В ЕСОЗ у травні з’явиться новий функціонал для обліку медичного обладнання

Вже у травні в електронній системі охорони здоров’я з’явиться новий функціонал – реєстрація та облік медичного обладнання. Це важливий крок в цифровізації та побудови прозорої й ефективної системи охорони здоров’я.

Реєстрація медичного обладнання буде обовʼязковою вимогою для всіх надавачів медичних послуг, які зареєстровані та працюють в електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ).

Функціонал обліку медичного обладнання дозволить забезпечити потребу в інформації про обладнання відразу для декількох груп користувачів – пацієнтів, управлінців закладів, засновників та представників державних інституцій, зокрема, щоб:

  • запевнитися, що обладнання, необхідне для отримання медичної допомоги, наявне у закладі та є робочим;
  • бачити актуальну картину наявності обладнання в кожному закладі;
  • використовувати дані для планування та управління ресурсами на рівні медичного закладу, регіону й у межах усієї країни;
  • у майбутньому підтверджувати відповідність закладу вимогам Програми медичних гарантій під час контрактування.

Перелік медичного обладнання, що підлягає реєстрації та обліку, буде визначено відповідним наказом Міністерства охорони здоров’я України, який очікуємо найближчим часом.

Які дані про обладнання реєструватимуться в ЕСОЗ?

Серед даних, які потрібно буде вносити в ЕСОЗ про медичне обладнання:

  • Назва і код
  • Місцезнаходження;
  • Виробник, дата випуску, модель, серійний та інвентарний номер (за наявності);
  • Опис (за потреби);
  • Номер закупівлі, термін експлуатації (за наявності);
  • Посилання на пов’язане обладнання, додаткові властивості (за потреби);
  • Статус  доступності медобладнання;
  • Дані про особу, що внесла інформацію.

Хто буде реєструвати обладнання?

Відповідатиме за внесення даних про медичне обладнання керівник медичного закладу чи інший уповноважений представник. Наголошуємо, що це робитимуть не медичні працівники, а саме ті працівники, яких уповноважить керівник закладу.

Ці працівники реєструватимуть обладнання, оновлюватимуть інформацію про нього, змінюватимуть статус його доступності, а також відповідатимуть за актуальність цих  даних.

Невдовзі медичні заклади отримають інструкції та навчальні матеріали щодо реєстрації та обліку медичного обладнання в ЕСОЗ. Також за детальною інформацією про використання цього функціоналу звертайтеся до служб підтримки своїх медичних інформаційних систем.

Також рекомендуємо
20 Жовтня 2023

З травня 2022 року для медичних сестер та братів доступна можливість вносити дані про вакцинацію пацієнтів в електронну систему охорони здоровʼя (ЕСОЗ). Це стосується як проведеної вакцинації, так і вакцинації, яка не відбулася, або ж обліку щеплень, які проводилися в минулому.

На сьогодні до електронної системи охорони здоровʼя внесено понад 65 млн записів про вакцинацію, з них понад 364 тис. записів – внесено середніми медичними працівниками. Це дані як про вакцинацію проти COVID-19, так і про щеплення за календарем та інші.

На разі важливо більш активно залучати медичних сестер та братів до внесення медичних даних до ЕСОЗ, адже це дозволяє розвантажити лікарів, покращити комунікацію між лікарем і медичними сестрами та братами та повноцінно залучати всіх медичних працівників у лікувальний процес та розвивати їх автономність. 

Нагадаємо, що актуальні та оперативні дані про вакцинацію є основою для забезпечення ефективного реагування та прийняття клінічних та управлінських рішень. До того ж внесення медичних даних до ЕСОЗ дозволяє надійно та захищено зберігати дані про здоровʼя пацієнта на державному рівні. 

Адже, якщо під час воєнних дій пацієнт втратив доступ до медичної документації або її було знищено, він може звернутися до сімейного лікаря за місцем перебування, щоби зʼясувати, чи були внесені відомості про вакцинацію пацієнта чи його дитини до ЕСОЗ. У такому разі дані про вакцинацію можна відновити у будь-який момент.

Що необхідно для того, щоби медичні сестри та брати почали обліковувати дані про вакцинацію в ЕСОЗ?

  1. Дізнайтеся у представника медичної інформаційної системи, яка встановлена у вашому закладі, чи доступний в МІС модуль «Робоче місце середнього медичного працівника».

Також ви можете перевірити, чи має МІС відповідний модуль, на сайті системи.  

2. Забезпечте медичній сестрі/брату відповідне робоче місце зі стабільним доступом до мережі «Інтернет» та допоможіть отримати кваліфікований електронний підпис (КЕП) для роботи в системі.

3. Зареєструйте медичних братів та сестер в ЕСОЗ. Технічна підтримка вашої МІС зможе більш детально проконсультувати вас щодо процесу реєстрації. 

4. Домовтеся з представником МІС щодо проведення внутрішнього навчання для медичних сестер та братів з роботи в МІС та ЕСОЗ. 

5. Організуйте проходження курсу «Внесення інформації в ЕСОЗ щодо вакцинації» усіма працівниками, які будуть вносити записи про вакцинацію в ЕСОЗ. Цей курс допоможе медичним фахівцям сформувати розуміння процесу й основних вимог щодо коректного ведення електронних медичних записів під час проведення вакцинації та під час внесення історичних даних про вакцинацію. 

На сьогодні понад 3,6 тис. медичних сестер та братів вже успішно пройшли навчання та активно використовують здобуті навички у щоденній роботі. Долучайтеся! 

Нагадаємо, що окрім згаданого функціональні можливості ЕСОЗ дозволяють медичним братам та сестрам знаходити зареєстрованого пацієнта в ЕСОЗ, переглядати рекомендації лікаря, імунізації пацієнта тощо; здійснювати пошук електронних медичних записів та переглядати медичні дані пацієнта (у разі наявності доступу), виконувати призначення за електронним направленням та інше.

4 Червня 2025

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров’я», НСЗУ забезпечує верифікацію даних пацієнтів в електронній системі охорони здоров’я. Це — одна з визначених функцій, спрямована на підтримку достовірності та актуальності інформації в ЕСОЗ. У межах реалізації цієї функції впроваджено механізм верифікації даних пацієнтів віком до 18 років на підставі свідоцтва про народження.

Процес є аналогічним до верифікації пацієнтів за РНОКПП – перевірці підлягатимуть ПІБ пацієнта, дата його народження, а також серія та номер свідоцтва про народження. 

Більше дізнавайтесь у вебінарі 👉 https://cutt.ly/ArkgkTCn 

❓ Що робити, якщо пацієнт не пройшов верифікацію за свідоцтвом?

  1. Перевірте актуальність даних пацієнта: його ПІБ, дату народження пацієнта, номер та серію свідоцтва про народження;
  2. Якщо дані у свідоцтві про народження та ЕСОЗ збігаються, але дані пацієнта не верифіковано  – потрібно спрямувати батьків пацієнта до ДРАЦСГ для уточнення даних.

🔹 Що важливо памʼятати лікарям?

✔ Верифікація пацієнтів – це безперервний процес, який здійснюється при реєстрації чи щоразу  при оновленні даних пацієнта, а також із запланованою періодичністю.

✔ Автоматичній верифікації підлягатимуть всі неповнолітні пацієнти, які мають свідоцтво про народження українського зразка.

✔ Якщо у картці дитини замість “I” (англійською) вказано “І” (українською) чи навпаки – система автоматично унормує дані та це не вплине на результати верифікації. 

✔ Якщо у дитини є декілька свідоцтв – достатньо внести в ЕСОЗ хоча б одне з них;

✔ Дітям до 14 років не потрібно отримувати РНОКПП – для верифікації дитини буде достатньо Свідоцтва про народження.

✔ Пацієнту не може бути відмовлено в наданні медичної допомоги незалежно від результатів верифікації.

✔ Якщо персональні дані змінено, повторне подання декларації НЕ потрібне – достатньо оновити запис про пацієнта та відправити дані в ЕСОЗ.

❗️ Нагадаємо:

Кабінет Міністрів України вніс зміни до постанови №1503 від 24 грудня 2024 року, якими відтермінував застосування коригувального коефіцієнту для неверифікованих записів про дітей до 18 років, що мають укладені декларації з лікарями первинної медичної допомоги, до 1 липня 2025 року.

З 1 липня 2025 року до базової капітаційної ставки за обслуговування дітей, які не мають статусу “Успішна верифікація”, застосовуватиметься коригувальний коефіцієнт 0.

31 Серпня 2023

31 серпня в дію увійшов оновлений Реєстр лікарських засобів та медичних виробів, які підлягають реімбурсації. Цього разу до переліку додались знеболювальні лікарські засоби для паліативних пацієнтів, а також тест-смужки для вимірювання рівня глюкози в крові. 

Так уже з вересня паліативні пацієнти, які потребують знеболення, зможуть  отримати ліки за електронним рецептом від сімейного лікаря. А уже з жовтня пацієнти з діабетом І типу почнуть отримувати тест-смужки за програмою реімбурсації.

До програми реімбурсації увійшли шість препаратів Морфіну в таблетках – чотири безоплатні та два з доплатою. Пацієнти зможуть отримати їх за електронним рецептом в аптеках, які співпрацюють з НСЗУ.

Для того, щоби отримати знеболювальні необхідно:

 1. Звернутися до сімейного або лікуючого лікаря:

Для пацієнтів з онкологією – звернутися лікаря первинної медичної допомоги. При наявності паліативного статусу лікар встановить діагноз хронічний біль та сформує е-рецепт в електронній системі охорони здоровʼя.

Для пацієнтів із психічними розладами: звернутися до лікаря-психіатра. При наявності паліативного статусу лікар встановить діагноз хронічний біль та створить електронний рецепт.

Усім іншим пацієнтам необхідно звернутися за направленням сімейного лікаря до лікаря-спеціаліста. При наявності паліативного статусу лікар встановить діагноз хронічний біль та призначить пацієнту знеболювальні засоби. 

Далі пацієнту необхідно звернутися до сімейного лікаря, який створить електронний рецепт на ліки.

2. Як і зазвичай після формування рецепта пацієнт отримає СМС-повідомлення з номером рецепта та кодом його погашення. Для тих пацієнтів, які зареєструвалися в ЕСОЗ не за номером телефона, а за документами, лікар надрукує інформаційну довідку, яка міститиме всю необхідну інформацію про рецепт.

3. Звернутися до аптеки, яка має договір з НСЗУ з електронним рецептом. Для погашення рецепта достатньо назвати фармацевту номер рецепта та код його погашення або надати інформаційну довідку.

4. Обрати серед наявних препаратів необхідну торгову назву та отримати знеболювальні препарати безоплатно або з частковою доплатою в аптеці з договором з НСЗУ. 

Знеболювальні лікарські засоби для паліативних пацієнтів необхідні людям з важкими, часто невиліковними захворюваннями. Наприклад, онкологія у ІІІ-ІV стадії, ВІЛ-інфекція/СНІД, туберкульоз у пізній стадії, серцево-судинні, неврологічні, атрофічно-дегенеративні та інші прогресуючі захворювання. Отримати знеболювальні можуть пацієнти, які мають встановлені: основний діагноз, паліативний статус та хронічний біль.

Загалом оновлений реєстр лікарських засобів та медичних виробів, які підлягають реімбурсації, містить 515 торгових назв препаратів і медвиробів.  Їх вартість частково або повністю відшкодовує НСЗУ.

12 Квітня 2023
У програму «Доступні ліки» наразі входять 486 лікарських засобів за напрямами: серцево-судинні захворювання, діабет II типу, хронічні хвороби нижніх дихальних шляхів, розлади поведінки та психіки та епілепсія, нецукровий діабет, хвороба Паркінсона, імуносупресивні препарати, інсуліни.
💊 Для того, щоб отримувати препарати за програмою «Доступні ліки» необхідно:
1) Звернутись до відповідного лікаря(декларація під час воєнного стану не обовʼязкова):
– у разі серцево-судинних захворювань, цукрового діабету II типу, бронхіальної астми — до сімейного лікаря, терапевта або педіатра;
– для лікування розладів психіки та поведінки — до психіатра;
– для лікування епілепсії — до психіатра або невролога;
– для лікування нецукрового або інсулінозалежного діабету — до ендокринолога;
– у разі хвороби Паркінсона — до невролога.
За цими напрямами лікарі-спеціалісти створять план лікування в Електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) та випишуть перший рецепт.
💊 Наступні рецепти зможуть виписувати лікарі первинної медичної допомоги: сімейний лікар, терапевт або педіатр.
💊 Рецепт на імуносупресивні препарати має право виписувати лише трансплант-координатор.
2) Отримати електронний або паперовий рецепт.
3) Знайти аптеку, яка випускає ліки за програмою реімбурсації «Доступні ліки».
Нині 12 920 аптек відпускають ліки за цією програмою.
Знайти аптеку можна:
– через дашборд на сайті НСЗУ: на 2-й сторінці в меню ліворуч оберіть область або ваш населений пункт та потрібний напрям програми реімбурсації,
– зателефонувавши до контакт-центру НСЗУ за номером 16-77,
– через чат-бот «Спитай Гриця».
4) Отримати в аптеці ліки.