Регламентні роботи в ЕСОЗ!

Шановні партнери та користувачі ЕСОЗ!

З метою оптимізації та покращення продуктивності системи ЕСОЗ, проводимо планові технічні роботи.

Задля мінімізації можливих незручностей для користувачів, регламентні роботи відбуватимуться з 21:00 27.01.2023 та до 23:30 27.01.2023 року

Актуальну інформацію про технічні роботи на центральному компоненті ЕСОЗ відслідковуйте на сторінці: https://status.ehealth.gov.ua/

Дякуємо за розуміння!

Також рекомендуємо
10 Січня 2022

Шановні партнери та користувачі ЕСОЗ!

З метою оптимізації та покращення продуктивності системи ЕСОЗ, проводимо планові технологічні роботи.

Задля мінімізації можливих незручностей для користувачів, регламентні роботи відбуватимуться з 22:00 10.01.2022 та до 22:40 10.01.2022  .

Дякуємо за розуміння!

22 Лютого 2024

Електронна система охорони здоров’я (ЕСОЗ) складається з центральної бази даних (ЦБД) та медичних інформаційних систем (МІС). ЦБД належить державі в особі Національної служби здоровʼя України (НСЗУ). Тоді як МІС – це програмне забезпечення, через яке медичні заклади можуть зберігати дані в себе в цифровому вигляді та передавати необхідні дані в ЦБД. 

Завдяки електронній системі охорони здоров’я медичні заклади можуть зберігати інформацію в цифровому вигляді, в тому числі в ЦБД для подальшого контрольованого доступу до неї іншими медичними працівниками. А отже, швидше працювати з медичними даними та приймати більш ефективні рішення для надання медичних послуг пацієнту. Пацієнт же використовує такі електронні інструменти як електронні рецепти, направлення, медичні висновки про тимчасову непрацездатність тощо.

Які персональні дані вносяться в ЕСОЗ?

У першу чергу в ЦБД ЕСОЗ вносяться персональні про пацієнта під час його реєстрації.  Зареєструвати пацієнта може будь-який лікар, який працює з ЕСОЗ: як лікар первинної медичної допомоги, так і лікар спеціалізованої ланки.

Персональні дані дозволяють ідентифікувати людину як в ЕСОЗ, так і в інших державних системах, коректно облікувати надане їй медичне обслуговування в електронній медичній карті та надати пацієнту доступ до сервісів (е-рецепти, е-направлення тощо).

Зокрема, в електронну систему вносяться: прізвище, ім’я, по батькові, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), реквізити документа, що посвідчує особу,  контактні дані, інформація про обраний метод автентифікації тощо.

Після внесення даних пацієнт перевіряє їх на відсутність помилок. Якщо помилок немає – лікар накладає на створений в ЕСОЗ запит свій електронний підпис. Відтак запит потрапляє в центральну базу даних та отримує унікальний ідентифікатор пацієнта в системі.

Набір персональних даних про кожного пацієнта й утворює реєстр пацієнтів у складі центральної бази даних. Внесення даних до реєстру регулюється Порядком ведення Реєстру пацієнтів в електронній системі охорони здоровʼя.

Яка медична інформація пацієнта зберігається в ЕСОЗ?

До медичної інформації в ЦБД ЕСОЗ належать: інформація про візити до лікаря, госпіталізації, консультації, плани лікування, інформація про електронні направлення, рецепти, медичні висновки, процедури, імунізації тощо. Ці дані зберігаються і безпосередньо в самому медичному закладі, і передаються в ЦБД через медичні інформаційні системи.

Зберігання медичної інформації організовано окремо від зберігання персональних даних пацієнтів, що забезпечує додатковий захист інформації та конфіденційності пацієнтів. Персональні дані з медичною інформацією пов’язані через унікальний ідентифікатор пацієнта в реєстрі пацієнтів з використанням шифрування для забезпечення неможливості нерегламентованої ідентифікації пацієнта через його медичну інформацію або навпаки.

Завдяки централізованому збереженню медичної інформації в ЦБД ЕСОЗ медичні працівники отримують в режимі реального часу (за згодою пацієнта) повну, зрозумілу та актуальну медичну інформацію для прийняття подальших рішень щодо встановлення діагнозів, призначення лікування тощо.

Набори медичних даних про пацієнта формують реєстр електронних медичних записів, записів про направлення та рецепти і реєстр медичних висновків, які регулюються відповідними порядками МОЗ.

21 Квітня 2021
Оператори мобільного зв’язку Vodafone, Київстар та lifecell надали безкоштовний доступ до інтернету та голосових дзвінків медикам та координаторам, що залучені до імунізації проти COVID-19. Тепер лікарям ще простіше вносити записи про вакцинацію до ЕСОЗ.
Під час імунізації медики вносять записи про щеплення пацієнтів до електронної системи охорони здоров’я. Часто мобільним бригадам з імунізації доводиться виїжджати у
місця, де немає стаціонарного доступу до інтернету або зв’язку. Тому забезпечення потужним мобільним інтернетом є важливою підтримкою.
Уже на сьогодні 270 мобільних бригад здійснюють вакцинацію від COVID-19. Усі вони забезпечені мобільним зв’язком.
Нагадуємо, що записатись на вакцинацію можна:
🔹Через національний контакт-центр із протидії поширенню хвороби COVID-19 за єдиним безоплатним номером 0-800-60-20-19.
🔹На порталі Дія
🔹За допомогою мобільного додатку Дія
17 Серпня 2022
З 1 серпня українські лікарі почали працювати з функціоналом виписки електронних рецептів на антибіотики.
Зокрема, така можливість стала доступною і для фахівців спеціалізованої медичної допомоги – на амбулаторному рівні та в умовах стаціонару.
Принагідно нагадуємо, що при наданні спеціалізованої медичної допомоги (як під час амбулаторного лікування, так і в умовах стаціонару) виписувати електронний рецепт на антибіотик повинен саме той спеціаліст, який проводить огляд пацієнта, визначає діагноз та здійснює призначення, а отже – відповідає за процес лікування пацієнта.
У такому випадку скерування пацієнта до сімейного лікаря для виписки е-рецепта є недоцільним.
Що важливо знати про виписку рецептів на антибіотики?
🔷 У разі, якщо лікар, не має технічної можливості виписати електронний рецепт (заклад не підключений до Електронної системи охорони здоровʼя (ЕСОЗ), відсутній функціонал у Медичній інформаційній системі (МІС) тощо), лікар має виписати пацієнту паперовий рецепт на спеціальному бланку форми ф-1.
🔷 Важливо зауважити, що інформаційна довідка/паперовий бланк мають обовʼязково бути засвідчені особистим підписом та печаткою лікаря. Це є свідченням достовірності рецепта.
🔷 Якщо пацієнт перебуває на лікуванні у стаціонарі, медичний заклад за умовами співпраці з НСЗУ повинен забезпечувати пацієнтів медикаментами, зокрема антибіотиками, які визначені Національним переліком основних лікарських засобів та галузевими стандартами у сфері охорони здоров’я. Для призначення та застосування таких лікарських засобів виписувати рецепт пацієнту не потрібно. Ці ліки гарантовано мають надаватися пацієнтам безоплатно.
🔷 У разі виняткових ситуацій, якщо пацієнт для лікування у стаціонарі потребує антибіотик, не передбачений Нацпереліком та галузевими стандартами у сфері охорони здоров’я, лікар зможе виписати йому рецепт. Зауважимо, що у такому випадку для виписки рецепта на антибіотики в стаціонарі потрібна відповідна підстава, адже всі дані про призначення лікар вноситиме до ЕСОЗ. Якщо лікар випише рецепт на ліки, які мають надаватися в стаціонарі безоплатно – це вважатиметься порушенням умов договору з НСЗУ.
🔷 Якщо лікар здійснює виписку зі стаціонару пацієнта, який потребує подальшої антибіотикотерапії, лікар стаціонару повинен виписати рецепт, щоб пацієнт у той же день міг придбати ліки та продовжити лікування вдома.