Про тестування адміністративного модуля для аптечних закладів (Оновлено 27.03.2019)

До переліку медичних інформаційних систем, які успішно пройшли тестування адміністративного модуля для аптечних закладів долучилася “еАптека”.

еАптека (https://pharmbase.com.ua/uk/)

ТОВ “СОФТІНФОРМ”

Код ЄДРПОУ 30633680

 

До функціоналу який тестується, входять функції реєстрації юридичної особи, реєстрації підрозділів, реєстрації користувачів, укладення договорів між аптечним закладом та Національною службою здоров’я України за програмою реімбурсації “Доступні ліки”.

 

Тестування функціоналу триває! ДП “Електронне здоров’я” запрошує розробників МІС долучитися до побудови електронної системи eHealth та надсилати свої пропозиції на [email protected] .

Також рекомендуємо
1 Липня 2022
Протягом воєнного стану українці продовжують отримувати життєво необхідні ліки в межах програми реімбурсації “Доступні ліки”.
На сьогодні в електронній системі охорони здоров’я було виписано понад 45 мільйонів електронних рецептів на препарати у рамках програми реімбурсації.
Обсяг програми реімбурсації залишився незмінним. На сьогодні програма розповсюджується на 401 лікарський засіб: 198 – проти серцево-судинних хвороб; 51 – для лікування діабету ІІ типу; 47 – інсуліни; 27 – для профілактики інсультів та інфарктів; 30 – лікування розладів психіки та поведінки; 27 – проти епілепсії; 16 – для лікування бронхіальної астми; 5 – для лікування нецукрового діабету.
Нагадуємо, щоб отримати ліки за програмою реімбурсації необхідно:
1) Звернутись до сімейного лікаря. Пацієнти можуть отримувати препарати за програмою «Доступні ліки» як за електронним, так і за паперовим рецептом. Отримати рецепт у паперовому вигляді можна у лікаря, який надає первинну медичну допомогу, незалежно від наявності декларації з ним.
2) Знайти аптеку, яка відпускає ліки за програмою «Доступні ліки» (отримати інформацію про адреси таких аптек у вашому населеному пункті можна, зателефонувавши до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77).
3) Отримати ліки в аптеці.
19 Січня 2024

Верифікація – це комплекс заходів, що регулярно здійснюється НСЗУ для порівняння, встановлення відповідності та підтвердження відомостей про пацієнта, зокрема його персональних даних, що містяться у центральній базі даних, з відомостями, що отримані від органів державної влади, з державних електронних інформаційних ресурсів, іншими даними.

Верифікації підлягають усі пацієнти, зареєстровані в ЦБД ЕСОЗ для того, щоб забезпечити точність та достовірність інформації про пацієнта у системі.

Як здійснюється верифікація даних пацієнта

Заходи з верифікації здійснюються як в автоматичному, так і в ручному режимі.

Автоматична верифікація здійснюється шляхом взаємодії ЦБД ЕСОЗ з іншими державними реєстрами – Державним реєстром актів цивільного стану громадян (ДРАЦСГ) та Державним реєстром фізичних осіб – платників податків (ДРФО).
Більше про автоверифікацію.

За визначених вимог відомості про пацієнта, потребують ручної верифікації з боку НСЗУ.
Більше про те, які записи пацієнтів підлягають ручній верифікації.

Що робити, якщо у статусі пацієнта зазначено “Потребує верифікації”?

Статус “Потребує верифікації” інформує про проведення верифікації на стороні НСЗУ – або в ручному, або в автоматичному режимі.

Цей процес жодним чином не блокує роботу з обліковим записом про пацієнта та не потребує ніяких додаткових дій зі сторони лікаря (навіть якщо статус більшості пацієнтів “Потребує верифікації”).

Що робити у разі надходження статусу пацієнта “Не верифіковано”

Якщо у результаті верифікації даних пацієнт отримав статус “Не верифіковано” це означає, що дані, які містяться у записі про пацієнта не відповідають даним у державних реєстрах або даним, які містяться в електронних копіях документів.

Звертаємо вашу увагу, що допоки обліковий запис пацієнта не верифікований, то існують певні обмеження, зокрема, заблокована можливість створювати нові декларації, рецепти, направлення, медичні записи тощо.

У такому разі необхідно:
– Перевірити, що дані, які містяться в обліковому записі пацієнта, коректні та актуальні.
– Якщо завантажені електронні копії документів –  необхідно пересвідчитися. що всі документи завантажені коректно та в належної якості (читабельні).

Зауважимо, що якщо запис про пацієнта було не верифіковано, то лікар (автор такого запису) отримає коментар із причиною відхилення. Після усунення виявлених недоліків необхідно повторно відправити запит на верифікацію.

Рекомендації для успішної верифікації записів пацієнтів

– Для успішної верифікації облікового запису пацієнта, скан-копії документів, які  завантажуються до системи, мають бути належної якості.
– У разі зміни персональних даних пацієнта, подбайте про їх своєчасне оновлення.
– Дізнавайтеся більше про верифікацію облікових записів пацієнтів та роботу з ними у вебінарі “Пацієнт в ЕСОЗ: ідентифікація, пошук, реєстрація та зміна персональних даних”.

Наразі команда впровадження ЕСОЗ працює над впровадженням нових методів верифікації шляхом інтеграції даних реєстрів ДРАЦСГ та ДРФО. Надалі це дозволить здійснювати верифікацію та оновлення даних в онлайн режимі.

Джерело: НСЗУ

6 Березня 2019

Уже зараз сімейні лікарі, терапевти та педіатри можуть працювати з електронними медичними записами.  

Отож, від 1 березня в системі eHealth з’явилася можливість ведення електронних медичних записів. А з травня 2019 року ведення електронних записів пацієнтів сімейними лікарями, терапевтами та педіатрами буде обов’язковим.

Спочатку до системи буде вноситися інформація, пов’язана з візитом пацієнта до лікаря первинки (причини візиту, діагнози, дії лікаря) — у відповідності до класифікатора ICPC-2, виміри (тиск, пульс і т.д.), дані про алергії, дані про вакцинацію і т.і.

Уже 80% лікарів первинної ланки пройшли навчання роботи з міжнародним класифікатором ICPC-2. Якщо Ви ще не навчилися користуватися ICPC-2, Ви можете залишити заявку у групі  ICPC-2 UKRAINE (goo.gl/nkS3rs) та запросити регіонального тренера, який проведе необхідні навчання. Якщо Ви пройшли тренінг, але Ваша МІС ще не надає цього функціоналу – запитайте представника своєї МІС щодо планів впровадження.

Нагадаємо, що вже скоро буде доступний функціонал видачі та погашення електронних рецептів у рамках програми “Доступні ліки”, який тісно пов’язаний з електронною карткою. Отже, радимо почати практикувати електронні записи вже зараз.

Міністерством охорони здоров’я було прийнято наказ №475 “Про запровадження функціонування у тестовому режимі електронних медичних записів і рецептів в електронній системі охорони здоров’я”. Це означає, що поступово ведення електронних медичних записів повністю замінить паперові медичні картки. У лікарів зникне необхідність зайвої паперової роботи, а з набору електронних записів можна буде сформувати необхідні документи, форми, звіти. Також, інформація буде у постійному доступі для лікаря, з яким пацієнт підписав декларацію,  та згодом – для самого пацієнта, навіть якщо дані збираються у кількох різних медичних закладах.

Деталі: https://goo.gl/dntsGr

27 Лютого 2024

Електронна система охорони здоров’я (ЕСОЗ) забезпечує для пацієнтів та лікарів зручне ведення електронної медичної картки. 

Завдяки ЕСОЗ відбувається цифровий обмін інформацією в медичній галузі. В ній лікарі створюють електронні медичні висновки про народження та тимчасову непрацездатність, електронні направлення, електронні рецепти, вносять інші медичні дані пацієнта. Лікуючий лікар може швидко – за згодою пацієнта – отримати потрібну інформацію про пацієнта, яка була внесена до системи за результатом його попередніх звернень за медичною допомогою. Така медична інформація допоможе лікарю мати більше об’єктивних даних для прийняття рішень під час встановлення діагнозу, призначення лікування тощо.

Дані про пацієнта зберігаються в центральній базі даних, яка належить Національній службі здоров’я, та в закладі, який вносить електронні медичні записи через медичні інформаційні системи (МІС). Центральна база даних і МІС складають електронну систему охорони здоров’я.

У центральній базі даних (ЦБД) персональні та медичні дані пацієнта технічно зберігаються відокремлено та в зашифрованому вигляді.

Технічно доступ пацієнта як користувача до ЦБД ЕСОЗ наразі не забезпечено, тому пацієнт може отримати інформацію, яка внесена про нього в ЦБД ЕСОЗ, одним зі способів:

  • у свого сімейного або лікуючого лікаря після надання такому лікарю згоди на доступ до запитуваної інформації пацієнт може отримати відомості щодо медичної інформації про себе;
  • у Національній службі здоров’я України, надіславши запит через форму або листом на адресу: 04073, м. Київ, проспект Степана Бандери, 19.

Варто зазначити, що наразі медичні заклади можуть надавати пацієнтам доступ до даних, які зберігаються безпосередньо в такому закладі, через пацієнтські застосунки медичних інформаційних систем, які використовує заклад для автоматизації своїх процесів. Однак не всі МІС мають відповідний функціонал та не всі заклади ним користуються. Відомості в застосунках МІС, які ви сьогодні можете бачити у разі їх використання, – це не відомості ЦБД ЕСОЗ, а відомості, які зберігає про вас заклад, який використовує таку ж МІС.

Зауважимо, що зараз ведеться активна робота над розробкою та впровадженням особистого кабінету пацієнта, який надалі забезпечить доступ усіх пацієнтів до власних даних, які містяться в центральній базі даних ЕСОЗ.