Український COVID-сертифікат офіційно визнаний в ЄС!

Український COVID-сертифікат офіційно визнаний в ЄС!
З 21.08.2021 український COVID-сертифікат можна офіційно використовувати для закордонних подорожей в країнах ЄС. Це велика перемога Міністерство цифрової трансформації України, Міністерство охорони здоров’я України, eZdorovya та НСЗУ Національна служба здоров’я України, яка свідчить про визнання українських е-інструментів та рівень професіоналізму на європейському просторі.
🎉 Команда ДП «Електронне здоров’я» висловлює подяку нашим спеціалістам, які долучилися до впровадження COVID-сертифікатів та здійснили бізнес-аналіз, тестування відповідного функціоналу та реліз-менеджмент – фундаментальні кроки для побудови та реалізації будь-якого ІТ-рішення.
🧬 Цифровий сертифікат COVID-19 – це цифровий документ у Дії, що розроблений з урахуванням вимог ЄС та ВООЗ на основі Digital Green Certificate Єврокомісії. Цей документ є підтвердженням повної вакцинації громадянина України. Цифровий COVID-сертифікат можна отримати онлайн у зручний для Вас час, навіть без відвідування лікаря. Адже дані про вашу вакцинацію автоматично підтягуються з електронної системи охорони здоров’я в Дію.
📲 Щоб отримати COVID-сертифікат у Дії Вам потрібно здійснити наступні кроки:
1. В оновленій версії застосунку потрібно натиснути “Послуги”
2. Вибрати “COVID-сертифікат”
3. Підписати Дія.Підписом заяву на передання даних з електронної системи охорони здоров’я до Дії
4. Натиснути “Отримати сертифікат”
5. COVID-сертифікат з’явиться у вашому смартфоні
Дякуємо нашій неймовірній команді девопсів, бізнес-аналітиків, тестувальників та всіх, хто долучився до впровадження цього важливого сервісу! Ми вами пишаємось! 🚀
Також рекомендуємо
6 Жовтня 2020

Іванка Небор –Український блогер-лікар отоларинголог на дослідницькій позиції у госпіталі Цинциннаті, США. Засновник та керівник медичної платформи INgenius. 

Іванка уже рік стажується в Американському госпіталі та навчається у американському коледжі на програмі для лікарів Clinical Research, University of Cincinnati College of Medicine.

В інтерв’ю eHealth Іванка розповіла як працює електронна система охорони здоров’я в Америці та що особливого в роботі лікаря з eHealth в Штатах

 

  • Розкажіть, будь ласка, як функціонує електронна система охорони здоров’я в Америці.

 

В основному у великих лікарнях встановлена система “EPIC”. Значна частина лікарів працює саме в ній. Проте, лікарі які відкривають власну практику та утримують невеликі лікарні, найчастіше не можуть дозволити встановити “EPIC”. Вони обирають дешевшу програму. Ось до прикладу: 5 лікарів-лорів зібрались і відкрили свою приватну практику. З самого старту їм не вистачить коштів одразу купити “EPIC” і вони надають перевагу дешевшому варіанту. 

 

  • Хто в основному фінансує лікарські послуги в Америці?

 

Тарифи лікарів встановлюються виключно згідно їх спеціалізації і кількості випадків, які лікує певний лікар. 

 В більшості випадків все лікування пацієнтів здійснюється за страхуванням. Є різні види державного та приватного страхування. Ось програма державного субсидування Medicaid покриває дуже дорогі процедури. До прикладу кохлеарну імплантацію (операція, яку роблять при втраті слуху- встановлюють імплант, який замінює звуковий апарат). Але якщо якісь послуги не передбачені страховою виплатою пацієнта, їх можуть надати відповідно до окремого договору. 

 

  • Чи  визначаються загальні правила та норми електронної медицини? Чи є якийсь орган який ними опікується? 

 

Загальної основної структури, як міністерства тут немає. Але кожен штат встановлює свої певні правила ліцензування. До прикладу, під час пандемії дуже розвинулась телемедицина. Часто лікарі надають консультації колегам з інших регіонів. Але в тот час і виникли проблеми з впровадженням телемедицини, тому що кожен штат повинен надати ліцензію на цей вид послуг. Ось теледзвінок не можуть з Огайо провести в Каліфорнії, тому що лікарні, яка його проводить потрібно мати ліцензію на кожен штат.  

 

  • Хто обирає та встановлює електронну медичну систему в лікарні? Та як обслуговується дана система в лікарні?

 

Програму вибирає адміністрація. Це в основному не лікарі. Адже кожна лікарня в Америці – це окрема бізнес структура. Також обслуговують систему секретарі та відповідні менеджери. В Україні, як я проходила інтернатуру – зі страховими компаніями повинні зв’язуватися напряму лікарі або інтерни. В Америці ж усі фінансові питання, страхування, вирішують не медики, а відповідні фахівці. Лікар документує усі щоденики та описи хворих, але дуже мало займається організаційними моментами, оскільки це дорого дуже обійдеться лікарні.

 

  • Чи долучаються приватні компанії до розробки функціоналу американського еHealth чи він лише державний?

 

 Так, увесь функціонал в основному приватний. Взагалі, вважаю, що приватні інвестиції та структури – основа розвитку, будь-якої, медицини. 

 

  • Усі лікарі перед початком роботи проходять навчання з користування електронної системи охорони здоров’я?

 

 В мене були тренінги в січні. Я записалася на курс. Збирається клас медичних працівників і кожен тиждень проводять навчання. Коли навчали працювати в системі, створювали окремий учнівський кабінет, де ми одразу могли спробувати використати весь необхідний функціонал. На самому початку стажування кожен обов’язково мав пройти тренінг з безпеки. На тренінгу пояснили усі правила роботи з програмою та захисту інформації пацієнтів. В Америці виділяється дуже багато часу та ресурсів для захисту приватної інформації громадян. Навіть після проходження курсу потрібно усі матеріали, що були роздруковані, викинути в окремий контейнер для утилізації, інакше можна отримати штраф.

 

  • Які основні проблеми з якими зіштовхуються лікарі при роботі з системою?

 

Часто трапляються проблеми при передачі даних з різних медичних систем. Наприклад КТ, МРТ- це окрема електронна система. Якщо пацієнт зробив їх в лікарні, де немає договору з “EPIC”, тоді або лікарня надсилає запит, щоб отримати знімки і це займає певний час, або пацієнт сам звертається в цей центр щоб отримати копію і на наступну консультацію приносить цей знімок. Але зачасту у великих університетських клініках завжди є свій діагностичний центр, де роблять КТ та МРТ.

 

  • В системі “ЕРІС” ви зареєстровані, як “дослідник”. Розкажіть, будь ласка, детальніше, що це означає та які є ролі в системі електронного здоров’я?

 

Для медиків це 3 основних позиції: лікар, медсестра і дослідник. В мене наразі позиція “дослідник”. Кожна позиція має свій рівень доступу до медичних даних пацієнта. Коли входиш в систему- видно дані, які тобі доступні, але якщо є потреба в додатковій інформації, ти можеш надіслати запит і тобі підтвердять доступ до документів. 

До прикладу: лікарю не потрібні щодня в користуванні форми медсестри, але якщо виникне потреба, в системі запитується доступ до файлу і після підтвердження він надсилається. 

 

  • Які заходи безпеки передбачені в системі?

 

Наразі, я працюю з дому і кожному, хто працює в системі, у лікарні видали окремий ноутбук для роботи в електронній системі з серійним номером та встановленими програмами захисту. Спочатку при його ввімкненні потрібно ввести логін і пароль, далі через попередньо встановлений спеціальний VPN додаток потрібно буде повторно ввести окремий логін і пароль. І при вході  в саму систему “EPIC” вводиш ще одну унікальну пару логіна та пароля . 

Коли безпосередньо працюєш з програмою в  лікарні, потрібно здійснити лише вхід в систему “EPIC”. Користувачі завжди повинні виходити з додатку. Не можна просто залишити комп’ютер з запущеною системою, тоді програма фіксує що ти в ній не працюєш, сама виходить і блокує доступ на декілька годин або на добу. 

Одного разу в лікарні трапилось, що я не вийшла з облікового запису і цілу добу не мала доступу до системи. 

 

  • А пацієнти мають змогу безпосередньо взаємодіяти з системою?

 

Пацієнти мають свій окремий доступ до системи, де можуть подивитись на власні дані, а також за потреби мають змогу створити чат з лікарем. В Америці пацієнти зовсім не мають номерів лікарів і віддалено проконсультуватись з ними можуть виключно через систему. 

 

  • Як справи з інтероперабельністю систем: якщо пацієнт, змінить заклад, чи місце проживання, чи взаємодіють системи в закладах між собою і чи обмінюються даними про пацієнтів?

 

Пацієнт може отримувати будь-де лікарську допомогу, головне страховка, яка в нього оформлена. “EPIC” досі найпопулярніша система, в більшості клінік встановлена вона. Тоді зазвичай не виникає проблем, адже одна медична картка від народження в пацієнта і видно все від алергій які були в дитинстві до актуальних діагнозів. Немає випадків, коли пацієнт мав алергію, але забув про неї повідомити. 

В емігрантів, які пізніше, а не з народження реєструються в системі можуть бути не всі актуальні дані, адже тут відповідно записується більшість інформації з їх слів. 

 

  • Є якісь особливості в роботи лікаря в Америці порівняно з українською практикою, які б хотілось відмітити?

 

В коментарях мені писали лікарі, що мають проблеми з функціонуванням еHealth в Україні. Що після роботи витрачають свій час, сидять і заповнюють все необхідне.

Звісно, ніхто не любить зміни і пристосуватись до нової роботи лікарю в будь-якому випадку важко. 

В Америці теж лікарі закінчують свою зміну і залишаються заповнювати документацію. А паперової роботи ще більше ніж в Україні. Всім важко, ніхто не любить змін. Але всі звиклися і все буде добре!

 

26 Липня 2021

Як світові ІТ-гіганти впроваджують у своєму функціоналі сертифікати з вакцинації від COVID-19?

✅ Google запускає підтримку цифрового сертифіката вакцинації від COVID-19 для додатка Pay на пристроях Android. Тепер Google Pay може зберігати та зображати інформацію про ПЛР-тест і вакцинацію. API сервіс уже доступний державним медичним організаціям і постачальникам медичних послуг в США, а далі буде масштабований по всьому світу.
✅ Microsoft Corp, страхові компанії Cigna Corp та Mayo Clinic створили спільний проєкт, який допомогти людям зберігати зашифровані цифрові копії своїх щеплень в обраному ними цифровому гаманці. Ці записи можуть бути використані, за згодою особи, для відвідування навчальних чи культурних заходів або для подорожей в інші країни.
✅ На гаджетах Apple стане доступним цифровий проїзний для перевірки результатів тестів на COVID-19 і сертифікатів вакцинації.
Наразі застосунок ще тестують. Пізніше такий проїзний з’явиться і на пристроях Android. Travel Pass та включатиме чотири модулі. Перший містить інформацію про вимоги та обмеження в країнах по всьому маршруту туриста. Другий представляє реєстр центрів тестування і лабораторій в аеропортах. Третій – додаток Lab, який дозволяє медичним установам безпечно передавати пасажирам результати аналізів. Четвертий – так званий цифровий паспорт.
Додаток покликаний прискорити перевірку пасажирів по прибутті до країн. Розробники застосунку вважають, що він стане успішним тільки у випадку, якщо його приймуть авіакомпанії, різні країни та аеропорти. Вже багато авіакомпаній звернулося з проханням брати участь у тестуванні.
31 Липня 2020

Відбулась робоча зустріч заступника Міністра охорони здоров’я України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Yaroslav Kucher та фахівців ДП ”Електронне здоров’я” з Асоціація “e-Health”.
Під час розмови було досягнуто ряд рішень в питаннях взаємодії та співробітництва.

“Стабільна та злагоджена співпраця усіх зацікавлених сторін – ключ до розвитку eHealth в Україні. Наразі очікуємо на укладання меморандуму з розробниками МІС, що дозволить нам задекларувати спільні цінності та принципи партнерства держави та бізнесу. Попереду – ще багато тематичних технічних та організаційних зустрічей, спільних проектів та планів, отож, рухаємося за спільним вектором на шляху до розвинутого ринку eHealth в Україні!”,-зауважив під час зустрічі Ярослав Кучер

12 Серпня 2020

Сьогодні відбулась робоча зустріч заступника Міністра охорони здоров’я України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Ярослав Кучер, першого заступника Міністра цифрової трансформації України Олексія Вискуба та т.в.о. голови Національна служба здоров’я України Оксани Мовчан із представниками медичних інформаційних систем щодо запуску медичних висновків про народження дитини.

Під час зустрічі учасники обговорили плани взаємодії та обмінялися баченням розвитку проекту. За спільної домовленості модуль буде впроваджено поступово протягом вересня на базі пологових будинків.

“Ми активно зустрічаємось з представниками медичних інформаційних систем та раді налагодженній співпраці. Хочу подякувати розробникам МІСів за дуже відверту та конструктивну позицію, а також готовність у найкоротший термін працювати для інтеграції модуля медичних висновків про народження в eHealth”,-зауважив під час зустрічі Ярослав Кучер.