Як відслідкувати гуманітарний вантаж?
Національна служба здоров’я України затвердила нову, 30-ту редакцію технічних вимог до медичних інформаційних систем (МІС) для їх підключення до ЦБД ЕСОЗ.
Про це йдеться в Наказі НСЗУ №514 від від 29.08.2024.
Невдовзі в ЕСОЗ будуть впроваджені зміни для всіх користувачів системи, зокрема – нові функціональні можливості, окремі виправлення та оптимізація поточних процесів. Відповідні оновлення вже відображені у технічних вимогах до медичних інформаційних систем та невдовзі будуть інтегровані у роботу користувачів.
Розповімо детальніше, що змінюють нові технічні вимоги до МІС для медичних працівників.
✅Верифікація даних медичних працівників та пацієнтів
Доповнено вимоги в частині онлайн-верифікації даних медичних працівників та пацієнтів в ЕСОЗ.
Нагадаємо, що під час верифікації співставляються дані Реєстру пацієнтів та Реєстру медичних працівників ЕСОЗ з даними з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків (ДРФО).
На черзі – верифікація даних з Державним реєстром актів цивільного стану громадян (ДРАЦСГ). Відповідні зміни впроваджуються і на стороні МІС.
Детальніше про верифікацію 👉
- Вебінар “Верифікація даних пацієнтів”.
- Вебінар “Верифікація даних медичних працівнкиів”:
- FAQ: верифікація РНОКПП та актового запису про смерть пацієнта
✅Робота зі взаємодіями
Як було: до моменту затвердження нової редакції технічних вимог діяв перехідний період, який допускав облік в ЕСОЗ або дати взаємодії, або її періоду.
Що змінюється: цими змінами перехідний період закінчується. Після перетестування медичних інформаційних систем в МІС облік взаємодії буде здійснюватися виключно з зазначенням періоду взаємодії. Зазначати дату взаємодії в ЕСОЗ уже буде неможливо.
Детальніше: Розʼяснення зміни щодо обліку взаємодії
✅Робота з планами лікування
Як було: раніше кінцева дата призначення була опційна для заповнення лікарями.
Що змінюється: для створення нових призначень в межах плану лікування за програмами лікар має обовʼязково зазначити кінець запланованого виконання призначення.
Це дозволить оптимізувати управління термінами призначень в межах плану лікування.
✅Робота з призначеннями на медичні вироби
Як було: раніше в межах роботи з планами лікування можна було створювати призначення лише на лікарські засоби та медичні послуги.
Що змінюється: тепер в планах лікування можна буде планувати потребу пацієнта в медичних виробах, зокрема в тест-смужках для вимірювання рівня цукру в крові.
Наразі така можливість є опційною, просте з часом така це стане обовʼязковою вимогою для призначення пацієнту тест-смужок в межах програми реімбурсації.
Слідкуйте за детальнішими розʼясненнями від команди НСЗУ та ЕСОЗ.
Нагадуємо, що також нещодавно відбувся вебінар, присвячений роботі з планами лікування в ЕСОЗ. Переглянути вебінар.
Працювати з ЕСОЗ та користуватися усіма сервісами системи мають змогу лише зареєстровані та автентифіковані особи. Це стосується як лікарів, так і пацієнтів. Метод автентифікації в ЕСОЗ – це спосіб комунікації і підтвердження дій в системі. Існує три методи автентифікації в ЕСОЗ – за номером телефону, за документами або через законного представника.
При реєстрації пацієнта в ЕСОЗ лікарі за попереднім погодженням переважно обирають тип методу автентифікації пацієнта – “за номером телефону”.
CМС-повідомлення від “E-health” з номером е-направлень, номером МВТН, номером е-рецептів та кодів їх погашення надходять на той номер телефону, який вказаний в Реєстрі пацієнтів. Тобто номер телефону є ще й зручним каналом в отриманні сповіщень від ЕСОЗ.
Однак з певних причин трапляється так, що пацієнт може втратити свій номер телефону або ж змінити його. Що ж тоді робити – як лікарю змінити номер телефону для автентифікації пацієнта в системі?
Чи може лікар самостійно змінити метод автентифікації пацієнта?
Так, лікар може самостійно змінити метод автентифікації, якщо пацієнт має доступ до старого номеру телефону, ЯКИЙ він хоче змінити. Лікар може змінити метод автентифікації через свою МІС. Після чого на “старий номер”, зазначений в Реєстрі пацієнтів, пацієнту надійде код підтвердження дії зміни телефону на новий.
Поки що у лікарів немає технічної можливості самостійно змінити метод автентифікації без отримання підтвердження на старий номер телефону пацієнта. Якщо він втратив номер телефону, то це може створювати певні труднощі, адже так лікар не може отримати підтвердження зміни.
Якщо номер телефону втрачено – пацієнт повинен подати заявку на скидання номеру телефону на сайті НСЗУ.
Чи потрібно переукладати декларацію, якщо у пацієнта змінився номер телефону?
Зазначимо, що при зміні будь-яких персональних даних пацієнта, в тому числі зміні чи втраті номеру телефону, переукладати декларацію не потрібно. Треба лише змінити метод автентифікації через свою МІС. У випадку втрати номеру заявка подається до НСЗУ. Якщо усі дані вказані коректно, то така заявка буде опрацьована менш ніж за день.
Чому важливо мати зазначений номер телефону в ЕСОЗ?
Номер телефону є не лише зручним методом автентифікації, але й важливим інструментом управління своїми даними. Так, за наявності номеру телефону ви зможете не лише самостійно управляти доступом до своїх медичних та чутливих даних, але й бути в курсі щодо дій з такими даними.
Якщо хтось захоче отримати доступ до ваших даних, то без 4-значного коду з СМС такий доступ не буде видано або ж якщо хтось створить вам е-направлення, то система оперативно вас про це повідомить.
Тож при наявності іншого типу методу автентифікації (за документами) рекомендуємо змінити на автентифікацію за номером телефону, адже це значно пришвидшує та спрощує використання більшості медичних цифрових сервісів, а також значно підвищує рівень безпеки ваших медичних даних.