В ЕСОЗ діятимуть тимчасові зміни щодо відправки СМС за всіма програмами е-рецепта

З 15 грудня 2023 року в ЕСОЗ діятимуть тимчасові зміни, які дозволять пацієнту отримувати номер та код е-рецепта навіть за умови збоїв у роботі мобільного оператора. 

Таке рішення погодили у зв’язку тим, що багато українців втратили мобільний зв’язок та, зокрема, не можуть отримати СМС з номером електронного рецепта на препарати за програмами реімбурсації “Доступні ліки”, на наркотичні ліки, вартість яких відшкодовується коштом місцевих бюджетів та на ліки за власний кошт пацієнта.

Відповідні зміни діятимуть у межах ВСІХ ПРОГРАМ, за якими призначаються ліки за е-рецептами (тобто як на реімбурсацію, так і на ліки за іншими джерелами фінансування, що доступні в ЕСОЗ).

Алгоритм дій лікаря при виписуванні е-рецептів у рамках тимчасових змін

  • При створенні нових е-рецептів 

З 15 грудня 2023 року лікарю необхідно роздрукувати для пацієнта паперову інформаційну довідку  АБО передати її в електронному вигляді (чи повідомити номер та код іншим способом, наприклад, сфотографувати). Інформаційна довідка міститиме і номер рецепта, і код його підтвердження, який необхідно надати працівнику аптеки. Ці зміни – тимчасові заходи, які вжиті на період кризи та стосуються користувачів усіх мобільних операторів

  • У випадку якщо е-рецепт виписали до 14 грудня включно, проте СМС не надійшла

Лікарю необхідно згенерувати нову інформаційну довідку за рецептом та передати її  (АБО інформацію з неї) пацієнту. Зокрема, це можна зробити дистанційно в узгодженому між лікарем та пацієнтом форматі (телефоном, месенджером тощо). В іншому випадку пацієнт може дочекатися СМС щодо раніше створеного е-рецепта після відновлення звʼязку оператором.

  • У випадку якщо е-рецепт виписали раніше, проте СМС успішно надійшла пацієнту

Пацієнт має, як і раніше, звернутися до аптеки та предʼявити номер рецепта та код його підтвердження з СМС.

Звертаємо вашу увагу, що зазначені зміни НЕ стосуються програми “Медичні вироби для визначення рівня глюкози в крові”. Отже, при виписуванні е-рецепта на тест-смужки СМС-повідомлення із номером та кодом рецепта буде надходити пацієнту як і зазвичай.

Також рекомендуємо
15 Червня 2021
📍Нагадуємо, що до кінця літа медичні заклади поступово переходитимуть на формування електронних медичних висновків про тимчасову непрацездатність.
📍І з 1 вересня цього ж року всі медзаклади мають формувати їх в електронному вигляді.
На зображенні може бути: одна або кілька осіб та текст «як отримати електронний лкарняний? 1 пацент приходить до лкаря на прийом лкар створюе електронний 2 медичний висновок про тимчасову непрацездатнсть y реестрі та засвдчуе його кепом 3 пацент отримаете повдомлення вi̇д E-health. 3 системи E-health за кi̇лька секунд медичний висновок потрапляе до реестру пенсийного фонду. в peecTpi формуеться електронний листок непрацездатност це саме той документ, за яким вам нараховують виплати. 5 повдомлення на телефон, вже вi̇д про отримання електронного лкарняного також надйде пфу. #ezdorovya»
8 Вересня 2023

Невдовзі відпуск наркотичних (психотропних) лікарських засобів в аптеці почне здійснюватися виключно на підставі електронного рецепта. Ця вимога визначена наказом МОЗ від 21.07.2023 № 1333 «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 19 липня 2005 року № 360». 

Наразі відповідний наказ пройшов державну реєстрацію в Міністерстві юстиції України. Щойно відповідний наказ набере чинності (орієнтовно середина вересня) ми додатково проінформуємо вас про входження змін у дію.

Звертаємо вашу увагу, що ця зміна передбачає зокрема і те, що призначення та відпуск наркотичних (психотропних) лікарських засобів, часткова чи повна вартість яких відшкодовується в рамках програм місцевих бюджетів згідно з ПКМУ від 17.08.1998 №1303, здійснюватиметься також виключно за електронним рецептом

Для цього в електронній системі охорони здоровʼя буде реалізовано відповідну програму Наркотичні та психотропні препарати на пільгових умовах за постановою КМУ від 17.08.1998 №1303”. 

Винятки діятимуть лише для:

  • лікарських засобів екстемпорального виготовлення, 
  • у разі виникнення технічних питань у роботі ЕСОЗ, який унеможливлює виписування електронних рецептів, 
  • або у випадку призначення таких препаратів на територіях, де тривають активні бойові дії, або тимчасово окупованих рф, що визначені відповідним наказом Мінреінтеграції від 22.12.2022 № 309. 

У таких випадках призначення та відпуск ліків може здійснюватися за паперовим рецептом.

Просимо вас завчасно врахувати ці зміни в роботі та бути готовими почати виписувати/погашати виключно в електронному вигляді рецепти на ліки, вартість  яких повністю чи частково відшкодовується в рамках програм місцевих бюджетів  згідно з ПКМУ від 17.08.1998 №1303.

При цьому звертаємо вашу увагу, що МОЗ не змінює порядок та політики відшкодування лікарських засобів на пільгових умовах в межах програм місцевих бюджетів. Натомість лише впроваджується електронний інструмент (е-рецепт) для відпуску наркотичних (психотропних) груп ліків. 

Це рішення сприятиме попередженню неконтрольованого обігу наркотичних та психотропних препаратів, вживання яких має особливо небезпечні наслідки для життя та здоров’я людини. Разом з тим пацієнти, які проходять складне лікування та потребують знеболення, зможуть отримувати рецепт на такі ліки у більш зручний для них спосіб. 

Що змінюється для лікарів та фармацевтів

Відпуск психотропних ліків

Маршрут лікаря

  • Як призначати наркотичні (психотропні) лікарські засоби, часткова чи повна вартість яких відшкодовується в рамках програм місцевих бюджетів: 

    1. Тепер електронний рецепт повноцінно замінить рецептурні бланки форми №1 та №3 для призначення наркотичних ліків у рамках програм місцевих бюджетів.
    2. ❗️Оберіть відповідну програму в ЕСОЗ – “Наркотичні та психотропні препарати на пільгових умовах за постановою КМУ від 17.08.1998 №1303” 
    3. Наступний крок – внесіть інформацію про рецепт, обравши лікарський засіб за міжнародною непатентованою назвою, його кількість, дозування, тривалість лікування та спосіб вживання.
  • ❗️Додатково до способу вживання/застосування ліків вкажіть у полі “Сигнатура”:
  • відсоток відшкодування вартості ліків (50% чи 100% – тобто безоплатно).
  • ЄДРПОУ та найменування закладу, його місцезнаходження,
  • власне прізвище та ініціали.
  1. Підтвердіть рецепт та переконайтеся, що пацієнт отримав номером рецепта та код його погашення. 

За потреби чи на прохання пацієнта можна роздрукувати інформаційну довідку та видати її пацієнту. Зауважте, інформаційна довідка не прирівнюється до рецепта, то ж її не потрібно засвідчувати підписом та печаткою лікаря.     

Маршрут фармацевта

  • Як відпускати наркотичні (психотропні) лікарські засоби, часткова чи повна вартість яких відшкодовується в рамках програм місцевих бюджетів: 

  1. Тепер електронний рецепт повноцінно замінить рецептурні бланки форми №1 та №3 для призначення наркотичних ліків у рамках програм місцевих бюджетів.
  2. Пацієнт на прийомі в лікаря отримає електронний рецепт, а зокрема – номер рецепта та код його погашення та за потреби інформаційну довідку. 
  3. Фармацевт може просканувати штрих-код, що міститься на інформаційній довідці, сканером або ввести 16-значний код до МІС вручну;
  4. ❗️У полі “СИГНАТУРА” фармацевт може знайти всю необхідну інформацію для обліку відпуску наркотичних (психотропних) ліків, що відпускаються в межах програм місцевих бюджетів. Зокрема отримати інформацію про:

 

  • відсоток відшкодування (50% чи 100%), 
  • ЄДРПОУ закладу,
  • найменування закладу та його місцезнаходження,
  • прізвище та ініціали лікаря.

 

  1. В інтерфейсі МІС з’явиться перелік торгових назв ліків, що доступні до відпуску згідно з даними Державного реєстру лікарських засобів.
  2. Наступним кроком пацієнт обирає серед запропонованих варіантів торгову назву препарату, керуючись власним вибором та фінансовими можливостями.
  3. Для завершення відпуску ліків в ЕСОЗ необхідно ввести код підтвердження та накласти КЕП працівника аптеки.

Зауважте, що наразі інформаційна довідка не прирівнюється до електронного рецепта, отже, вимагати її для відпуску ліків не потрібно. Зберігати інформаційну довідку в аптеці також не потрібно, як і не потрібно робити жодних позначок на ній.

👉 на наркотичні лікарські засоби в рамках місцевих бюджетів

24 Вересня 2024

Команда НСЗУ напрацювала чіткий алгоритм та рекомендації для закладів первинної медичної допомоги, як актуалізувати дані пацієнтів з метою присвоєння їм статусу “Успішна верифікація”, а також як діяти, коли у пацієнта статус “Неуспішна верифікація”. 

Нагадаємо, що відповідно до Порядку реалізації програми державних гарантій медичного обслуговування населення у 2024 році з 1 жовтня 2024 року до базової капітаційної ставки за обслуговування одного пацієнта, що подав декларацію, застосовується коригувальний коефіцієнт 0, якщо такий пацієнт не має статусу “Успішна верифікація” в Реєстрі пацієнтів в Центральній базі даних електронної системи охорони здоров’я (ЦБД ЕСОЗ).

Втім, після встановлення статусу “Успішна верифікація” декларації таких пацієнтів будуть оплачені без застосування коригувального коефіцієнту 0.

Такі зміни вступають в дію після того, як в ЦБД ЕСОЗ впровадили верифікацію записів про пацієнта на основі співставлення інформації з реєстрів ЦБД ЕСОЗ та Податковою службою (Державним реєстром фізичний осіб – платників податків, або ДРФО). Верифікація з ДРФО відбувається в автоматичному режимі.

Автоматична верифікація пацієнтів — це процес, який  відбуватиметься безперервно на постійній основі. За його результатами  заклади охорони здоров’я будуть періодично отримувати інформацію від НСЗУ щодо пацієнтів, які мають статус “Неуспішна верифікація”.

Які дані пацієнта підлягають верифікації:
– прізвище, ім’я та по батькові;
– дата народження;
– індивідуальний податковий номер (реєстраційний номер облікової картки платника податків, РНОКПП);
– серія і номер документа, що посвідчує особу (для пацієнтів, які відмовилися від РНОКПП).

За результатом проведення верифікації записам про пацієнтів присвоюються відповідні статуси верифікації по ДРФО:
– “Успішна верифікація”  свідчить про те, що всі дані є вірними і актуальними.
– “Неуспішна верифікація”  інформує  про те, що дані запису пацієнта, наприклад, ПІБ, дата народження чи  індивідуальний податковий номер не збігаються з інформацією, зазначеною в ДРФО.
– Статус “Потребує верифікації” сигналізує про очікування в черзі на відправку для проведення верифікації. В останньому випадку жодних дій від лікаря не вимагається.

Алгоритм дій закладу чи лікаря щодо актуалізації даних пацієнта зі статусом  “Неуспішна верифікація” передбачає 4  кроки:
1. Зв’язатися з пацієнтом будь-яким доступним способом для уточнення даних, які проходили верифікацію.
2. Співставити наявні дані пацієнта з даними, які містяться в ЕСОЗ і які не пройшли верифікацію.
3. Самостійно виправити дані через МІС у випадку виявлення розбіжностей. При цьому необхідно перевірити дані на предмет наявності в них латинських літер, додаткових пробілів і т.д.
4. Якщо розбіжностей не виявлено, рекомендувати пацієнту звернутися для уточнення даних до територіальних підрозділів Державної податкової служби.

Якщо помилка допущена в РНОКПП – необхідно спрямувати пацієнта подати звернення до НСЗУ

Після встановлення статусу “Успішна верифікація”, декларації таких пацієнтів будуть оплачені без застосування коригувального коефіцієнту 0.

Медзакладам до електронних кабінетів в Інформаційній системі НСЗУ на базі  SAP надіслано інформацію про пацієнтів, яким за результатом верифікації з ДРФО присвоєно статус “Неуспішна верифікація”. Актуальний статус по верифікації повинні надавати МІСи.

Наразі заклади первинної медичної допомоги  отримали всю необхідну інформацію та покроковий алгоритм дій для можливості верифікувати пацієнтів зі статусом “Неуспішна верифікація” та уникнути застосування нульового  коефіцієнту за обслуговування такого пацієнта.

Наголошуємо, що у разі внесення змін лікарем до запису про пацієнта, подання нової декларації про вибір сімейного лікаря, педіатра чи терапевта, або її переукладання не потрібне.

Важливо! Пацієнту зі статусом “Неуспішна верифікація” не може бути заблоковано доступ до медичної допомоги.

22 Грудня 2020
❗До уваги розробників медичних інформаційних систем❗
📌 eHealth припиняє підтримку Internet Explorer 11.
У зв’язку з заявою компанії Microsoft про припинення підтримки браузера Internet Explorer 11-
Команда eHealth інформує, що з наступного оновлення (v.8.19.12) система eHealth перестане допускати авторизаційні запити надіслані до центрального компоненту через браузер Internet Explorer 11.
📌 Технічна команда eHealth рекомендує МІС, що допускають використання Internet Explorer 11 вжити відповідних заходів та надати користувачам альтернативні IЕ11 рішення для роботи в системі eHealth.