Взаємодіями
👉Можливість фіксувати тривалість роботи з пацієнтом у Взаємодії
Ця зміна вводиться для обліку тривалості надання медичних послуг (наприклад, консультування, проведення інтервенції, реабілітаційна допомог та ін.).
Зазначена зміна є наближенням до міжнародного стандарту обліку електронних медичний записів.
📢Звертаємо увагу, що зазначена зміна передбачає, що облік дати взаємодії відтепер буде неможливий.
💡Розʼяснення для медиків: Розʼяснення зміни щодо обліку взаємодії
Робота з Планами лікування та Призначеннями
👉Фіксування періоду виконання Призначень Плану лікування
Для створення нових призначень в межах плану лікування за програмами лікар має обовʼязково зазначити кінець запланованого виконання призначення.
Це дозволить оптимізувати управління термінами призначень в межах плану лікування.
👉Можливість фіксувати проміжні огляди лікарів у Плані лікування
Відтепер фахівці з реабілітації можуть фіксувати проміжні огляди пацієнтів у Плані лікування.
Зміна дозволить оптимізувати контроль та моніторинг за станом пацієнта та виконанням реабілітаційних процедур.
👉Зʼявляється можливість планувати потребу пацієнтів у тест-смужках
Відтепер ендокринологи зможуть працювати з призначеннями на медичні вироби (тест-смужки).
У 2024 році цей функціонал є опційним, проте з 2025 року це стане обовʼязковою вимогою для призначення пацієнтам тест-смужок в межах програми реімбурсації.
В межах плану лікування лікар зможе переглядати, яка кількість тест-смужок залишилася у призначенні пацієнта.
За потреби лікар зможе позначати призначення на медичний виріб помилковим.
💡Матеріали до використання:
- Поширені запитання та відповіді: FAQ: е-рецепт на медичні вироби (ОНОВЛЕНО на 19.09)
- Інструкція, як підготуватися для медиків: Як підготуватися ЗОЗ: маршрут лікаря
Робота з е-рецептами на лікарські засоби та медичні вироби
👉 Виписати е-рецепт можна буде лише в рамках взаємодій за певними правилами
Раніше лікар міг обирати уже існуючу взаємодію (створену не більше 7 днів тому) та на її основі формувати е-рецепт. Це означає, що лікар міг не створювати нову взаємодію для виписки е-рецепта, якщо від часу останнього прийому чи консультації пацієнта не минуло 7 днів.
Відтепер електронний рецепт має бути виписаний у той самий день, коли була створена взаємодія з пацієнтом. Тобто лікар спочатку має зареєструвати нову взаємодію, і лише після цього він може сформувати е-рецепт. Важливо зазначити, що лікар, який виписує е-рецепт, повинен використовувати саме свою взаємодію.