Як підготуватися медичним закладам до нових умов відпуску антибіотиків?

Як підготуватися медичним закладам до нових умов відпуску антибіотиків?
Уже з квітня цього року для отримання антибактеріальних лікарських засобів в аптеках потрібен буде електронний рецепт. Українські лікарі розпочнуть виписувати е-рецепти на всі антибактеріальні лікарські засоби, які зареєстровані в Україні та містяться в Державному реєстрі лікарських засобів.
Лікарі отримають можливість здійснювати призначення антибіотиків в електронній системі охорони здоровʼя (ЕСОЗ) через медичну інформаційну систему. Функціонал виписування е-рецептів знайомий для лікарів, які вже виписують е-рецепти своїм пацієнтам у рамках програми реімбурсації “Доступні ліки”. Разом з тим, він також буде простим і зрозумілим для тих, хто тільки починає роботу з електронною системою охорони здоровʼя. Більше того, невдовзі стануть доступними навчальні матеріали по роботі з електронними рецептами.

Як підготуватися?
Якщо ваш заклад уже має МІС, працює з електронною системою охорони здоров’я та виписує рецепти, не потрібно ніяких додаткових кроків – представники вашої МІС попередять вас про появу нових можливостей у системі.
Якщо ваш заклад зареєстрований в ЕСОЗ, проте ви раніше не працювали з модулем електронного рецепта – зверніться до представників вашої МІС та уточніть, чи мають вони необхідний модуль або чи планують його впровадження найближчим часом. Додатково зʼясуйте у представників вашої МІС, коли вони планують провести необхідні навчальні заходи по роботі з новим функціоналом.
Якщо ваш заклад не зареєстрований та ніколи не працював з ЕСОЗ, необхідно:
1. Першочергово обрати медичну інформаційну систему (МІС), яка має, зокрема, і необхідний функціонал електронного рецепта. Перелік підключених МІС можна знайти на сайті системи – ehealth.gov.ua у розділі “Підключені до ЕСОЗ МІС”. При виборі МІС та укладенні договору про надані послуги, радимо звернути особливу увагу на послуги з навчання та підтримки, як одні з пріоритетних вимог. Більше рекомендацій щодо вибору МІС: https://bit.ly/3fOEz25;
2. Далі – керівник закладу має зареєструвати себе та заклад в ЕСОЗ через МІС. На цьому етапі рекомендуємо звернутися за підтримкою до представників обраної вами МІС, які проконсультують вас щодо коректного внесення даних;
3. Подбайте про забезпечення персоналу закладу кваліфікованим електронним підписом для підтвердження дій у системі;
наступним кроком керівник закладу може зареєструвати уповноважену особу – адміністратора, спеціаліста з кадрів чи іншого працівника, хто буде проводити реєстрацію користувачів;
4. Зареєструйте працівників закладу в ЕСОЗ.

Для початку роботи з електронним рецептом користувачам необхідно освоїти базові навички та функціонал ЕСОЗ, а саме уміти:
– реєструвати пацієнта в системі;
– здійснювати пошук пацієнта в МІС та на ЦБД;
– оновлювати дані про пацієнта;
– вносити та редагувати медичні записи.
Відповідні навчальні матеріали користувачі завжди можуть знайти на ресурсах Академії НСЗУ (https://academy.nszu.gov.ua/), або звернувшись до представників медичної інформаційної системи.

Для довідки
З метою виконання вимог законодавства щодо рецептурного призначення та відпуску рецептурних лікарських засобів до кінця 2022 року запланований поетапний перехід на електронний рецепт.
Впровадження е-рецепта буде відбуватися в 3 етапи. Перший із них – призначення та відпуск антибактеріальних лікарських засобів (антибіотиків) за електронним рецептом. Другий етап – поширення е-рецепта на наркотичні ліки, які зараз призначаються на спеціальних рецептурних бланках форми № 3. Третій – відпуск усіх рецептурних препаратів за е-рецептом за усіма джерелами фінансування.
Так, на першому етапі, електронна система охорони здоровʼя дозволить відслідковувати дані про призначення та споживання антибактеріальних ліків в Україні. А електронний рецепт сприятиме вирішенню проблеми неконтрольованого та нецільового використання антибіотиків.

Також рекомендуємо
30 Серпня 2022
Під час виписування електронного рецепта на антибіотики в електронній системі охорони здоровʼя автоматично формується інформаційна довідка, яка наразі обов’язково надається пацієнтові в друкованому вигляді.
📲 Ця довідка містить як інформацію про призначення (МНН, дозування лікарського засобу, тривалість лікування тощо), так і інформацію про медичний заклад та лікаря, який виписав електронний рецепт.
📲 Серед такої інформації – контактні дані лікаря, зокрема номер телефону. Дані в цьому та інших полях довідки заповнюються системою автоматично з інформації, яку керівник закладу чи уповноважена особа вносять до ЕСОЗ під час реєстрації лікаря.
📲 Це один з факторів, що пришвидшує та спрощує роботу медичного працівника та дозволяє приділяти більше часу лікуванню пацієнта.
📲 Так, номер телефону слугує допоміжним каналом комунікації між лікарем та пацієнтом та вказується для того, аби пацієнт міг:
– уточнити деталі сигнатури – особливостей та способу прийому лікарського засобу;
– за потреби скоригувати дозування та тривалість прийому препарату;
– повідомити про побічні наслідки прийому ліків тощо.
📲 Саме тому під час візиту до лікаря важливо обговорити та узгодити робочий час, в який пацієнт може зателефонувати чи написати лікарю в месенджер та уточнити деталі щодо призначеного лікарського засобу.
📲 У разі, якщо лікар виявив, що за реєстрації його як працівника закладу до системи було внесено його особистий номер телефону, але лікар не бажає поширювати свій особистий номер серед пацієнтів – рекомендуємо уповноваженій особі закладу внести зміни до відомостей про такі дані у системі та вказати робочий контактний телефон лікаря.
20 Березня 2021

Підібрали для вас канали освітніх — онлайн матеріалів для медиків щодо лікування пацієнтів з COVID-19. Переглянути матеріали можна в будь-який зручний для Вас час, усі вони збережені на онлайн — платформах. Кожен курс має декілька розділів, поділений на тематичні блоки, складається із теоретичної та практичної частин.

💻 Онлайн-платформа для лікарів з питань штучної вентиляції легень CoVent
(про респіраторну підтримку та інтенсивну терапію) https://bit.ly/2xmquXi
💻 Онлайн-курс від Центру Громадського здоров’я «Медична допомога в період пандемії COVID-19» https://bit.ly/3eV3TSv
💻 Вебінар з рутинної вакцинації під час пандемії COVID-19 від Центру громадського здоров’я та Всесвітньої організації охорони здоров’я https://bit.ly/2WagrwL
💻 Освітня платформа з питань лікування COVID-19 https://bit.ly/359H2OB
💻 Відеолекції “Всеукраїнський спецкурс з респіраторної підтримки” https://bit.ly/3cQLxAb
💻 Онлайн-курс з респіраторної терапії від МОЗ та Юнісеф – https://uni.cf/2IoH1zu

29 Вересня 2022
Кабінет Міністрів України прийняв зміни до Ліцензійних умов щодо господарської діяльності з виробництва, оптової та роздрібної торгівлі й імпорту лікарських засобів, які передбачають підключення закладу до Електронної системи охорони здоровʼя (ЕСОЗ).
Метою цього рішення є забезпечення можливості відпуску рецептурних лікарських засобів в аптеках за електронним рецептом.
Втім, це рішення буде впроваджуватися поступово з можливістю запровадження перехідного періоду для аптек. Так, дана вимога стане обовʼязковою для всіх субʼєктів господарювання з 1 квітня 2023 року.
На період воєнного стану виключенням будуть лише аптеки, розташовані в зоні проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають у тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні).
Нагадаємо, щоб зареєструватися в електронній системі охорони здоровʼя, аптекам необхідно:
1) Обрати медичну інформаційну систему (МІС). Перелік підключених МІС, які надають послуги аптекам, можна знайти на сайті системи. Під час вибору МІС та укладенні договору про надані послуги, радимо звернути особливу увагу на послуги з навчання та підтримки, як одні з пріоритетних вимог.
2) Зареєструвати керівника, заклад та його підрозділи в електронній системі охорони здоровʼя.
3) Забезпечити уповноважених працівників закладу кваліфікованим електронним підписом.
4) Зареєструвати всіх інших фармацевтичних працівників, які здійснюють відпуск рецептурних ліків, в системі.
Детальніше ознайомитись можете за посиланням: https://bit.ly/3xUjIEf
22 Грудня 2020
❗До уваги розробників медичних інформаційних систем❗
📌 eHealth припиняє підтримку Internet Explorer 11.
У зв’язку з заявою компанії Microsoft про припинення підтримки браузера Internet Explorer 11- https://bit.ly/2KPUUHz
Команда eHealth інформує, що з наступного оновлення (v.8.19.12) система eHealth перестане допускати авторизаційні запити надіслані до центрального компоненту через браузер Internet Explorer 11.
📌 Технічна команда eHealth рекомендує МІС, що допускають використання Internet Explorer 11 вжити відповідних заходів та надати користувачам альтернативні IЕ11 рішення для роботи в системі eHealth.