ІТ-гіганти та сертифікати з вакцинації від COVID-19

Як світові ІТ-гіганти впроваджують у своєму функціоналі сертифікати з вакцинації від COVID-19?

✅ Google запускає підтримку цифрового сертифіката вакцинації від COVID-19 для додатка Pay на пристроях Android. Тепер Google Pay може зберігати та зображати інформацію про ПЛР-тест і вакцинацію. API сервіс уже доступний державним медичним організаціям і постачальникам медичних послуг в США, а далі буде масштабований по всьому світу.
✅ Microsoft Corp, страхові компанії Cigna Corp та Mayo Clinic створили спільний проєкт, який допомогти людям зберігати зашифровані цифрові копії своїх щеплень в обраному ними цифровому гаманці. Ці записи можуть бути використані, за згодою особи, для відвідування навчальних чи культурних заходів або для подорожей в інші країни.
✅ На гаджетах Apple стане доступним цифровий проїзний для перевірки результатів тестів на COVID-19 і сертифікатів вакцинації.
Наразі застосунок ще тестують. Пізніше такий проїзний з’явиться і на пристроях Android. Travel Pass та включатиме чотири модулі. Перший містить інформацію про вимоги та обмеження в країнах по всьому маршруту туриста. Другий представляє реєстр центрів тестування і лабораторій в аеропортах. Третій – додаток Lab, який дозволяє медичним установам безпечно передавати пасажирам результати аналізів. Четвертий – так званий цифровий паспорт.
Додаток покликаний прискорити перевірку пасажирів по прибутті до країн. Розробники застосунку вважають, що він стане успішним тільки у випадку, якщо його приймуть авіакомпанії, різні країни та аеропорти. Вже багато авіакомпаній звернулося з проханням брати участь у тестуванні.
Також рекомендуємо
11 Червня 2021

Шановні користувачі Електронної системи охорони здоров’я!

Останнім часом багато користувачів ЕСОЗ періодично зіштовхуються з повільною синхронізацією записів в МІС з ЦБД ЕСОЗ.

Дійсно, ця проблема пов’язана з роботою центрального компоненту системи на зниженій продуктивності.

Наразі система здатна обробити 1000-1100 запитів за секунду із затримкою до 2 секунд на кожен окремий запит. Прогнозований час робіт зі стабілізації центрального компоненту – до 2 годин.

Підкреслимо, що поточні затримки впливають на продуктивність медичних інформаційних систем, адже 1 хвилина затримки на ЦБД створює суттєву затримку в обробці запитів медичною інформаційною системою.

Для прозорого відслідковування продуктивності системи фахівці ДП “Електронне здоров’я” наразі працюють над створенням status-page – публічної сторінки з вичерпною інформацією щодо поточного стану системи, кількості та швидкості обробки запитів на ЦБД та інших показників, які будуть у відкритому доступі для всіх користувачів ЕСОЗ.

1 Квітня 2021
Як відомо, через МІС здійснюється взаємодія лікаря з ЕСОЗ. Відповідно важливим моментом є є співпраця медичних працівників з медичними інформаційними системами, що встановленні в лікарських закладах.
Сьогодні ми визначили ключові моменти співпраці з МІС, з якими варто ознайомитись кожному лікарю.
1. Якщо ви досі ще не обрали свою МІС, то важливо визначити відповідальну особу за інформатизацію закладу. Ця людина виконуватиме функції координатора та точки взаємодії із розробником чи оператором МІС.
2 . Дізнайтесь у представника МІС про можливість налаштування системи під ваші поточні процеси. У випадку, якщо ваш заклад має визначену спеціалізацію, уточніть у МІС можливості адаптації системи під ваші потреби. Якщо Вам необхідний певний функціонал відповідно до Вашої спеціалізації, уточніть чи наявний такий у Вашій МІС.
Обов’язково перевірте чи підключена МІС до ЕСОЗ.
3. Якщо у медичній інформаційній системі немає потрібного Вам функціоналу, Ви завжди можете змінити МІС, що встановлена в лікарні.
3. Якщо Ви вже використовуєте певні програмні забезпечення у роботі, наприклад, у лабораторіях або програми для ведення бухгалтерської звітності, дізнайтесь, чи їх можна інтегрувати з МІС.
4. Повідомте працівникам контакти служби підтримки медичної інформаційної системи, яка встановлена в закладі. Лікарю важливо розуміти, що в разі проблеми, він має змогу звернутися до відповідних спеціалістів.
5. Лікарі, у разі проблем при роботі з ЕСОЗ, повинні звертатись за консультацією до МІС. Важливо, щоб лікарі могли детально описати суть проблеми.
6. У всіх МІС є можливості, пов’язані та не пов’язані з ЕСОЗ. Іноді особливості в роботі залежать саме від цього.
Наприклад, важливим моментом є синхронізація медичних епізодів. Адже, якщо Ви повноцінно заповнили документ і не відправили до ЦБД ЕСОЗ, кошти за надані послуги не надійдуть. Оскільки саме процес синхронізації, тобто передання даних у систему ЕСОЗ, забезпечує оплату за надані лікарем послуги.
❗️Тому ще раз наголошуємо, що ваші дані повинні бути надісланими в ЕСОЗ, а не лише заповненими в МІС.
Також зауважимо, що часто трапляються помилки з надісланими діагнозами чи параметрами, які вже направили в ЕСОЗ, відповідно система їх не приймає. В такому випадку важливо знайти прийоми, перевірити дані пацієнта, виправити помилку та відправити знову до ЕСОЗ. Епізод повинен бути створений, поставлений діагноз та закритий.
❗️Тому важливо співпрацювати з МІС та уточнювати завчасно усі проблемні питання.
❗️Якщо не знаєте контактів МІС, напишіть, будь ласка, назву і ми Вам їх надамо. Можете залишати назви в коментарях.
16 Липня 2020

Міністерство охорони здоров’я України та ДП “Електронне здоров’я” розширюють співпрацю з Медичними інформаційними системами.

Про це заявив заступник міністра охорони здоров’я України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Ярослав Кучер на зустрічі представників Міністерства охорони здоров’я з Асоціацією МІС.

“Ми глибоко цінуємо вашу відданість справі, ваш досвід та експертизу. Особисто я вважаю, що саме МІСи є реальним драйвером діджиталізації медицини в Україні.”, – зауважив Ярослав Кучер.

Учасники зустрічі обговорили подальші плани розвитку ринку, взаємодії МІС з ДП “Електронне здоров’я”, можливості допомоги Міністерства ринку, а також узгодження концепції впровадження системи eHealth в Україні.
Дякуємо всім за плідну зустріч, попереду у нас чимало роботи!

19 Серпня 2021
Основна умова успішного використання електронних сервісів – це правильно введені дані в систему ЕСОЗ і вакцинація – не виняток. Отже, щоб надалі при отриманні свідоцтва про вакцинацію уникати можливих помилок, необхідно переконатись у коректності внесення даних до ЕСОЗ.
❓Як це зробити?
– Отримати актуальну інформацію про вакцинальну кампанію проти поширення пандемії COVID-19 на порталі – https://vaccination.covid19.gov.ua/ Також на сайті ви можете знайти контакти найближчих пунктів вакцинації, в яких можна провести щеплення. Портал адмініструється фахівцями ДП “Електронне здоров’я” та містить функціонал, необхідний для організації проведення вакцинації проти COVID-19.
– Після отримання щеплення необхідно обов’язково уточнити у свого сімейного лікаря, чи внесені дані про вакцинацію в електронну систему охорони здоров’я.
– Після проходження двох етапів вакцинації ви можете отримати міжнародне свідоцтво про вакцинацію. Цей документ вже можуть отримати ті, кого щепили необхідною кількістю доз. Свідоцтво уже використовується для закордонних подорожей та свідчить про те, що ви повністю вакциновані від COVID-19.
– Наразі документ можна одержати в паперовій формі в сімейного лікаря чи в будь-якому медичному закладі, що законтрактований з НСЗУ.
❗️Якщо у Ваших записах є помилка – зверніться, будь ласка, до пункту, де проводилося щеплення. Лише там можна здійснити відповідні зміни