Перелік аптечних інформаційних систем для участі в програмі реімбурсації “Доступні ліки”

Для участі аптек в програмі реімбурсації “Доступні ліки” необхідна реєстрація у електронній системі охорони здоров’я. Саме в системі в подальшому буде відбуватися укладення договору про реімбурсацію, відпуск ліків за електронними рецептами.

Медичні інформаційні системи (МІС), а також аптечні інформаційні системи (АІС) знаходяться в активній стадії розробки та тестування функціоналу реімбурсації.

Національна служба здоров’я України створила сторінку, з повним переліком МІС та АІС та актуальною інформацією про статуси їхньої розробки: https://bit.ly/2E309OD

Також рекомендуємо
8 Лютого 2019

До уваги розробників медичних інформаційних систем та аптечних інформаційних систем.

Від 8 лютого 2019 року усі МІС та АІС можуть подавати свої заявки на тестування відповідності розробленого функціоналу вимогам ЦБД.

ДП “Електронне здоров’я” розробило покрокову інструкцію, з якою Ви можете ознайомитися за посиланням: https://bit.ly/2SorbsA

Документи, котрі регламентують ці процеси, розроблені ДП “Електронне здоров’я” та затверджені Національною службою здоров’я України: https://bit.ly/2DmcY4J

17 Жовтня 2018

Уже більше 19,5 мільйонів українців обрали свого лікаря. ДП “Електронне здоров’я”, що разом з партнерами розробляє технічний функціонал eHealth, вдячне за висловлену довіру користувачів. Такий результат за півроку є спільною заслугою команд, які займаються впровадженням eHealth в Україні. Впроваджуючи систему eHealth, Україна вже увійшла до світової спільноти Global Digital Health Partnership, як її рівноправний учасник, досвід якого цікавий багатьом країнам світу.

ДП “Електронне здоров’я” є основним розробником технічного ядра eHealth в Україні. eHealth — електронна система охорони здоров’я, що дозволяє ефективно розподіляти бюджетні кошти на оплату медичних послуг. Система eHealth складається з:

  • центрального компоненту системи медичних даних (адмініструє ДП “Електронне здоров’я”);
  • медичних інформаційних систем (приватні компанії, що надають інтерфейси користувачам, у тому числі медичним закладам та лікарям).

Міністерство  охорони здоров’я регулює впровадження eHealth на нормативно-правовому рівні. Національна служба здоров’я України аналізує дані з метою прогнозування та оперування Програмою медичних гарантій, в тому числі з метою оплати вартості послуг медзакладам.

З моменту офіційного створення ДП “Електронне здоров’я” в грудні 2017 року через збіг у назві саму систему eHealth часто асоціювали з ДП “Електронне здоров’я”, що не зовсім так. Адже система eHealth складається з декількох учасників, в тому числі ДП “Електронне здоров’я”. Тому, аби уникнути подібних неточностей у визначенні — хто є хто в системі eHealth, — Державне підприємство “Електронне здоров’я” використовуватиме новий бренд —  eZdorovya. Це домопоже ДП “Електронне здоров’я” (eZdorovya) ефективніше взаємодіяти з користувачами, серед яких мільйони українців, представники бізнесу, розробники інформаційних систем та технологічні стартапи, які мають намір працювати з медичними даними.

“Ми будемо комунікувати з користувачами і всіма стейкхолдерами під брендом “eZdorovya”.  Система eHealth впроваджується спільними зусиллями всіх партнерів. eZdorovya забезпечує технічну можливіcть функціонування  eHealth як її адміністратор, що від імені держави займається розробкою та впровадженням технологій”, — заявляє прес-служба державного підприємства “Електронне здоров’я”.

 

Наразі eZdorovya займається впровадженням масштабного інноваційного IT-рішення в медичній сфері — розробкою медичної картки пацієнта та низки інших важливих модулів. За підтримки світової eHealth-спільноти команда eZdorovya розробляє електронний рецепт, електронне направлення та інші сервіси. Всі вони дозволять кожному користувачеві отримати необхідну медичну інформацію без паперової рутини. Також eZdorovya збиратиме дані для розробки аналітичних і статистичних матеріалів та вироблення ефективних рішень у сфері охорони здоров’я.

Цю та іншу інформацію можна буде знайти на оновленому сайті eZdorovya: https://www.facebook.com/ezdorovya

Якщо у вас є загальні питання щодо функціонування системи eZdorovya, напишіть на адресу: [email protected]

Джерело: moz.gov.ua

23 Жовтня 2018

Минуло півроку з того часу, коли була створена Національна служба здоров’я України і “гроші пішли за пацієнтами” у ті заклади, які підписали договори зі Службою. Розказуємо, як змінилась первинна допомога за цей час.

За 6 місяців роботи Нацслужби здоров’я 623 заклади первинної допомоги (майже половина закладів первинки країни) підписали договір з Службою і перейшли на нову систему фінансування.

Понад 12 млн українців обрали свого лікаря в цих закладах. І за ними до закладів вже “прийшло” 1,615 млрд грн, які держава вперше спрямувала на оплату медичних послуг конкретним пацієнтам.

Більшість закладів отримали значно більше грошей, аніж за субвенцією. І цей дохід зростатиме, адже заклади ще продовжують укладати декларації з пацієнтами. Наприклад, Сокирянський ЦПМСД збільшив свій дохід з липня по жовтень на 50%, Черкаський ЦПМСД №2 – на 32%. Томашпільський центр первинної допомоги збільшив надходження на свій рахунок на 58%.

Зміни в медицині відкрили вікно можливостей. І цими можливостями скористалися передусім маленькі міста. Саме там відбуваються найбільші зміни. Лідери за рівнем підписання декларацій – Червоноград на Львівщині (76%) та Овруч на Житомирщині (65%). В Червонограді отримали втричі більше коштів, аніж за субвенцією, і вже у перші місяці підняли зарплату лікарям – з 5 000 до 16 000 грн. Овруцький ЦПМСД тепер отримує вдвічі більше, аніж за субвенцією. І зарплата лікаря зросла з 5 000 до 15 000 грн.

Значно зросли і зарплати медичних сестер. Наприклад, у закарпатському Міжгір`ї зарплата медсестри виросла з 5 до 8 000. У Миргороді – з 4 до 8 500 грн.

«За рік ми набрали непоганий темп впровадження змін. Але ми плануємо нарощувати його в наступному році. Яка наша візія на 2019 рік? Нова первинна ланка по всій країні – з високою якістю послуг, різноманіттям провайдерів, високими зарплатами лікарів. Нові електронні інструменти для лікарів та пацієнтів – електронні медичні картки, направлення до спеціалістів, рецепти на «Доступні ліки», лікарняні листи. Ви приходите на прийом і займаєтеся вашим здоров`ям, а не папірцями. І найголовніше – старт реформації спеціалізованої допомоги – запуск програми «Безкоштовна діагностика». За направленням сімейного лікаря пацієнти отримають найнеобхідніші для встановлення діагнозу аналізи, консультації спеціалістів та діагностику безоплатно», – сказав заступник міністра охорони здоров’я Павло Ковтонюк.

 

«Зміни в медицині відбуваються перш за все на користь пацієнта та лікаря. Щоб інформація про них була доступною, 8 жовтня Національна служба здоров`я запустила власний контакт-центр. Це перший в Україні контакт-центр для лікарів та пацієнтів. За усіма міжнародними стандартами. Кожен українець, подзвонивши на номер 1677, зможе отримати відповіді на всі питання щодо змін в медицині. Адже трансформація триває. З наступного року трансформується програма «Доступні ліки» і буде реалізовуватися через НСЗУ. Ми будемо укладати контракти з аптеками. Пацієнт за електронним рецептом зможе отримати необхідні йому ліки у будь-якій аптеці, яка уклала з нами договір – незалежно від місця свого проживання, там, де йому буде зручно. Всі ці зміни розвертають медичну систему в бік пацієнта», – заявив Олег Петренко, голова НСЗУ.

Джерело: moz.gov.ua

19 Грудня 2018

2018 рік завершується не лише підведенням підсумків, але й укладанням угод із сімейними лікарями. Та підписують їх не лише на папері — кожен пацієнт потрапляє до електронної системи охорони здоров’я eHealth. Денис Мацуй, генеральний директор Державного підприємства «Електронне здоров’я», розповів про виклики, можливості та плани проекту, що допоможе автоматизувати усі ці процеси.

Що це за проект

eZdorovya — це державний стартап, який адмініструє електронну систему охорони здоров’я — eHealth. Систему eHealth створюють Міністерство охорони здоров’я, Національна служба здоров’я та представники бізнесу в Україні. Проект відповідає за цифрову трансформацію електронної системи охорони  здоров’я. По суті це — державне підприємство, яке переводить українську медицину на цифрову основу.

Про перехід на цифрові картки пацієнтів

— Вже у 2019 році буде доступна реєстрація медичних подій в електронній системі охорони здоров’я, які пов’язані зі зверненням пацієнта до закладу первинної медичної допомоги. До реєстру потраплятимуть такі події:

  • Візит пацієнта, причини звернення.
  • Алергії та вакцинації.
  • Виміри: універсальна модель вимірів, наприклад, група крові чи тиск.
  • Процедури: це те, що лікар зможе сам зробити, чи його медсестра.

Набір функцій медичних подій буде постійно розширюватись. Зараз ми зосереджені на розробці функціональності електронних карток. Заповнювати їх будуть з моменту звернення пацієнта до лікаря. Ключова інформація для лікаря (наприклад відомості про вакцинацію, алергії та інше) будуть обов’язково внесені до електронного профайлу пацієнта.

Щодо оцифровки паперових карток — лише уявіть який це об’єм інформації та скільки ресурсу (як людського, так і ресурсів часу) знадобиться для перенесення цих даних. Проте, на мій погляд, це ще одна ніша для представників бізнесу. У майбутньому ми очікуємо, що з’явиться стартап, який візьметься за переведення паперових карток в «цифру». Звичайно, тільки з дозволу пацієнта ці дані можуть проходити обробку.

Про сумісність зі старою системою обліку пацієнтів та комп’ютеризацію лікарень

— До кінця 2018 року всі комунальні медичні заклади, які надають первинну медичну допомогу (тобто там де працюють сімейні лікарі, терапевти та педіатри), мають укласти договори з Нацслужбою здоров’я та перейти на нову модель фінансування. Однією з умов для підписання договору є наявність комп’ютерної техніки та підключення до eHealth. Із 2019 року фінансування для цих медичних закладів буде відбуватися виключно Національною службою здоров’я.

За нашою інформацією, зараз усі медичні заклади мають комп’ютери, оскільки декларації з вибору лікаря підписуються тільки в електронній системі. Інша справа, що у 2019 році комп’ютер має стояти вже у кожному кабінеті сімейного лікаря у медзакладі, оскільки всю інформацію, пов’язану зі зверненням пацієнта, сімейні лікарі, терапевти і педіатри будуть зобов’язані вести виключно в eHealth.

Забезпечення комп’ютерами медичних закладів — обов’язок власника. Ним є місцева влада. Крім того, медичні заклади, які вже отримують оплати за медичні послуги від НСЗУ, вже мають збільшене фінансування і можуть купувати самостійно комп’ютерну техніку. Міністерство постійно веде комунікацію з регіонами та тримає питання забезпечення комп’ютерами на особливому контролі.

Про напрямки використання для пацієнтів

— Зараз пацієнт може зареєструватись в системі eHealth через медичні інформаційні системи (МІС), підписати декларацію з сімейним лікарем, терапевтом, педіатром. Так інформація про пацієнта потрапляє до центральної бази даних. Далі Національна служба здоров‘я направляє оплату за медичні послуги за пацієнтів у ті заклади, де вони лікуються.

Незабаром буде запущена електронна медична картка, електронний рецепт, електронне направлення.

Про основні проблеми та виклики

— Можу сказати виключно про електронну систему охорони здоров’я або про її електронне ядро, за розробку якого відповідає ДП «Електронне здоров’я». Головний наш виклик — це час. В короткі терміни нам необхідно зробити те, на що у Великобританії або Естонії пішло десятки років. Ці країни будували систему eHealth поступово. Неможливо на порозі 2019 року залишатись осторонь тих змін, що вже відбулись в усьому світі. Тому зараз перед нами глобальне завдання — побудувати ефективну архітектуру, розробити функціональність і впровадити готову систему у життя в максимально короткі терміни. Цього вимагає сучасна світова практика електронної медицини.

Про безпеку даних та напрямки використання зібраної інформації

— В першу чергу цими даними будуть користуватися безпосередньо лікарі. Маючи доступ до історії хвороби пацієнта, лікар буде бачити всю картину загалом, та на основі цієї інформації приймати рішення щодо лікування. Також на основі зібраних знеособлених даних буде проводитись аналіз, щоби визначити стан охорони здоров’я в Україні. Ці дані необхідні Міністерству охорони здоров’я та Національній службі здоров‘я для ефективної політики в своїй сфері.

Дані про стан здоров’я населення, епідеміологічної ситуації, про наявність медикаментів — дуже важливі для подальшої політики державних органів

В майбутньому, ми думаємо, що дані можуть застосовувати медичні сервіси, які надають якісний аналіз даних та рішення на їхній основі. Крім того, знеособлена аналітика може бути корисна для фармацевтичного бізнесу та компаній, які працюють в сфері охорони здоров’я.

Важливо пам’ятати, що лише пацієнт може приймати рішення щодо використання інформації про нього. Одне з наших ключових завдань — забезпечення безпеки цих даних. Без згоди пацієнта жоден сервіс не зможе використовувати його дані.

Про вартість доступу та монетизацію

— Модель монетизації ДП «Електронне здоров’я» — це одне з наших завдань на майбутнє. Наразі в пріоритеті розробка та впровадження сервісів центральної бази даних. Але в майбутньому планується, що підприємство буде отримувати дохід від своєї діяльності. Також ми відкриті до співпраці з бізнесом, який зможе надати для пацієнтів або органів державної влади корисні сервіси.

Джерело: https://nachasi.com