МОЗ та ДП “Електронне здоровʼя” спільно з KSE провели дослідження якості взаємодії користувачів з ЕСОЗ

З червня за ініціативи Міністерство охорони здоров’я України та ДП «Електронне здоровʼя», за підтримки Kyiv School of Economics проходило дослідження якості взаємодії медичних працівників з електронною системою охорони здоровʼя (ЕСОЗ). Головна мета дослідження – розробка методології для регулярного вимірювання індексу якості взаємодії користувача з ЕСОЗ.
У дослідженні взяли участь лікарі, які щодня працюють з електронною системою охорони здоровʼ я та практично можуть оцінити як переваги, так і труднощі у роботі з системою.
До експертної групи лікарів, які виявили бажання взяти участь у дослідженні, долучилися близько 700 медичних фахівців різної спеціалізації, щонайменше 230 з них взяли участь в анкетуванні, та понад 40 – в глибинних інтервʼ ю. У ході кількох етапів дослідження було визначено ряд ключових питань та потреб, з якими регулярно зіштовхуються користувачі. Серед них: питання швидкості передачі даних, пропозиції щодо розширення та оптимізації бізнес-процесів функціонала реєстрації пацієнта, зміни його реєстраційних даних тощо. Також лікарі надали свої відгуки та рекомендації щодо їх взаємодії, зокрема і з медичними інформаційними системами.
Наразі команда проєкту спільно з експертами-соціологами з Київської школи економіки завершили аналіз дослідження, сформували методологію для вимірювання індексу оцінки взаємодії користувачів та передали рекомендаційні звіти для представників медичних інформаційних систем для подальшого опрацювання.
Надалі планується впровадження напрацьованої методології для проведення регулярного моніторингу користувацького досвіду та вимірювання індексу оцінки якості взаємодії всіх користувачів ЕСОЗ.
Також рекомендуємо
14 Квітня 2021

Шановні партнери та користувачі ЕСОЗ!

З метою оптимізації та покращення продуктивності системи ЕСОЗ, проводимо планові технологічні роботи.

Задля мінімізації можливих незручностей для користувачів, регламентні роботи відбуватимуться з 21:00 14.04.2021, орієнтовний час робіт від 150 хвилин. 

Дякуємо за розуміння!

26 Грудня 2023

Нещодавно відбулося третє засідання офісу координації розвитку електронної охорони здоров’я. Цей орган створено для ефективної взаємодії та управління розвитком електронної охорони здоровʼя. 

Темою засідання стали підсумки 2023 року та узгодження дорожньої карти проєктів eHealth на 2024 рік. 

Протягом 2023 командою ДП “Електронне здоровʼя” спільно з МОЗ та НСЗУ було реалізовано цілу низку цифрових проєктів в ЕСОЗ. Зокрема, завдяки новим сервісам можна:

  • придбати рецептурні ліки за електронним рецептом від лікаря 
  • отримувати імуносупресивні, знеболювальні ліки, а також тест-смужки для глюкометрів за е-рецептом у межах програми реімбурсації
  • обліковувати категорії пацієнтів відповідно до різних нозологій
  • формувати COVID-сертифікати для пацієнтів, які отримали щеплення за кордоном
  • спрощено формувати медичні висновки про тимчасову непрацездатність та вагітним жінкам обирати коли саме йти у декретну відпустку
  • обліковувати реабілітаційні втручання в ЕСОЗ на основі класифікатора МКФ
  • керувати справами юридичної особи та реорганізацією закладів охорони здоровʼя
  • використовувати кабінет фактичного і клінічного моніторингу

 «2023 рік був складний. І 2024-й буде нелегким. Побажань до оцифрування процесів багато. Очевидно, електронна система охорони здоров’я дозволяє значно спростити процеси, зробити їх ефективнішими. У міністерстві зацікавлені в цьому.  Тому офіс координації розвитку електронної охорони здоров’я потрібен – щоби зрозуміти можливості, визначити пріоритети і їх дотримуватися”, – зазначає міністр охорони здоров’я Віктор Ляшко.

У 2023 році впровадження телемедицини в Україні вийшло на новий рівень, зокрема було схвалено Стратегію розвитку телемедицини в країні та законодавчі зміни, інтегровано гуманітарні телемедичні рішення у заклади охорони здоровʼя.

Плани з розбудови електронної системи охорони здоров’я залишаються такими ж амбітними як і були до цього – це і впровадження нових медичних записів, нових видів медичних висновків, інтеграцій між системами. При цьому саме 2024 рік має стати ключовим для пацієнта – на наступний рік в нас заплановано запуск першої фази Кабінету пацієнта, що зробить його повноцінним користувачем системи”, – Дмитро Черниш, директор департаменту розвитку електронної системи охорони здоров’я НСЗУ.

Дорожньою картою проєктів eHealth на 2024 рік заплановано роботу над 142 проєктами, які зокрема включають стратегічні, операційні, євроінтеграційні та антикорупційні категорії проєктів. 

За підсумками року можна впевнено сказати, що наша держава не лише вистояла, але й змогла в умовах турбулентності запустити низку інноваційних цифрових проєктів у сфері охорони здоров’я. Тож вдячний кожному фахівцю за професіоналізм і бажання трансформувати медицину в Україні”, – керівник ДП “Електронне здоров’я” Олександр Ємець. 

Крім іншого продовжується робота з модернізації державних реєстрів, ведеться робота над впровадженням нових реєстрів у сфері охорони здоровʼя на базі «Дія.Engine», два з яких реалізовує ДП “Електронне здоров’я”, а саме — Державний реєстр харчових добавок та Державний реєстр дезінфекційних засобів. 

11 Січня 2019

Відтепер з’явилася технічна можливість укладати декларації з лікарями первинної медичної допомоги понад рекомендовану кількість, затверджену МОЗ.

Нагадаємо, оптимальний обсяг практики  для терапевта – 2000 декларацій, для сімейного лікаря – 1800, для педіатра – 900. Оптимальний обсяг практики – кількість пацієнтів, яка з одного боку – дозволить пацієнту отримати якісні медичні послуги, а з іншого – забезпечить лікарю гідну оплату його роботи.

З 10 січня 2019 року лікарі матимуть технічну можливість укладати декларації понад оптимальну кількість. Для декларацій понад оптимальний обсяг як інструмент балансу вводяться коригувальні коефіцієнти.  

Ці зміни були внесені до електронної системи відповідно до Постанови КМУ від 18 грудня 2018 року. Ознайомитися з деталями та порядком застосування коефіцієнтів можна за посиланням: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1117-2018-%D0%BF).

20 Листопада 2023

Впровадження електронного рецепта – один із кроків у боротьбі з нераціональним вживанням антибіотиків, що призводить до розвитку антибіотикорезистентності.

У всьому світі одним із основних інструментів стримування антибіотикорезистентності є рецептурне призначення ліків та їх відпуск з аптек. Одним із зручних інструментів забезпечення рецептурного обігу антибактеріальних ліків є електронний рецепт.

Саме тому з серпня минулого року в Україні відпуск антибіотиків почав здійснюватися за е-рецептом. Втім ця норма не є новою, додався лише новий цифровий інструмент – електронний рецепт.

Нагадаємо, що на перехідному періоді пацієнт може сам обрати, який тип рецепта є для нього більш зручним – електронний чи паперовий. 

Як отримати е-рецепт на ліки та в якій аптеці його погасити – детальніше в розʼясненні МОЗ:

  1. Рішення щодо призначення рецептурних ліків приймає лікар. Тому, щоб отримати рецепт на рецептурний препарат необхідно звернутися до лікаря.
  2. Якщо вам потрібно вживати рецептурний препарат, лікар запропонує обрати електронний чи паперовий рецепт. Якщо ж ви обрали електронний рецепт, то лікар сформує е-рецепт в ЕСОЗ, вказавши діючу речовину, дозування, тривалість курсу та інструкції з прийому ліків.
  3. Після цього ви отримаєте СМС-повідомлення з номером електронного рецепта та унікальним кодом його погашення. А в разі, якщо при реєстрації в ЕСОЗ ви обрали метод автентифікації не за телефоном, а за документами, лікар роздрукує вам інформаційну довідку, яка міститиме необхідні реквізити. Звертаємо увагу, що кожен пацієнт має право отримати інформаційну довідку. Якщо вам вона потрібна – скажіть про це лікарю.
  4. Знайти аптеку, яка відпускає ліки за електронним рецептом можна, скориставшись , який підкаже адресу найближчої для вас аптеки. Для цього достатньо ввести чи обрати з переліку в пошуковому рядку назву вашого населеного пункту.
  5. Ви можете придбати ліки за електронним рецептом в аптеці протягом 90 днів. А якщо вам призначено ліки на пільгових умовах чи за програмами реімбурсації, то строк таких рецептів складає 30 днів, а для наркотичних (психотропних) ліків – 10 днів.
  6. Для того, щоб придбати ліки, достатньо повідомити фармацевту потрібні реквізити з СМС чи інформаційної довідки – номер рецепта та код погашення.
  7. Фармацевт запропонує вам наявні в аптеці лікарські засоби, які містять діючу речовину у визначеному дозуванні та формі випуску, що призначив вам лікар – так ви зможете обрати ліки відповідно до вашого бюджету. Лікуйтеся свідомо та будьте здорові!

Нагадаємо, що військові адміністрації, підрозділи Збройних сил, а також залучені волонтерські та благодійні організації можуть закуповувати антибактеріальні лікарські засоби оптово безпосередньо у дистрибʼюторів для потреб воєнного часу без рецепта.

А також аптеки, що перебувають у зоні проведення бойових дій або в тимчасовій окупації, оточенні, на час дії воєнного стану, зможуть і далі відпускати пацієнтам рецептурні антибактеріальні лікарські засоби без рецепта лікаря.