Як насправді працює eHealth в Америці

Іванка Небор –Український блогер-лікар отоларинголог на дослідницькій позиції у госпіталі Цинциннаті, США. Засновник та керівник медичної платформи INgenius. 

Іванка уже рік стажується в Американському госпіталі та навчається у американському коледжі на програмі для лікарів Clinical Research, University of Cincinnati College of Medicine.

В інтерв’ю eHealth Іванка розповіла як працює електронна система охорони здоров’я в Америці та що особливого в роботі лікаря з eHealth в Штатах

 

  • Розкажіть, будь ласка, як функціонує електронна система охорони здоров’я в Америці.

 

В основному у великих лікарнях встановлена система “EPIC”. Значна частина лікарів працює саме в ній. Проте, лікарі які відкривають власну практику та утримують невеликі лікарні, найчастіше не можуть дозволити встановити “EPIC”. Вони обирають дешевшу програму. Ось до прикладу: 5 лікарів-лорів зібрались і відкрили свою приватну практику. З самого старту їм не вистачить коштів одразу купити “EPIC” і вони надають перевагу дешевшому варіанту. 

 

  • Хто в основному фінансує лікарські послуги в Америці?

 

Тарифи лікарів встановлюються виключно згідно їх спеціалізації і кількості випадків, які лікує певний лікар. 

 В більшості випадків все лікування пацієнтів здійснюється за страхуванням. Є різні види державного та приватного страхування. Ось програма державного субсидування Medicaid покриває дуже дорогі процедури. До прикладу кохлеарну імплантацію (операція, яку роблять при втраті слуху- встановлюють імплант, який замінює звуковий апарат). Але якщо якісь послуги не передбачені страховою виплатою пацієнта, їх можуть надати відповідно до окремого договору. 

 

  • Чи  визначаються загальні правила та норми електронної медицини? Чи є якийсь орган який ними опікується? 

 

Загальної основної структури, як міністерства тут немає. Але кожен штат встановлює свої певні правила ліцензування. До прикладу, під час пандемії дуже розвинулась телемедицина. Часто лікарі надають консультації колегам з інших регіонів. Але в тот час і виникли проблеми з впровадженням телемедицини, тому що кожен штат повинен надати ліцензію на цей вид послуг. Ось теледзвінок не можуть з Огайо провести в Каліфорнії, тому що лікарні, яка його проводить потрібно мати ліцензію на кожен штат.  

 

  • Хто обирає та встановлює електронну медичну систему в лікарні? Та як обслуговується дана система в лікарні?

 

Програму вибирає адміністрація. Це в основному не лікарі. Адже кожна лікарня в Америці – це окрема бізнес структура. Також обслуговують систему секретарі та відповідні менеджери. В Україні, як я проходила інтернатуру – зі страховими компаніями повинні зв’язуватися напряму лікарі або інтерни. В Америці ж усі фінансові питання, страхування, вирішують не медики, а відповідні фахівці. Лікар документує усі щоденики та описи хворих, але дуже мало займається організаційними моментами, оскільки це дорого дуже обійдеться лікарні.

 

  • Чи долучаються приватні компанії до розробки функціоналу американського еHealth чи він лише державний?

 

 Так, увесь функціонал в основному приватний. Взагалі, вважаю, що приватні інвестиції та структури – основа розвитку, будь-якої, медицини. 

 

  • Усі лікарі перед початком роботи проходять навчання з користування електронної системи охорони здоров’я?

 

 В мене були тренінги в січні. Я записалася на курс. Збирається клас медичних працівників і кожен тиждень проводять навчання. Коли навчали працювати в системі, створювали окремий учнівський кабінет, де ми одразу могли спробувати використати весь необхідний функціонал. На самому початку стажування кожен обов’язково мав пройти тренінг з безпеки. На тренінгу пояснили усі правила роботи з програмою та захисту інформації пацієнтів. В Америці виділяється дуже багато часу та ресурсів для захисту приватної інформації громадян. Навіть після проходження курсу потрібно усі матеріали, що були роздруковані, викинути в окремий контейнер для утилізації, інакше можна отримати штраф.

 

  • Які основні проблеми з якими зіштовхуються лікарі при роботі з системою?

 

Часто трапляються проблеми при передачі даних з різних медичних систем. Наприклад КТ, МРТ- це окрема електронна система. Якщо пацієнт зробив їх в лікарні, де немає договору з “EPIC”, тоді або лікарня надсилає запит, щоб отримати знімки і це займає певний час, або пацієнт сам звертається в цей центр щоб отримати копію і на наступну консультацію приносить цей знімок. Але зачасту у великих університетських клініках завжди є свій діагностичний центр, де роблять КТ та МРТ.

 

  • В системі “ЕРІС” ви зареєстровані, як “дослідник”. Розкажіть, будь ласка, детальніше, що це означає та які є ролі в системі електронного здоров’я?

 

Для медиків це 3 основних позиції: лікар, медсестра і дослідник. В мене наразі позиція “дослідник”. Кожна позиція має свій рівень доступу до медичних даних пацієнта. Коли входиш в систему- видно дані, які тобі доступні, але якщо є потреба в додатковій інформації, ти можеш надіслати запит і тобі підтвердять доступ до документів. 

До прикладу: лікарю не потрібні щодня в користуванні форми медсестри, але якщо виникне потреба, в системі запитується доступ до файлу і після підтвердження він надсилається. 

 

  • Які заходи безпеки передбачені в системі?

 

Наразі, я працюю з дому і кожному, хто працює в системі, у лікарні видали окремий ноутбук для роботи в електронній системі з серійним номером та встановленими програмами захисту. Спочатку при його ввімкненні потрібно ввести логін і пароль, далі через попередньо встановлений спеціальний VPN додаток потрібно буде повторно ввести окремий логін і пароль. І при вході  в саму систему “EPIC” вводиш ще одну унікальну пару логіна та пароля . 

Коли безпосередньо працюєш з програмою в  лікарні, потрібно здійснити лише вхід в систему “EPIC”. Користувачі завжди повинні виходити з додатку. Не можна просто залишити комп’ютер з запущеною системою, тоді програма фіксує що ти в ній не працюєш, сама виходить і блокує доступ на декілька годин або на добу. 

Одного разу в лікарні трапилось, що я не вийшла з облікового запису і цілу добу не мала доступу до системи. 

 

  • А пацієнти мають змогу безпосередньо взаємодіяти з системою?

 

Пацієнти мають свій окремий доступ до системи, де можуть подивитись на власні дані, а також за потреби мають змогу створити чат з лікарем. В Америці пацієнти зовсім не мають номерів лікарів і віддалено проконсультуватись з ними можуть виключно через систему. 

 

  • Як справи з інтероперабельністю систем: якщо пацієнт, змінить заклад, чи місце проживання, чи взаємодіють системи в закладах між собою і чи обмінюються даними про пацієнтів?

 

Пацієнт може отримувати будь-де лікарську допомогу, головне страховка, яка в нього оформлена. “EPIC” досі найпопулярніша система, в більшості клінік встановлена вона. Тоді зазвичай не виникає проблем, адже одна медична картка від народження в пацієнта і видно все від алергій які були в дитинстві до актуальних діагнозів. Немає випадків, коли пацієнт мав алергію, але забув про неї повідомити. 

В емігрантів, які пізніше, а не з народження реєструються в системі можуть бути не всі актуальні дані, адже тут відповідно записується більшість інформації з їх слів. 

 

  • Є якісь особливості в роботи лікаря в Америці порівняно з українською практикою, які б хотілось відмітити?

 

В коментарях мені писали лікарі, що мають проблеми з функціонуванням еHealth в Україні. Що після роботи витрачають свій час, сидять і заповнюють все необхідне.

Звісно, ніхто не любить зміни і пристосуватись до нової роботи лікарю в будь-якому випадку важко. 

В Америці теж лікарі закінчують свою зміну і залишаються заповнювати документацію. А паперової роботи ще більше ніж в Україні. Всім важко, ніхто не любить змін. Але всі звиклися і все буде добре!

 

Також рекомендуємо
22 Листопада 2020

Під час пандемії питання укладання декларації з сімейним лікарем постає особливо гостро. Нагадуємо, на що варто звернути увагу при зміні даних в системі eHealth.
#eZdorovya_відповідає:

❓Як виправити номер телефону в раніше укладеній декларації?
Змінити мобільний номер можна, подавши заяву відповідної форми про зміну методу автентифікації до НСЗУ Національна служба здоров’я України. https://bit.ly/2wjXfQx

❓Якщо в деклараці допущено помилку, як вирішити цю проблему?
Якщо ви помітили помилку в ключових полях, серед яких ІПН, прізвище та дата народження, вам необхідно повторно укласти декларацію з обраним вами лікарем.

❓Хочу змінити свого сімейного лікаря/терапевта/педіатра, як видалити дані з моєї попередньої декларації?
Ви можете змінити свого лікаря у будь-який момент, при цьому попередня декларація буде деактивована автоматично.

❓Що робити, якщо я не укладав декларацію з лікарем, а на телефон прийшла смс з кодом від eHealth?
Якщо Вам прийшла СМС, а до лікаря Ви не звертались, то, можливо, лікар зробив помилку у номері телефону, коли укладав декларацію чи виписував направлення іншому пацієнту. Або ж це помилка мобільного оператора. Важливо розуміти, що Ваш номер телефону в eHealth виступає важливим засобом зв’язку. Всі повідомлення, які надсилаються на нього містять важливу інформацію та коди-підтвердження, без яких Ви не зможете користуватись послугами eHealth

📌 Декілька порад щодо того, як обрати сімейного лікаря- https://bit.ly/35D7Jx4

📌 Також нагадуємо, якщо у вас немає декларації з сімейним лікарем і Ви відчуваєте симптоми COVID-19 – зверніться на гарячу лінію з протидії COVID-19 за номером 0-800-60-20-19.

16 Липня 2020

Міністерство охорони здоров’я України та ДП “Електронне здоров’я” розширюють співпрацю з Медичними інформаційними системами.

Про це заявив заступник міністра охорони здоров’я України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Ярослав Кучер на зустрічі представників Міністерства охорони здоров’я з Асоціацією МІС.

“Ми глибоко цінуємо вашу відданість справі, ваш досвід та експертизу. Особисто я вважаю, що саме МІСи є реальним драйвером діджиталізації медицини в Україні.”, – зауважив Ярослав Кучер.

Учасники зустрічі обговорили подальші плани розвитку ринку, взаємодії МІС з ДП “Електронне здоров’я”, можливості допомоги Міністерства ринку, а також узгодження концепції впровадження системи eHealth в Україні.
Дякуємо всім за плідну зустріч, попереду у нас чимало роботи!

4 Листопада 2019

Шановні партнери та користувачі системи eHealth!

Завтра (5 листопада з 19:00 до 1:00 6 листопада) будуть проводитися планові роботи з оновлення центрального компоненту електронної системи охорони здоров’я. В цей час система eHealth буде недоступною.

Перепрошуємо за спричинені незручності та дякуємо за розуміння!

4 Жовтня 2019

Команда eZdorovya взяла участь у заході DigitalMed, який об’єднав усіх представників системи охорони здоров’я державного та приватного сектору.

В.о. генерального директора eZdorovya Андрій Сучик виступив разом зі спікерами EdenLab та НСЗУ  у спеціальному форматі, присвяченому eHealth. 

Ключові моменти обговорення:

  • Ми будуємо єдиний інформаційний простір у сфері охорони здоров’я.
  • Концепція подальшого впровадження та розвитку електронної системи eHealth знаходиться на стадії активної розробки та погодження відповідно до політичного контексту.
  • Використання міжнародних стандартів  HL7 FHIR – один із маркерів дійсно сучасної інформаційної архітектури світового рівня.
  • Інформатизація первинної медичної допомоги за 1,5 роки – кейс успішного втілення державно-приватного партнерства в eHealth.
  • Наша наступна ціль – залучення бізнесу до побудови централізованих інформаційних систем.