Обери свого
лікаря
Знайди зручний медзаклад з наліпкою ,
обери лікаря та підпиши декларацію
1677
Інформаційно-довідкова служба:

Обрати свого лікаря просто

Проста інструкція, сім кроків на шляху підписання декларації

Крок 1
Оберіть за вашими особистими критеріями заклад чи лікаря. Ви можете скористатися порадами знайомих. Або відвідати найближчі заклади та дізнатися про лікарів там
Крок 2
Перегляньте мапу та перевірте, чи вже можна підписати декларацію у вибраному закладі. Також медичні заклади, підключені до системи, можна розпізнати за наліпкою «Тут можна обрати свого лікаря»
Крок 3
Візьміть із собою паспорт, ідентифікаційний код і мобільний телефон. Якщо потрібно підписати декларацію для дитини до 14 років — візьміть також свідоцтво про народження дитини
Крок 4
Зверніться у реєстратуру медзакладу та повідомте, що хочете підписати декларацію
Крок 5
Уповноважений працівник медзакладу (працівник реєстратури, медсестра або лікар) введе ваші дані в електронну систему. На мобільний надійде СМС з кодом. Повідомте цей код працівнику закладу
Крок 6
З електронної системи роздруковується декларація з вашими даними. Уважно перевірте, чи всі ваші дані правильні. Якщо потрібно — працівник закладу внесе зміни в системі та роздрукує декларацію ще раз. Підпишіть два екземпляри роздрукованої декларації. Один ви забираєте з собою, інший залишається у закладі
Крок 7
Працівник закладу підтверджує вашу декларацію своїм електронним підписом і відправляє в електронну систему
Вітаємо!
Тепер ви є в електронній системі охорони здоров’я, а значить Національна служба здоров’я гарантовано направить гроші у ваш заклад і вашому лікарю

Де можна обрати свого лікаря?

Обрати лікаря первинної медичної допомоги можна за допомогою дашборду Національної служби здоров‘я України

Шукайте наліпку на медзакладах вашого міста або села – в них ви зможете підписати декларацію зі своїм лікарем

Дашборд містить електронну карту місць надання ПМД.

Обравши область чи населений пункт, ви побачите усі заклади ПМД на карті, отримаєте у таблиці під картою повний перелік місць надання послуг, їх адреси та контактний телефон.

Сторінка, також, містить інформацію щодо кількості декларацій лікаря. А у полі про рекомендований обсяг практики “Ліміт” є відповідна позначка про те, чи може лікар ще укладати декларації з новими пацієнтами.

Якщо на медичному закладі, який вказано на мапі як підключений немає наліпки – повідомте нам!

Не змогли обрати свого лікаря?

Нам повідомляють, що в деяких закладах первинної медичної допомоги пацієнтам не дають можливості обрати свого лікаря.
Що робити в такому випадку?

1
Перш за все подумайте, чи не варто обрати інший медичний заклад, в якому не будуть намагатися порушувати ваші права, встановлені законом.
2
Процитуйте лікарю «Порядок вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу», затверджений Наказом МОЗ №503 від 19 березня 2018 року. Саме цей обов'язковий до виконання документ регламентує процес вибору лікаря, подання та припинення дії декларації з вибору лікаря.
«Пункт II. 1. Пацієнт (його законний представник) має право обрати лікаря, який надає ПМД, незалежно від зареєстрованого місця проживання...»
3
Зверніться за роз’ясненнями до головного лікаря.
4
Якщо головний лікар відмовляє у реалізації вашого права на вільний вибір лікаря, зверніться до місцевого управління охорони здоров’я із заявою на ім’я керівника управління.
Ви можете поділитися своїм досвідом у спеціальній
формі зворотнього зв’язку МОЗ України
Нагадуємо, що для відмови у підписанні декларації є лише дві причини:
Відмова через те, що лікар уже набрав оптимальну кількість пацієнтів
Оптимальна кількість пацієнтів для терапевта – 2000, педіатра – 900, сімейного лікаря – 1800. Обсяг практики може відрізнятися від оптимального залежно від соціально-демографічних, інфраструктурних та інших особливостей території, в межах якої мешкають люди, що належать до відповідної практики. Наприклад, якщо сімейний лікар працює у селі, де мешкає 3000 людей, то усі жителі зможуть обслуговуватись у нього. Без медичної допомоги не залишиться ніхто. Якщо вам все-таки відмовляють у підписанні декларації з цих причин, ви можете:
  • 1Звернутися до головного лікаря, який підтвердить чи спростує інформацію про кількість пацієнтів, яку набрали лікарі медзакладу.
  • 2Якщо головний лікар відмовляється надати роз’яснення, зверніться до місцевого управління охорони здоров’я із заявою на ім’я керівника управління.
  • 3Ви можете звернутися за консультацією до контакт-центру НСЗУ здоров’я за номером 16-77.
  • 4Ви завжди можете обрати інший медичний заклад, де вам будуть раді. Гроші за ваше обслуговування мають отримати ті медичні заклади й лікарі, які готові до змін.
Відмова, бо заклад не підключений до системи
Пацієнт не може підписати декларацію з лікарем, якщо заклад, в якому працює лікар, ще не підключений до електронної системи охорони здоров’я. Це технічно неможливо. Що робити:
  • 1Дізнайтеся точну дату, коли заклад буде підключено до системи «Електронне здоров’я». Якщо відповіді на це питання немає у вашого лікаря і в реєстратурі, то зверніться до головного лікаря.
  • 2Якщо ви вже визначились з лікарем і медзакладом, куди будуть направлятись гроші за ваше обслуговування, ви можете зачекати: кампанія з вибору лікаря буде тривати до тих пір, поки усі українці не оберуть собі лікаря.
  • 3Ви також можете обрати іншого лікаря. Підключені до електронної системи медзаклади, які готові підписувати декларації з пацієнтами, ви впізнаєте за наліпкою “Тут можна обрати свого лікаря”.
Безоплатні послуги у вашого лікаря
  • Спостереження за здоров'ям пацієнта та лікування найбільш поширених хвороб, травм, отруєнь, патологічних станів.
  • Профогляди для семи груп ризику
  • Рецепти на ліки, у тому числі за програмою «Доступні ліки»
  • 7 базових досліджень
  • Вакцинація за календарем щеплення
  • Знеболення
  • Видачі лікарняних й інших довідок
  • Взяття біоматеріалів і медичні втручання
  • Повний перелік безоплатних послуг дивіться в додатках до наказу №504 МОЗ України від 19.03.2018
Медзаклади приєднуються до реформи вже з липня 2018 року! Запитуйте місцеву владу, коли ці безоплатні послуги з’являться у вас
Часті запитання