Медичні записи про вакцинацію та воєнний стан

У звʼязку з воєнними діями на території держави велика кількість українців вимушено стали переселенцями.
Відповідно багато з них не мають доступу до своїх медичних записів, зокрема про статус вакцинації дітей та їх батьків.
❓Якщо ви змінили своє місце проживання всередині країни і не маєте документів, що підтверджують вакцинальний статус вас та/чи вашої дитини, потрібно:
🗂 Зв’язатися з лікарем, із яким укладена декларація, або з відповідальним представником медичного закладу, який ви обрали, із запитом щодо отримання довідки про проведені щеплення або для внесення медичних записів до ЕСОЗ (за наявної такої технічної можливості у лікаря).
🗂 Якщо лікар чи медзаклад мають технічну можливість та/або фізичний доступ, вони вносять дані про вакцинацію до ЕСОЗ на підставі записів у паперовій первинно-обліковій медичній документації. Якщо такої можливості немає – лікар формує довідку про проведені щеплення із використанням відомостей «Карти профілактичних щеплень» (форма № 063/о), яка зберігається у лікаря чи в закладі, та відомостей, що вже внесені в ЕСОЗ.
🗂Довідка формується або в електронній формі з накладанням електронного цифрового підпису (https://diia.gov.ua/services/pidpisannya-dokumentiv), або в паперовій формі з засвідченням підписом медпрацівника, який її сформував, та печаткою медзакладу.
🗂За можливості лікар надішле копію довідки з підтвердженням щеплень через доступні електронні ресурси.
❓Як особа, яка тимчасово виїхала закордон може підтвердити свій вакцинальний статус?
Якщо у вас або вашої дитини немає документів на підтвердження вакцинації, вам або законному представнику дитини необхідно:
🗂 Зв’язатися з лікарем, із яким у вас укладена декларація, або з відповідальним представником медичного закладу, де працює лікар.
🗂Запитати про отримання довідки про проведені щеплення.
🗂Отримати від медичного працівника закладу довідку про проведені щеплення. Її заповнюють із використанням відомостей «Карти профілактичних щеплень» (форма № 063/о), яка зберігається у такого надавача, та відомостей, внесених до ЕСОЗ. Довідка формується в електронній формі з накладанням електронного цифрового підпису (https://diia.gov.ua/services/pidpisannya-dokumentiv) або в паперовій формі з засвідченням підписом медпрацівника, який її сформував, та печаткою медзакладу.
🗂За можливості лікар надішле копію довідки з підтвердженням щеплень через доступні електронні ресурси.
Також рекомендуємо
27 Липня 2022

Уже з серпня українські лікарі, які працюють з електронною системою охорони здоровʼ я, почнуть виписувати електронні рецепти на антибіотики. 

Усі інші медичні працівники протягом перехідного періоду мають підготуватися та освоїти навички, потрібні для формування призначень на антибіотики в ЕСОЗ.

Для початку роботи з електронним рецептом користувачам необхідно освоїти базові навички та функціонал ЕСОЗ, а саме вміти: реєструвати пацієнта в системі, здійснювати пошук пацієнта в МІС та на ЦБД, оновлювати дані про пацієнта, а також вносити та редагувати медичні записи. 

Для виписки е-рецепта безпосередньо в інтерфейсі медичної інформаційної системи лікарю необхідно:

1. Перш за все провести ідентифікацію пацієнта. 

Ідентифікація пацієнта необхідна для того, щоб встановити особу, яка отримуватиме медичну послугу, та для пошуку або реєстрації пацієнта в ЕСОЗ.

2. Далі – необхідно здійснити пошук пацієнта. 

Пошук пацієнта в ЕСОЗ здійснюється за такими обов’язковими параметрами:

  • прізвище та ім’я пацієнта;
  • дата народження пацієнта.

Додатково можна застосувати інші параметри пошуку: РНОКПП, номер телефону пацієнта та ін.

3. Якщо пацієнт незареєстрований у системі – зареєструвати пацієнта як ідентифікованого.

З детальною інформацією про реєстрацію пацієнта, оновлення його реєстраційних даних ви можете ознайомитися за посиланням на вебінар НСЗУ:  https://bit.ly/3vg0ojr

4. Створити медичний епізод.

Після успішної реєстрації пацієнта в ЕСОЗ можна сформувати новий візит та внести дані про візит пацієнта до його медичної картки.

Навчальні вебінари НСЗУ про внесення медичних записів до ЕСОЗ:

  • Для лікарів первинної медичної допомоги:
  • Для лікарів-спеціалістів:
  • Для лікарів стаціонару:

5. Сформувати електронний рецепт.

Внести інформацію про призначення, обравши міжнародну непатентовану назву препарату, джерело фінансування, кількість препарату, дозування, тривалість лікування та спосіб вживання лікарського препарату.

Навчання по виписці електронного рецепта уже також доступне на платформі Академії НСЗУ, пройти його ви можете після реєстрації за посиланням:

6. Видрукувати інформаційну довідку та видати її пацієнту.  

Нагадуємо, що інформаційна довідка обов’язково має бути завірені особистим підписом та печаткою лікаря.

16 Червня 2023

Державне підприємство “Електронне здоров’я”, що відповідно до Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 411, є  адміністратором центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (надалі – Адміністратор) повідомляє наступне.

Згідно наказу Адміністратора від 12.06.2023 №25, ураховуючи невідповідність функціональних можливостей МІС актуальним технічним вимогам, з 12 серпня 2023 року електронні медичні інформаційні системи (надалі – МІС)  “HealthTech” (ТОВ “ХОРСТЕХ”) та “МІТІС “ДНІПРО-МТ” (ТОВ “ПВП МОНТЕКС”) буде відключено від центральної бази даних електронної ситеми охорони здоров’я.

Так, у разі відключення МІС, якою користуються заклади охорони здоров’я, фізичні особи – підприємці, які в установленому законом порядку одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики (надалі – заклад охорони здоров’я), мають право:

– обрати для роботи в електронній системі охорони здоров’я інший МІС відповідно до алгоритму вибору МІС; 

– розірвати договір з Оператором МІС та/або провести претензійно позовну роботу щодо невиконання, неналежного виконання договору Оператором МІС;

– продовжити співпрацю з МІС у частині функціоналу, що не підключений до ЕСОЗ.

7 Березня 2024

⚡️ Усі учасники вебінару “Доступ до даних в ЕСОЗ. Як медичному працівнику переглянути дані, внесені іншим фахівцем чи закладом” можуть отримати 1 бал БПР за проходження навчання!

❓Що для цього потрібно?

  1. Перейдіть на сторінку вебінару на платформі Академії НСЗУ () та зареєструйтеся на проходження навчання.
  2. За необхідності – перегляньте запис вебінару ще раз та ознайомтеся із презентацією.
  3. Пройдіть короткий тест з 13 питань по змісту вебінару.
  4. У разі успішного складання тесту – система згенерує сертифікат і ви отримаєте додатковий бал БПР.
  5. Підпишіться на канал “eHealth Україна” в Telegram (), аби не пропустити інші важливі події та можливості для медиків!

Команда eHealth спільно з Академією НСЗУ прагне проводити вебінари з найбільшою користю для вас! Тож слідкуйте за анонсами майбутніх подій на наших каналах.

Посилання:

👉 Почати навчання на Платформі Академії НСЗУ:

👉 Підписатися на eHealth в Telegram:

👉 Підписатися на eHealth в YouTube:

👉 Підписатися на Академію НСЗУ в Telegram :

3 Лютого 2023

Сьогодні проходить Фаховий захід щодо міждисциплінарної взаємодії в діагностиці та лікуванні стоматологічних хвороб від Асоціації стоматологів України, у якому беруть участь експерти-стоматологи, а також представники органів державної влади у сфері охороні здоров’я.

🔷 Уже відбувся виступ від команди eZdorovya, у якому Julia Zaderyaka розповіла, як лікарям-стоматологам підготуватися до реєстрації та роботи в електронній системі охорони здоровʼя.

🔷 Зокрема для реєстрації медичного закладу в ЕСОЗ необхідно:

Крок 1. Обрати медичну інформаційну систему. Детальніше:

Крок 2. Безпосередньо зареєструвати керівника закладу, заклад, його підрозділи та працівників в ЕСОЗ. 

🔷 Для реєстрації закладу керівнику медичного закладу знадобиться: активна поштова адреса, діючий електронний підпис (КЕП) юридичної особи (бажано на захищеному носії), основні відомості про керівника закладу (його паспорт, індивідуальний податковий номер) та відомості про заклад (ліцензія на провадження господарської діяльності з медичної практики). 

🔷 Тема виступу була присвячена взаємодії стоматологічних закладів з електронною системою охорони здоровʼя, оскільки нещодавно рішенням Уряду було подовжено термін обов’язкового підключення закладів охорони здоровʼя та лікарів-ФОП до ЕСОЗ до 31 березня 2023. 

Завдяки розвитку електронної системи охорони здоровʼя пацієнт зможе мати централізований доступ до своєї електронної медичної карти, незалежно від того, в якому закладі він отримує допомогу – державному чи приватному. А лікар – отримає не лише сучасні та ефективні цифрові інструменти, але й зможе лікувати пацієнта ще ефективніше, використовуючи актуальну, вичерпну та повноцінну інформацію про здоровʼя пацієнтів”, – зауважила під час виступу начальниця відділу з розвитку ЕСОЗ та зовнішніх комунікацій  ДП “Електронне здоров’я” Julia Zaderyaka.

🤝 Дякуємо організаторам за запрошення та організацію заходу, а ми й далі продовжуємо працювати над розвитком цифрового здоров’я в Україні!