Фаховий захід щодо міждисциплінарної взаємодії в діагностиці та лікуванні стоматологічних хвороб

Сьогодні проходить Фаховий захід щодо міждисциплінарної взаємодії в діагностиці та лікуванні стоматологічних хвороб від Асоціації стоматологів України, у якому беруть участь експерти-стоматологи, а також представники органів державної влади у сфері охороні здоров’я.

🔷 Уже відбувся виступ від команди eZdorovya, у якому Julia Zaderyaka розповіла, як лікарям-стоматологам підготуватися до реєстрації та роботи в електронній системі охорони здоровʼя.

🔷 Зокрема для реєстрації медичного закладу в ЕСОЗ необхідно:

Крок 1. Обрати медичну інформаційну систему. Детальніше:

Крок 2. Безпосередньо зареєструвати керівника закладу, заклад, його підрозділи та працівників в ЕСОЗ. 

🔷 Для реєстрації закладу керівнику медичного закладу знадобиться: активна поштова адреса, діючий електронний підпис (КЕП) юридичної особи (бажано на захищеному носії), основні відомості про керівника закладу (його паспорт, індивідуальний податковий номер) та відомості про заклад (ліцензія на провадження господарської діяльності з медичної практики). 

🔷 Тема виступу була присвячена взаємодії стоматологічних закладів з електронною системою охорони здоровʼя, оскільки нещодавно рішенням Уряду було подовжено термін обов’язкового підключення закладів охорони здоровʼя та лікарів-ФОП до ЕСОЗ до 31 березня 2023. 

Завдяки розвитку електронної системи охорони здоровʼя пацієнт зможе мати централізований доступ до своєї електронної медичної карти, незалежно від того, в якому закладі він отримує допомогу – державному чи приватному. А лікар – отримає не лише сучасні та ефективні цифрові інструменти, але й зможе лікувати пацієнта ще ефективніше, використовуючи актуальну, вичерпну та повноцінну інформацію про здоровʼя пацієнтів”, – зауважила під час виступу начальниця відділу з розвитку ЕСОЗ та зовнішніх комунікацій  ДП “Електронне здоров’я” Julia Zaderyaka.

🤝 Дякуємо організаторам за запрошення та організацію заходу, а ми й далі продовжуємо працювати над розвитком цифрового здоров’я в Україні!

Також рекомендуємо
14 Січня 2025

UPDT: станом на 12:41 можливість авторизації в ЦБД ЕСОЗ відновлено. Будь ласка, оновіть сторінку авторизації для успішного входу в систему.  Якщо увійти не вдається, рекомендуємо очистити кеш на вашому комп’ютері. Якщо маєте інші труднощі – зверніться до технічної підтримки вашої МІС.

Наразі в центральній базі даних ЕСОЗ спостерігаються тимчасові технічні труднощі через недоступність окремих сервісів Google. Зокрема – при авторизації користувачів у системі.

Команда НСЗУ та ДП “Електронне здоров’я” робить усе, щоб ви якнайшвидше повернулися до користування системою. Про результати робіт повідомимо додатково.

Слідкувати за оновленнями можна тут: https://status.ehealth.gov.ua/.

Нагадуємо, як діяти під час затримок у роботі ЦБД ЕСОЗ:

  • Призначення ліків коштом пацієнта (крім наркотичних) може здійснюватися на паперових рецептурних бланках.
  • Призначення ліків та тест-смужок за програмою реімбурсації, а також наркотичних препаратів можливе лише за е-рецептом. Тому, будь ласка, проінформуйте пацієнтів про можливі затримки та можливість отримання е-рецептів після відновлення роботи ЕСОЗ.
  • Усі медичні записи, направлення та рецепти слід внести до системи одразу після усунення технічних несправностей.
  • Медичні висновки про тимчасову непрацездатність під час недоступності ЕСОЗ формуються не пізніше п’яти днів з моменту встановлення лікарем факту непрацездатності.
  • Договори з НСЗУ можливо буде підписати після усунення технічних несправностей.

 

20 Лютого 2024

❓Чи зіштовхуєтесь ви з ситуаціями, коли під час роботи з ЕСОЗ ви не можете переглянути певні записи в ЕСОЗ про стан пацієнта?

Більшість опитаних лікарів відповіли, що час від часу мають такі труднощі та повʼязують це з тим, що такі дані були внесені іншим закладом або через іншу МІС – а тому їх неможливо переглянути. 

🙅‍♀️Спростовуємо цей міф та запрошуємо вас долучитися до вебінару “Доступ до даних в ЕСОЗ. Як медичному працівнику переглянути дані, внесені іншим фахівцем чи закладом”. 

На вебінарі ми поговоримо про:

🔸 причини, чому лікар може “не бачити” записи про здоровʼя пацієнта, які зробив інший медик

🔸 як уникнути таких ситуацій

🔸 хто та за яких умов може переглядати дані про пацієнта в ЕСОЗ

🔸 як подати запит та як здійснюється доступ до даних пацієнта

🔸 відповіді на поширені запитання медиків.

А для того, щоби зробити цей вебінар ще більш корисним для вас, інформуємо, що всі глядачі матимуть можливість отримати сертифікат та 1 бал БПР на платформі Академії НСЗУ!

Дата та час вебінару: 28 лютого, 16:00 год.

Наш доповідач:

Євген Батура – експерт з розвитку електронної системи охорони здоровʼя

Трансляція відбудеться на: 

🔸Платформі Zoom:  

🔸YouTube каналі eHealth – Україна: https://youtube.com/live/4OumbFYmxTQ?feature=share 

🔸YouTube каналі НСЗУ: https://youtube.com/live/6xqsQG_A9U0?feature=share 

❓ Залишайте свої питання у реєстраційній формі, аби саме ваше питання увійшло до вебінару!

Під час блоку «запитання-відповіді» перевага надаватиметься учасникам, які переглядатимуть ефір на платформі Zoom. Запис вебінару буде доступний на платформі YouTube. 

🔥 Нагадуємо, що вже традиційно ми проводимо вебінари в останню середу місяця, то ж не пропустіть майбутні події та стежте за оновленнями на каналах eHealth! Просимо поширити це повідомлення серед колег та профільних груп! 

11 Лютого 2022

У 2022 році запланований поетапний перехід на відпуск рецептурних лікарських засобів з аптек за електронним рецептом. Перший етап – відпуск антибактеріальних ліків за е-рецептом розпочнеться уже в квітні цього року.

Електронний рецепт спростить аптечним закладам виконання вимог законодавства щодо рецептурного відпуску лікарських засобів. 

Якщо ваш аптечний заклад уже працює з електронним рецептом у межах програми реімбурсації “Доступні ліки”, не потрібно укладати жодних додаткових договорів. Передусім рекомендуємо звернутися до представників медичної інформаційної системи, що встановлена у закладі, та уточнити, коли стане доступним відповідний функціонал. Також подбайте про отримання КЕП для усіх працівників.

Якщо до цього ваша аптека не працювала з програмами реімбурсації, необхідно:

  1. обрати медичну інформаційну систему, яка має необхідний функціонал. Перелік підключених МІС можна знайти на сайті системи – ehealth.gov.ua у розділі “Підключені до ЕСОЗ МІС”. При виборі МІС та укладенні договору про надані послуги, радимо звернути особливу увагу на послуги з навчання та підтримки як одні з пріоритетних вимог; 
  2. забезпечити працівників закладу кваліфікованим електронним підписом; 
  3. зареєструвати заклад, його підрозділи та фармацевтичних працівників, які будуть здійснювати відпуск рецептурних ліків в ЕСОЗ через МІС.  На цьому етапі рекомендуємо звернутися за підтримкою до представників вашої МІС, які проконсультують вас щодо коректного внесення даних. 

Після пройдення цих кроків, працівники аптек зможуть працювати з функціоналом погашення е-рецепта на антибіотики, як тільки функціонал стане доступним в ЕСОЗ. 

Використовуючи функціонал е-рецепта, аптеки додатково зможуть здійснювати відпуск препаратів за програмою реімбурсації “Доступні ліки”.

 

Для довідки

З метою виконання вимог законодавства щодо рецептурного призначення та відпуску рецептурних лікарських засобів до кінця 2022 року запланований поетапний перехід на електронний рецепт.

Впровадження е-рецепта буде відбуватися в 3 етапи. Перший із них – призначення та відпуск антибактеріальних лікарських засобів (антибіотиків) за електронним рецептом. Другий етап – поширення е-рецепта на наркотичні ліки, які зараз призначаються на спеціальних рецептурних бланках форми № 3. Третій – відпуск усіх рецептурних препаратів за е-рецептом за усіма джерелами фінансування.

Так, на першому етапі, електронна система охорони здоровʼя дозволить відслідковувати дані про призначення та споживання антибактеріальних ліків в Україні. А електронний рецепт сприятиме вирішенню проблеми неконтрольованого та нецільового використання антибіотиків.

14 Грудня 2022
Міністерство охорони здоровʼя нагадує, що пацієнти, які отримали щеплення проти коронавірусної хвороби, можуть отримати відповідний COVID-сертифікат на порталі чи у застосунку «Дія». Так, на сьогодні українці згенерували понад 11,8 млн «зелених» сертифікатів. До того ж виданий в Україні COVID-сертифікат визнають і за кордоном, щонайменше в 79 країнах.
Така можливість доступна, зокрема, й у разі отримання другої бустерної дози щеплення.
👩‍⚕️🧑‍⚕️ Для того, щоб отримати такий сертифікат, необхідно сформувати відповідний запит на порталі чи в застосунку «Дія». Це можна зробити одразу після того, як медичний працівник внесе дані про вакцинацію до електронної системи охорони здоров’я.
📲 Для цього:
– авторизуйтеся у застосунку;
– натисніть «Послуги» та виберіть пункт «COVID-сертифікати» — «Отримати сертифікат»;
– позначте згоду на передачу даних з електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ) у Дію.
Термін дії такого документа становитиме 270 днів, а термін відображення у застосунку «Дія» – 545 днів з моменту проведення щеплення.
🖥 Така можливість є доступною завдяки впровадженню відповідної функціональності в електронній системі охорони здоровʼя на основі даних про другу бустерну дозу проти COVID-19.
🌍 Виданий в Україні сертифікат повністю відповідає оновленим технічним вимогам щодо COVID-сертифікатів, що були прийняті Європейською комісією цієї осені. Скористатися цифровим документом на підтвердження вакцинації можна як в межах країни, так і за кордоном – у країнах, які входять до Довірчої мережі, США, Канаді, Мексиці та багатьох інших.
❗Нагадаємо, що попередньо в Україні дозволили другу бустерну дозу для всіх охочих. Друга бустерна доза дозволяється всім повнолітнім з інтервалом від 120 до 270 днів після першої бустерної дози. А також було оновлено схеми поєднань вакцини під час введення другої бустерної дози. Відповідно COVID-сертифікат про другий бустер успішно генерується за умови дотримання будь-якої з дозволених схем поєднання вакцин, визнаних в Україні.
🔬 Окрім цифрового COVID-сертифіката українці, які отримали другий бустер, за потреби можуть отримати Міжнародне свідоцтво про вакцинацію і профілактику. Як і раніше, такий документ можна отримати у сімейного лікаря чи медичного працівника, який проводив щеплення. Він міститиме дані про усі дози проведених щеплень проти коронавірусної хвороби.