На порталі ЕСОЗ з’явився новий дашборд “Cтатуси тестувань функціоналу МІС”

Відтепер користувачі ЕСОЗ можуть переглянути всі статуси тестування функціональності кожної медичної інформаційної системи (МІС) для підключення до ЦБД ЕСОЗ або підтвердження відповідності функціональним вимогам, на новому дашборді “Статуси тестувань функціоналу МІС”. 

Проводите закупівлю медичної інформаційної системи? При оцінці комерційних пропозицій перевірте, чи вся необхідна вам функціональність протестована позитивно, що свідчить про те, що таку МІС можна закуповувати та встановлювати і вона відповідає чинним на даний момент вимогам. 

Хочете перевірити, чи відповідає МІС усім актуальним вимогам? 

НСЗУ періодично затверджує своїм наказом технічні вимоги до МІС. МІСи, які підключені, мають підтвердити відповідність таким вимогам. 

Щоб перевірити результат тестувань вашої МІС, перейдіть на відповідну сторінку у розділі “Медичні інформаційні системи”. 

 

👉Як користуватися дашбордом?

📌У верхній частині дашборду ви можете переглянути загальну інформацію щодо результатів тестування МІС:
– загальна кількість тестувань;
– частка негативних тестувань
– приріст кількості тестувань за останні 30 днів;

📌У таблиці наведену інформацію можна переглянути в розрізі:
– назва МІС;
– назва оператора МІС та його ЄДРПОУ;
– назви модулю згідно з технічними вимогами (відповідно до затвердженого наказу);
– назви функціональності, якому відповідає той чи інший протестований модуль;
– дата видачі висновку Адміністратором;
– статуси тестування (“позитивний”, “негативний”, “тестування”, “не перетестовано”);
– редакція технічних вимог до МІС, згідно з якою МІС проходив тестування на відповідність (ознайомитись з усіма редакціями технічних вимог до МІС можна за посиланням https://ehealth.gov.ua/technichni_vymogy/);
– посилання на підписаний висновок, який видав Адміністратор (засвідчений електронним підписом)

📌Для швидшого та ефективного отримання інформації ви можете використовувати такі фільтри:
– назва МІС;
– оператор МІС;
– функціональність МІС;
– результат тестування;
– редакція технічних вимог до МІС;
– дата видачі висновку про відповідність або невідповідність технічним вимогам Адміністратором.

*Якщо при натисканні на фільтр “Дата висновку” у стовпчику немає дати, це означає, що медична інформаційна система перебуває у статусі тестування.

👉Що зробити для зручності перегляду зі смартфону?

Щоб збільшити дашборд, натисніть на стрілочки у правому нижньому куті. Також саме тут ви можете отримати посилання для поширення дашборду у соціальних мережах. Для зручного перегляду дашборду зі смартфону необхідно увімкнути функцію автоповороту у налаштуваннях телефону та перевернути смартфон горизонтально.

Дата останнього оновлення інформації на дашборді розміщується у лівому нижньому куті дашборду.

Нагадаємо, щоб підключитися до ЦБД ЕСОЗ, медична інформаційна система повинна відповідати технічним вимогам, які розробляються ДП “Електронне здоров’я” як адміністратором та затверджуються НСЗУ.

Такі технічні вимоги постійно оновлюються, тому МІС зобовʼязана регулярно проходити перетестування для встановлення відповідності актуальним технічним вимогам.

Якщо у вас є побажання, інформуйте нас на електронну пошту: [email protected]

Також рекомендуємо
6 Вересня 2023

Щоб забезпечити точність та достовірність інформації щодо закладів охорони здоров’я в ЕСОЗ, Національна служба здоров’я України на постійній основі проводить верифікацію даних з використанням інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (ЄДР), ліцензійного реєстру Міністерства охорони здоров’я України або ліцензійного реєстру Держлікслужби.

Верифікація – це комплекс перевірки інформації, порівняння, встановлення відповідності та підтвердження відомостей про заклади охорони здоров’я, які мають ліцензію на провадження господарської діяльності з певного виду, в електронній системі охорони здоров’я.

Одним зі складових реєстрів центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (ЦБД ЕСОЗ) є Реєстр суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я (далі – Реєстр).

Він містить інформацію про заклади охорони здоров’я, які мають ліцензію на медичну практику, видану МОЗ, а також на торгівлю лікарськими засобами та/або ліцензію на провадження діяльності, пов’язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, видану Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками (Держлікслужба).

У Реєстр вноситься та, відповідно, верифікується така інформація:

– назва та ідентифікаційний код юридичної особи згідно ЄДР (код ЄДРПОУ) чи РНОКПП фізичної особи – підприємця;

– відомості про керівника закладу;

– контактні дані – номер телефону, адреса електронної пошти, адреса вебсайту;

– відомості про місця надання медичних послуг або відокремлені підрозділи аптечних закладів;

– відомості про медичні послуги, що надаються та інша визначена законодавством інформація.

Заклади, які верифікуються НСЗУ, поділяються на такі типи:

  1. заклад з надання первинної медичної допомоги (зареєстровано 3046* активних закладів);
  2. заклад з надання вторинної, третинної, паліативної медичної допомоги та реабілітаційної допомоги (зареєстровано 10482* активних закладів);
  3. заклад з надання екстреної медичної допомоги (зареєстровано 25* активних закладів);
  4. аптечний заклад (зареєстровано 2793* активних закладів).

* станом на 31.08.2023

Верифікація даних з ЄДР відбувається в автоматичному режимі. Відповідно заклад зможе зареєстроватися в ЕСОЗ та успішно функціонувати при умові, що він вже зареєстрований в ЄДР та має активний статус. Відомості щодо чинної ліцензії вносяться до Реєстру керівниками або уповноваженими особами закладу охорони здоров’я.

Заклад лише тоді зможе успішно пройти верифікацію в ЕСОЗ, якщо усі відомості внесені згідно з чинною ліцензією. У випадку некоректного внесення даних про ліцензію заклад не пройде верифікацію. Подати повторну заявку на верифікацію та активацію в ЦБД ЕСО він зможе лише після того, як виправить перелік розбіжностей в реєстраційних даних. Цей перелік йому надає спеціаліст з верифікації НСЗУ. 

За умови успішного проходження верифікації даних користувачі закладу охорони здоров’я отримують можливість повноцінно функціонувати в електронній системі охорони здоров’я – вести медичні записи, виписувати направлення, рецепти, складати плани лікування, створювати електронні медичні висновки, подавати заяву на укладення договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій тощо. 

Користувачі неверифікованих закладів таку можливість матимуть лише після верифікації. 

Коректне внесення реєстраційних даних про заклади та відповідність даних ліцензії – важливі фактори для успішної верифікації. Саме керівники закладів охорони здоров’я мають подбати точність та коректність заповнення даних.

Джерело: НСЗУ

11 Жовтня 2022
Про незламність та єдність українського народу уже ходять легенди.
Ми конвертуємо нашу злість у донати та допомогу один одному. Ми непереможні, коли єдинні. Саме тому за ініціативи Міністерство охорони здоров’я України запроваджується ініціативу допомоги медикам в інших регіонах.
Механізм передбачає роботу медиків в інших регіонах. У першу чергу, йдеться про заклад, у яких наразі перевантаження та дифіцит медичних працівників. Такі заклади потребують підсилення і залучення медичних працівників для надання допомоги пацієнтам та постраждалим, у тому числі внаслідок бойових дій.
Механізм направлення медиків дозволить оперативно закривати потреби медичних закладів у необхідних спеціалістах та сприятиме якнайшвидшому відновленню нормальної життєдіяльності деокупованих територій та здоровʼя наших громадян.
Важливо: строк відрядження медичних працівників не може перевищувати 30 календарних днів.
Медики можуть самостійно подати письмову заяву про бажання працювати в закладах охорони здоров’я, що потребують підсилення. Відповідна заява подається в довільній формі на ім’я керівника закладу, де вони працюють, та керівника Центру медицини катастроф МОЗ. Для зручності свої дані медики можуть подати, заповнивши форму за посиланням: ​​
Також Центр медицини катастроф може залучати до надання допомоги або аеромедичної евакуації медиків і фахівців з реабілітації, які не мають українського громадянства. Йдеться про іноземців відповідної кваліфікації, окрім громадян росії та білорусі.
11 Липня 2025

Наказом Національної служби здоровʼя від № 494 від 11.07.2025 вперше було затверджено технічні вимоги до пацієнтських інформаційних систем (ПІС), дотримання яких є необхідним для підключення до центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (ЦБД ЕСОЗ). 

Це означає, що з 11.07.2025 ДП “Електронне здоровʼя” починає прийом заявок на тестування пацієнтських інформаційних систем (ПІС) для впровадження особистого кабінету пацієнта. 

Підключення пацієнтських інформаційних систем до ЦБД ЕСОЗ дозволить пацієнтам використовувати функціональні можливості ЕСОЗ. На початковому етапі – знайти та подати декларацію лікарю первинної медичної допомоги, змінювати персональні дані тощо.

Серед модулів, які підлягають тестуванню, зокрема: 

  • Авторизація ПІС
  • Авторизація користувача 
  • Реєстрація користувача
  • Завантаження електронних копій оригіналів документів
  • Припинення дії токенів 
  • Управління доступами, наданими користувачем для ПІС
  • Отримання і перегляд даних запису про пацієнта
  • Зміна персональних даних пацієнта
  • Управління Деклараціями (подання, перегляд, припинення, перегляд та управління запитами)
  • Робота із переліками, довідниками та класифікаторами.

Нагадаємо алгоритм проходження тестування:

  1. Підготуйте необхідні документи.
  2. Подайте запит на тестування та додайте необхідний набір файлів.
  3. Адміністратор проведе тестування у попередньо встановлений термін.
  4. Отримайте висновок за результатами тестування. 

Нагадаємо: пацієнтські інформаційні системи – це веб-сайти чи мобільні застосунки, які дозволяють користувачам використовувати цифрові можливості особистого кабінету пацієнта в електронній системі охорони здоровʼя (ЕСОЗ).

Наразі це лише перший етап впровадження особистого кабінету пацієнта. Надалі він буде доповнюватися новими функціональними можливостями.

Запрошуємо операторів пацієнтських інформаційних систем долучатися до ЕСОЗ!

3 Травня 2022
✔️ Український стартап Headway на базі інструкцій Міністерства охорони здоровʼя та ДСНС, Центру стратегічних комунікацій та інших офіційних джерел інформації, оформлені в інфографіки, якими зручно користуватися офлайн. В цих інфографіках ви знайдете алгоритми дій першої домедичної допомоги, як убезпечити себе при хімічний та радіаційній небезпеці, як жінкам убезпечити себе та немовлят. Детальніше ознайомитись можна за посиланням –
✔ Мобільний застосунок Hearty app допомагає батькам дбати про емоційний та психічний стан дітей під час війни. Додаток підказує прості ігри та активності. Він працює офлайн і його можна використовувати навіть в укриттях. У застосунку також доступні книги, аудіоказки українською та інший контент. Додаток доступний для iOS- https://apple.co/3vJlTIV Android-
✔️ Корисний додаток із детальними інструкціями про надання першої медичної допомоги. У додатку знаходиться поради як для військових, так і для цивільних. Також зібрані покрокові інструкції з ілюстраціями та нагадуваннями, а для цивільних є навіть відеоінструкція допомоги у випадку кровотечі. Додаток працює і офлайн, тому скористатися їм ви можете у будь-який момент, детальніше за посиланням – для ІOS- https://apple.co/3KlqFBq Android-