Обмін досвідом між Естонією та Україною задля розвитку eHealth

Раді повідомити про початок обміну досвіду між Естонією та Україною задля розвитку eHealth!

З початку березня ми розпочали співпрацю з нашими міжнародними партнерами, яка у майбутньому допоможе у безпечний та контрольований спосіб обмінюватись медичною інформацією між електронними системами охорони здоров’я Естонії та України.
На сьогодні понад 126 000 вимушених переселенців з України прибули до Естонії. А 66 000 із них не планують повертатись до кінця війни.
Загалом понад 44 000 українців уже звернулися за медичною допомогою до медзакладів Естонії, здебільшого — до сімейних лікарів.
Для їх ефективного лікування було б зручно забезпечити доступ лікаря до даних пацієнта за дозволу пацієнта, внесених в Україні.
Це покращить комунікацію лікарів та пацієнтів, а також суттєво зменшить потребу в проведенні додаткових досліджень або діагностики.
Естонські колеги вже приєдналася до транскордонного обміну медичною інформацією про пацієнта та електронним рецептом з боку ЄС.
Також команда ДП «Електронне здоров’я» має великий досвід роботи з даними та впровадженням новітніх рішень у сфері охорони здоров’я.
Дуже раді початку кооперації між Україною та Естонією у питанні обміну даними.
Все буде eHealth!🤝
Також рекомендуємо
29 Квітня 2024
⚡️ Усі учасники вебінару “Верифікація даних пацієнта: Нові напрями. Що змінилося?” можуть отримати 1 бал БПР за проходження навчання!
❓Що для цього потрібно?
1. Перейдіть на сторінку вебінару на платформі Академії НСЗУ та зареєструйтеся на проходження навчання – https://academy.nszu.gov.ua/course/view.php?id=217
2. За необхідності – перегляньте запис вебінару ще раз та ознайомтеся із презентацією.
3. Пройдіть тест по змісту вебінару.
4. У разі успішного складання тесту – система згенерує сертифікат і ви отримаєте додатковий бал БПР.
Нагадуємо що на вебінарі спікери надали відповіді на поширені питання та розказали про те:
🔸які нові напрями верифікації пацієнтів зʼявилися в ЕСОЗ
🔸що змінюється та на що варто звернути увагу медичним працівникам
🔸яка роль лікаря-спеціаліста у верифікації пацієнтів
🔸що робити, якщо дані не верифіковано, та як комунікувати з пацієнтом
🔸топ-помилок, виявлених у ході верифікації.
11 Грудня 2021
Важливо: укладення декларацій з лікарем
Сьогодні в мережі Інтернет рекламують сервіси, які пропонують клієнтам укласти декларацію про вибір лікаря онлайн, надавши свої персональні дані для реєстрації та оплативши цю послугу.
Нагадаємо, що укласти декларацію з лікарем можна лише особисто. Будь ласка, не передавайте свої персональні та медичні дані стороннім особам та сумнівним сервісам.
❗️Під час укладення декларації пацієнт обов’язково повинен завірити власним підписом обидві копії декларації (один з примірників залишається у вас). Уповноважена особа медзакладу накладає електронний цифровий підпис працівника юридичної особи на декларацію та надсилає її в електонну систему охорони здоров’я.
❗️На сайті eZdorovya () ви можете знайти перелік медичних інформаційних систем (МІС), які протестовані та підключені до центральної бази даних ЕСОЗ. Сервіси медичних інформаційних систем значно полегшують процес укладення декларацій з лікарем. Сьогодні пацієнт перед візитом до лікарні може скористатися онлайн-записом на прийом, передзаповнити декларацію вдома та лише підписати декларацію безпосередньо у закладі.
❗️Процедура укладення декларації повністю безкоштовна для всіх громадян.
📍Дізнатись про лікарів, з якими можна укласти декларацію у вашому міста можна, скориставшись дашбордом НСЗУ – https://nszu.gov.ua/e-data/dashboard/pmd-map
🔗Детальніше про укладення декларації з лікарем- https://moz.gov.ua/jak-uklasti-dogovir-z-likarem
8 Грудня 2023

Електронна система охорони здоровʼя забезпечує надійне зберігання даних, адже існує багато випадків, коли через безжальні та злочинні атаки ворога була втрачена медична документація пацієнта, яка раніше зберігалася на паперових носіях вдома чи у медичних закладах. 

Саме тому важливо вносити дані про вакцинацію в електронну систему охорони здоров’я (ЕСОЗ), оскільки це гарантує їх цілісність та збереження. До того ж актуальні та оперативні дані про вакцинацію є основою для забезпечення ефективного реагування та прийняття клінічних та управлінських рішень.

І хоча сьогодні в Україні через завершення карантинних обмежень використання та наявність COVID-сертифіката не є обов’язковими, вакцинація проти COVID-19 залишається ефективним методом запобігти ускладненням у разі хвороби.

На сьогодні в ЕСОЗ внесено понад 67 млн записів про вакцинацію. Це дані як про вакцинацію проти COVID-19, так і про щеплення за національним календарем та інші. Вони стосуються не лише проведеної вакцинації, а й вакцинації, яка не відбулася, або ж обліку щеплень, які проводилися в минулому.

Якщо ви перебували за кордоном і робили щеплення там, потрібно звернутися до сімейного лікаря з документом, що посвідчує особу, та іноземним документом, який підтверджує вакцинацію. Всі дані про вакцинацію важливо вносити до ЕСОЗ.

Цифровізація системи охорони здоров’я забезпечує можливість надійно зберігати медичну документацію пацієнтів в ЕСОЗ. Крім даних про щеплення, в електронному вигляді зберігаються дані про обстеження, лікування, оперативне та стаціонарне втручання тощо.

Нагадаємо, що з травня 2022 року для медичних сестер та братів доступна можливість вносити дані про вакцинацію пацієнтів в електронну систему охорони здоровʼя (ЕСОЗ). Це стосується як проведеної вакцинації, так і вакцинації, яка не відбулася, або ж обліку щеплень, які проводилися в минулому.

28 Лютого 2024

Наказом Національної служби здоровʼя від 22.02.2024 №132 затверджена 29 редакція технічних вимог до медичних інформаційних систем для їх підключення до ЦБД ЕСОЗ.

Технічні вимоги – документ, який постійно змінюється та адаптується до оновлень в електронній системі охорони здоровʼя. Зокрема це можуть бути оновлення, які стосуються появи нової функціональності, технічних виправлень та оптимізацій тощо.

Усі зміни, які розробляються командою впровадження ЕСОЗ, завчасно відображаються в технічних вимогах до медичних інформаційних систем (МІС).

Сьогодні ми розповімо детальніше, що змінює нова редакція технічних вимог в ЕСОЗ, а також про нещодавні технічні зміни, які впливають на роботу користувача системи.

З’явився новий статус “Не виконано” при обліку Процедур

У процесі лікування пацієнта може виникнути ситуація, коли з тих чи інших причин виконання запланованої Процедури є неможливим. Додається можливість обліку в ЕСОЗ такої Процедури з відповідним статусом “Не виконано”.

Зокрема такий статус застосовується наприклад в випадках, коли для проведення процедури виконані підготовчі роботи, проте через виявлені протипокази або смерть пацієнта проведення запланованих дій є неможливим.

Звертаємо вашу увагу, що зазначена зміна стане доступною користувачам після успішного проходження МІС тестування відповідності новим технічним вимогам.

Відстежувати статус тестувань вашої МІС за новими змінами можна на сайті системи у розділі “Статуси тестувань функціоналу МІС”: https://ehealth.gov.ua/status-testuvan-funktsionalu-mis/ 

Серед іншого протягом останніх двох місяців в ЕСОЗ також були впроваджені такі технічні зміни:

План лікування.
До причин закриття плану лікування додано позиції “Досягнення цілей плану лікування” та “Зміна стану/діагнозу пацієнта”

Договори.
Внесено зміни у шаблон друкованої форми  договору та додаткової угоди для закладів охорони здоровʼя ПМД (у т.ч. додатків).
Внесено зміни щодо строку на який може укладатися договір реімбурсації – тепер договір з аптекою за наявності підстав зможе діяти до 3 років.

Довідники.
Оновлено та додано раніше відсутні позиції у довідники ЕСОЗ на виконання умов нових пакетів ПМГ.
Зокрема додані нові значення Кодів для можливості обліку даних про Спостереження (зокрема для центрів трансплантації) згідно LOINC.