Запрошуємо медпрацівників на вебінар про телереабілітаційні рішення в медзакладах

За даними Національної служби здоровʼя України у 2023 році в рамках Програми медичних гарантій за пакетами послуг реабілітаційної допомоги понад 300 тисяч пацієнтів отримали послуги з реабілітації. 

🤳Одним з ефективних напрямів, який сьогодні набирає обертів в Україні, є телереабілітація – спосіб надання реабілітаційної допомоги цифровими засобами у дистанційний спосіб. 

Запрошуємо медичних працівників та зокрема фахівців з реабілітації долучитися до вебінару “Телереабілітація: як інтегрувати сучасні цифрові рішення у роботу медичного закладу”.

На вебінарі ми поговоримо про:

🔸що таке телереабілітація

🔸які телемедичні рішення наразі інтегровані в медичні заклади України

🔸реабілітаційну ігрову систему RGS та як її адаптувати 

🔸досвід та клінічні випадки застосування телереабілітації у відновленні дорослих пацієнтів та дітей в медичному закладі та поза його межами

🔸поширені питання та відповіді.

Дата та час вебінару: 27 березня, 16:00 год.

Серед наших доповідачів:

Анна Тоцька – ерготерапевт відділення фізичної та реабілітаційної медицини  КНП “Міська клінічна лікарня №4” Дніпровської міської ради.

Лариса Виходченко – завідувач відділення фізичної та реабілітаційної медицини  КНП “Одеська обласна дитяча клінічна лікарня” Одеської Обласної Ради.

Трансляція відбудеться на: 

🔸Платформі Zoom:  

🔸YouTube каналі eHealth – Україна: https://youtube.com/live/fYjP_fbgUZg?feature=share 

❓ Залишайте свої питання у реєстраційній формі, аби саме ваше питання увійшло до вебінару!

Під час блоку «запитання-відповіді» перевага надаватиметься учасникам, які переглядатимуть ефір на платформі Zoom. Запис вебінару буде доступний на платформі YouTube. 

🔥 Нагадуємо, що вже традиційно ми проводимо вебінари в останню середу місяця, то ж не пропустіть майбутні події та стежте за оновленнями на каналах eHealth! Просимо поширити це повідомлення серед колег та профільних груп!

Також рекомендуємо
13 Грудня 2023

Час від часу до нас надходять запити від пацієнтів щодо формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та е-лікарняних. Зокрема, цікавляться, хто може створити МВТН та як отримати МВТН для подальшого формування е-лікарняного. 

Перш за все варто нагадати, що МВТН та е-лікарняний – це два різні цифрові документи. 

Медичний висновок про тимчасову непрацездатність, або МВТН – електронний документ, що формується в електронній системі охорони здоровʼя  та засвідчує тимчасову непрацездатність пацієнта та є підставою для створення е-лікарняного.

З 1 жовтня 2021 року в Україні впровадили формування електронних лікарняних. Для лікарів головною відмінністю при проведенні експертизи втрати тимчасової непрацездатності стало фактична відмова від видачі паперових бланків листків непрацездатності та перехід до процесу формування електронних медичних висновків про тимчасову непрацездатність.

Медичний висновок про тимчасову непрацездатність формується тим лікарем, який надає медичну допомогу, створює відповідні електронні медичні записи та власне проводить лікарську експертизу щодо тимчасової втрати працездатності. Це може зробити як сімейний лікар, так і лікар-спеціаліст.

Алгоритм дій пацієнта при отриманні е-лікарняного

Сьогодні хочемо нагадати про значення цих двох цифрових сервісів та роз’яснити алгоритм отримання е-лікарняного: 

  1. Необхідно звернутися до лікаря, який на підставі огляду сформує медичний висновок про тимчасову непрацездатність. Зауважимо, що МВТН не містить  медичних та персональних даних.
  2. Після того як лікар підпише МВТН своїм електронним підписом , пацієнт за наявності методу автентифікації за номером телефону отримує смс-повідомлення від “E-health” з номером медичного висновку у форматі 1А2B-3В4G-5D6Е-7C8T. Якщо смс не прийшло – надайте лікарю актуальний номер телефону для зміни методу автентифікації.
  3. Після цього медичний висновок автоматично надсилається в електронний реєстр листків непрацездатності, де на підставі наявних даних може бути сформований е-лікарняний. Наприклад, е-лікарняний не формується для незастрахованих осіб.
  4. Пацієнт отримає смс-повідомлення від Пенсійного фонду з номером лікарняного в форматі № 9123131-2017190732-1. Якщо смс не прийшло – зареєструйтеся на Порталі пенсійного фонду (або у додатку) та увімкніть спосіб інформування через смс-повідомлення в особистому кабінеті.
  5. Поінформуйте свого роботодавця про період непрацездатності, зателефонувавши або надіславши йому номер лікарняного. Своєю чергою, роботодавець у кабінеті страхувальника на порталі ПФУ перегляне листок непрацездатності та матиме можливість сплатити його.
  6. Переглянути свої е-лікарняні можна в особистому кабінеті застрахованої особи на Порталі пенсійного фонду.

Де можна перевірити свій медичний висновок про тимчасову непрацездатність?

Перевірити медичний висновок можна на порталі “Дія”. У результаті перевірки ви миттєво отримаєте дані про: тип медичного висновку; дату його створення, номер документа, заклад охорони здоров’я, що видав висновок, а також термін, протягом якого документ є дійсним (термін непрацездатності).

30 Травня 2022
Які нові виклики постали перед електронною системою охорони здоров’я в умовах війни та які зміни відбулись в роботі команди та проєктів?
Про це розповів в.о генерального директора ДП «Електронне здоров’я» Alexandr Yemets в інтерв’ю The Pharma Media

Детальніше в інтерв’ю за посиланням-  

23 Червня 2023

В електронній системі охорони здоров’я зберігаються медичні дані близько 35 мільйонів українців. Щоденно в системі  працюють понад 360 тисяч активних користувачів із понад 17 тисяч медичних закладів. Саме завдяки розвитку ЕСОЗ українці користуються такими послугами, як: електронні рецепти та направлення, єМалятко, сертифікати про вакцинацію, одужання, електронні лікарняні та ін. 

Українська електронна система охорони здоров’я працює з надвисоким навантаженням та чи не з рекордною швидкістю росту даних у світі: щосекунди вона обробляє понад 1,3 тисячі запитів. На сьогодні ця цифра відповідає показникам працездатності ЦБД до повномасштабного вторгнення та свідчить про те, що система відповідає поточному навантаженню та вимогам системи охорони здоровʼя. За динамічним ростом електронних медичних записів даних можна стежити на дашбордах Національної служби здоров’я. Так, з кожним днем система наповнюється майже 4 мільйонами медичних записів, а це – десятки тисяч рецептів, направлень, медичних висновків тощо. 

ЕСОЗ є двокомпонентною та складається з центральної бази даних (державний компонент) та медичних інформаційних систем (приватні компоненти). Саме медичні інформаційні системи дають змогу лікарям  зареєструватися в ЕСОЗ та здійснювати автоматизований обмін даними з центральною базою даних, яку своєю чергою адмініструє ДП “Електронне здоров’я” та відповідає за забезпечення її безперебійної роботи. 

У разі виникнення такої потреби – фахівці ДП завжди готові надати консультацію МІС щодо вирішення тих чи інших технічних проблем, які перешкоджають комфортній роботі лікарів та фармацевтів у системі. Своєю чергою, провайдери МІС зобовʼязані інформувати адміністратора про появу будь-яких технічних проблем на стороні МІС та надавати належну технічну підтримку користувачам. Це обовʼязкова вимога, передбачена договором про підключення МІС.

Сьогодні ми нагадаємо, як діяти, якщо ви зіштовхнулися з затримками у роботі ЕСОЗ.

Алгоритм дій для закладів у разі затримок в ЕСОЗ

У разі виникнення затримок у роботі МІС/ЕСОЗ рекомендуємо слідувати наступному алгоритму:

  1. Перевірте спроможність власного компʼютера та підключення до мережі Інтернет – можливо, повільна робота системи повʼязана з локальною проблемою на робочому місці лікаря.
  2. Перевірте сторінку моніторингу працездатності центральної бази даних ЕСОЗ. Якщо на сторінці зафіксований інцидент, це означає, що проблема вже знаходиться в опрацювання технічних спеціалістів, а про результати її вирішення буде проінформовано додатково. Додатково на сторінці моніторингу ви можете підписатися на оновлення, а також повідомити про проблему, з якою ви зіштовхнулися.
  3. Якщо на робочому місці все гаразд, а на сторінці моніторингу не зафіксований інцидент на ЦБД, зверніться до технічної підтримки МІС, що встановлена у вашому  закладі.
  4. У разі, якщо МІС не може самостійно вирішити проблему, або ця проблема знаходиться в площині ЦБД – МІС сформує необхідний технічний запит до підтримки ЦБД ЕСОЗ. Дякуємо за співпрацю!
19 Червня 2023

Доказова та ефективна реабілітація без бюрократії та паперів стає більш доступною для українців, які через війну потребують відновлення. 

Щоб зробити цей процес більш ефективним і позбавити лікарів паперової рутини, весь реабілітаційний процес супроводжується в електронній системі охорони здоровʼя (ЕСОЗ). 

Так, зокрема, з’явився функціонал обліку реабілітаційних втручань за Міжнародною класифікацією функціонування, обмеження життєдіяльності та здоровʼя (МКФ).

Це значно полегшить і покращить роботу фахівців у мультидисциплінарних реабілітаційних командах, яким вже не доведеться заповнювати паперові журнали про відновлення пацієнта, а відстежувати динаміку реабілітації у реальному часі. 

Лікарі фізичної та реабілітаційної медицини, ерготерапевти, фізичні терапевти та їх асистенти вже почали вносити до системи інформацію про процедури, призначення, результати реабілітаційних обстежень та інші дані про відновлення пацієнтів за міжнародною класифікацією МКФ. 

За рішенням учасників мультидисциплінарної реабілітаційної команди можна буде коригувати реабілітаційний план для підвищення ефективності реабілітації пацієнта. 

При цьому серед переваг також те, що електронні дані неможливо втратити чи загубити, а за потреби та згодою пацієнта отримати до них доступ зможе медичний фахівець та мультидисциплінарна реабілітаційна команда у будь-якому куточку країни. Тож медичні дані про стан здоровʼя пацієнта будуть надійно збережені та захищені на рівні держави.

З більш детальними матеріалами щодо змін можна ознайомитися нижче:

📍Презентація “Функціонал обліку реабілітаційних процедур в ЕСОЗ” 

📍Розʼяснення. Реабілітація в ЕСОЗ: що змінюється для фахівців з реабілітації

📍 Реабілітація в ЕСОЗ. Поширені питання та відповіді