3 060 366 створено медичних висновків про тимчасову непрацездатність в ЕСОЗ
Вже у травні в електронній системі охорони здоров’я з’явиться новий функціонал – реєстрація та облік медичного обладнання. Це важливий крок в цифровізації та побудови прозорої й ефективної системи охорони здоров’я.
Реєстрація медичного обладнання буде обовʼязковою вимогою для всіх надавачів медичних послуг, які зареєстровані та працюють в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ).
Функціонал обліку медичного обладнання дозволить забезпечити потребу в інформації про обладнання відразу для декількох груп користувачів – пацієнтів, управлінців закладів, засновників та представників державних інституцій, зокрема, щоб:
- запевнитися, що обладнання, необхідне для отримання медичної допомоги, наявне у закладі та є робочим;
- бачити актуальну картину наявності обладнання в кожному закладі;
- використовувати дані для планування та управління ресурсами на рівні медичного закладу, регіону й у межах усієї країни;
- у майбутньому підтверджувати відповідність закладу вимогам Програми медичних гарантій під час контрактування.
Перелік медичного обладнання, що підлягає реєстрації та обліку, буде визначено відповідним наказом Міністерства охорони здоров’я України, який очікуємо найближчим часом.
Які дані про обладнання реєструватимуться в ЕСОЗ?
Серед даних, які потрібно буде вносити в ЕСОЗ про медичне обладнання:
- Назва і код
- Місцезнаходження;
- Виробник, дата випуску, модель, серійний та інвентарний номер (за наявності);
- Опис (за потреби);
- Номер закупівлі, термін експлуатації (за наявності);
- Посилання на пов’язане обладнання, додаткові властивості (за потреби);
- Статус доступності медобладнання;
- Дані про особу, що внесла інформацію.
Хто буде реєструвати обладнання?
Відповідатиме за внесення даних про медичне обладнання керівник медичного закладу чи інший уповноважений представник. Наголошуємо, що це робитимуть не медичні працівники, а саме ті працівники, яких уповноважить керівник закладу.
Ці працівники реєструватимуть обладнання, оновлюватимуть інформацію про нього, змінюватимуть статус його доступності, а також відповідатимуть за актуальність цих даних.
Невдовзі медичні заклади отримають інструкції та навчальні матеріали щодо реєстрації та обліку медичного обладнання в ЕСОЗ. Також за детальною інформацією про використання цього функціоналу звертайтеся до служб підтримки своїх медичних інформаційних систем.
З метою комплексної оцінки взаємодії медичних інформаційних систем з центральною базою даних електронної системи охорони здоров’я ДП “Електронне здоровʼя” здійснює посилений системний моніторинг дотримання МІС технічних вимог та вимог законодавства.
Ці заходи є необхідними задля того, щоби всі без обмежень медичні працівники мали повноцінний доступ до всіх функціональних можливостей електронної системи охорони здоров’я, а також їх високу якість та надійний сервіс.
У ході попередньо ініційованих Адміністратором тестувань електронної медичної інформаційної системи “Укрмедсофт” було виявлено невідповідність 3 функціональних модулів вказаної МІС.
Встановлення цієї невідповідності було безумовною підставою для відключення медичної інформаційної системи від центральної бази даних ЕСОЗ. Згідно з цим 9 серпня 2023 року було ухвалено рішення про відключення МІС “Укрмедсофт” від центральної бази даних електронної системи охорони здоровʼя 9 жовтня 2023 року.
При цьому зауважимо, що впродовж 60 днів з моменту прийняття рішення, оператор МІС мав можливість провести роботи над усуненням виявлених порушень та повторно пройти тестування на відповідність технічним вимогам. Так станом на 13.09.2023 оператор МІС “Укрмедсофт” успішно пройшов тестування зазначених модулів та отримав підтверджуючі висновки про позитивний результат тестування.
У звʼязку з цим, враховуючи позитивні результати тестувань МІС “Укрмедсофт” Адміністратором визнав наказ “Про відключення МІС “Укрмедсофт” від 09.08.2023 №36 таким, що втратив чинність.