Аварійно-відновлювальні роботи De Novo завершено!

До уваги користувачів електронної системи охорони здоров’я!

Аварійно-відновлювальні роботи містилища G-Сloud дата-центру De Novo завершено. Роботу всіх медичних інформаційних систем, на які вплинула аварія, відновлено.

Всі компоненти електронної системи охорони здоров’я працюють повноцінно та без затримок. Програмно-апаратний збій не вплинув на роботу центрального компоненту ЕСОЗ.

Перепрошуємо за спричинені незручності та дякуємо за розуміння!

Також рекомендуємо
12 Березня 2021

Міністерство охорони здоров’я України визначило проєкти цифрової трансформації сфери охорони здоров’я на найближчі 3 роки і eStock – один із них. Переглянути публічний каталог проєктів цифрової трансформації можна за посиланням – https://bit.ly/2OHSPQ2

eStock – безпрецедентний проєкт в Україні, адже він забезпечить вирішення таких проблем в охороні здоров’я:
💊 Відсутність інструментів для ефективного відстежування, планування, закупівель, розподілу та обліку лікарських засобів, медичних виробів та допоміжних засобів до них;
💊 Відсутність єдиної прозорої системи моніторингу залишків препаратів у лікарнях;
💊 Відсутність інструментів для автоматичного збору даних щодо потреби у лікарських засобах, медичних виробів та допоміжних засобів до них.

Програма eStock складається з 3х проєктів:
1) Модуль eStock – моніторинг лікарських засобів, медичних виробів, допоміжних засобів до них та їх розподіл;
2) Державні реєстри лікарських засобів, медичних виробів та виробів медичного призначення;
3) Електронний рецепт на всі рецептурні препарати, в т.ч. і на наркотичні засоби.

Вже є перші результати – розроблена проєктна документація, що регламентує стандарти процесів управління проєктом, а саме: повний перелік документації, плани, ресурси, скоупи робіт, підходи, стандарти , інструменти управління ризиками та проєктами у відповідності зі світовим стандартами та практиками. Також вже погоджені моделі цільових бізнес-процесів та розроблена частина технічної документації.

ДП “Електронне здоров’я” очолює проєктні команди, результатом роботи яких є не тільки проєктна документація, а й Технічне завдання на розробку інформаційних систем та реєстрів.

Також проєкт створить можливості для своєчасного забезпечення пацієнтів лікарськими засобами та медичними виробами, налагодить системи моніторингу препаратів, впровадить ефективні інструменти для збору статистики, створить прозорий відпуск наркотичних засобів за призначенням та усуне проблеми самолікування пацієнтів RX-засобами.

Якщо Ви бажаєте зробити свій внесок у розвиток eStock та надати консультаційну чи ресурсну підтримку проєкту – ми завжди відкриті до співпраці!

22 Квітня 2021
🇵🇹 Португалія — найдавніша національна держава на Піренейському півострові і одна з найстаріших держав Європи. Країна займає високі сходинки у рейтингах моральної свободи (2-е місце), спокою (3-е місце), демократії (7-е), свободи преси (10-е), стабільності (15-е), соціального прогресу (18-е) та процвітання (26-е). Будучи членом Організації Об’єднаних Націй та Європейського Союзу, Португалія також була одним із засновників НАТО, Єврозони, ОЕСР та Спільноти португаломовних країн.
🔸За розробку політики у сфері охорони здоров’я в Португалії відповідає Міністерство охорони здоров’я. А фінансується з трьох джерел: національної служби охорони здоров’я, спеціального соціального медичного страхування для певних професій та добровільного приватного медичного страхування.
🔸У Португалії в 2017 році Рада міністрів прийняла резолюцію, що підтримує впровадження електронної системи охорони здоров’я. Саме з цього дня і відзначають впровадження eHealth в Португалії. Електронна система охорони здоров’я була запущена після прийняття першої національної стратегії щодо інформаційної екосистеми охорони здоров’я. У стратегії також зазначаються правильність використання різних аспектів у системі eHealth, такі як захист даних про здоров’я громадян, використання відкритих даних, транскордонні аспекти, тощо.
🔸Система eHealth впроваджена на національному масштабі та приблизно 90% державних та приватних постачальників медичних послуг використовують розроблені системні рішення, як для охорони здоров’я, так і для адміністративних процесів.
🔸На національному рівні варто відзначити такий проєкт, як електронний рецепт. На цьому етапі приблизно 98% португальського лікарняного сектору, включаючи як приватні, так і державні установи, об’єднались у надані безпаперових рецептурних послуг. Для лікарів застосували можливість виписувати через власний мобільний телефон електронні рецепти для отримання ліків пацієнтами. А пацієнтам тепер можна отримати виписані ліки в будь-якій аптеці, не боячись втратити або забути папірець чи рецепт.
🔸Також до системи eHealth в Португалії спочатку підключили медичні заклади первинної ланки, а далі на вторинної.
🔗Більше про eHealth в Португалії можете дізнатись за посиланням – https://bit.ly/3gsBZkc
21 Березня 2019

Медична інформаційна система “SimplexMed” успішно пройшла тестування адміністративного модуля для аптечних закладів.

SimplexMed (https://simplex-med.com)

ТОВ “АСТУМ”

Код ЄДРПОУ 38590681

До функціоналу який тестується, входять функції реєстрації юридичної особи, реєстрації підрозділів, реєстрації користувачів, укладення договорів між аптечним закладом та Національною службою здоров’я України за програмою реімбурсації “Доступні ліки”.

 

ДП “Електронне здоров’я” запрошує розробників МІС або АІС долучитися до побудови електронної системи eHealth та надсилати свої пропозиції на [email protected] .

6 Жовтня 2020

Іванка Небор –Український блогер-лікар отоларинголог на дослідницькій позиції у госпіталі Цинциннаті, США. Засновник та керівник медичної платформи INgenius. 

Іванка уже рік стажується в Американському госпіталі та навчається у американському коледжі на програмі для лікарів Clinical Research, University of Cincinnati College of Medicine.

В інтерв’ю eHealth Іванка розповіла як працює електронна система охорони здоров’я в Америці та що особливого в роботі лікаря з eHealth в Штатах

 

  • Розкажіть, будь ласка, як функціонує електронна система охорони здоров’я в Америці.

 

В основному у великих лікарнях встановлена система “EPIC”. Значна частина лікарів працює саме в ній. Проте, лікарі які відкривають власну практику та утримують невеликі лікарні, найчастіше не можуть дозволити встановити “EPIC”. Вони обирають дешевшу програму. Ось до прикладу: 5 лікарів-лорів зібрались і відкрили свою приватну практику. З самого старту їм не вистачить коштів одразу купити “EPIC” і вони надають перевагу дешевшому варіанту. 

 

  • Хто в основному фінансує лікарські послуги в Америці?

 

Тарифи лікарів встановлюються виключно згідно їх спеціалізації і кількості випадків, які лікує певний лікар. 

 В більшості випадків все лікування пацієнтів здійснюється за страхуванням. Є різні види державного та приватного страхування. Ось програма державного субсидування Medicaid покриває дуже дорогі процедури. До прикладу кохлеарну імплантацію (операція, яку роблять при втраті слуху- встановлюють імплант, який замінює звуковий апарат). Але якщо якісь послуги не передбачені страховою виплатою пацієнта, їх можуть надати відповідно до окремого договору. 

 

  • Чи  визначаються загальні правила та норми електронної медицини? Чи є якийсь орган який ними опікується? 

 

Загальної основної структури, як міністерства тут немає. Але кожен штат встановлює свої певні правила ліцензування. До прикладу, під час пандемії дуже розвинулась телемедицина. Часто лікарі надають консультації колегам з інших регіонів. Але в тот час і виникли проблеми з впровадженням телемедицини, тому що кожен штат повинен надати ліцензію на цей вид послуг. Ось теледзвінок не можуть з Огайо провести в Каліфорнії, тому що лікарні, яка його проводить потрібно мати ліцензію на кожен штат.  

 

  • Хто обирає та встановлює електронну медичну систему в лікарні? Та як обслуговується дана система в лікарні?

 

Програму вибирає адміністрація. Це в основному не лікарі. Адже кожна лікарня в Америці – це окрема бізнес структура. Також обслуговують систему секретарі та відповідні менеджери. В Україні, як я проходила інтернатуру – зі страховими компаніями повинні зв’язуватися напряму лікарі або інтерни. В Америці ж усі фінансові питання, страхування, вирішують не медики, а відповідні фахівці. Лікар документує усі щоденики та описи хворих, але дуже мало займається організаційними моментами, оскільки це дорого дуже обійдеться лікарні.

 

  • Чи долучаються приватні компанії до розробки функціоналу американського еHealth чи він лише державний?

 

 Так, увесь функціонал в основному приватний. Взагалі, вважаю, що приватні інвестиції та структури – основа розвитку, будь-якої, медицини. 

 

  • Усі лікарі перед початком роботи проходять навчання з користування електронної системи охорони здоров’я?

 

 В мене були тренінги в січні. Я записалася на курс. Збирається клас медичних працівників і кожен тиждень проводять навчання. Коли навчали працювати в системі, створювали окремий учнівський кабінет, де ми одразу могли спробувати використати весь необхідний функціонал. На самому початку стажування кожен обов’язково мав пройти тренінг з безпеки. На тренінгу пояснили усі правила роботи з програмою та захисту інформації пацієнтів. В Америці виділяється дуже багато часу та ресурсів для захисту приватної інформації громадян. Навіть після проходження курсу потрібно усі матеріали, що були роздруковані, викинути в окремий контейнер для утилізації, інакше можна отримати штраф.

 

  • Які основні проблеми з якими зіштовхуються лікарі при роботі з системою?

 

Часто трапляються проблеми при передачі даних з різних медичних систем. Наприклад КТ, МРТ- це окрема електронна система. Якщо пацієнт зробив їх в лікарні, де немає договору з “EPIC”, тоді або лікарня надсилає запит, щоб отримати знімки і це займає певний час, або пацієнт сам звертається в цей центр щоб отримати копію і на наступну консультацію приносить цей знімок. Але зачасту у великих університетських клініках завжди є свій діагностичний центр, де роблять КТ та МРТ.

 

  • В системі “ЕРІС” ви зареєстровані, як “дослідник”. Розкажіть, будь ласка, детальніше, що це означає та які є ролі в системі електронного здоров’я?

 

Для медиків це 3 основних позиції: лікар, медсестра і дослідник. В мене наразі позиція “дослідник”. Кожна позиція має свій рівень доступу до медичних даних пацієнта. Коли входиш в систему- видно дані, які тобі доступні, але якщо є потреба в додатковій інформації, ти можеш надіслати запит і тобі підтвердять доступ до документів. 

До прикладу: лікарю не потрібні щодня в користуванні форми медсестри, але якщо виникне потреба, в системі запитується доступ до файлу і після підтвердження він надсилається. 

 

  • Які заходи безпеки передбачені в системі?

 

Наразі, я працюю з дому і кожному, хто працює в системі, у лікарні видали окремий ноутбук для роботи в електронній системі з серійним номером та встановленими програмами захисту. Спочатку при його ввімкненні потрібно ввести логін і пароль, далі через попередньо встановлений спеціальний VPN додаток потрібно буде повторно ввести окремий логін і пароль. І при вході  в саму систему “EPIC” вводиш ще одну унікальну пару логіна та пароля . 

Коли безпосередньо працюєш з програмою в  лікарні, потрібно здійснити лише вхід в систему “EPIC”. Користувачі завжди повинні виходити з додатку. Не можна просто залишити комп’ютер з запущеною системою, тоді програма фіксує що ти в ній не працюєш, сама виходить і блокує доступ на декілька годин або на добу. 

Одного разу в лікарні трапилось, що я не вийшла з облікового запису і цілу добу не мала доступу до системи. 

 

  • А пацієнти мають змогу безпосередньо взаємодіяти з системою?

 

Пацієнти мають свій окремий доступ до системи, де можуть подивитись на власні дані, а також за потреби мають змогу створити чат з лікарем. В Америці пацієнти зовсім не мають номерів лікарів і віддалено проконсультуватись з ними можуть виключно через систему. 

 

  • Як справи з інтероперабельністю систем: якщо пацієнт, змінить заклад, чи місце проживання, чи взаємодіють системи в закладах між собою і чи обмінюються даними про пацієнтів?

 

Пацієнт може отримувати будь-де лікарську допомогу, головне страховка, яка в нього оформлена. “EPIC” досі найпопулярніша система, в більшості клінік встановлена вона. Тоді зазвичай не виникає проблем, адже одна медична картка від народження в пацієнта і видно все від алергій які були в дитинстві до актуальних діагнозів. Немає випадків, коли пацієнт мав алергію, але забув про неї повідомити. 

В емігрантів, які пізніше, а не з народження реєструються в системі можуть бути не всі актуальні дані, адже тут відповідно записується більшість інформації з їх слів. 

 

  • Є якісь особливості в роботи лікаря в Америці порівняно з українською практикою, які б хотілось відмітити?

 

В коментарях мені писали лікарі, що мають проблеми з функціонуванням еHealth в Україні. Що після роботи витрачають свій час, сидять і заповнюють все необхідне.

Звісно, ніхто не любить зміни і пристосуватись до нової роботи лікарю в будь-якому випадку важко. 

В Америці теж лікарі закінчують свою зміну і залишаються заповнювати документацію. А паперової роботи ще більше ніж в Україні. Всім важко, ніхто не любить змін. Але всі звиклися і все буде добре!