Верифікація даних пацієнта в ЕСОЗ: що важливо знати лікарям

Для того, щоб забезпечити актуальність та достовірність даних пацієнта у Реєстрі пацієнтів ЕСОЗ здійснюються заходи з верифікації даних.

Наразі в ЕСОЗ впроваджуються нові напрями верифікації даних – шляхом обміну ЕСОЗ з Державним реєстром фізичних осіб – платників податків (ДРФО) та Державним реєстром актів цивільного стану громадян (ДРАЦСГ). 

Нові напрями верифікації дозволять покращити якість даних у системі, а також мінімізувати проблеми, повʼязані з пошуком пацієнта та виявленням некоректних записів в ЕСОЗ. 

Відповідні зміни регулюються Законом України № 9272 “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо верифікації відомостей про пацієнтів”.

Першою на черзі – верифікація даних пацієнта з ДРФО, під час якої перевіряються ПІБ, дата народження пацієнта, а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (РНОКПП) пацієнта. Що змінюється та що важливо врахувати лікарям – детальніше у розʼясненні.

❓Як буде здійснюватися верифікація РНОКПП пацієнта?

Перевірка РНОКПП пацієнта буде здійснюватися електронною системою охорони здоровʼя автоматично (без залучення медичного працівника) під час реєстрації чи щоразу при оновленні даних пацієнта, а також планово з визначеною періодичністю.

Перевірятиметься як сам номер РНОКПП, так і у разі його відсутності в ЕСОЗ –  інформація про відсутність або відмову від його присвоєння.

❓Які можливі результати верифікації? Що робити, якщо дані пацієнта не буде верифіковано?

  1. Якщо РНОКПП, вказаний в записі про пацієнта в ЕСОЗ (або інформація про відмову від його присвоєння) збігається з даними ДРФО, то статус верифікації пацієнта буде змінено на “Успішна верифікація”.
  2. Якщо в ЕСОЗ не зазначено інформацію про РНОКПП (або про відмову) пацієнта і це підтверджується ДРФО – статус верифікації буде також змінено на “Успішна верифікація”. Це стосується переважно дітей, яким ще не було присвоєно РНОКПП. У таких  випадках жодні додаткові дії від лікаря не вимагатимуться.
  3. Якщо дані не збігаються – статус верифікації пацієнта зміниться на “Неуспішна верифікація (потребує змін)”. 

У цьому випадку:

  • для більшості пацієнтів РНОКПП буде автоматично оновлено на коректний і додаткові дії від лікаря чи пацієнта не вимагатимуться. А статус пацієнта зміниться на “Успішна верифікація”;
  • якщо РНОКПП не оновиться автоматично (переважно це стосуватиметься жінок старше 16 років) – статус верифікації пацієнта буде змінено на “Неуспішна верифікація (потребує змін)”. У такому випадку лікар має перевірити та за потреби оновити реєстраційні дані пацієнта або, якщо допущена помилка в РНОКПП – спрямувати пацієнта подати звернення до НСЗУ з метою оновити дані. 

Якщо дані пацієнта в ЕСОЗ відповідають даним в документах, які надав пацієнт – необхідно спрямувати пацієнта оновити дані до Державної податкової служби.

❓Коли стартує верифікація РНОКПП пацієнта?

Верифікацію РНОКПП пацієнта буде запущено впродовж кількох тижнів. Наразі додаткова підготовка від лікарів не вимагається. Як і завжди медики мають стежити за актуальністю даних пацієнтів під час надання їм медичної допомоги та за потреби – оновлювати інформацію.

❓Де знайти детальні інструкції щодо верифікації пацієнта?

Нещодавно фахівці НСЗУ спільно з експертами ДП “Електронне здоровʼя” провели вебінар “Верифікація даних пацієнта: нові напрями. Що змінилося?”, під час якого розглянули основні зміни, детальний алгоритм, що необхідно робити, якщо дані пацієнта не було верифіковано, а також поширені помилки, які допускають медичні працівники. Долучайтесь до перегляду та отримуйте 1 бал БПР за проходження навчання!

Корисні матеріали:

Також рекомендуємо
10 Січня 2025

Починаючи з 1 січня 2025 року, з’явився додатковий Перелік лікарських засобів, які підлягають реімбурсації за програмою “Доступні ліки”, затверджений Постановою КМУ від 03 грудня 2024 року № 1380

Додатковий перелік включає 52 нові торгові назви лікарських засобів, зокрема 23 – комбіновані препарати.
📌 Таким чином, програма реімбурсації розширилася за такими напрямами:
◼️серцево-судинні та цереброваскулярні захворювання (комбінації);
◼️для лікування болю та надання паліативної допомоги
◼️для лікування хвороб ендокринної системи
◼️для лікування метаболічних, аутоімунних та запальних захворювань
◼️для лікування глаукоми
◼️для лікування мігрені
◼️для лікування захворювань у дітей

Перелік лікарських засобів і медичних виробів, які підлягають реімбурсації за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення станом 23 серпня 2024 року залишається чинним та продовжує діяти до чергового оновлення.

Новий перелік ліків згрупований в окрему медичну програму, яка в електронній системі охорони здоров’я має назву  “Постанова КМУ №1380 від 03.12.2024”. 

Призначати ліки за цією програмою можуть виключно лікарі первинної ланки, тобто сімейні лікарі, терапевти та педіатри. 

Звертаємо увагу, що в новий перелік увійшли торгові назви МНН “Метронідазол”, призначення якого, відповідно до постанови КМУ від 03.12.2024 № 1380 дозволяється лише дітям. На решту лікарських засобів вікові обмеження не застосовуються. Створення плану лікування для цієї програми є необов’язковим. 

Наразі програма містить понад 600 торгових назв лікарських засобів та медичних виробів. Програма реімбурсації надає право пацієнтам отримати безоплатно чи з частковою доплатою ліки за е-рецептами. Залежно від програми виписати е-рецепт на «Доступні ліки» може лікар первинної медичної допомоги (сімейний лікар, терапевт чи педіатр) або лікар-спеціаліст.

Нагадаємо, що починаючи з липня 2025 року всі субʼєкти господарювання, що здійснюють роздрібну торгівлю ліками в аптечних закладах, будуть зобовʼязані укласти договір з НСЗУ в межах програми реімбурсації «Доступні ліки». 

Урядова програма реімбурсації «Доступні ліки» впроваджена 2017 року для зменшення фінансового навантаження на пацієнтів та збільшення доступності ліків. Відшкодування вартості медичних препаратів здійснює Національна служба здоров’я України.

23 Травня 2022
Що робити, якщо зник сертифікат про вакцинацію в додатку Дії? Та чи можна згенерувати сертифікат після закінчення терміну придатності?
Якщо у вас у Дії зник COVID-сертифікат через завершення його терміну придатності, ви можете повторно надіслати запит на генерування документа. Після оновлення документ знову з’явиться у застосунку. Термін дії COVID-сертифікату будепродовжено. Сертифікат зберігатиметься на вашому пристрої упродовж 1,5 року. Це нові правила відображення цифрового документа в Дії.
Проте, варто взяти до уваги, що використовувати документ після завершення його терміну придатності в цілях уникнення карантинних обмежень не вийде. Вам потрібно буде зробити заплановане щеплення.
Нагадуємо, що усі українці, які перебувають у безпечному місці, можуть отримати вакцинацію у наступних пунктах –
21 Лютого 2023

Державне підприємство “Електронне здоров’я”, що відповідно до Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411, є  адміністратором центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (надалі – Адміністратор) повідомляє наступне.

Згідно наказу Адміністратора від 20.12.2022 №76, ураховуючи виявлену невідповідність низки функціональних можливостей МІС актуальним технічним вимогам, з 20 лютого 2023 року зменшено обсяг функціональних можливостей електронних медичних інформаційних систем (надалі – МІС)  “HealthTech” (ТОВ “ХОРСТЕХ”) та “МІТІС “ДНІПРО-МТ” (ТОВ “ПВП МОНТЕКС”) для роботи в електронній системі охорони здоров’я, шляхом відключення від центральної бази даних.

Перелік функціональних можливостей, відключених від центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я МІС “HealthTech” та “МІТІС”ДНІПРО-МТ”” наведено в наказі.

Так, у разі зменшення обсягу функціональних можливостей МІС, якою користуються заклади охорони здоров’я, фізичні особи – підприємці, які в установленому законом порядку одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (надалі – заклад охорони здоров’я), мають право:

– обрати для роботи в електронній системі охорони здоров’я інший МІС відповідно до алгоритму вибору МІС; 

– розірвати договір з Оператором МІС та/або провести претензійно позовну роботу щодо невиконання, неналежного виконання договору Оператором МІС;

– продовжити співпрацю з МІС у частині функціоналу, що не підключений до ЕСОЗ.

8 Травня 2022

Міжнародні IT-компанії пропонують сучасні онлайн-платформи, які застосовуються для надання медичних послуг з використанням телемедичних сервісів. У рамках гуманітарної допомоги МОЗ отримує не лише медичне обладнання, транспорт та лікарські препарати, а й пропозиції щодо телемедичних рішень. Міністерство спільно з партнерами готує до запуску пілотний проєкт консультативної взаємодії між медичними закладами, які приймають пацієнтів із вибухо-вогнепальними пораненнями, та консультативними медичними центрами вищого рівня.  

«Таке  рішення допоможе забезпечити постійний доступ медичних працівників до висококваліфікованих медичних консультацій у тих регіонах, де йдуть активні бойові дії», – прокоментувала заступниця міністра Марія Карчевич.

Лікарі зможуть отримати доступ до спеціального сервісу, заповнити форму з деталями звернення та отримати відеоконсультацію фахівця високоспеціалізованого закладу охорони здоровʼя, провести лікарський консиліум тощо задля підтримки свого клінічного рішення.

Пілотний проєкт із телеконсультування впроваджується в рамках телемедичного напряму, що реалізується МОЗ спільно з ДП «Електронне здоровʼя» та  проєктом USAID «Сталий розвиток національних систем охорони здоров’я». 

Робоча група продовжує працювати над розбудовою повноцінної телемедичної платформи в Україні задля імплементації сучасних високотехнологічних цифрових рішень для тих, хто сьогодні цього потребує.