Про запровадження функціонування електронних медичних записів у тестовому режимі

Уже зараз сімейні лікарі, терапевти та педіатри можуть працювати з електронними медичними записами.  

Отож, від 1 березня в системі eHealth з’явилася можливість ведення електронних медичних записів. А з травня 2019 року ведення електронних записів пацієнтів сімейними лікарями, терапевтами та педіатрами буде обов’язковим.

Спочатку до системи буде вноситися інформація, пов’язана з візитом пацієнта до лікаря первинки (причини візиту, діагнози, дії лікаря) — у відповідності до класифікатора ICPC-2, виміри (тиск, пульс і т.д.), дані про алергії, дані про вакцинацію і т.і.

Уже 80% лікарів первинної ланки пройшли навчання роботи з міжнародним класифікатором ICPC-2. Якщо Ви ще не навчилися користуватися ICPC-2, Ви можете залишити заявку у групі  ICPC-2 UKRAINE (goo.gl/nkS3rs) та запросити регіонального тренера, який проведе необхідні навчання. Якщо Ви пройшли тренінг, але Ваша МІС ще не надає цього функціоналу – запитайте представника своєї МІС щодо планів впровадження.

Нагадаємо, що вже скоро буде доступний функціонал видачі та погашення електронних рецептів у рамках програми “Доступні ліки”, який тісно пов’язаний з електронною карткою. Отже, радимо почати практикувати електронні записи вже зараз.

Міністерством охорони здоров’я було прийнято наказ №475 “Про запровадження функціонування у тестовому режимі електронних медичних записів і рецептів в електронній системі охорони здоров’я”. Це означає, що поступово ведення електронних медичних записів повністю замінить паперові медичні картки. У лікарів зникне необхідність зайвої паперової роботи, а з набору електронних записів можна буде сформувати необхідні документи, форми, звіти. Також, інформація буде у постійному доступі для лікаря, з яким пацієнт підписав декларацію,  та згодом – для самого пацієнта, навіть якщо дані збираються у кількох різних медичних закладах.

Деталі: https://goo.gl/dntsGr

Також рекомендуємо
24 Вересня 2024

У результаті проведеної верифікації даних пацієнтів з Податковою службою України встановили, що дані 3,5% пацієнтів мають статус “Неуспішна верифікація” – їх треба оновити. Лише після цього відбудеться їх повторна верифікація. У випадку якщо дані не будуть оновлені і верифіковані Державним реєстром фізичних осіб-платників податків (ДРФО) — за декларації таких пацієнтів не буде оплати.

Зазначимо, що в центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я (ЦБД ЕСОЗ) впроваджено напрям верифікації записів про пацієнтів в рамках електронного обміну даними реєстрів ЦБД ЕСОЗ з ДРФО.

Автоматична верифікація пацієнтів — це процес, який  відбуватиметься безперервно на постійній основі. За його результатами  заклади охорони здоров’я будуть періодично отримувати інформацію від НСЗУ щодо пацієнтів, які мають статус “Неуспішна верифікація”.

НСЗУ протягом поточного року вела розʼяснювальну роботу для медзакладів щодо алгоритму верифікації пацієнтів, яким присвоєно  статус “Неуспішна верифікація” та уникнення надавачами фінансових санкцій.

Закликаємо надавачів відстежувати статуси верифікації своїх пацієнтів та активно долучатися до процесу актуалізації їх даних з метою уникнення застосування коригувального коефіцієнту 0 за обслуговування пацієнтів  без статусу “Успішна верифікація”.

Медзакладам до електронних кабінетів в Інформаційній системі НСЗУ на базі  SAP надіслано інформацію про пацієнтів, яким за результатом верифікації з ДРФО присвоєно статус “Неуспішна верифікація”. Актуальний статус по верифікації повинні надавати МІСи.

Щодо питань, які надходять від надавачів стосовно пацієнтів-дітей, які не пройшли верифікацію ЦБД ЕСОЗ з ДРФО у зв’язку з відсутністю індивідуального податкового номеру,  НСЗУ напрацювала зміни до постанови № 1394 “Деякі питання реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році” в частині верифікації пацієнтів, що мають укладені декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу. Запропоновані зміни стосуються можливості не  застосовувати нульовий коефіцієнт до таких пацієнтів-дітей.

Нагадаємо, що відповідно до Порядку реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році з 1 жовтня 2024 року до базової капітаційної ставки за обслуговування одного пацієнта, що подав декларацію, застосовується коригувальний коефіцієнт 0, якщо такий пацієнт не має статусу “Успішна верифікація” в Реєстрі пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я. Втім, після встановлення статусу “Успішна верифікація” декларації таких пацієнтів будуть оплачені без застосування коригувального коефіцієнту 0.

31 Липня 2023

З метою комплексної оцінки взаємодії медичних інформаційних систем з центральною базою даних електронної системи охорони здоров’я ДП “Електронне здоровʼя” здійснює регулярні заходи з тестування всіх без винятку електронних медичних інформаційних систем щодо їх відповідності актуальним технічним вимогам.

Ці заходи є необхідними задля того, щоби всі без обмежень медичні працівники мали повноцінний доступ до всіх функціональних можливостей електронної системи охорони здоров’я, а також їх високу якість та надійний сервіс.

У ході попередньо ініційованих Адміністратором тестувань електронної медичної інформаційної системи РІМС “Медстар” було виявлено невідповідність 8 функціональних модулів вказаної МІС:

  • Модуль 3.1.2 Вимоги до реєстрації та оновлення НМП, реєстрації керівників НМП; 
  • Модуль 3.1.6 Вимоги до перегляду декларацій про вибір лікаря ПМД в НМП ПМД;
  • Модуль 3.2.1 Вимоги до роботи з деклараціями;
  • Модуль 3.3.2 Вимоги до пакету даних діагностичного звіту;
  • Модуль 3.6 Вимоги до отримання доступу до медичних даних;
  • Модуль 3.7.1 Вимоги до роботи з записами про ідентифікованих пацієнтів в Системі;
  • Модуль 3.10 “План лікування”;
  • Модуль 3.17 Вимоги до роботи з електронними направленнями.

Встановлення цієї невідповідності було безумовною підставою для відключення медичної інформаційної системи від центральної бази даних ЕСОЗ. Згідно з цим 28 червня 2023 року було ухвалено рішення про відключення РІМС “Медстар” від центральної бази даних електронної системи охорони здоровʼя 28 серпня 2023 року. 

При цьому зауважимо, що впродовж 60 днів з моменту прийняття рішення, оператор МІС мав можливість провести роботи над усуненням виявлених порушень та повторно пройти тестування на відповідність технічним вимогам. Так станом на 26.07.2023 оператор РІМС “Медстар” успішно пройшов тестування зазначених модулів та отримав підтверджуючі висновки про позитивний результат тестування. 

У звʼязку з цим, враховуючи результати тестування Адміністратором прийнято рішення щодо продовження функціонування електронної медичної інформаційної системи РІМС «Медстар» в електронній системі охорони здоровʼя задля подальшої взаємодії надавачів медичної допомоги з ЦБД ЕСОЗ.

28 Червня 2023

З метою комплексної оцінки взаємодії медичних інформаційних систем з центральною базою даних електронної системи охорони здоров’я ДП “Електронне здоровʼя” здійснює регулярні заходи з тестування всіх без винятку електронних медичних інформаційних систем щодо їх відповідності актуальним технічним вимогам. Також наразі розробляються посилені вимоги до  електронних медичних інформаційних систем при їх первинному підключенні до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я.

Ці заходи є необхідними задля того, щоби всі без обмежень медичні працівники мали повноцінний доступ до всіх функціональних можливостей електронної системи охорони здоров’я, а також їх високу якість та надійний сервіс.

Відповідно до Наказу ДП “Електронне здоровʼя” від 28.06.2023 №28 та, ураховуючи виявлені у результаті таких тестувань невідповідності функціональних можливостей електронної медичної інформаційної системи актуальним технічним вимогам, ДП “Електронне здоровʼя” прийнято рішення щодо відключення електронної медичної інформаційної системи РІМС “Медстар” 28.08.2023 від центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я. 

Зауважимо, що впродовж 60 днів, оператор медичної інформаційної системи може провести роботи над усуненням виявлених порушень та повторно пройти тестування відповідності технічним вимогам. 

Від початку року  РІМС “Медстар” проходив  19 сесій тестувань та отримав 12 негативних висновків. Відповідні тестування тривали понад пів року та проводилися неодноразово в межах різних версій технічних вимог: у редакції Наказів НСЗУ від 20.12.2022 №706, від 29.03.2023 №199, від 28.04.2023 №261 та від 25.05.2023 №332.

Повний перелік модулів, у ході тестування яких були виявлені невідповідності технічним вимогам:

    • Модуль 3.1.2 “Вимоги до реєстрації та оновлення НМП, реєстрації керівників НМП”;
    • Модуль 3.1.6 “Вимоги до перегляду декларацій про вибір лікаря ПМД в НМП ПМД”;
    • Модуль 3.2.1 “Вимоги до роботи з деклараціями”;
    • Модуль 3.3.2 “Вимоги до пакета даних діагностичного звіту”;
    • Модуль 3.6 “Вимоги до отримання доступу до медичних даних”;
    • Модуль 3.7.1 “Вимоги до роботи з записами про ідентифікованих пацієнтів в Системі”;
    • Модуль 3.10 “План лікування”;
    • Модуль 3.17 “Вимоги до роботи з електронними направленнями”.

Інформуємо вас, що у випадку відключення МІС, користувачі мають право:

– обрати та укласти договір з іншою МІС відповідно до алгоритму вибору МІС; 

– розірвати договір з Оператором МІС у частині взаємодії з ЦБД ЕСОЗ та/або провести претензійно позовну роботу щодо невиконання, неналежного виконання договору Оператором МІС;

– продовжити співпрацю з МІС у частині функціоналу, що не взаємодіє з ЦБД ЕСОЗ.

Для того, аби процес відключення функціоналу не завадив закладам якісно надавати медичні послуги та вносити дані до ЕСОЗ, пропонуємо завчасно подбати про зміну МІС в частині її взаємодії з ЦБД та слідувати запропонованому алгоритму:

  1. Ознайомтеся з наказом про відключення МІС.
  2. Сконтактуйте з представниками вашої МІС та обговоріть процес розірвання юридичних відносин з оператором МІС у частині взаємодії з ЦБД ЕСОЗ.
  3. Оберіть нову медичну інформаційну систему. Актуальний перелік МІС: https://ehealth.gov.ua/pidklyucheni-do-ehealth-mis/.
  4. Проведіть комунікацію з МІС, які задовольняють вашу потребу. Оберіть серед обраних МІС варіанти, які найбільш задовольняють ваші потреби та можливості.
  5. Проведіть необхідну процедуру закупівлі (за потреби) та укладіть договір з вибраним постачальником послуг.

Фахівці ДП “Електронне здоровʼя” спільно з партнерами готові провести необхідні консультації та зробити технічний перехід закладу максимально комфортним для користувачів ЕСОЗ. 

7 Лютого 2023

Шановні партнери та користувачі ЕСОЗ!

З метою оптимізації та покращення продуктивності системи ЕСОЗ, проводимо планові технічні роботи.

Задля мінімізації можливих незручностей для користувачів, регламентні роботи відбуватимуться з 21:00 07.02.2023 та до 00:00 08.02.2023 року

Актуальну інформацію про технічні роботи на центральному компоненті ЕСОЗ відслідковуйте на сторінці: https://status.ehealth.gov.ua/

Дякуємо за розуміння!