Як відслідкувати гуманітарний вантаж?
Повідомлення від ЕСОЗ надходять пацієнту (законному представнику) на номер телефону, що зазначений в Реєстрі пацієнтів, через СМС або Viber (за наявності).
Проте інколи трапляється так, що повідомлення не надходять – чому так стається і що в таких випадках робити?
Розглянемо найбільш поширені причини та пояснимо, як діяти у таких ситуаціях.

Причина #1: При реєстрації в ЕСОЗ пацієнт обрав метод автентифікації не за номером телефону
Якщо при реєстрації в ЕСОЗ або під час оновлення своїх даних ви обрали метод автентифікації з типом “за документами”, то не отримуватимете сповіщення від ЕСОЗ на свій номер телефону. Також ви не зможете підтверджувати доступ медичного працівника до ваших медичних даних.
Рекомендуємо вам змінити свій метод автентифікації на метод з типом “за номером телефону” – так сповіщення та коди підтвердження будуть надходити на ваш номер телефону.
Що робити?
Щоб змінити свій метод автентифікації, зверніться до лікаря, щоб він вніс ваш номер телефону до системи. Для підтвердження такої дії на ваш номер телефону надійде повідомлення з 4-значним кодом.
Якщо ви не маєте сімейного лікаря (терапевта, педіатра), то фахівці НСЗУ можуть актуалізувати ваш номер у системі за відповідним зверненням.
Причина #2: У пацієнта змінився номер телефону або номер внесено з помилкою
Якшо ви не отримали сповіщення від ЕСОЗ ні на свій номер, ні на Viber або ж якщо ви з певних причин перестали отримувати сповіщення – разом з лікарем перевірте актуальність свого номера телефону.
Зверніть увагу! Повідомлення від ЕСОЗ надходять на той номер телефону, який ви вказали при реєстрації в ЕСОЗ. Якщо ви змінили цей номер або номер внесений із помилкою, то потрібно актуалізувати його.
Що робити?
Якщо ви придбали додатковий номер телефону і хочете отримувати повідомлення від ЕСОЗ саме на нього, то зверніться до вашого лікаря або будь-якого лікаря, в якого будете на прийомі для зміни номеру телефону в системі. Для підтвердження такої дії на старий номер телефону надійде 4-значний код.
Якщо ви втратили доступ до вашого номеру телефону, який зазначено в системі або повідомлення надходять на невідомий вам номер чи з будь-якої іншої причини, через яку ви не можете отримати код підтвердження, вам потрібно звернутися до НСЗУ через онлайн-форму за посиланням.
Після виконання вашого запиту зверніться до лікаря для реєстрації в системі нового номеру телефону.
Детальніше про те, як змінити номер телефону в ЕСОЗ за посиланням.
Причина #3: Повідомлення надійшло у Viber
Пацієнти вже звикли отримувати повідомлення від ЕСОЗ у вигляді СМС на телефон. А віднедавна сповіщення почали надходити у Viber на номер, який вказаний в Реєстрів пацієнтів.
Проте, якщо Viber не встановлений – ви, як і раніше, отримаєте СМС-повідомлення.
Що робити?
Якщо ви не отримали смс-повідомлення від ЕСОЗ на телефон і ваш номер телефону зареєстровано у Viber, перевірте наявність повідомлення саме там.
Зауважимо, що лікар не обирає спосіб доставки повідомлень. Система робить це автоматично.
Причина #4: У записі пацієнта вказаний номер когось із родичів
Під час реєстрації в ЕСОЗ деякі пацієнти не надають значення номеру телефону, який вказують у своєму записі. Так дехто замість свого номеру, вказує номер телефону родича або іншої особи.
Відповідно так пацієнт не зможе отримувати смс-повідомлення від ЕСОЗ, адже вони надходять на номер іншої особи, який вказаний у системі. А особа, номер якої зазначений, може зловживати такою довірою.
Що робити?
Якщо ви вказали номер іншої особи при реєстрації, то потрібно внести зміни у ваш запис в ЕСОЗ та встановити свій власний номер.
Для цього виконайте дії, описані в причині #2.
Зазначимо, що відсутність номеру телефону чи смартфону не є перешкодою для отримання медичної допомоги. При реєстрації в ЕСОЗ ви можете обрати зручний для вас метод автентифікації і канал інформування від ЕСОЗ. Все ж для зручності рекомендуємо обирати як метод автентифікації саме “за номером телефону”, на який будуть надходити сповіщення від системи. Раніше ми розповідали про те, коли надходять повідомлення від ЕСОЗ та що вони означають.
Наприкінці квітня в ЕСОЗ буде доступне оновлення, яке змінить підхід до роботи з записами пацієнтів в ЕСОЗ. У звʼязку з цим ми запускаємо серію вебінарів про найближчі зміни та запрошуємо медиків долучитися!
На першому вебінарі розкажемо про оновлений процес реєстрації законних представників для дітей та інших недієздатних пацієнтів. Тепер не потрібно буде дублювати дані вручну — законного представника можна буде обрати серед уже зареєстрованих пацієнтів.
Це спростить лікарям первинної та спеціалізованої допомоги оновлювати інформацію, зручніше управляти записами пацієнтів та зменшити кількість помилок!
Запрошуємо долучитися до вебінару «Зміни у роботі з записом пацієнта в ЕСОЗ: реєстрація законних представників за спрощеним процесом».
⏰ Дата та час вебінару: 23.04.2025, 16:00 (тривалість до 1,5 години)
🧑⚕️ Для кого цей вебінар: для всіх лікарів закладів первинної та спеціалізованої медичної допомоги, медичних сестер та братів і працівників реєстратури.
На вебінарі розповімо:
❓Які зміни у роботі з пацієнтом впроваджуються
❓Анонсуємо нові напрямки верифікації
❓Як працюватиме внесення інформації про законного представника
❓Чи потрібно оновлювати дані всіх недієздатних пацієнтів
❓Як зміниться робота методу автентифікації для недієздатних пацієнтів
❓Підказки для пацієнтів.
Доповідач:
Євген Батура – експерт з розвитку електронної системи охорони здоровʼя.
Де відбудеться вебінар:
🔗 На платформі Microsoft Teams
🔗 На YouTube-каналі НСЗУ
❓Хочете поставити запитання заздалегідь?
Залиште його у реєстраційній формі Teams.
🔥 Запис вебінару буде доступний на YouTube. Просимо поширити це повідомлення серед колег та профільних груп!
Національна служба здоров’я України затвердила нову, 30-ту редакцію технічних вимог до медичних інформаційних систем (МІС) для їх підключення до ЦБД ЕСОЗ.
Про це йдеться в Наказі НСЗУ №514 від від 29.08.2024.
Невдовзі в ЕСОЗ будуть впроваджені зміни для всіх користувачів системи, зокрема – нові функціональні можливості, окремі виправлення та оптимізація поточних процесів. Відповідні оновлення вже відображені у технічних вимогах до медичних інформаційних систем та невдовзі будуть інтегровані у роботу користувачів.
Розповімо детальніше, що змінюють нові технічні вимоги до МІС для медичних працівників.
✅Верифікація даних медичних працівників та пацієнтів
Доповнено вимоги в частині онлайн-верифікації даних медичних працівників та пацієнтів в ЕСОЗ.
Нагадаємо, що під час верифікації співставляються дані Реєстру пацієнтів та Реєстру медичних працівників ЕСОЗ з даними з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (ДРФО).
На черзі – верифікація даних з Державним реєстром актів цивільного стану громадян (ДРАЦСГ). Відповідні зміни впроваджуються і на стороні МІС.
Детальніше про верифікацію 👉
- Вебінар “Верифікація даних пацієнтів”.
- Вебінар “Верифікація даних медичних працівнкиів”:
- FAQ: верифікація РНОКПП та актового запису про смерть пацієнта
✅Робота зі взаємодіями
Як було: до моменту затвердження нової редакції технічних вимог діяв перехідний період, який допускав облік в ЕСОЗ або дати взаємодії, або її періоду.
Що змінюється: цими змінами перехідний період закінчується. Після перетестування медичних інформаційних систем в МІС облік взаємодії буде здійснюватися виключно з зазначенням періоду взаємодії. Зазначати дату взаємодії в ЕСОЗ уже буде неможливо.
Детальніше: Розʼяснення зміни щодо обліку взаємодії
✅Робота з планами лікування
Як було: раніше кінцева дата призначення була опційна для заповнення лікарями.
Що змінюється: для створення нових призначень в межах плану лікування за програмами лікар має обовʼязково зазначити кінець запланованого виконання призначення.
Це дозволить оптимізувати управління термінами призначень в межах плану лікування.
✅Робота з призначеннями на медичні вироби
Як було: раніше в межах роботи з планами лікування можна було створювати призначення лише на лікарські засоби та медичні послуги.
Що змінюється: тепер в планах лікування можна буде планувати потребу пацієнта в медичних виробах, зокрема в тест-смужках для вимірювання рівня цукру в крові.
Наразі така можливість є опційною, просте з часом така це стане обовʼязковою вимогою для призначення пацієнту тест-смужок в межах програми реімбурсації.
Слідкуйте за детальнішими розʼясненнями від команди НСЗУ та ЕСОЗ.
Нагадуємо, що також нещодавно відбувся вебінар, присвячений роботі з планами лікування в ЕСОЗ. Переглянути вебінар.