Запущено постійну верифікацію відомостей реєстрів ЕСОЗ з Державним реєстром фізичних осіб-платників податків (ДРФО), тому зібрали для вас усю необхідну інформацію, як підготуватися до змін, щоби верифікація ваших пацієнтів пройшла успішно.
Ось ТОП-10 найпоширеніших питань та відповіді на них:
- Як здійснюється верифікація з ДРФО?
Система автоматично збирає необхідні дані та відправляє їх в ДПС захищеним каналом. Лікарі в цьому процесі участі НЕ беруть.
- Як часто відомості пацієнта верифікуються?
- під час реєстрації пацієнта вперше
- кожного разу при оновленні даних пацієнта
- планово з визначеною НСЗУ періодичністю, навіть якщо дані пацієнта не змінювалися.
- Які дані пацієнта підлягають верифікації?
- ПІБ пацієнта, дата його народження, а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП)
- відомості про відмову від присвоєння РНОКПП
(коли в ЕСОЗ не вноситься РНОКПП та відмітка про відмову проставляється “так”, наприклад, у разі відмови з релігійних міркувань) - відомості про відсутність РНОКПП
(коли в ЕСОЗ не вноситься РНОКПП та не заповнюється відмітка про відмову)
- Що означає статус “Потребує верифікації”?
Статус верифікації “Потребує верифікації” інформує про потребу проведення верифікації автоматично системою або в ручному режимі (НСЗУ).
На цьому етапі жодних дій від лікаря НЕ потрібно (навіть якщо статус верифікації більшості пацієнтів “Потребує верифікації”). До того ж цей процес жодним чином не блокує роботу лікаря з обліковим записом пацієнта.
- На що важливо звертати увагу лікарям?
Наразі додаткова підготовка від лікарів не вимагається. Як і завжди медики мають стежити за актуальністю даних пацієнтів під час надання їм медичної допомоги та за потреби – оновлювати інформацію.
Оновлювати запис про пацієнта має той лікар, який надає медичну допомогу пацієнту на цей момент. У разі, якщо лікар спеціалізованої медичної допомоги виявив невідповідність у даних пацієнта, він має актуалізувати його дані.
З початком верифікації даних пацієнтів за РНОКПП рекомендуємо лікарям періодично відстежувати статуси верифікації свої пацієнтів та за потреби – оновлювати їх дані на коректні.
- Чи потрібно щось від лікаря або пацієнта, якщо статус верифікації пацієнта – “Успішна верифікація”?
НІ, відомості пацієнта автоматично перевірено і вони актуальні.
- Що має зробити лікар, якщо статус верифікації пацієнта – “Неуспішна верифікація (потребує змін)”?
Якщо РНОКПП не оновиться автоматично (переважно це стосуватиметься жінок старше 16 років) – лікар має перевірити та за потреби оновити реєстраційні дані пацієнта. Якщо помилка допущена в його РНОКПП – треба спрямувати пацієнта подати звернення до НСЗУ з метою оновити дані.
Якщо дані пацієнта в ЕСОЗ відповідають даним в документах, які надав пацієнт – необхідно спрямувати пацієнта оновити дані до Державної податкової служби.
- Чи потрібно буде вручну виправляти дані по всіх пацієнтах, в яких були помилки?
Для більшості пацієнтів системою буде автоматично оновлено РНОКПП на коректний. Після чого статус пацієнта зміниться на “Успішна верифікація”. У такому разі додаткові дії від лікаря чи пацієнта не вимагатимуться.
- Якими нормативно-правовими актами регулюються зміни?
Процес верифікації записів про пацієнтів в електронній системі охорони здоровʼя регулюється:
- Постановою КМУ від 25.04.2018 №411 “Деякі питання електронної системи охорони здоров’я”
- Наказом МОЗ 30.11.2020 № 2755 “Про затвердження Порядку ведення Реєстру пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я”
- Законом України “Про захист персональних даних”
- Законом України “Основи законодавства України про охорону здоров’я”
- Де дізнатися про верифікацію відомостей ЕСОЗ детальніше?
Шукайте більше рекомендацій щодо верифікації пацієнтів у👉 вебінарі
Поширені запитання та відповіді про 👉 верифікацію.