Регламентні роботи в ЕСОЗ!
Для чого час від часу доводиться змінювати пароль для входу і чому мене “викидає” із системи? З такими запитаннями звертаються користувачі, коли діляться досвідом роботи в ЕСОЗ.
Щоб працювати в ЕСОЗ, користувачам дійсно час від часу необхідно змінювати пароль заради дотримання правил кібербезпеки. Це важливий крок, яким не можна нехтувати у жодному разі.
📍Детальніше про безпеку даних читайте тут: https://ehealth.gov.ua/…/bezpeka-esoz-dlya-chogo…/
👉Що ж таке автентифікація і чому вона важлива?
З позицій інформаційної безпеки автентифікація – це процес перевірки і підтвердження ідентичності користувача для надання доступу на роботу в інформаційній системі.
Автентифікація передує авторизації і проводиться з метою захисту даних, які містяться в електронній системі охорони здоров’я.
На вході в систему користувачі проходять двоетапну автентифікацію: через встановлену МІС та безпосередньо вхід в ЕСОЗ, на рівні якого і визначаються права доступу користувача на дії в ЕСОЗ.
Ці умови є необхідними для того, щоб доступ в ЕСОЗ надавався виключно ідентифікованим та автентифікованим користувачам.
👉Яка регулярність зміни паролів в МІС та в ЕСОЗ?
Заради уникнення компрометації паролів для входу в ЕСОЗ, на рівні центральної бази даних передбачено, що лікарі повинні змінювати пароль авторизації в ЕСОЗ не рідше ніж раз в 90 днів. А необхідність авторизуватися повторно виникає у випадках, якщо активність користувача в медичній інформаційній системі відсутня впродовж години.
Задля підтримки надійного рівня безпеки медичні інформаційні системи додатково встановлюють вимогу періодичної зміни паролів для локального входу. Радимо усім без винятку користувачам своєчасно змінювати свої паролі та забезпечувати надійність та захист своїх даних для входу в ЕСОЗ. Пароль в МІС і в ЕСОЗ мають бути різними.
👉Що робити, якщо система потребує повторної автентифікації кілька разів на день?
Зауважте, якщо користувач авторизувався і впродовж години був неактивним у системі – доведеться повторно ввести пароль та логін для входу, щоб продовжити роботу.
Звертаємо увагу, якщо у вас виникають проблеми із автентифікацією чи потребуєте детальніших роз’яснень щодо безпеки даних, ви завжди можете звернутися за допомогою до МІС, яка обслуговує ваш медичний заклад.
📍Дізнатися більше про рекомендації з безпеки даних для лікарів: https://ehealth.gov.ua/…/bezpeka-esoz-dlya-chogo…/
📍Переглядайте алгоритм дій, як змінити пароль авторизації в ЕСОЗ: https://www.facebook.com/ezdorovya/videos/1994633464225236/
В електронній системі охорони здоровʼя (ЕСОЗ) доступна нова функціональність — реєстрація та облік медичного обладнання.
Що важливо знати керівникам медичних закладів та як підготуватися👇
🔹 Що нового?
Заклади зможуть вносити інформацію про кожну одиницю обладнання, зокрема: технічні характеристики, інвентарний і серійний номери, місце розташування, доступність обладнання та ін.
🔹 Коли функціональність стане доступна?
Після оновлення вашої медичної інформаційної системи (МІС). Щоб почати роботу — зверніться до свого оператора МІС.
Звертаємо увагу, що на цьому етапі кінцевого терміну щодо внесення обладнання не визначено. При цьому рекомендуємо почати вже вносити інформацію про наявне обладнання одразу після появи відповідної технічної можливості в МІС. Це дозволить своєчасно актуалізувати публічну інформацію та підготуватися до наступних етапів реалізації.
Перевірити статус тестування вашої МІС.
🔹 Яке обладнання реєструється?
Лише те, що:
▪️ входить до Переліку, затвердженого МОЗ;
▪️ фізично наявне у закладі;
▪️ належить закладу або орендується;
▪️ доступне для використання або потребує ремонту.
Обладнання, що не підлягає відновленню – не підлягає реєстрації.
🔹 Як підготуватись?
✔️ Зв’яжіться з представником вашої МІС — дізнайтесь про готовність функціональності та навчальні матеріали;
✔️ Призначте відповідального за облік обладнання (це може бути керівник закладу, фахівець з кадрів чи адміністратор);
✔️ Підготуйте перелік обладнання та зберіть дані, необхідні для реєстрації.
📌 Більше інформації та відповіді на поширені запитання.