Паспорти вакцинації у світовому eHealth

Багато країн світу планують впровадження паспортів вакцинації. Паспорти вакцинації – це сертифікати, які видаються громадянам після введення вакцини від COVID-19. Зазвичай, у них вказуються особисті дані пацієнта, дата щеплення та назва вакцини.
Сьогодні розповімо, як у світовому еHealth впроваджують паспорти вакцинації:
🇫🇮 Фінляндія планує запровадити так званий паспорт вакцинації, який свідчить про отримання щеплення від коронавірусу. На порталі Omakanta, куди заносяться всі медичні дані користувачів, буде створена технічна можливість отримати виписку про проходження вакцинації. Пред’являти виписку можна буде як безпосередньо роздруківку сертифіката, так і штрих-код або QR – код, який можна буде при необхідності продемонструвати на смартфоні.
🇱🇹 Литва планує запровадити “зелені” сертифікати вакцинації, які дозволять людям зі сформованим імунітетом до коронавірусу вільно пересуватися країною. За планом, національне посвідчення вакцинації планують створити до кінця квітня. А запровадження цифрових сертифікатів очікується в липні.
🇬🇷 🇮🇱 Греція та Ізраїль підписали угоду про паспорти вакцинації. Це дозволить людям, вакцинованих проти коронавірусу, вільно пересуватися між двома країнами. У обох країн уже є “зелені” паспорти вакцинації, що поширюються на території країни.
🇩🇰 Данія. Після проведення вакцинації на єдиному данському порталі eHealth з’явиться “Данський паспорт вакцини”. Підтвердження можна буде отримати на данському порталі електронної охорони здоров’я, ввівши особистий логін та пароль. Після чого можна самостійно скористуватись даним документом.
🇺🇸 Америка. У штаті Нью-Йорку використовують QR – код в мобільному застосунку. Додаток має назву Excelsior Pass і сканується через QR-код , аби підтвердити, що власник телефону вакцинований від COVID-19. Як повідомляється, “паспорт вакцинації” можна буде використовувати при відвідуванні місць з високим скупченням людей. Цифровий ковідний сертифікат уже застосовується при відвідуванню концертних та спортивних заходів.
🇬🇧 Великобританія. Після проведення вакцинації в системі eHealth пацієнта буде відображатись “Сертифікат про вакцинацію”. Сертифікат про вакцинацію буде представлений англійською мовою, але за потреби може бути й представлений іншими мовами. Мінімальний набір даних для сертифіката про щеплення складається з таких трьох розділів: ідентифікація особи, інформація про щеплення, метадані сертифіката. Відповідно кожен, хто пройде вакцинування за потреби самостійно може завантажити з системи свій особистий сертифікат.
🇸🇪 Швеція також планує впровадити в системі eHealth “Цифровий паспорт імунітету” до літа 2021-го року. Окрім того, фахівці розробили “мобільний гаманець здоров’я”, який дозволяє клієнтам завантажувати свої результати тесту на COVID-19 та вакцинацію до програми для безкоштовного використання на своєму телефоні.
Також рекомендуємо
10 Жовтня 2023

Починаючи з 8 жовтня пацієнти з цукровим діабетом І типу почали отримувати тест-смужки для вимірювання рівня цукру в межах програми реімбурсації – безоплатно або з частковою доплатою. 

Так, перший е-рецепт на тест-смужки за програмою реімбурсації було виписано лікарем-ендокринологом з Одещини. Усього на цей час було виписано понад 70 е-рецептів на тест-смужки.

На сьогодні перелік реімбурсації включає 23 найменування тест-смужок для глюкометрів, вартість яких підлягає повному чи частковому відшкодуванню. Їх вартість наразі відшкодовує держава.

Для того, щоб отримати тест-смужки безоплатно чи з доплатою за програмою реімбурсації, необхідно мати електронний рецепт. Такий рецепт може виписати як лікар-ендокринолог (зокрема і дитячий), так і лікар первинної медичної допомоги (терапевт, педіатр чи сімейний лікар) будь-якого медичного закладу, який працює з електронною системою охорони здоровʼя (ЕСОЗ).

Натомість на тимчасово окупованих територіях та в зоні бойових дій тест-смужки можуть відпускатися і за паперовими рецептами.

Як отримати електронний рецепт на тест смужки за програмою реімбурсації?

1. Зверніться до лікаря.

Під час прийому лікар випише електронний рецепт.  Підкреслимо, що для того, щоб отримати е-рецепт не обовʼязково мати декларацію з лікарем первинної медичної допомоги. 

2. Після цього ви отримаєте СМС-повідомлення з номером електронного рецепта та унікальним кодом його погашення. 

Зверніть увагу, що погасити рецепт можна протягом 30 днів з моменту його виписування.

3. Зверніться до аптеки, яка має договір із НСЗУ за програмою «Медичні вироби для визначення рівня глюкози в крові». 

Знайти аптеку, яка відпускає тест-смужки в межах програми реімбурсації можна, скориставшись , який підкаже адресу найближчої до вас аптеки. Для цього достатньо ввести чи обрати з переліку в пошуковому рядку назву вашого населеного пункту. 

4. Назвіть фармацевту номер рецепта та узгодьте, які з доступних тест-смужок підійдуть до вашого глюкометра.

Працівник аптеки запропонує наявні тест-смужки, вартість яких відшкодовується за програмою реімбурсації, та узгодить з пацієнтом який саме виріб йому необхідно видати за рецептом (модель, виробник, можливі варіанти пакування тощо).

5. Назвіть фармацевту код погашення рецепта для отримання тест-смужок 

Відповідно до того, які тест-смужки обрав пацієнт та їхньої кількості фармацевт погашає рецепт безоплатно або з доплатою. Будьте здорові!

Нагадаємо, держава забезпечує пацієнтів із захворюванням на діабет 1 типу тест-смужками для вимірювання цукру в крові.

Надсилаємо додаткові матеріали, які будуть корисними в роботі: 

👉 Питання-відповіді: http://surl.li/lpnjo

👉 Вебінар «Реімбурсація тест-смужок в рамках ПМГ 2023»: http://surl.li/lwcbc

Медичним закладам:

👉 Як підготуватися медичному закладу та маршрут лікаря: http://surl.li/lpnja

👉 Як підготуватися аптеці та маршрут фармацевта: http://surl.li/lwaxs:

12 Травня 2025

В електронній системі охорони здоровʼя (ЕСОЗ) доступна нова функціональністьреєстрація та облік медичного обладнання.

Що важливо знати керівникам медичних закладів та як підготуватися👇

 🔹 Що нового?

Заклади зможуть вносити інформацію про кожну одиницю обладнання, зокрема: технічні характеристики, інвентарний і серійний номери, місце розташування, доступність обладнання та ін.

🔹 Коли функціональність стане доступна?

Після оновлення вашої медичної інформаційної системи (МІС). Щоб почати роботу — зверніться до свого оператора МІС.

Звертаємо увагу, що на цьому етапі кінцевого терміну щодо внесення обладнання не визначено. При цьому рекомендуємо почати вже вносити інформацію про наявне обладнання одразу після появи відповідної технічної можливості в МІС. Це дозволить своєчасно актуалізувати публічну інформацію та підготуватися до наступних етапів реалізації.

Перевірити статус тестування вашої МІС.

 🔹 Яке обладнання реєструється?

 Лише те, що: 

▪️ входить до Переліку, затвердженого МОЗ;

 ▪️ фізично наявне у закладі;
▪️ належить закладу або орендується;
▪️ доступне для використання або потребує ремонту.

Обладнання, що не підлягає відновленню – не підлягає реєстрації.

🔹 Як підготуватись?

 ✔️ Зв’яжіться з представником вашої МІС — дізнайтесь про готовність функціональності та навчальні матеріали;

✔️ Призначте відповідального за облік обладнання (це може бути керівник закладу, фахівець з кадрів чи адміністратор);

 ✔️ Підготуйте перелік обладнання та зберіть дані, необхідні для реєстрації.

📌 Більше інформації та відповіді на поширені запитання.

28 Лютого 2025

Кабінет Міністрів України вніс зміни до постанови №1503 від 24 грудня 2024 року, якими відтермінував застосування коригувального коефіцієнту для неверифікованих записів про дітей до 18 років, що мають укладені декларації з лікарями первинної медичної допомоги, до 1 липня 2025 року.

Оплата за дітей, які не пройшли верифікацію до 1 березня, буде продовжуватися в повному обсязі. З 1 липня 2025 року до базової капітаційної ставки за обслуговування дітей, які не мають статусу “Успішна верифікація”, застосовуватиметься коригувальний коефіцієнт 0.

👉 Як буде проходити верифікація свідоцтв про народження?

Процес буде аналогічним до верифікації пацієнтів за РНОКПП – перевірці підлягатимуть ПІБ пацієнта, дата його народження, а також серія та номер свідоцтва про народження. Верифікація буде здійснюватися при реєстрації чи щоразу  при оновленні даних пацієнта, а також із запланованою періодичністю.

🔹 Що важливо памʼятати лікарям та пацієнтам?

✔ Верифікація – це безперервний процес, який дозволяє підтримувати актуальність даних у системі, а також мінімізувати проблеми, повʼязані з ідентифікацією пацієнтів та виявленням некоректних записів про пацієнта в ЕСОЗ.

✔ Дітям до 14 років не потрібно отримувати РНОКПП – для верифікації дитини буде достатньо Свідоцтва про народження.

✔ Пацієнту не може бути відмовлено в наданні медичної допомоги незалежно від результатів верифікації.

Декларація пацієнта про вибір лікаря НЕ анулюється за результатами верифікації.

✔ Якщо персональні дані змінено, повторне подання декларації НЕ потрібне – достатньо оновити запис про пацієнта та відправити дані в ЕСОЗ.

 

7 Лютого 2023

Шановні партнери та користувачі ЕСОЗ!

З метою оптимізації та покращення продуктивності системи ЕСОЗ, проводимо планові технічні роботи.

Задля мінімізації можливих незручностей для користувачів, регламентні роботи відбуватимуться з 21:00 07.02.2023 та до 00:00 08.02.2023 року

Актуальну інформацію про технічні роботи на центральному компоненті ЕСОЗ відслідковуйте на сторінці: https://status.ehealth.gov.ua/

Дякуємо за розуміння!