З 17 червня у дію вступили нові зміни у функціоналі ЕСОЗ для лікарів

Електронна система охорони здоров’я постійно розвивається, спрощуючи роботу медичним працівникам і покращуючи отримання якісних послуг для пацієнтів. 

Відтепер фахівці реабілітаційних команд будуть вносити інформацію про процедури, призначення, результати реабілітаційних обстежень та інші дані до ЕСОЗ за міжнародною класифікацією МКФ. Це сприятиме більш ефективній та синхронізованій роботі мультидисциплінарної реабілітаційної команди. Таким чином медичні працівники позбавляться від паперової рутини і зможуть обмінюватися даними про відновлення пацієнта у режимі реального часу, як і відстежувати потребу в коригуванні плану реабілітації та змінювати його. 

Також відбулися зміни в обліку призначення медичних послуг при створенні е-направлення. Тепер при його формуванні необхідно буде обирати одиницю виміру послуг, яких потребує пацієнта (“штуки” або “хвилини”). Після реєстрації в ЕСОЗ запису про надану послугу відбувається перерахунок залишку послуг, які доступні за направленням. Зауважимо, що для роботи з тими направленнями, що були створені до оновлення, діють ті правила, що і раніше. Змінити виконавця послуги можна вже безпосередньо при обробці е-направлення. Уже не треба вказувати місце надання послуг. Якщо за е-направленням доступні невикористані послуги, лікар іншого закладу матиме можливість взяти направлення “в роботу” через 24 години. Також доступна можливість погашати е-направлення, яке було створено без зазначення програми. 

Є низка нововведень, які стосуються плану лікування, процедур, клінічної оцінки та електронного рецепту. Так, тепер лікарям заборонено створювати призначення в плані лікування, автором якого є працівник іншого закладу. При цьому створювати рецепти та направлення на основі таких призначень можна (за умови отримання відповідного дозволу). Працівники в межах одного закладу зможуть переглядати план лікування без отримання дозволу на доступ. При цьому для перегляду чутливих даних зберігається той механізм, що і раніше (отримання окремого дозволу від пацієнта).

Раніше при пошуку електронних рецептів не було можливості фільтрувати за періодом їх погашення. Тепер це можливо. У рамках фармацевтичної опіки фармацевт зможе скасувати е-рецепт.

🔗Більш детально ознайомитися зі змінами можна у матеріалах за підсумками вебінару “Електронна система охорони здоровʼя: які зміни у функціоналі системи очікувати лікарям найближчим часом”

🔗Запис трансляції вебінару: Електронна система охорони здоровʼя: які зміни в системі очікувати лікарям найближчим часом 

🔗Розʼяснення. Зміни в ЕСОЗ від 15.06: що змінюється для користувачів

🔗Презентація “Функціональні зміни в ЕСОЗ при обліку призначення медичних послуг”

🔗Презентація “Функціонал обліку реабілітаційних процедур в ЕСОЗ” 

🔗Розʼяснення. Реабілітація в ЕСОЗ: що змінюється для фахівців з реабілітації: Реабілітація в ЕСОЗ. Поширені питання та відповіді 

Також рекомендуємо
13 Грудня 2023

Час від часу до нас надходять запити від пацієнтів щодо формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність та е-лікарняних. Зокрема, цікавляться, хто може створити МВТН та як отримати МВТН для подальшого формування е-лікарняного. 

Перш за все варто нагадати, що МВТН та е-лікарняний – це два різні цифрові документи. 

Медичний висновок про тимчасову непрацездатність, або МВТН – електронний документ, що формується в електронній системі охорони здоровʼя  та засвідчує тимчасову непрацездатність пацієнта та є підставою для створення е-лікарняного.

З 1 жовтня 2021 року в Україні впровадили формування електронних лікарняних. Для лікарів головною відмінністю при проведенні експертизи втрати тимчасової непрацездатності стало фактична відмова від видачі паперових бланків листків непрацездатності та перехід до процесу формування електронних медичних висновків про тимчасову непрацездатність.

Медичний висновок про тимчасову непрацездатність формується тим лікарем, який надає медичну допомогу, створює відповідні електронні медичні записи та власне проводить лікарську експертизу щодо тимчасової втрати працездатності. Це може зробити як сімейний лікар, так і лікар-спеціаліст.

Алгоритм дій пацієнта при отриманні е-лікарняного

Сьогодні хочемо нагадати про значення цих двох цифрових сервісів та роз’яснити алгоритм отримання е-лікарняного: 

  1. Необхідно звернутися до лікаря, який на підставі огляду сформує медичний висновок про тимчасову непрацездатність. Зауважимо, що МВТН не містить  медичних та персональних даних.
  2. Після того як лікар підпише МВТН своїм електронним підписом , пацієнт за наявності методу автентифікації за номером телефону отримує смс-повідомлення від “E-health” з номером медичного висновку у форматі 1А2B-3В4G-5D6Е-7C8T. Якщо смс не прийшло – надайте лікарю актуальний номер телефону для зміни методу автентифікації.
  3. Після цього медичний висновок автоматично надсилається в електронний реєстр листків непрацездатності, де на підставі наявних даних може бути сформований е-лікарняний. Наприклад, е-лікарняний не формується для незастрахованих осіб.
  4. Пацієнт отримає смс-повідомлення від Пенсійного фонду з номером лікарняного в форматі № 9123131-2017190732-1. Якщо смс не прийшло – зареєструйтеся на Порталі пенсійного фонду (або у додатку) та увімкніть спосіб інформування через смс-повідомлення в особистому кабінеті.
  5. Поінформуйте свого роботодавця про період непрацездатності, зателефонувавши або надіславши йому номер лікарняного. Своєю чергою, роботодавець у кабінеті страхувальника на порталі ПФУ перегляне листок непрацездатності та матиме можливість сплатити його.
  6. Переглянути свої е-лікарняні можна в особистому кабінеті застрахованої особи на Порталі пенсійного фонду.

Де можна перевірити свій медичний висновок про тимчасову непрацездатність?

Перевірити медичний висновок можна на порталі “Дія”. У результаті перевірки ви миттєво отримаєте дані про: тип медичного висновку; дату його створення, номер документа, заклад охорони здоров’я, що видав висновок, а також термін, протягом якого документ є дійсним (термін непрацездатності).

19 Червня 2023

А що робити, якщо СМС із кодом рецепту не надійшло? – запитують пацієнти. Тимчасова незручність, яку можна легко виправити, знаючи про три можливі причини. Переглядайте і шукайте одну зі знайомих ситуацій.

👉Можливі причини:

📍Якщо при реєстрації пацієнт вказав неправильний номер телефону або ж втратив доступ до цього номеру телефону. 

В такому разі необхідно змінити метод автентифікації в ЕСОЗ. Це можна зробити, подавши заявку на зміну метода аутентифікації в ЕСОЗ до НСЗУ через онлайн-форму на сайті.

📍Якщо при реєстрації пацієнт обрав офлайн-метод автентифікації (тобто через документи)

В такому разі лікар має надрукувати пацієнту інформаційну памʼятку до рецепта, яка містить номер рецепта та код його погашення. Разом з тим пацієнт також може змінити метод автентифікації через відповідну заявку в НСЗУ, щоби СМС-повідомлення від системи (зокрема і рецепти) приходили йому на телефон.

📍Якщо є затримка чи інша технічна помилка. 

В такому разі лікар має відправити смс повторно, але не більше 3-х разів.

👉А ще може трапитися і так, що пацієнт випадково видалив СМС із кодом рецепта. І що ж робити? 

Якщо після отримання е-рецепта ви випадково видалили смс із номером рецепта та кодом його погашення, необхідно звернутися до лікаря, який зробив вам призначення для того, щоб лікар повторно сформував запит на смс на ваш номер. Це можна зробити, наприклад, зателефонувавши лікареві, або написавши йому в доступний месенджер.

🔗Щоб тримати руку на пульсі новин про цифрову медицину та швидко отримувати роз’яснення про медичні е-інновації, підписуйтеся на нашу фейсбук-сторінку.

20 Березня 2021

Підібрали для вас канали освітніх — онлайн матеріалів для медиків щодо лікування пацієнтів з COVID-19. Переглянути матеріали можна в будь-який зручний для Вас час, усі вони збережені на онлайн — платформах. Кожен курс має декілька розділів, поділений на тематичні блоки, складається із теоретичної та практичної частин.

💻 Онлайн-платформа для лікарів з питань штучної вентиляції легень CoVent
(про респіраторну підтримку та інтенсивну терапію) 
💻 Онлайн-курс від Центру Громадського здоров’я «Медична допомога в період пандемії COVID-19» 
💻 Вебінар з рутинної вакцинації під час пандемії COVID-19 від Центру громадського здоров’я та Всесвітньої організації охорони здоров’я
💻 Освітня платформа з питань лікування COVID-19 
💻 Відеолекції “Всеукраїнський спецкурс з респіраторної підтримки”
💻 Онлайн-курс з респіраторної терапії від МОЗ та Юнісеф – https://uni.cf/2IoH1zu

9 Травня 2024

Для пацієнтів як користувачів електронної системи охорони здоров’я номер телефону є важливим інструментом автентифікації, отримання сповіщень від ЕСОЗ, управління своїми даними, доступом до них та підтвердження інших дій в системі.  

Так, коли лікар реєструє пацієнта в Реєстрі пацієнтів ЕСОЗ, то за вибором пацієнта найчастіше серед трьох методів автентифікації в системі (за номером телефону,  за документами або через законного представника) обирають саме метод “за номером телефону”. Саме на цей номер надходять смс-повідомлення від ЕСОЗ, зокрема, з інформацією про е-направлення, МВТН, е-рецепти тощо. 

Якщо з певних причин ви втратили чи змінили номер телефону, який вказували при реєстрації в ЕСОЗ, відповідні зміни потрібно внести і в системі. Тож далі ми пояснимо, як можна змінити свій номер телефону самостійно або через лікаря. 

Що робити пацієнту, щоб змінити номер телефону в ЕСОЗ? 

Якщо ви придбали ще один номер телефону і хочете використовувати його в ЕСОЗ як метод автентифікації (отримувати на нього смс-повідомлення), то можете звернутися до лікаря, з яким укладено декларацію або до будь-якого іншого лікаря при найближчому візиті. Лікар самостійно змінить метод автентифікації в ЕСОЗ через свою медичну інформаційну систему при умові, що у вас є доступ до старого номеру, який ви хочете змінити. Для підтвердження такої зміни, на ваш “старий номер”, зазначений в Реєстрі пацієнтів, надійде код підтвердження зміни телефону на новий. 

Якщо у вас немає доступу до старого номеру телефону (вкрадений, загублений чи просто змінився), то лікар не зможе змінити метод автентифікації самостійно, адже для цього йому потрібно отримати підтвердження на ваш старий номер. У такому випадку ви можете звернутися із відповідною заявою, деталі описано за посиланням на сайті НСЗУ. Зазначте в заяві потребу деактивації старого та внесення нового номеру. 

Чому важливо вказувати актуальний номер телефону в ЕСОЗ?

Коли надаєте інформацію для вашої реєстрації, зокрема номер телефону, поставтеся до цього відповідально – вказуйте актуальний та саме свій номер (він має належати пацієнту якого реєструють). 

Виключенням звісно є недієздатні пацієнти як от діти чи особи які визнані такими судом. Для них методом автентифікації завжди буде інший пацієнт (батьки дитини чи інший законний представник).

Зауважте, що номер телефону є найбільш зручним методом автентифікації. Якщо попередньо при реєстрації ви обрали метод автентифікації за документами або дитина досягла повноліття, рекомендуємо змінити його зазначивши номер телефону, адже це значно пришвидшує та спрощує використання більшості медичних цифрових сервісів.